Utveckla intuitionen...
Hej! Ny här på forumet,känns jätte kul,det verkar väldigt trevligt o många goa hjälpsamma själar..Vet någon hur vi bäst utvecklar vår intuition? Jag kan ofta känna på mej vart saker o ting kan ligga…hur det ser ut på vissa ställen ,vad någon ska berätta osv. men har ju bara "lekt" med det tidigare..det skulle vara kul att utveckla intuitionen…tips?
Kram//Tm
Kolla noga om du hade rätt eller fel. Försök komma ihåg precis hur det kändes när du hade rätt. Lär dig att känna igen den känslan. När du är säker på den kan du försöka variera din "vision" med viljan tills det känns som det ska göra när du har rätt.
Fast det är inte så lätt …

Ofta är den första spontana känslan den rätta, för sen börjar sinnet analysera och skapa tolkningar.
Öva dig att lyssna på dina "varningsklockor". När ringer det en varningsklocka?
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Tack för era svar! Jodå Gronstad :-),jag får en känsla..en slags bekräftelse känsla som känns som en rysning ut i armarna ibland hela kroppen.
Precis så är det som Lionadh säger..hur ofta har jag inte börjat vackla o analysera o tänka sönder det första svaret som bara infann sej (för lätt..haha..?:) o så ändrar man..
Då ska jag träna mer på era råd ovan ,tack så mycke
kram//Tm

Hm, det här behöver jag oxå träna på. Är en analyserare av stora mått…
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
+ inte att förglömma ÖPPNA sig för själen mer… låta själen inkarnera i personligheten…. så den "rätta" intuitionen öppnar sig….
*fniss* typiskt Mariann svar ;)

Japp Mariann, du är en lysande stjärna för själaarbete 

Så är det ska träna på att få kontakt med såväl sitt inre som själ…mkt. e det,men träna på,några fler tips om det?
Lära känna sin själ..?
Tack för alla härliga svar kram//Tm
Jaaa.. hela livet är ett enda tränande 
För mig har det bästa sättet att öppna för själen och den vägledning som kan komma därifrån, varit genom meditation.
Mediterar du?

Tack Mariann! Märkligt att du tar upp det..nej jag är dålig på att meditera,men på sista tiden har jag verkligen tänkt att jag måste ta mej tid till det…så det var väl meningen att du skulle pusha mej lite där..
Tack för kanalen.jag ska titta på det..tacksam för alla fina tips jag får,
Kram//Tm
Släppna av och låt kroppen välja är väl bästa sättet att utveckla det…
Varsågod! 
kan jag vara till hjälp för å komma igång, bara säg till!

MM,Mariann..vill öppna och släppa fram den rätta intuitionen,vill som ni säger..Men…Ijin när kroppen o själen inte är överens? det e det som e så svårt..jag öppnar en ny frågeställning
Hur lär vi egot/intellektet att samarbeta med hjärtat/själen
tack för eran hjälp! guld värd
Kram//Tm

Ojojoj, vilken fråga :) jag skulle nog säga att egot inte gärna samarbetar med själen. De har inte samma agenda så att säga. Jag känner mer och mer när jag vistas härinne och läser mycket att egot ställer till det så himla mycket för mig eftersom det är så oerhört ytligt fixerat. Det ser inte saker i ett större perspektiv utan allt handlar bara om att mätta egots begär. Att fråga sig själv när man känner något om det är egot som är suget eller om det är själen är en ganska bra övning tycker jag.

Tack hoppfull för ditt kloka svar,…har krånglat till det eller förtydligat frågan,haha,i ett nytt inlägg.
Kram//Tm
*flyttat till tråden o Egot-själen*

Jag fattar liknelserna :) men har kanske missförstått frågan då jag tolkade det som egot kontra själen, inte kroppen kontra själen. Sen är det för mig skillnad mellan viljan och själen.
#18: I 14 ställdes frågan vad man gör när kroppen och själen inte är överens, det var den jag svarade på (fast nu har jag flyttat svaret, det var värst vad du var snabb!).

Hahaha, jo den frågan finns här med i inlägg 14 men sedan står det egot/själen… det var nog jag som tolkade att det var egot och själen det frågades om…
såg det andra svaret med 

Bästa sättet tycker jag är att hålla en kanal öppen från hjärtat till själen. Då får jag mest saker till mig. Hur? Meditera mera! 

Japp,meditera mera..varje morgon här nu,hoppas det går bra för er oxå..
Kram//Tm