Pater Max Mizzi har gått över...
Kæreste Assisi-venner.

Det er med dyb sorg, at jeg må fortælle jer, at Pater Mizzi gik over mandag morgen d. 3. marts. Som I ved, har han været syg i ganske mange år, hvor han gennemgik den ene store operation efter den anden med efterfølgende medicinsk behandling. På grund af sit brændende engagement for at sprede "the Spirit of Assisi" evnede han alligevel at arbejde næsten til det sidste. Vi var på rejse i Danmark og Norge så sent som i november sidste år, ligesom han deltog i det kursus, som ASSISI MISSION afholdt i december måned. Også under det efterfølgende sengeleje var hans tanker omkring den kærlighedsmission, som han så utrætteligt virkede for i hele sin inkarnation. Vor sidste samtale om den interreligiøse dialogmission og CEFID fandt sted så sent som sidste mandag, dagen før jeg rejste til Danmark for at holde kursus om Klara. Som altid bad han mig - lige før jeg rejste - hjerteligt hilse alle venner af ASSISI MISSION, som jeg mødte i Danmark. Ved denne lejlighed lovede jeg ham at fortsætte missionen ved at gøre mit bedste for at være et af de instrumenter "the Spirit of Assisi" fortsat kan arbejde igennem. Jeg har tillid til, at også I deler et sådant ønske, og jeg ved, at Pater Mizzi vil være med os alle fra de indre planer i vores fortsatte arbejde for Gud. Jeg har erfaret, hvor dybt og usletteligt et indtryk han gjorde på alle de mennesker, som jeg oplevede ham i kontakt med gennem de godt 6 år, vi arbejdede sammen. Og jeg ved fra nok tusinder af breve, e-mails, telefonsamtaler og møder med mennesker i og uden for Assisi i disse 6 år, at der er uendeligt mange mennesker, der nu går ind i en sorgproces over at have mistet en hjerteven. Må denne sorg åbne alles hjerter dybere mod den uendeligt smukke kilde af Guds medfølende kærlighed, som Pater Mizzi virkede i, og som han en gang udtrykte som "Gud elsker dig. Ikke fordi du er god, men fordi Han er det".Altid talte han om broder-/søsterskab og kærlighed som det eneste væsentlige, ofte med ordene "det handler bare om at elske". Dette var nogle af de sidste ord, jeg hørte ham udtale. Må vor smerte og sorg over, at Pater Mizzi nu ikke mere er til stede rent fysisk blandt os, også være iblandet en dyb taknemmelighed over, at vi fik lov til at kende ham og at gå et stykke af vejen mod Gud sammen med ham. Og må sorgen også være præget af stor glæde over, at Pater Mizzi nu er på vej mod de guddommelige riger af uendelig kærlighed og visdom, hvorfra han fortsat vil virke som en stor og trofast discipel af Jesus og Frans. Essensen i Pater Mizzis liv og engagement kan måske udtrykkes i følgende ord fra Paulus i hans brev til Filipperne: "Og for at jeg må kende ham og kraften i hans opstandelse og fællesskabet med ham i hans lidelser, så jeg bliver lig ham i hans død". (Fil. 3, 10). Pater Mizzis begravelse finder sted allerede i morgen onsdag, d. 5. marts, kl. 15.00 fra Basilica di San Francesco, underkirken. Vi har alle mulighed for at være til stede - om end ikke rent fysisk så på de indre planer - og deltage i hjælpen til Pater Mizzis fortsatte åndelige rejse, og til at "the Spirit of Assisi" bliver nedfældet endnu dybere til gavn for jorden og menneskeheden. Helt i Pater Mizzis ånd foregår begravelsen på et unikt tidspunkt, nemlig for en stor hindufejring i Indien, der tager sin begyndelse på akkurat samme tid, hvor de mange indiske religiøse ledere og venner vil mindes Pater Mizzi. Jeg har også netop modtaget en hilsen fra en af de Buddhist-organisationer i Japan, som stod hans hjerte særligt nær. D. 5. marts er stiftelsesdagen for Rissho Kosei-kai, og i morgen markeres 70 års jubilæet, hvor også Pater Mizzi vil blive mindet. En af de nuværende ledere i organisationen skriver til mig, at de er sikre på, at stifteren Niwano og Pater Mizzi mødes i himlen netop denne dag.. Kærlige hilsner med fred og alt godt fra Assisi Bente ASSISI MISSION - c/o Bente Wolf - Via Fortini 7 - I-06081 Assisi (PG) - Italy
tel: +39 075 8155 278 - e-mail: bente@assisimission.net
web: www.assisimission.net
Detta är en av de finaste män jag någonsin mött…
jag och Maud + några till saknar nu honom djupt…
Så dett blir en minnes tråd för mig o Maud…
hoppas det är ok…
Vill här berätta att Bente är medlem av den den gyldne cirkel och har konverterat för att kunna jobba inifrån kyrkan med att öppna det för den nya tiden…. detta arbete sker i Assisi och med hjälp av Pater Max Mizzi…

Jag minns fader Mizzi en vårdag i april 2006 när vi nyss gått igenom grottorna på Monte Subasio där helige Franciskus drog sig tillbaka för att vara med Gud. Gången var trång och jag hade 35 personer bakom mig, så det var bara att krångla sig igenom den trånga passagen. När vi kom ut på gården vände han sig om och frågade mig om det gått bra för mig att gå igenom. "Where God wants me to go I can go" svarade jag tyst. Han slöt ögonen och sa "You are a woman of faith.". Tårarna steg upp i mina ögon för att han såg till min välfärd.
Denne man har betytt mycket för interreligiös dialog mellan katolska kyrkan och andra religioner. Han hade god kontakt med biskopen i Skara stift t ex. De fransiskanska nunnorna i Rävlanda (Klaradal) har träffat honom.
Det är ett privilegium att ha mött honom. Må hans livsgärning leva vidare i "The Spirit of Assisi". Tack för allt, fader Mizzi.
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Under påskveckan i Assisi 2006 bad jag fader Mizzi lära mig att be till Jungfru Maria (Världsmodern). Han lärde mig denna bön:
"Jungfru Maria, full av nåd, sänd dina helande änglar till oss."
Fader Mizzi, jag minns dina ord.
Amen.
Första gången jag träffade Max var på Birkemosegård en helg jag och Ulrica, det var en Assisi helg, vi pratade länge han och jag , han berättade när han var i sthlm och stod och höll ett tal på ett torg…
När jag sedan 2 år senare träffade honom när Maud och jag, + flera till var nere på påskretreat 2006 så kom han ihåg mig!!!
han har verkligen betytt något för mig och många… i september förra året när Maud och jag var nere i Assisi på gralsretreat, så fick jag förmånen att träffa honom och få en välsignelse på min födelsedag…
Vi hade hoppats att han skulle få leva lite till att vi kunde träffa honom 1 veckan i december nästa år… för då åker jag o Maud igen…
Finns det intresserade här på forumet till den tiden så är alla hjärtligt välkomna att hänga på… det är ett Maria retreat…

Var finns info om retreatet?
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
http://www.youtube.com/watch?v=ThmEGtj-zew
ca en dryg minut inne i denna youtube talar Max och också sjunger, denna är från 1984.
Jag tror man kan hitta lite info om det retreat som var nu i december, det som blir då (hoppas vi) är ett liknande fast då tyvärr utan Father Max.
kika www.assisimission.net src="../Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" /> det finns både engelsk och dansk info..så hoppas jag du hittar den
Detta hade väl varit ett kul sätt å träffas på om det kan lyckas oss att komma dit då…
jag klipper in lite här…
3. - 10. december - Introduktion med særlig Mariafordybelse (7 dage):
Den fredelige, stille adventstid med en meget smuk Maria-fejring (Marias ubesmittede undfangelse) samt dyb forberedelse til julen.
Kloster: De Svenske Søstre (Brigitta-ordenen). Tilmelding senest 1. oktober 2008 for gruppebillet.

Åhh, det hade varit hemskt trevligt! Men en hel vecka hemifrån fungerar inte för mig, inte i det skick jag är i nu i alla fall. Men kanske om änglarna helat mig och jag har fått ett jobb alt. vunnit en storvinst så hänger jag på!
Annars kan vi väl ordna ett helgmöte i all enkelhet om vi vill se och möta varandra?
Det är ju lååångt dit först 2009 ju, om 2 år!!!
Det kan hända massor.. på alla sätt….. 

Aha, jag trodde att det var i år… 

Den uppmuntran tar jag också åt mig av Mariann :)
Skulle vara underbart att åka dit, tråkigt att inte få se Pater Max Mizzi någon gång….ja i detta jordelivet.
2009…bara att önska…dit åker vi med Hoppfull ;)
Vore ju skit kul med en big svensk grupp i en Maria vecka….

Men absolut! Undrens tid är väl här och nu 

vilken fin bild Yvve.. jag tog mig friheten att kopiera in den här… Ååå *suck* han var speciell….

Åh vilken fin bild Yvve. Jag hade också gärna träffat honom igen. Vill ju åka på en Mariavecka i början av december nästa år, ska du med då? :-)
Ja gör det Yvve
och camilla me!!!
Å Hoppfull….
vi är en öppen grupp och MER ÄN GÄRNA TAR IN FLER!!!
skriv bara vilka som känner för det så ÅKER VI!!

Har just köpt Lotto… Om jag vinner så bjuder jag på en Mariavecka till AU….
Ok… dessa 40 miljonerna ja… jisses vad de ska räcka till mkt…

… har alltid sagt att jag vill resa, se och uppleva… Inre och yttre resor…

Samma här… vinner vi så åker jag (eller annan möjlighet öppnar sig) sambon meddelade exakt nu att vi vann 24 kronor… med dem kommer jag visst inte ens in till Kalmar… 

Jag vann inte på Lotto, men om jag vinner nåt så kvarstår erbjudandet. Jag donerar 100000kr till flygbiljetter - om jag vinner….

Jag håller tummarna :) för oss båda så att vi kan hjälpa varandra :)