Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 1621 ggr
Blissis
0

Ny teknik

Ny teknik som nu äntligen kommer som en räddning, ialla fall för de länder som har tillgång till vatten. Jag vet att det har talats om i decennier om en vattendriven bil men nu verkar tiden vara mogen för detta.

Se Japanskt företag uppfinner vattendriven bil

"Allt som behovs är vatten – vilken sorts vatten som helst; sötvatten, saltvatten, regnvatten eller även japanskt te.

– Bilen fortsätter att rulla så länge du har en flaska vatten för att fylla på med då och då, sade Kiypshi Hirasawa, verkställande direktor på Genepax.

Så fort vattnet hälls i vattentanken utvinner systemet väte som används för att generera elektrisk kraft, rapporterar japanska TV Tokyo."

[Mariann]
0

Detta nämnde min man häromdagen, kul att du la in det så jag får läsa mer! :)

[Mariann]
0

Hoppas verkligen detta kan bli verklighet… fast vatten lär ju bli en bristvara också i världen snart… bristvaror =dyrt….

[Mariann]
0

Nu mins jag att jag läste att den kan gå på slatvatten och det lär ju inte bli en bristvara…

kan det vara denna teknik som din träslöjdslärare(?) Camilla pratade om angående svetsarna?

camillal777
0

Ja detta måste vara en vätgasmotor, som jag läste i en kul skriven artikel igår så är det största hotet mot vätgas att bensinbolagen inte kan göra sig en oskälig vinst på det, haha

Min gamla verktygsmakarlärare Olle var mkt kunnig på vätgasmotorer och visade ett urklipp ur en tidning på en fungerande vätgassvets…tror det var 1991..så tekniken har funnits länge men har väl bromsats….. :(

[Mariann]
0

Ja för du berättade om att den gick på vatten… och det gör ju dena bil allt slags vatten även salt verkar det som!! :)

Det är ju klart att bensinbolagen inte kan börja sälja vatten.. när det för tillfälllet rinner hyffsat billigt i våra kranar, och sjöar o hav finns tillgängliga… iaf haven lär väl inte tömmas så lätt och betänker man att isar smälter så…;)

camillal777
0

Hahaha, jo tyvärr är det nog JUST DÄR problemet ligger…..

och så har dom inte kommit på (tror jag) hur man lagrar större mängder vätgas säkert i en tank ännu.

Isf hade vi ju kunnat tanka svindyr gas istället för bara vatten…..

[Mariann]
0

isåfall är det väl tur att de inte kommit på det!!

camillal777
0

Haha, jaa men ahde dom så hade vi säkerligen kört runt i de bilarna nu….det är så sorgligt när vissa människors ego och girighet får lov att förstöra en hel planet…

[Mariann]
0

Vi förvisar dom till månen eller mars!!! Flört

camillal777
0

Absolut! Haha en bra ide

Hoppfull
0

Det lär ha funnits en kille i Indien som uppfann en bil som gick på vatten för ganska länge sedan… han blev mordhotad och tvingades skrota hela projektet för att överleva… oljepengar kan få människor att bete sig som skit!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Mariann]
0

Gråter

undra hur mkt sådant som uppfunnits och med maffia metoder köpts uppeller snarare snotts och hållits undan…

Hoppfull
0

Exakt, såg ni inte dokumentären om bilarna (opel eller GM)? De återkallade samtliga bilar för att de var får miljövänliga… de ställdes i enorma mängder containrar och förstördes… allihop… de beslagtog dem i människors hem (de som hade köpt dem och var supernöjda med dem). Det är inte klokt helt enkelt vad oljan styr mycket i världen!

[Mariann]
0

Nix det såg ajg inte VA!! Förvånad

för miljövänliga!!??

när var detta?

Hoppfull
0

Hm… jag kommer inte riktigt ihåg, det är några år sedan det gjordes. Dokumentären gick på tv för kanske ett år sedan. Jag blev alldeles förskräckt när jag insåg att det faktiskt hade hänt! Jo, de var för miljövänliga = drog för lite bensin = oljan igen!!!

[Mariann]
0

Det är ju inte klokt… fullständigt upprörande o mer ändå Skrikandes

camillal777
0

Ja man ska aldrig sluta förvånas tydligen….. pengar är ett av mörkrets största belöning…man ska aldrig underskatta människors girighet.

Hoppfull
0

Nej, man kan sannerligen bli mörkrädd ;)

[Mariann]
0

#17 precis… girigheten är nog det största problem vi har här på jorden!

Blissis
0

"Enligt Genepax utnyttjar systemet en känd metod som heter Membrane Electrode Assembly (MEA), som använder väte för att generera elström på samma sätt som i en konventionell vätgascell. En vätgascell kräver att gasen lagras i en högtrycksbehållare men WES producerar väte direkt från vatten. Systemet sönderdelar vatten mer effektivt än någon annan känd metod. Så länge vatten tillförs produceras väte kontinuerligt.

– Vår teknologi behöver ingen yttre energi för att skilja väte och syre ur vatten, sade Onishi."

En till artikel om ämnet 

[Mariann]
0

Hoppas verkligen att detta är något och kommer ut på markanden!

Då är det bara å vänta och se och ha öron o ögon öppna när det ska presentera det nästa gång! :))

Gronstedt
0

Olja borde man bara tillverka plast av, inte köra fordon på …

Tyskland brukar vara bra framme med ny, miljövänlig teknik. Jag väntar fortfarande på att hitta underhållsfria fönsterramar i plast …

[Mariann]
0

Det finns ju underhållsfria fönster av aluminium (?) väl Fundersam

Hoppfull
0

Jo det tror jag att det gör men de är grymt dyra i inköp har jag för mig.