Godmorgon 11/8

Hittade en fin bild idag och så här känner jag mig i snart mitten på augusti.
Här blir det arbete ikväll, det betyder ledig förmiddag. Gör det mesta möjliga av det! Ska ta en kopp kaffe och sen åka och handla mat.
Det känns i luften att sensommaren är här. Det är solrosornas tid nu. Om en vecka är det skolstart. Sista veckan på sommarlovet ska allting ske!
Hur har ni andra det?
Kram! Maud
PS. Bilden hämtad från http://www.fotoweb.o.se/fotoweb/galleriet/korsvag/bp_docs/solros.html
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM
Vilken underbar bild Maud!
Jag är lite omtumlad efter Danmarks resan och kursen… mkt att smälta och läsa…
solen kikar in genom fönstret just nu och jag ska ta en runda i trädgården, kika änglatrumpeten och också mina tomater… ska nog ta in några…
jag fick två rosor med mig hem från Dk, en gåva av Asgers fru Yvonne, dessa måste nu i jorden eller kruka… beroende på zon…
Kram på er alla
Mariann

Fräck bild Lionadh!
Även här är det påtagligt att den riktiga sommaren är slut, det är ganska kallt och fuktigt på nätterna och höstluften har infunnit sig. Jag gillar hösten men i år känns det som den hade lite väl bråttom :)
Vi oroar oss lite inför skolstart och alla tidiga morgnar :) plus en väldigt jobbig begravning som väntar i nästa vecka.
Jag är fortsatt trött trots en hel sommar av vila och massor av sömn… strax dags för nytt läkarbesök och bedömning… Vi (min läkare och jag) tror att det är kroniskt trötthetssyndrom jag lider av… det är ju som att få en tuff dom över sig… men men, livet går ju vidare även om jag aldrig får uppleva hur det känns att vara pigg igen.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Välkommen hem igen Mariann.
Tänkte meddela att det börjar klarna upp efter helgens regnande. Molnen börjar skingra sig och solen glimtar fram. Behöver inte cyckla till jobbet i regnet idag, lättnadens suck.
Tack Kurina! 
Nu har man tagit reda på zonen för rosorna… det var iaf zon 3, så då bör de överleva iaf… med täckning… skönt!