Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 1407 ggr
[Mariann]
0

VITA BRODERSKAPET

Vita broderskapet
De själar (människor), som har frigjort sig från fortsatt inkarnation gennom sin egen insats och som mästrar alla människolivets utmaningar, ingår i den inre gruppen av invigda, som har till uppgift att stimulera och utveckla medvetandeliv på jorden. Denna inre grupp av upplysta själar kallas för en mängd namn i den religiösa litteraturen: "Hierarkin", "Det stora vita broderskapet", "Det heliga broderskapet", "De heligas samfund" m.m.. Just nu bor de fysiskt i Tibet på den andra sidan av Himalaya. De kallas också, lite missvisande, "Himalayas broderskapet" eller "det tibetanska broderskapet".
Deras uppgift består primärt i att inspirera tankarna i världen med de ideer, som kan föra mänskligheten vidare mot större rättfärdighet och rätta männskliga relationer.

Två av de mest kända av dessa invigda är Kristus, som ledare av det vita broderskapet och Buddha som har en funktion som förmedlare mellem Shamballa (centret där Guds vilja är känd) och Hierarkin. Kristus är känd också under namnet Herren Maitreya, Kalki Avataren, Messias och Imam Mahdi i andra religioner. Det är det samma kärleksväsen som alla de stora världsreligioner väntar på ska träda fram igen.

Vill du läsa mer om detta ämne så gå till Esoterisk religion

hämtat från Kentaurnet

Hoppfull
0

Så dessa människor lever sin sista inkarnation i Tibet? Finns alla de som kommit så långt i Tibet? Och framför allt, hur vet man detta?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Mariann]
0

Bra hoppfull!! Glad 

nej jag tror inte de lever sin sista inkarnation, jag vet inte om de lever fysiskt i Tibet… det sägs så… jag skiter i vilket höll jag på å säga…

Eftersom  vid dessa högre invigningar så kan man manifestera en kropp när helst man önskar, så tror jag nog att de kan det, men frågan är om de är i kroppar jämt… tveksamt…

jag tror mer de är i sina eteriska kroppar än att använda så mycket energi att skapa fysisk kropp.

Det sägs ju att de närmar sig mänskligheten och är mer närvarande på det eteriska planet så jag håller mer på den varianten… men vissa har säkert fysisk kropp men inte alla….

Själva cykeln med inkarnation på fysiskt plan är ju till enda vid 5 invigningen, då går man ner bara om det ska skapas nått speciellt helt fysiskt som Buddha o Kristus gjorde mfl…

Det sägs också att deras fokus är i tibet  och där märks inströmningen av dessa mästare som starkast.. men om flera 100000 tusen mästare o väsen ska ha fysiska kroppar borde det vara mer än överbefolkat och oerhört lätta att hitta. nix vidhåller en mer eterisk existens och på de andra planen mentalt o astralt…

men som sagt min syn…

Hoppfull
0

Aha, intressant. Tänkte lite så att det verkade kanske konstigt om det inte fanns fler :) Inte konstigt att Kina är så rädda för människorna i Tibet! Det är svårt att kuva den typen av energi! Kina som land vibrerar antagligen i en helt annan dimension än Tibet men vill gärna tvinga Tibet till samma vibration.

[Mariann]
0

Där hade du en bra point!! Glad

Hoppfull
0

Glad

[Mariann]
0

lite läsning….