Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 2985 ggr
sorgsen
0

Fick jag ett svar?

ikväll har mina känslor varit rena bergochdalbanan eftersom jag och min kille inte verkar få vårat förhållande att funka. Det är dålig stämmning hela och tiden och vi funkar bra ihop så länge vi inte bor ihop. Jag stod och funderade väldigt mkt när jag diskade om hur jag skulle göra, skulle jag göra slut? eller är jag feg som inte kämpar?

Mkt intensiva känslor och jag ville bara gråta. Helt plöstligt spricker glaset i mina händer. Ett kraftigt Caféglas. Det bara spricker och rammlar i flera bitar. Var det här ett tecken på något tror ni? eller var det bara ngt som hände? Hur skulle ni tolka det här?

Hoppas ni förstår mig..

camillal777
0

Min första tanke är att era energier splittrats och ni är på väg ifrån varandra…

Vet att Asger sagt att livet behöver inte bara innehålla ett kapitel, livets bok kan inehålla många kapitel, när ett tar slut börjar nästa… Se framåt mot nya vägar, mål i livet. Kanska möts ni i nästa kapitel kanske inte…

Kram med värme och kärlek från mig, camilla

[Mariann]
0

Jag tänker som Camilla här. Glad

När jag läser din personliga beskrivning, får man känslan av att du är i en period i livet där du ska bryta något gammalt… börja leva… komma ur din bubbla som du själv säger.

Känner du dig dragen till det som presenteras här på sajten?

Har du läst runt bland artiklarna?

Är det tid för dig att gå hjärtats väg, mer medvetet?

Dras du till eller funderar du på att meditera?

Ursäkta mina många frågor, du svarar bara om du vill Glad

Kärleksfullt

Mariann/sajtvärd

Gronstedt
0

Hej sorgsen!

Jag tänker inte tiktigt som camillal777 och Mariann. Min första känsla är i stället den att ni inte ska försöka vara en enda enhet, i stället ska ni komma till varandra med alla olika bitar och existera parallellt men tillsammans. Förstår du hur jag menar? Jobba inte så hårt på att flytta ihop och bli en enhet, utan ta ett steg tillbaka, se alla de olika delarna av ditt liv och hans och se hur de kan finnas bredvid varandra …

Men det är bara min första tanke …

Lionadh
0

Vad man tolkar som ett tecken är olika. Första känslan är ofta den rätta.

Så min fråga till dig blir - Vad kände du i hjärtat när glaset splittrades?

Själens vägledning är stark och visar sig ibland rent konkret.

Bara du, din Själ, din Inre Mästare, vet vad som är rätt för dig. Lyssna inåt så vet du hur du ska lösa detta.

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Ayena
0

Hur är det med känslorna er emellan?

Hoppfull
0

Jag skulle nog säga ungefär som Lionadh… bara du kan tyda om och i så fall vad det betydde… sök i dig själv efter din inre känsla, den guidar dig rätt.

Lycka till sorgsen!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Lionadh
0

#0 sorgsen Jag undrar om du känner att du fick det du behövde när du ställde frågan till oss på AU?

Hoppas att du kunnat lösa det på ett bra sätt!

Kram Maud

Eremitha
0

Nog var det ett tydligt tecken, alltid!

Det finurliga och svåra med vägledning är att man ofta kan se flera möjliga tolkningar, inte sällan motstridiga. Det är alltid man själv som har det slutliga avgörandet.

Så jag instämmer med dem som ovan menar att du, utifrån din intuitiva känsla och mentala bild i samband med att glaset gick sönder, måste komma fram till svaret. Det du djupt inom dig vet är rätt, själens viskning.

Fair Winds and Following Seas!

sorgsen
0

Tack så mkt för alla svar. jag har läst det tidigare men inte riktigt vågat svara. Ibland får man väl höra saker man inte vill höra, eller så vill man höra saker just då som man sen vill blunda för.

Just i det ögonblicket glaset gick sönder så var jag beredd att ge upp. Jag kunde ha tagit mitt väska och gått.

MEN, jag tolkade det även som att det kunde vara en väckarklocka, att ngt mkt större sa stopp till mina funderingar för att be mig att stanna upp och verkligen förstå vad jag tänkte på för ngt?

Att jag skulle försöka se det här utifrån ett seriöst perspektiv och inte låta mina tankar skena iväg eftersom jag var så upprörd.

Men min första känsla var att ngt försökte ge mig ett tydligt tecken och en tydlig bekräftelse genom att slå huvudet på spiken. Att det var slut på spekulationer och att nu var det verkligen slut.

jag vet inte hur man mediterar eller dylikt, jag är ganska orolig i själen, mkt ledsen och nerstämd.

jag har alltid varit intresserad utav andar,spöken, livet efter döden osv. Jag är väldigt fascinerad över allt sånt här och skulle gärna läsa ngt om ngn har ett tips på en enkel bok? jag har svårt att koncentrera mig och behöver ngt enkelt.

tack alla varma människor

[Mariann]
0

Eftersom jag är Sajtvärd ;) här så tycker jag det enklaste kunde vara att läsa artiklarna… och om det uppstår funderingar, så är det ju ett utmärkt ställe att dividera bort o fram om sakerna…Skrattande

Tips om det är svårt att läsa på datorn, skriv ut dem och läs bitvis, så länge som koncentration håller…

För mig käns det som att ditt hjärta ropar, hjälp mig!!! Vet inte, men jag får en tanke om att du är en inkarnerad ängel, som känner sig ensam o övergiven…

Ev kan det vara läge att iaf prova meditation och då gärna en hjärtemeditation/ljusmeditation ifall du är nyfiken på en sådan som fler av oss här på sajten använder och har använt så kika under meditation så hittar du den där…

Det kan ev vara så enkelt att om du är ihållande och enveten så kan denna sorts meditation hjälpa dig att öppna upp till din själ och inre väsen, och då lyfts det ofta mkt av sorg och ensamhetskänsla…

men garantier går ju givetvis inte att lämna… men börja med att läsa den (meditationen) o se om du känner för texten…

[Mariann]
0

Hur går det för dig?

sorgsen
0

Det går inte så bra. Det känns som att jag innerst inne vet att det inte kommer att funka i längden. Det känns som att det är dags att kasta in handduken men tänk om jag väljer fel väg? Jag vågar inte tacka och gå vidare.

Det finns många bitar i förhållandet som jag saknar, ömheten, kramarna, pussarna och närheten. Jag känner mig så tom utan bekräftelsen. Jag vill höra dem magiska orden och känna hur värmen sprider sig i kroppen.

Istället känner jag mig tom, ensam, tjatig och bara för krävande. Är det för mkt begärt det jag vill ha?

just nu är det deppigt, men för varje kram så smälter jag..

Lionadh
0

Beslut att bryta relationer kan vara svåra. Har du prövat att länka till honom på en själsnivå och därifrån ge villkorslös kärlek.

Den övningen kan lösa mycket.

[Cleopatra]
0

Om du kramar förhållandet för hårt så suger du musten ur det. Flyt med lite mer och se vartåt det strömmar utan att kämpa så mycket.

lkn02001
0

Lionadh! hur menar du med ditt inlägg? jag blev nyfiken!

Kiowa
0

Saker sker och saker händer i våra dagliga liv.
Du vet om när du får ett svar, svaren är för dig att tolka och ingen annan.

För att själv veta när man får ett svar så är det en fördel att inte bara vara öppen utan även känna sitt hjärta.
Att lära känna sitt hjärta är en livsuppgift, men när du kommit igång med den biten så sak du se att dörrar öppnas i mer än ett läger.

Att ett glas spricker när man diskar hör inte till några ovanligheter, men sker det 3 gånger i följd så bör du vara vaksam.
*egen erfarenhet*

Lionadh
0

#15 Det finns en fin process i boken Själskärlek, som finns under boktips, och där gör man först själskontakt med sin egen Själ, och sen ber man om att få förmedla villkorslös kärlek till den andra personens Själ. Så hanterar jag numera alla relationer och har sett många fantastiska saker ske genom denna enkla process.

Jag puttar upp Själskärlek så du hittar den lätt! Eller tryck på länken jag skapat!