Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 1520 ggr
Lionadh
0

Trevlig helg!

Vaknar till en lite grå himmel, men vad gör det? Gräsmattan på norrsidan är översållad av blå scilla och påskliljorna blommar i rabatterna.

Det är helg och det är vår!

Hur ska ni fira Valborg? Hur har ni det ute i stugor och torp?

/Maud

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

marias777
0

Hmm kanske kika på kortegen i stan fixa och dona hemma och ta det allmänt lugnt,så tror jag vårt firande blir….:)

Inte att förglömma jag ska få massage ..på valborgsmässoafton ingen dum start på dan kan jag tro….Cool

Jaaaa våren är helt underbar som den är just nu med tanke på växtligheten och allt vackert som sker nu innan allt har slagit ut…dax att bara njuta….

[Mariann]
0

vet inte det ännu………..

få minsan grunna lite…. hoppas vädret blir trädgårdsväder….

Lionadh
0

Här blir det grillkväll - om det inte spöregnar…

[Mariann]
0

idag ska vi strax åka å införskaffa jord dvs kogödsel barkmull och rosjord… det är vad jag gör jord av…

Stardust
0

Idag går vi ut och handlar en bikini till vår dotter och lillebro vill köpa något med sina fickpengar.

Imorgon är det en grillfest och ponnyridning.  Vi håller tummarna att vädret är bra.

Hoppfull
0

Här är det lugna gatan i helgen… igår var vi oplanerat barnfria (från det barnet som behöver en vuxen) så vi tog bussen in till "samhället" och käkade Tahimat. Idag har vi städat lite och grejat så smått… nu ska vi snart käka lite mat. Vädret har bjudit på nästan alla varianter idag, regn, solsken, åska och hagel :)

I morgon ska vi nog in till stan och handla lite… om vi har lust…

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Mariann]
0

ja jag har grävt runt alla buskar och hivat på gödsel… grävt ner dhalierna (hoppas frosten håller sig borta) petat ner lite ranunkler o fresior, ringblommor…

sått morötter, sallad, ruccola,  rädisor mmm

grävt upp övervintrade rosor och kommit i krukor…

ja  vi får väl se om jag var för tidig…

Nu har vi suttit på altanaen och ätit egenhändigt lagad indisk mat…och snart hägrar soffan…

camillal777
0

Har hämtat sista lasset hö för detta halvåret, känns som om sommarbetet är nära…Glad

Grävt lite rabatter, ok då dom får väl vara kvar ett år till(har börjat lägga ner rabatter i brist på ork) Täcker dom med tre-fem cm boråskompost så är det knappt någon rensning på hela sommaren sen! Cool  Superbra! Men får hämta komposten i veckan,ett eller två bilsläp…

Så är det väl hög tid att så några tagetes, några förresten menar massor, brukar ha ett hav av eldiga tagetes. Räcka ut tungan 

Annars är det dax för ett glas vin nu, skål kära vänner!

[BigMama]
0

Idag har det studerats, "mycket lite", en hemtenta ska vara inlämnad på måndag OCH prov i företagsekonomi…. PANIK! Botade detta med att "jorda mig" ett uttryck jag kommit i kontakt med här på iFokus.. Kanske här? Rensade upp det jag inte orkade med i höstas. Fick lite ANDrum och blev piggare!

Tja, det måste vara något speciellt med Boråskompost för den jag spridit i mina rabatter från den egna komposten har förvisso gött mina blommor,men också ogräset!!! SÅ jag har lovat svärfar all vår kompost till potatislandet, tänkte handla koskit åt "mig själv"….

#7 Vilken drömdag du haft!!! Angel)

Skål Camilla o alla andra forumister!

Lionadh
0

God morgon allihop!

Gårdagen kom med solsken och fågelkvitter, vi får väl se hur söndagen blir.

Och grillen gick igång igår kväll, gott efter ett halvårs uppehåll…

Hur har ni det i stugorna?

Kram Maud

[Mariann]
0

frukostgröten på altanen i lätt duggregn… men vad gör det när man har tak…

men jag kan meddela alla att min kroppastolle är MÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR

Lionadh
0

Jasså trädgårdsarbete är förkrossande? Haha… en vinter av soffsittande eller hur var det? *garvar*

[Mariann]
0

Generad både sittandes o liggandes…

Hoppfull
0

Här är det mulet å segt idag… sambon städar lite och min svärmor har bjudit mig på konsert i kyrkan i eftermiddag (hon sjunger i kyrkokören) så blir det grillat tillsammans med hela familjen sen hoppas jag. En vanlig söndag brukar vi avsluta med att titta på en film tillsammans.

[Mariann]
0

Åå vad trevlig, hoppas sången blir stämningsfull!!

Hoppfull
0

Jaa, det får vi hoppas… det är inte riktigt min favoritgrej och min rygg klarar inte kyrkbänkarna, men en stund kan man ju stanna.

[Mariann]
0

jag kan tycka viss körsång är underbar och mkt hjärtöppnande om man väljer att gå in i det… men om ryggen krånglar och det mest gör ont är det ju inte lätt å öppna sig för såna vibbar inte….

Hoppfull
0

Det är många som älskar körsång och det kan även jag göra :) Det blir säkert kul en stund, framför allt så tar jag mig aldrig iväg på sådana saker så nu SKA jag gå fastän jag inte är 100 sugen :)

Lionadh
0

Det artar sig till en fin söndag!

Hur har ni det?

Lionadh
0

Trevlig helg även fast det är fredag den 13 juni. Solen strålar och vinden leker. Och min klängros, full med knopp, har börjat slå ut. Underbart!

Trevlig helg önskar jag alla på AU!

Kram Maud

camillal777
0

Trevlig helg Lionadh och alla andra!

Ska binda upp klängrosen här som inte hunnit slå ut ännu. Allt blåsande har lagt omkull en del blommor. Hoppas ni får en toppenhelg, inget särskilt på g här men det blir säkert en bra helg.

Kram Camilla

[Mariann]
0

Ja… först så torkar de ut… nu har de blåst bort/sönder och snart blir väl det regnat bort allt…

vart tog lagom vägen?