Trevlig midsommar
Midsommar afton och solen skiner genom molndiset.
Disken från igår väntar på att få bli diskad
och sängen väntar på att bli bäddad.
🌸🌸🌸
Vilken härlig känsla det är när de kan stå där och vänta på sin tur. Och jag får dröja mig kvar i någonslags ogjord morgonrutin… … … en ledig sommar morgon utan några speciella krav eller måsten.
☀️☀️☀️
Lite av varje strömnar ut ur Exibels högtalare. Lugna toner en väl blandad kompott från förr till nu. I ett endaste långt nu.
🌓🌓🌓
Och det nybryggda kaffet
som doftar så gott.
☕️☕️☕️
Fin midsommar med er
💐💐💐
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
#0:
Trevlig midsommar till dig med och till alla andra som besöker sajten!
Vi har inte tid att fira midsommar, för vi ska försöka att ta vara på det fina vädret och fara till sjön. Hoppas att Fata Morgana kan sluta att jobba tidigare idag. Idag är himlen utan moln och det ska bli 33-35 grader. I morgon ska det bli 35-37 grader, men på eftermiddagen ska det komma oväder, så vi får se till att vi kommer iväg tidigt, så vii har ett par timmar sol ändå. Sjön har redan över 23 grader.
#0:
Trevlig midsommar till dig med och till alla andra också 🌸🪻
Det låter som en underbar skön morgon 🌺🌻
Ja, redan midsommar! Allt verkar gå med en ohygglig hastighet, nu för tiden.
Den automatiska inbyggda klockan ringde före fem, som vanligt. Men vad gör det egentligen, för morgonstund har guld i mun.
Mulet i morse +12 grader. Nu tittar solen fram.
Trevlig midsommar på er alla. 💚💛❤️
#1: Jösses Amalia. 36 grader är på tok för högt för mig nu för tiden..arma stackare.. men sjön svalkar nog då.
Man kan väl fira midssommar som man vill. (jag skrev först missommar 🤣. ) och en tur på sjön det låter fint.
Hoppas FM komner ifrån tidigare 🤗
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
#2: Det är det 😄
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
#3: Ja. Tiden har väldigt bråttom nu för tiden. 🫣. Jag kan inte annat än att hålla med.
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
#4:
Så länge man är ute på sjön kan man stå ut med hettan. Man har vattnet bredvid sig och ute på vattnet är det nog 2-3 grader mindre än på land. Det värsta är nätterna när man vill sova och det har nästan 30 grader i sovrummet. Väggarna sparar ju upp hettan när solen bränner på huset hela dagen.
Glad midsommar till alla 🌷 🌻 🌼 🌸
Jag avnjöt en kopp kaffe ute idag också. Imorgon får vi upp emot 30 grader, och kanske åska.
#8:
Då har du ju möjligheten till årets första dopp.
#9:
Jo, om det inte åskar så hade det varit skönt med ett dopp nånstans.