Nära döden upplevelse
Här kan man läsa om man har plus… vilket jag inte har… men vi alla känner väl ändå till de historier som berättas om nära döden upplevelser…
vad tror ni om det?
Jag är ju (givetvis
) övertygad om att man inte dör!!
Vad är att dö???
#2: Det blir det vi får se.
*fniss*
ska bli så kul att läsa den stundande artikeln om äventyret döden….
Får vi Gronstedt? Om man föds om så dör man aldrig helt. Bara kroppen som slutar funka. Är det det som är att dö???
hm…. Med alla religioner och vetenskapen så är det bara för flummigt att tänka på hur det är när man "dör". Jag tror att det är som du säger. Vi får se;)
Jag håller med er vi får se,är dock övertygad om att vi får återse våra nära och kära när den stunden är kommen…..själen "befrias" från kroppen när stunden är inne och vi går vidare…:))
#5 Beror på vad man tycker… Eller vad du vill. Kan tänka mig att ödet man får varierar på vad man tror på. Själv är jag väldigt mycket för själavandring.
Jag är ju övertygad om själavandring dvs reinkarnation…..

Nej ni… Man dör inte.
Har ni tänkt på konceptet "himmel å helvete", skärselden å sånt. Bara för att många av oss vänt kyrkan ryggen, så är väl inte allt bara floskler.
En gammal man jag hade stor respekt för sade. Nej du… man dör inte. Det finns inget helvete med bränder och svavelos å man slipper också sitta på en molntapp och spela harpa i en evighet. (Vilket han tyckte skulle vara ett helvete)
Nej du grabben, (Jag var 36 då) Men det finns ett stadium där man får genomleva konsekvenserna av sitt handlande.
En galen människa som gjort illa någon gjorde inget mot sitt samvete och kan därför inte lastas för det, men en fångvaktare som dödar barn och skyller på att lägerchefen bär ansvaret, får nog genomleva det han gjorde mot sitt samvete som han dövat till tystnad. m.m.
En MYCKET intressant karl, tyvärr död nu, Isse Lönnhammar hette han.
PS. Finns mer att berätta. DS
Jag lyssnar… låter som musik i mina öron…
låter som en mkt klok man…
jag kan hitta mkt i kyrkan dvs kristendomen som tilltalar mig….
jag skulle också se molnet som ett helvete…stillestånd… nix för mig är det viktigt att handla….
att förena himmel och jord… o då står man inte still o tittar på ;)