Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 1012 ggr
Zedd75
0

EN FRÅGA OM TRAOKORT

Hej jag jag lägger det inläg för vill vet litte mer om traokort och regler ?

det var så för ett x antal årsedan så sbåde jag i traokort. Myke stämd i det jag fick fram i korten. Men så en dag bad min vänn att jag skulle spå henne som jag jorde då. Då såg jag ett nära dösfal i korten tänkte först att jag inte skulle säga något om det. men som jag jorde. Tre månder senare omkom hennes bror i en båt olycka. sedan dess har jag inte röt eller använt traokort. För jag kände att jag hade brytit mot en gyllende regel. de att tala om att en nära anhörig skulle dö.

Så min fråga är nu till er alla som använder kort dagligen.

Vad är det som gäller när man spår ?

MVH Zedd75

[Mariann]
0

Jag använder inte tarotkort, så tyvärr kan jag inte hjälpa dig här. men Lionadh har lång erfarenhet av tarot, men jag tror inte hon kommer in här idag, tyvärr. Du får vänta någon dag eller så så får du säkert svar. Glad

Kanske någon annan här som vet?

Hoppfull
0

Nope, inte jag heller. Jag har en kortlek men använder den inte… inte ännu iaf.

Välkommen hit förresten Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Mariann]
0

Precis, förlåt Zedd75

VÄLKOMMEN HIT!

Zedd75
0

tack för svaren, ja jag får vänta och se. kanse traolasse vet

[Mariann]
0

Sorry men tarotlasse är inte här inne, kanske du misstar oss för övernaturligt?

Här inne kör vi andlig utveckling :)

CatarinaJ
0

Man får aldrig lägga tala om sjukdomar, olyckor, dödsfall. Efter en läggning ska den man lagt för må bra/bättre. Inte sitta och behöva invänta sin död :). Får man mycket negativa händelser i korten så kanske det finns en del "tuffare" saker som personen behöver gå genom men oftast så efter regn blir det solsken!

mvh

Catarina

Zedd75
0

tack för svaret #6

Lionadh
0

Tarot är gammal kunskap som sträcker tillbaka till den egypiska hemliga läran. Zigenarna har förvaltat denna bok av livserfarenheter som alla går igenom i sin livsväg.

De 22 korten i stora arkanan är arketyper och det bästa sättet att lära sig dom är att dra ett kort ur stora arkanan varje dag, se vad den första tanken/känslan är och sen kolla i nån bra bok om tolkningen.

Min favorit bland tarotböcker är Tomas Jönsson, Tarot den inre världsomseglingen.

En absolut favorit är också John Randolph Price, The Angels Within Us -A Spiritual Guide To The 22 Angels That Governs Our Lives.Angels Within Us: A Spiritual Guide to the Twenty-Two Angels That Govern Our Lives

Lycka till!

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM