TIDLÖS VISDOM
Tidlös visdom
Den esoteriska läran (se esoterisk) berättar, att det i kärnan av alla de stora religionerna och filosofiska system gömmer sig en gemensam kärna av gudomlig sanning, som har varit känd av alla de stora invigda. Denna tidlösa visdom har bl.a. gjorts tillgänglig för offentligheten i stora delar genom H.P.Blavatskys, Alice Baileys och Lucille Cedercrans författarskap.
Hämtat från Kentaurnet
Denna insikt har jag haft sedan skolåldern… jag har studerat emd ASger i många år men mins inte att han sagt det. Men NU läser jag det om igen på fler ställen sedan jag blev värd här.
riktgit kul med bekräftelser.
Jag la ju in en länk häromdagen om en islams man som säger samma sak. HÄR
Sedan det inlägget om alla religioners mystiker talar ju också för samm sak!

Jaa, och det känns egentligen väldigt självklart!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Precis, så himla självklart!!!
Fast den centrala, gemensamma kärna jag anser mig ha funnit är inte densamma som ni (som i VI på sajtens presentationssida) sett … så även här finns det utrymme för förvirrning.
jag älskar Asgers utryck! " vi är alla sinnessjuka" eller man kan ju säga förvirrade….
Mkt bra… sjuka i sinnet det är ju precis vad vi alla är *asgarv*

Men nog är det intressant att det finns en gemensam kärna, ett liknande tänk inom ALLA de stora religionerna och inom filosofin? Det måste ju tyda på att många kommit fram till liknande tankesätt?
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#6 det där var bra att du lyfte fram, OCH FILOSOFIN!!!
Det är SKIT många som kommit fram till samma/liknande synsätt!!!
för mig är det nog så att ju närmre målet man kommer ju mer lika varandra blir vägen och förståelserna…
det har jag fått ett flertal undervisningar i "drömmar" om….