Ljustjänster
Här på sajten återkommer det här ordet frekvent om att göra ljusstjänster. För att göra detta mera begripligt och påtagligt skulle jag vilja veta vad ljusstjänster är? I praktiken alltså, vilka utför detta och vad kan räknas i in i det.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
JAPP, jag älskar ljustjänster!!!
att vara del i ett gudomligt samarbete och att nedtransformera energier i diverse former till Jorden och mänskligheten är nödvändigt!!
Det finns många som gör sådana meditationer, Share International gör ett sådant transmissionsmeditation (som dom kallar det för). Vi i DGC och även andra kallar det för Ljustjänst. En grupp i Sthlm, har inspirerats av ordet, vilket jag tycker är jätte bra!!! Det är en grupp som jobbar mer med Inka energier…
Calleman använde också en slags sådan iaf ett tag…
Det är många som gör sådant över Jorden, men det behövs fler, MÅNGA fler!!!!
Så alla som mediterar för Jorden och mänskligheten gör en slags ljustjänst. När du ber för jorden och mänskligheten kan det räknas in också. Men det bästa är när specifika energier o Mästare påkallas, då får man från de inre planen braka på med mer!!
Det är ju så att mänskligheten har sin fria vilja och så länge vi inte ber om hjälp, får vi ingen. Alltså på det viset att vi får den hjälp som karman tillåter och som böner och påkallelser tillåter.
Så ju fler som ber och påkallar ju mer hjälp kommer det!
Så som jag skrev här någon annanstans att nunnor o munkar har bett för mänskligheten o Jorden under alla år som den största delen av oss sov. Vi kan säkert gått i kyrkan och bett under tvång ;)
Men här handlar det om böner från öppna hjärtan och för helheten inte för sig själv! Det gjorde just munkar o nunnor. Ska väl tilläggas att vi som nu öppnar oss för ljuset har haft en o annan inkarnation som munk/nunna och faktiskt hjälpt till.
Men nu ska här bedjas och ännu hellre påkallas ljus och kärlek och det ska göras i mkt större skala, inte bland några få nunnor o munkar, instängt, utan i öppen dager och vi ska vilja samarbeta med Universum hjärta och alla födselhjälpare på de inre och yttre planen!!
Det är det vi gör när vi samlas i grupp och mediterar tillsammans för Jorden och mänskligheten.
Nu har ju också lyckligtsvis den tekniska utvecklingen gått så mkt framåt att vi kan sitta samlade via webben och gå in i ett inre samarbete omkring att stärka ljuset och kärleken på JORDEN!!!
VÄL MÖTT I DET!!
Mariann

Aha, så det är bara genom bön och meditation man utför ljustjänst? Är det samma sak med ljusarbete?
Ljustjänst är ju bön o meditation och vi inom DGC kör det kl 12.00 på söndagar. + att många av oss som bor runt omkring i andra länder o städer i Dk ofta har valt en vardag kväll i veckan där grupper samlas.
men på webben sänds den kl 12 varje söndag.
Den är inget märkligare än vilken annan meditation. man gör som man gör då så att säga.
Det är ju också ett ljusarbete att delta i sådant, men man kan ju göra ett ljusarbete hemma, t.ex. att meditera varje dag är ett ljusarbete. Att stå för den man är, dvs ljusarbetare, är ett annat slags ljusarbete.
Att helt enkelt leva sitt inre ljusväsen är ljusarbete osv…

Ok, men det man gör är alltid meditation och/eller bön? Ljusarbete är inte fredsarbete eller annat "behjärtansvärt"?
Ojodå… jag tycker nog mkt kan rymmas inom det…
men en sådan tjäsnt är alltid en emditation med bön o påkalleser.
har inte du boken gudomligt samarbete? där står nått bra….
minns bara inte var… men det bör vara runt mitten kanske lite för mitten… finsn det nått kapitel som heter ljsutjänst eller så?

Jag har Åndelig psykologi (som jag läser) och Menneskehedens gyldne fremtid.
ok… då letar jag upp den infon 
Att göra och delta i ljustjänster djupt esoteriska sådana, där samarbetet sker medvetet. Dvs där man har ett tema som är mer valt från de inre planen än från det yttre.
När jag guidar ljustjänster väljer jag ett tema, jag bli inspirerad, men jag VET inte om det är jag eller om det kommer från de inre planen av ljus.
Som sagt, Asgers uppskattar (i boken gudomlig samarbete) att slöjornas makt är avgörande brutet och att övergångstidens katastrofer är onödvändiga när 100 esoteriska grupper arbetar med djupt esoteriska tjänster, när 10.000 andra ljusgrupper har arbetat varje vecka med andra former av ljustjänster ( här ser ajg mig själv) och när 10.000.000människor dagligen har bett för Jorden eller pkallat Guds hjälp till mänkilgheten genom 10 år.
Just nu (1997) är talen kanske 10-20, 1-2000, 1-2.000.000. med det tempot så uppskattar Asger att det kommer att ta 100-200 år innan slöjornas makt är bruten och den grövre delen av mänsklighetens karma är förlöst.
Lyckligtvis så tilltar det medvetna ljusarbetet så övergångstiden kan förkortas och lidandet förminskas.
Så kom igen, låt oss bryta slöjornas makt!!! Ut å idka ljusarbete, be o påkalla högre ljus!

:) visst, men samtidigt tror jag att i och med att mycket ska rensas i oss när vi gör detta behöver det få ta tid för att vi ska orka.