HELIGE ANDE TJÄNST
Avslappnande musik
Inledningsmusik
Samma musik varje gång, som mjukar upp och öppnar för ljuset i de inre universum.
Bön om gudomlig närvaro i gruppen
Ledare: Moder-Gud, på mänsklighetens vägnar söker vi Dig. Vi öppnar oss för Dig som Universums ljus, som Universums kärlek och som Universums inre Liv.
Alla: Kom in i vår värld
Omslut oss med ditt ljus
Fyll oss med ditt liv
Visualisering
Ledare: Vi håller varandra i händerna. Se gruppen som en blomma i mänskligheten. Se blomman öppna bladen mot Gud. Märk längtan efter att Guds ljus, fullhet, kärlek och frid må förnya mänskligheten inifrån. Se gruppen förbunden med det gyllene nätverket av ljusförmedlare omkring Jorden.
Bön för världen
På mänsklighetens vägnar ber vi under stilla musik.
Ledare: Moder-Gud, gudomliga fullhet och skönhet. Kom tillbaks till vår värld.
Alla: Låt den blida kärleken famna oss
Låt varsamhetens ljus fylla oss
_ Låt det inre livets skönhet lyfta oss_
Låt det nya livet födas i oss
Ledare: Skänk oss ett nytt liv i Ditt Ljus. Låt Livets Vatten strömma på Jorden.
Ge oss visionen om den nya värld, som Du håller på att skapa på Jorden.
Musik 1-5 min.
Uppståndelsens gyllene ljus
Samarbete med den blida Spirit of Resurrection som skönhet, upplyftande, glädje, subtilt inre liv, närvaro, klarhet, lycksalighet.
Ledare: Moder-Gud, sänd Dina heliga änglar överallt, där det är nöd på Jorden.
Låt Ditt Ljus bli stärkt i de områden, där vi nu ber om Din hjälp. Låt Ditt livgivande Ljus strömma genom vår mitt under beskydd av våra kroppar
Under vacker musik vänds uppmärksamheten mot lidelse- eller konfliktområden
(eller grupper) på Jorden. Eventuell kan ledaren nämna dessa områden eller grupper en åt gången. Därefter helas hela Jorden från hjärtat.
Musik 5-15 min.
Ledare: Se Gud låta Sina kärleksfulla änglar omsluta alla, som öppnar sig för Ljuset.
Se hela mänskligheten och Jorden omsluten av Guds Ljus och Kärlek.
Upprepa efter mig: "Jorden lyser"
Belivande med Helige Anden
Ledare: Moder-Gud, vi ber Helige Anden om att gå in i oss och in i alla riken på
Jorden. Låt livets fullhet gå in i materian. Låt vattnet rensas och bli levande igen.
Blid och belivande musik
Ledare: Andas in Guds Ande och andas ut Guds Ande i alla celler. Märk Livet, Ljuset och fullheten i Guds Helige Ande. Ge dig själv lov till att andas in Livet. Föreställ dig, hur livskraften förvandlar mörkret och förnyar alla celler. Se alla dina celler lysa.
2-5 min.
Se Guds Helige Ande flyta vidare ut i mänskligheten och förvandla mänsklighetens mörker.
2-5 min
Se det nya livet vibrera ut i alla Jordens riken Se Jordens vatten vibrera med Det Nya Livet.
Be om devornas hjälp till att skapa nytt liv i Jorden
2-5 min
Se Guds Rike födas inifrån på Jorden. Se en lysande civilisation växa upp överallt på Jorden
2-5 min.
Välsignelse
Ledare: I Helige Andens namn välsignar jag dig till att gå ljusets väg och att vara ljuset för andra.
Tacksägelsen
Alla: Moder-Gud, vi tackar Dig för det nya livet, som Du låter vibrera på Jorden
Musik/sång
Upplyftande eller avslappnande musik som integrerar ljuset i kroppens celler och vänder
medvetandet mot den yttre världen.
Tjänsten kan utföras av enskilda personer (30-45 min.) eller av grupper (45-90 min.).
Ledarskapet kan skifta under tjänsten, således att bönerna sägs av olika.
Detta är tjänster som delas ut i Den Gyldne Cirkel helt fritt för alla att använda.
Om man vill kan en sådan användas istället för ljus/Kristus meditationen.
Det finns 3 sådana tjänster som kan göras av alla.
Ljustjänst
Helige Ande tjänst
Maria tjänst
de hittas under gudomligt samarbetekategorin