Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 659 ggr
Condor
3

Babbeltråd Nr. 78

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den gamla tråden är full. Här kan vi fortsätta att babbla.

Svar till 101 i förra babbeltråden.:

Men det känns som om du skulle flyga till månen eller Andromeda galaxen.

FataMorgana
1

#0: Ja det känns lite så för mig med 😄

Condor
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Passande till din resa.

Gråeld
3

Nu får ni allt bra landa, så ni inte försvinner i något svart hål i universum!😄😉

Condor
3

#3:

Ja, dom där svarta hålen måste man se upp för. 😄

FataMorgana
3

#3: Ja, jag hoppas flyget inte flyger in i ett 😄

snowy00
2

#5:

Man vet ju aldrig..😖😬 akta er för bermudatriangeln i alla fall.😄

Condor
2

#6:

Den är långt borta. Fast jag har flugit över bermudatriangeln flera ggr utan att ha försvunnit. 😊

snowy00
2

#7:

Aha…ja, det är nog inget "övernaturligt" där i alla fall, vid bermudatriangeln.🙂

Condor
1

#8:

Nä, den mest sannolika förklaringsmodellen för att skepp sjunker är nog stora metanbubblor som stiger upp från havsbottnen. Jag har sett simulationer på TV där dom bevisade att skepp kan sjunka pga metanbubblor.

Här hos oss är det mulet, regnigt och kallt, bara 14 grader just nu. När Fata Morgana är borta gråter till och med himlen.

snowy00
1

#9:

Okej. Jo jag har också sett ett undersökande program om bermudatriangeln där de simulerade realistiska vågor i en stor vågmaskin, med ett modellskepp. Sen var det någon som klarat sig helskinnad förbi bermudatriangeln som trodde att han åkt genom ett "maskhål". (tunnel genom molnen)

Vi har haft ganska fint väder idag. Växlande moln, och sol.😊.

Condor
1

#10:

Det där med metanbubblorna funkar så att det är många små bubblor som frisätts samtidigt. Bortsett från att det låter skeppen gunga, så flyter inte skeppen lika bra på skummet som bildas av blåsorna som ju rör på sig.

För flygplanen finns det också en teori. Det var ju gamla flygplan med Propeller som inte flög lika högt som dagens flygplan. Om det stiger upp en stor mängd metan på en gång skulle det kunna tändas av flygplansmotorerna. Men som sagt är det en obevisad teori.

Ett maskhål genom molnen. 😄😄🤣🤣 Ja, jag har hört det där förr. 😊

snowy00
1

#11:

Hehe, ja…Mycket ska man få höra😉😄

snowy00
2

Annars har jag fixat ett stöd åt tomatplantan. Köpte ett sett med färdiga stöd för tomatplantor…men de var ju alldeles för korta på höjden till min planta..🤷‍♂️ så jag tog och gjorde om ett av de stöden till en längre pinne som stöder plantan. Får väl se hur det fungerar när plantan blir ännu högre…

Condor
2

#13:

En sån grej som vi har och som syns på bilden som vi för en tid ställde in, funkar bra för att stöda plantan.

snowy00
2

#14:

Jo, jag tänkte köpa en liknande, men då var den dumt nog slut i affären. Jag får väl komplettera med en sån sen.

Condor
2

#15:

Finns det inga andra affärer? Om plantan växer blir det annars invecklat att få dit den. Vi har redan ett par tomater som är 2 mm stora.

På vattenmelonplantan har vi 2 minimeloner, fast den första verkar att ha stannat i växten och den andra som först är ett par dagar gammal är nu större än den första. Planta nummer 2 har också redan en liten vattenmelon.

snowy00
1

#16:

Jag märkte det när jag prövade att trä över det stödet jag köpt (som var för kort). Det gick inte.

Men kanske går det att hitta ett som är tillräckligt stort, för att det ska funka. Får kolla på det.

Nästa år får jag använda ett sånt stöd på en gång när plantan är mindre fortfarande.

Kul att era redan har börjat bildas. Än så länge ser jag ingen tomat hos mig… Men själva plantan ser välmående ut iaf.🍅

Condor
1

#17:

Men den borde väl åtminstone ha fått ett par blommor vid den här årstiden?

snowy00
1

#18:

Jag ser ingen blomma ännu. Vet heller inte hur "fort" det ska gå för dem att komma..🤔

Condor
2

#19:

Vid den här årstiden borde den egentligen redan ha blommor.

snowy00
2

#20:

Ok, jag kollade lite noggrannare på plantan nu när jag kom hem, och den har faktiskt små "klasar" med knoppar (om det kallas så) av blommor. De ser alltså ut att vara i stadiet före att blommorna slår ut.😊

Condor
2

#21:

Fint! 😊

snowy00
2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Bara för kuls skull så gjorde jag en testvideo med min systemkameras inbyggda mikrofon påslagen.(som vi skrev om förr här)

Här i den bifogade videon kan man höra hur tydligt det låter både när man zoomar, och när man använder autofokus.😎 Även knapptryckningar på kameran hörs i videon…

Annars så har jag också provat en billigare ljudinspelare nu, med en extern mikrofon kopplad till den (som vi också skrev om här tidigare)… Och ljudet blir klart bättre.😊

FataMorgana
3

Är så upptagen från morgon till kväll, så många gamla vänner som vill träffas, och föräldrar att spendera tid med, att jag knappt hinner skriva här på sajten. Bara så att ni vet 🤗

Condor
2

#23:

Ja, man hör hur det klickar till ibland. Men med den externa mikrofonen har du ju löst problemet.

Condor
2

Ojoj vilket skitväder vi har idag. Just nu bara 12 grader, regn och vind. Igår hade vi soligt och 26 grader och idag är det februariväder. Dags att byta T-shirten till långa ärmar och ta på sig en varm jacka när man går ut. 🥶

snowy00
2

#24:

Ingen fara🤗 man får ta en sak i taget ibland.
Det är fullt förståeligt.

#25:

Ja, precis.😊

#26:

Vi har också haft något av ett skitväder igår och på morgonen idag. Igår när jag cyklade till "aktiviteten" så blev byxorna väldigt blöta….. Ingen strandväder direkt.🥶🌦️☔ Men nu har det iaf slutat regna, och man kan t o m se lite av den blåa himlen.

Condor
2

#27:

Skitväder så långt ögat når. Fata Morgana har också skitväder i Finland. Här hos oss växlar vädret mellan sommar och vinter varannan dag. Nu var jag till och med tvungen att sätta på värmen, mitt på sommarn, för att det är så kallt. Det här kommer vattenmelonplantan inte att gilla. Kanske vattenmelon nummer 2 också stannar i växten.

• Redigerat 2026-06-05 12:12 av Condor
snowy00
2

#28:

Men på söndag ska det visst bli sol och 23 grader här.

snowy00
2

Igår och idag har jag varit väldigt trött emellanåt. Sov 10-11 timmar inatt. Styrketränade ändå idag så gott det gick…men var nära att jag fick avbryta, och det var nästan så att jag kallsvettades. Nu känns det dock lite bättre igen för tillfället.

Condor
2

#29:

Vi ska få det soligt redan i morgon och sen ska det bli soligt och varmt ene längre tid.

Kanske bäst att reda ut det där. Sen har det ingen mening att styrketräna när man inte mår bra. Kroppen behöver sin energi för att regenerera och återstllla sig.

snowy00
2

#31:

Skönt😊

Ja…jag kommer oftast på efter träningen att jag kanske inte skulle ha tränat…men får försöka ta det lugnt med det tills att jag mår som vanligt igen.

Condor
2

Idag kylan dragit iväg och det är ganska soligt. Tyvärr var det en kall natt med under 10 grader, så det blev vattenmelonplantorna stressade av. En av dom har hängiga blad, kanske både av kylan och för att jag inte vattnade dom igår. Jag tänkte att det ändå regnar, men eftersom dom stod nära väggen blev dom torra. Nu har jag vattnat dom och dom står i solen. Hoppas att dom återhämtar sig.

Den första minimelonen har vissnat men den andra har vuxit till 1,5 cm. Jag är spännd på om det blir vattenmeloner för oss.

Gråeld
2

Det har regnat hela dagen, uppehåll just nu. Men det är kortvarigt, för det ska börja om att regna i kväll igen.

Inget fel på växtligheten precis.
Har du inget att täcka melonplantorna med? För kylan.

Condor
2

#34:

Jag har inget som isolerar plantan från kylan. Skulle det ha varit varmt på dagen igår skulle man kunna hålla värmen en tid om man täcker över den. Men det var ju kallt hela dagen igår. I alla fall är bladen inte hängiga längre. En till kall natt kommer vi att ha i mitten på nästa vecka och sen hoppas jag att det var den sista.

snowy00
2

#33:

Hoppas att åtminstone en av era meloner överlever.🍉

snowy00
1

Behövde bara försöka dela ett podavsnitt med Deepak Chopra, som finns på Spotify. Alla här har nog inte Spotify, men kanske går det att lyssna med gratisversionen för de som vill?😊 Nåväl.. Här är länken:

https://open.spotify.com/episode/3u62IqQpnCBvN4HXznSzXi?si=azptNOjUTHuB7XhkT81yXg

Listen to this episode from Deepak Chopra’s Infinite Potential on Spotify. Is there more evidence for God or for aliens?  Can true reality be described by science or will it always remain a mystery?  Are there limits to our imagination?  These are some of the questions I debate with Leonard Mlodinow .  Not only has he co-authored books with Stephen Hawking, he's also written for Star Trek, which make his perspectives among the most unique I've encountered.  But we don't always agree.  And over the years that has turned us into close friends, as well as collaborators.  As a man with many layers, our journey today is sure to expand your mind, as it has mine. 
snowy00
1

Ps. Titeln är lite missvisande. Tycker de knappt ens nämner "ailiens" under avsnittet.

• Redigerat 2026-06-06 22:13 av snowy00
FataMorgana
4
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Hälsningar från mig 😊

Stjärnskott
3

#39: Så vackert. Från de tusen sjöarnas land. Eller hur är det nu man säger.
Väldigt fina foton.

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

• Redigerat 2026-06-07 09:34 av Stjärnskott
Gråeld
2

Så fridfulla vyer över vattnet.😊

• Redigerat 2026-06-07 10:16 av Gråeld
Condor
1

#39:

Sååååå fint. 👍

snowy00
2

#39:

Ja, verkligen fina foton.😊

FataMorgana
1

#40: Ja, så heter det. De tusen sjöarnas land. Men det finns nog länder med fler sjöar än så, så varför man säger så, vet jag inte riktigt. Men hur som helst, är det vid havet, vid sydväst kusten 😊

FataMorgana
1

#41: Ja, det är väldigt fint för och rofyllt. Det är just den omgivningen som jag saknar mest, nu när jag bor i Österrike 😊

FataMorgana
1

#42: Ja verkligen 😊

FataMorgana
2

#43: Tack 😊

snowy00
2

Nu har jag börjat maskera mina två väggar inomhus som måste målas om. Men grundfärgen är redan målad… Så två lager med "riktiga" färgen får det nog bli.

Stjärnskott
3

#44: Jag tycker benämningen är vacker och lite åt det romantiska hållet… som en fantasi eller saga.

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

Condor
2

Idag har vi fint väder här, mest soligt och 28 grader ska det bli på eftermiddagen. Skulle Fata Morgana vara här och ha ledigt, skulle det vara en duglig dag för sjön. Men det blir väl bara till att lägga sig i badet här i byn.

Fata Morgana skulle behöva en semester efter semestern. Hon har stress varje dag. Alla vill träffas med henne och ingen vill släppa taget. Hon far hit och dit för att träffa alla och har inte ens tid att sova. Hon har så svårt att säga nej och att säga att nu är jag trött och vill till hotellet. Dom suger verkligen ut henne. Igår kväll fick jag ladda upp henne med distansreiki för att hon var så färdig, trött i ryggen, kroppen och psyket. Idag är hon i Nagu för att träffa sin far. Där har hon i alla fall den stilla naturen innan hon måste träffa energivampyrerna igen.

FataMorgana
2
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Bara några foton från dagens utflykt 😊

Condor
2

#51:

Vad fint. Skulle egentligen också passa bra i tråden sommarbilder. Den är snart full och jag har inga aktuella sommarbilder att ställa in, vad som inte är förvånansvärt utan kamera. 😄

FataMorgana
1

#52: Det tänkte jag inte på 😄

snowy00
2

#50:

Det låter faktiskt ganska jobbigt..🫤 och ändå har hon lite tid för oss emellanåt..💕

#51:

Ja, fina foton i alla fall. Kul att få se.

Stjärnskott
3

#51: Väldigt fina bilder. Det ser verkligen meditativt stilla ut också.
Jag hoppas att du får några välbehövliga stunder med dig själv också.
🌸🌼🌸

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

Condor
3

#54:

Ja, hon har det väldigt jobbigt. Varje dag ett fullt program. Somliga förstår inte att man också behöver tid för sig själv och behöver att dra sig tillbaka från stressen ibland. Men nu är det bara 3 dagar kvar tills hon kommer hem igen och sen har hon klarat av det.

Förra året hade vi fint väder när hon kom tillbaka och for till sjön nästa dag. Men den här gången ska vädret vara dåligt, så vi får väl göra oss det mysigt hemma, sova länge och lata oss.

Förresten, vattenmelonen på den ena plantan är nu 3 cm stor och tomaterna är ärtstora. Jag kan knappt vänta tills dom mognar för i affärerna ser man bara övermogna, mjuka och skrynkliga tomater. Sist jag handlade höll just tanten som sköter om grönsakerna i affären på att lägga nya tomater i hyllan och dom var också mjuka och övermogna. Då sa jag till tanten att det finns så många olika sorters tomater, men jag hittar inte en enda tomat som inte är övermogen och mjuk. Hon sa bara att hon är ledsen.

snowy00
2

#56:

Skönt för henne att komma hem snart igen.😊

Kul att er melon växer. Och även tomaterna…jag kollar min tomatplantas blommor varje dag, och de "vecklar ut sig" mer och mer för varje dag. Jag har också svårt att vänta på dem..😄

Själv köper jag heller inte färska grönsaker i butiken, då de har varit så dyra.(har fått klara mig med frysta grönsaker en tid……..men nu är jag så trött på dessa frysta grönsaker att jag måste köpa mig lite rotfrukter ist. De är nog billigare…

Condor
2

#57:

Det blir skönt för oss båda när hon kommer hem igen.

Vi hade just ett oväder här så jag ställde alla balkongblommor mot väggen och ställde balkongmöblerna över dom och över vattenmelonplantorna. Det var ganska onödigt för det kom ingen hagel och det regnade inte så starkt att dom skulle ha tagit skada. Men vad vet man. Efter all möda vill jag inte att vattenmelonerna och blommorna blir förintade.

En blixt slog ner i kyrkan i närheten, men den har en åskledare så den klarade sig.

Skulle grönsakerna vara färska, skulle jag ju köpa. Men gamla tomater slösar jag inte pengar på. Jag hoppas kunna skörda de första tomaterna om 2 veckor eller så.

Condor
2

Förresten, tråden med sommarbilder är full. Vem som har aktuella sommarbilder kan gärna göra upp en ny tråd.

snowy00
2

#58:

Nä, med "färska" menade jag egentligen "ej frysta" 😉 men visst är det ändå rätt bra kvalitet på grönsakerna i butiken här. Bara det att en paprika kostar typ 10 kr (icke ekologisk)…men tomaterna kostade ca 3 kr st nu, så det är ju inte alls farligt.

snowy00
3

Annars så planterade jag om en av mina växter igår, som jag har inomhus (den jag skrev om förr som hade blivit till två plantor, från en). De delade inte rotsystem, så jag satte de i varsin kruka. Den högra ser bättre ut nu, men den vänstra är fortfarande hängig, och jag undrar om den ens kommer att klara sig…

1000001406.jpg

Stjärnskott
3

#59: Ny tråd fixad. 🤗Jag hoppas att bilderna inte redan har varit till beskådande 😇
ibland sviktar minnet 🤐

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

FataMorgana
3

#55: Tack. Ja om inte förr, så senast när jag är tillbaka i Österrike igen 😄 men åtminstone har jag denna dag avklarad. Har tagit ut min mor på lunch med sin rullstol idag och sen träffade jag min syster några timmar och nu kan jag äntligen koppla av lite på en bänk vid en åstrand. I morgon måste jag i väg med bussen ett par timmar för att träffa en gammal vän och eftersom bussförbindelserna är så dåliga blir jag där över natten. Puuuust.

FataMorgana
3

#54: Tack! Ja det är vackert där min far bor. Mina föräldrar är ju skilda, så jag måste träffa dem var för sig. Men ute i skärgården är det rofyllt och så finns där inte så mycket folk där än när sommarsäsongen inte riktigt är i gång än. Så vi hade det riktigt trevligt. Åt pizza där på en båt, sen besökte vi hans hem för han hade glömt att jag varit där förr. Han ville ju visa mig hur han bor 😄 Sen for vi till hamnen och drack en kopp kaffe innan jag for tillbaka till stan. Det är full rulle här 😄

FataMorgana
2

#62: Tack 😊

FataMorgana
3

Här fick jag förresten besök av en enfotad fiskmås

Condor
2

#61:

Du får väl se om den klarar sig.

Condor
1

#62:

Tack! 😊

Condor
1

#66:

FFint, 😊Nu vet jag hur åstranden som du ofta sitter på ser ut.

FataMorgana
1

#69: Ja precis 😊

snowy00
2

#64:

Det låter ändå ganska trevligt. Och så många som vill träffa dig..😊

#66:

Hehe, det minns jag att du/ni visat förr.😄en enfotad fiskmås.

snowy00
4

På tal om inget så prövade jag att ha en halv sockerbit i kaffet idag…..😄det var inte alls gott. Fick hälla ut det kaffet.
En sockerbit passar visst mycket bättre i en kopp te, än i en kopp kaffe.🤔

FataMorgana
2

#71: Ja, det är bara lite för många på en alldeles för kort tid, därför blir det så ansträngande också. Skulle behöva vara här ett par veckor till. Men jag har inte tillräckligt många semesterdagar för det. sen tror jag det var en enfotad duva som jag fotat förr om jag minns ett rätt 😄

• Redigerat 2026-06-09 22:58 av FataMorgana
FataMorgana
2

#72: Jag gillar inte heller socker i kaffet 😄

Condor
2

#73:

Jag tror att ni båda menar den enfotade vita anden vid sjön.

FataMorgana
2

Tror förresten det är en skrattmås och ingen fiskmås på fotot 😄

75: Ja, precis. Det var ju ingen duva utan en ande 😄

snowy00
2

#73:

Det är förståeligt.😊

#75:

Justja. En and var det.

#76:

Visste knappt att det var en skillnad 😄 men ja, det är nog en skrattmås och ingen fiskmås, när jag googlar.

snowy00
1

Jag har beställt detta "trädgårdstält" nu (fast från en annan butik).

https://www.vidaxl.se/e/vidaxl-professionellt-partytalt-med-vaggar-2x2-m-gron-90-gm2/8719883767758.html

Fortfarande så har jag lite problem med grannarna som bor ovanför mig. De nuvarande grannarna gör inget mot just mig personligen… Men de "tappar" t ex blomkrukor, blomjord, söndertrasade cigarettpaket just nu dagligen ned på min altan så att jag får vara där och sopa efter dem.

Får se om detta "tält" gör saken lite bättre.
Sen kan jag ju också sitta där då det regnar lite lätt, jag får behövligt solskydd till när det är som hetast på altanen på sommaren… Sen kan jag återigen ställa ut mina trädgårdsmöbler igen… Då inga fåglar skiter ner dem då inne i tältet.😄

Nåväl, det är i alla fall ett litet test…

vidaXL Professionellt partytält med väggar 2x2 m grön 90 g/m² hos vidaXL | Snabb leverans ✓ Stort sortiment ✓ Beställ idag
Condor
2

#78:

Jag skulle ta och göra ett foto med skräpet och sen ringa på grannarnas dörr och visa dom hur det ser ut på din altan och vänligt be dom att ta hänsyn.

Jag kom just hem från att ha köpt en 20 l kruka åt den stora vattenmelonplantan, tomatjord åt den och träull som melonerna ska ligga på. Kostade allt tillsammans över 40 euro, så det är i alla fall inte ekonomiskt lönsamt att odla vattenmeloner själv. 😊 Men det handlar ju om att se melonerna växa och kanske få bättre än i affären. Vattenmelonen är nu så stor som ett plommon.

• Redigerat 2026-06-10 14:32 av Condor
snowy00
2

#79:

Ja, det är ju också en idé.😊
Eftersom att jag märker att personen där ovanför måste må väldigt dåligt…så känner jag mig inte arg, eller bitter eller så. Men ja, säkert är personen inte direkt medveten om vad hen gör.

Ah, spännande. Funkar det bra med tomatjord till vattenmeloner?😊 När jag inte hade annan jord, så använde jag tomatjord till mina inneplantor (säkert inte så passande egentligen)..men nu köpte jag blomjord åt dem istället och håller som skrivet tidigare att plantera om dem igen.

Men säkert passar tomatjord bra till meloner. Annars tror jag inte att du hade köpt det.😄
Kanske får man se en bild på melonen, när den är ännu lite större, sen.

Condor
1

#80:

Tomatjord är perfekt för vattenmeloner. 😊

snowy00
1

#81:

👍

(och jag kom ju på att FataMorgana redan delade en bild på melonplantan hehe😄)

Condor
2

#82:

Men då var plantan väldigt liten och jag tror att den inte hade en melon än.

snowy00
2

#83:

Ah, på så vis.

FataMorgana
3

Nu har jag just sagt farväl till min mor och det gör mig varje gång lika ledsen 😭😭😭

Stjärnskott
3

#85: Åhh, så fint och samtidigt hjärtskärande att läsa. 💜
Känslorummets öppna dörr som
släpper in och släpper ut…….❤️

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

FataMorgana
4

#86: Ja det blir så känslomässigt för mig, att först glädjas över att träffas och sen bli ledsen över ta farväl. Men vi har åtminstone gjort en hel del tillsammans, som att ta med henne i sin rullstol till den botaniska trädgården, varit tillsammans på torget och handlat petunior och pelargoner till hennes balkong, skämt bort henne med choklad och jordgubbar och varit ute vid åstranden och ätit lunch tillsammans ❤️❤️❤️

snowy00
2

#85, #87:

Ledsamt att ta farväl igen, men det låter som att ni har fått en bra tid tillsammans i alla fall.❤️

FataMorgana
4

#88: Ja, men en alldeles för kort tid. Man liksom kommer och måste gå igen och sedan vänta ett helt år igen 💔

Condor
1

#85:

🤗💕

snowy00
2

#89:

Ja, jag förstår dig.

Condor
3

Äntligen är Fata Morgana på vägen hem igen och sitter i bussen till flygplatsen. PenguPudgyGIF.gif

FataMorgana
3

#92: Vilken gullig bild 🥰🤗

FataMorgana
2

Suck så tråkigt. Sitter redan på flygfältet och måste vänta i tre timmar på boardingen.

snowy00
2

#94:

Det låter som att tiden då kan gå långsamt…

Jag tänkte säga att vi fick ringa polisen igår pga att en granne ställer till det. Ni kanske kan tänka er vilken granne det handlar om….😜 Hen verkar vara bra mycket mer psykiskt ostabil än jag har trott. Fast jag känner inte för att gå in i detaljer, så här på ett öppet forum.

FataMorgana
2

#95: Ja den går himla långsamt. Men åtminstone har jag klarat av en timme redan. Fortfarande två kvar 😄 Ja tyvärr finns det nog många där ute som inte mår psykiskt bra, på det ena eller andra sättet 🙁 Nu tror jag att jag måste flytta på mig igen. När man äntligen hittar en ledig plats med lite mindre folk tar det inte lång tid tills det börjar samlas en massa människor där.. Dom ska tydligen till Amsterdam. Så det är bara att resa sig igen och försöka hitta en annan plats. Men så går ju tiden också 😄

• Redigerat 2026-06-12 13:32 av FataMorgana
Condor
2

#95:

Det kan väl inte vara dom som bor över dig? 😄

snowy00
2

#97:

He he. Näää, inte alls😉😄

Condor
2

#98:

Aha då förstår jag. 😄😊

Condor
1
Andlig utveckling iFokus är en plats för inre stillhet, självkännedom och direkt erfarenhet bortom tankar, koncept och trosföreställningar.
Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.