Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 723 ggr
Condor
3

Babbeltråd Nr. 72

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den gamla tråden är full, så vi kan fortsätta att babbla här. 😊

Gråeld
2

Ja, men visst. Ögongodis så det sjunger om det. 💜💚

Condor
3

#1:

Vi har hela hemmet fullt med sådant ögongodis. 😊

snowy00
1

Condor från förra tråden:

En liknande maträtt med potatis och morötter lagar jag också ibland. Jag brukar först skala potatisen och skära den i mindre bitar som jag kokar. Mindre bitar blir snabbare färdigtkokta. Sen samma sak med morötterna, som jag kokar tillsammans med ärter. Eftersom morötterna måste koka längre, kommer ärterna först i kastrullen när morötterna börjar bli mjuka. Sen värmer jag upp sojagrädde och där hamnar morötterna och ärterna. Sen häller jag den blandningen brevid potatisen på tallriken.

Ah, ja det låter också gott.
Tror jag ska köpa någon mer rotfrukt att ha i tillsammans med potatisen och morötterna i ugnen nästa gång…

Minns att jag gjorde en sån här rätt när jag bodde ett tag i Kiruna i min ungdom, och gick en utbildning (som jag inte kunde slutföra). Vi bodde som i studentrum, och jag lagade den i det gemensamma köket.

Condor
2

#3:

Studentmat alltså. 😊 Nu måste jag tänka på en reklam som Klitschko brödrarna gjorde för någon sorts snack.

Den gick så här:

• Kommer du ihåg Vitali, på tiden som vi studerade på universit?

• mmmmmmmmm

• Alltid när vi var hungriga, gjorde du oss blinis (en rysk pannkaka).

• mmmmmmm

• Dom var fasansfulla.

• mmmmmmm

Sen fanns det ett TV program som hette "Switch reloaded". Dom brukade göra parodier på vad man ser på TV. Dom mejkade 2 personer så att dom liknade Klitschko brödrarna.

Parodin gick så här:

• Kommer dju ihåg Vitali, när vi studerade på universitet?

• mmmmmmmmm

• Alltid när vi inte raggade upp brudar, tog du med mig till det där billiga bordellet med de gamla fula tjejerna.

• mmmmmmmmmmmm

• Dom var fasansfulla

😄🤣😄

• Redigerat 2026-03-06 13:50 av Condor
snowy00
2

#4:

Hehe😅😂

Gråeld
3

Har inte känt mig i form idag. Hoppas bara att det är tillfälligt, så att man blir förkyld eller något annat.
Nu ska jag göra en dekok av sprängticka.🙂

snowy00
2

#6:

Krya på dig får man säga. Men hoppas du inte blir sjuk.

Vad är en dekok av sprängticka?

snowy00
2

Tänkte just skriva att…
…Jag har inte kunnat ta P5P och Zink på snart en vecka ☹️ har inte haft pengarna att köpa en burk P5P med. Men nyss beställde jag en, så den kommer i början av nästa vecka . 🫡

• Redigerat 2026-03-06 18:53 av snowy00
Stjärnskott
3

#6: 🌸
Dekok på sprängticka. Det låter som en dunderkur - för en oinvigd - som tittar storögt på orden du skrev.
Tänk att ha den kunskapen…..😲

Bara lite avundsjuk och så har jag en fantastisk sagobild av insamlad mossa och näver och jordiga dofter tillsamnans med doften av eld och nordlig vind vid källvatten och blåbärsris och……

🌸Jag hoppas du kryar på dig fort 💚

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

Gråeld
4

Det är en svamp som växer på björkar. Är rik på antioxidanter och vitaminer.🙂
Kan vara svår att hitta, så man får verkligen hålla ögonen öppna.
Växer inte på alla björkar så att säga.

Skickar ett foto på teet, och bitar av svampen.

snowy00
4

#10:

Ååh, sånt gillar jag.😊 kul att lära sig nåt nytt 😉

Nyss drack jag själv pilbarks-te med honung… Den brukar lindra mild huvudvärk, har jag märkt.

Gråeld
3

Pilbarks te har jag inte provat på.
Ska lägga det på min lista av te.🙂

snowy00
2

#12:

🙂

snowy00
3

I förrgår kväll var det en så fin himmel när solen gick ned (se bifogad bild).😊
Fotad från min altan.

Bilden är en del redigerad.

Stjärnskott
3

#14: Vackert 🤗

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

snowy00
2

#15:

Ja, tack 😊🤗

Gråeld
3

Magiskt.😊

Condor
2

#6:

Hoppas att du snart kryar på dig igen. Ingefärate brukar också hjälpa.

Condor
2

#14:

Wow, en rosafärgad himmel.

Condor
3

#10:

En sådam svamp har jag aldrig förr hört talas om. Men när jag googlade, lärde jag att den är full av antioxidanter och har inflammationshämmande verkning. Var på björkar växer den? På stammen?

Condor
3

Tillägg: Nu läser jag att den också ska verka mot cancer.

Gråeld
2

Ja,den växer på stammen. Ibland på nå bar höjd, ibland inte. I varierande storlek.

FataMorgana
3

#6: Jag hoppas också att du kryar på dig snart 🤗

FataMorgana
2

#14: Väldigt vackert foto 😍

FataMorgana
2

#10: Intressant. Nu kommer jag att kolla extra noga på våra björkar här 😊

Condor
3

I alla fall ska vi strax ut på en promenad i naturen. Solen skiner från en helt blå himmel och vi har just nu 16 grader. 🌞☀️

Gråeld
3

Det var som tur en tillfällig känning.🙂

Ja, kanske så har ni tur att hitta någon ticka. Det är väl 1 på 100 normalt.

snowy00
2

Kul att ni gillar mitt foto.😊📸

#19:

Ja, emellanåt när solen går ned så färgar den himmelen rosa här. Alltid tänker jag på filmen Vanilla sky då, hehe.

#26:

Hoppas ni hade en skön promenad. Vi har här haft helt mulet väder, strax över nollan i temp, och regn idag.

Condor
2

#28:

Det var nog en fin promenad, fast det var ganska blåsigt och lite saharadamm i luften. Idag blåser det inte lika mycket och det blir 17 grader på eftermiddagen. Eftersom solen skiner idag igen, ska vi ut på eftermiddagen.

snowy00
2

…Nu har jag hittat ett bra "snacks" till på t ex kvällen när suget efter något litet att äta kan komma…….morotsstavar 😄🥕😋

Condor
2

#30:

Kan man inte lika gärna äta en morot helt enkelt?

snowy00
2

#31:

Det är ju klart man kan 😊

snowy00
2

Eller hur menar du? Jag skär ju bara en morot i stavar…

Condor
2

#33:

Jasså, jag tänkte att man lägger stavarna i ugnen eller så. 😊

snowy00
2

#34:

Okej, då förstår jag. Nä, jag äter moroten rå helt enkelt.😊🥕

snowy00
2

Förresten så siktar jag på att vara med på en konstutställning i april med en av mina canvasfototavlor.

Tänkte, kanske en lagom "början", ist för att ställa ut 7 st foton helt själv….😊

• Redigerat 2026-03-09 20:25 av snowy00
Condor
2

#36:

Lycka till med det. Men jag undrar om du bara får ställa ut en enda tavla? Annars skulle du ju kunna ställa ut alla 7 stycke på den utställningen.

snowy00
2

#37:

Tack!
Jag skickade in om att få ställa ut iaf två tavlor, men tydligen får man bara ställa ut ett "verk". Troligen eftersom det nog är ganska många som ska ställa ut samtidigt där… Och så att alla får plats.

Condor
2

#38:

I så fall får du väl ta din bästa tavla. Jag tänker lite på din tarotläggning, där korten visade en ny chans. Stjärnan låg på den närmare framtiden och äss i stavar låg på det sista kortet. Det kan vara den utställningen som är menad.

snowy00
2

#39:

Precis. Jag tänkte också på tarotläggningen… 😊 Som jag läste den, tolkade jag en lugn och kreativ period i min nära framtid… (fast det är väl att förutspå framtiden lite). Hoppas iaf det betyder att jag får sjukersättningen beviljad till slut också..😉

Condor
2

#40:

Det är inte riktigt som att spå framtiden, utan korten visar bara vart trenden går. Stjärnan visar chansen och äss i stavar en nystart. Men du har fortfarande möjligheten att säga att du struntar i chansen och nystarten.

snowy00
2

#41:

Ah, just ja…förstår. Så man förutspår inte konkreta saker som kommer att hända…utan mer trenden som du säger…som inte är skriven i sten.🤔🙂

Condor
2

#42:

Ja, så ungefär. Jag ska ge dig ett exempel som ganska tydligt visar hur tarot fungerar. På tiden som jag gav reiki kurser, lät jag ibland deltagarna dra ett tarotkort som de kunde tolka för sig. Inte för framtidens skull, utan för att öva att reflektera över sig och sitt liv.

Det fanns med en ung läkare i kursen som drog kortet bägare 4. Jag förklarade för henne att personen som sitter och tittar på 3 bägare, sörjer pga den forlorade lyckan i det förflutna som de 3 bägarna står för och ser därför inte handen som sträcker ut en ny bägare = en ny lycka. Jag talade om för henne att hon ska granska var i hennes liv det befinner sig en sådan situation.

Det visade sig att hon hade avslutat hennes jobb i en läkarmottagning i en av byarna i trakten och sen kom hon på att hon hade fått ett erbjudande att ta över en annan mottagning i en annan by i trakten, som hon hade ignorerat och redan glömt. Kortet påminde henne om erbjudandet och hon tänkte att hon kanske skulle ta emot det i alla fall. När hon tog emot ertbjudandet visade det sig vara en ny lycka. Redan på hennes första arbetsdag hade hon hela väntrummet fullt med patienter.

Tarot är mer en hjälp att fatta bra beslut för att själv påverka sin framtid än att spå den.

Ingenting är mejslat i sten och därför tror jag heller inte på spåtanter. Jag läste en gång att någon kändis (minns inte vem det var) var hos en spågumma som talade om för henne att hon kommer att dö i en trafikolycka när hon sitter i en röd bil. Sen dess undvek hon att kliva in i röda bilar. 😄 Om man aldrig befinner sig i en röd bil, kan man heller inte dö i en. 😊

snowy00
1

#43:

Ja, det var ett tydligt exempel.
Egentligen tror inte jag heller på att man kan förutsäga framtiden… 😊 Det blev nog bara en feltolkning av mig vilka frågor man kan/ska ställa.

Hehe..😂
Ja så kan man ju också göra.🤣

Condor
2

#44:

Nu kom jag ihåg vem det var med den röda bilen. Hon heter Carmen Geiss. En kvinna med jättestora silikonbröst och jag vet inte hur många skönhetsoperationer. Hon är gift med Robert Geiss, som ärvde över 40 miljoner euro. Nu låter dom sig filmas när dom reser omkring i världen och kastar omkring med pengar och det tjänar dom en massa pengar på. 😄 Dom har en egen TV serie som heter "Die Geissens".

När dom var i Miami och hyrde bil, beställde dom en svart bil. Men det levererades en röd bil, eftersom dom inte hade svarta tillgängligt. Dom var riktigt chockade och Carmen ville inte kliva in i den. Sen ville hennes man heller inte kliva in. Men eftersom dom beövde bilen beslöt dom att köra med den, men jätteförsiktigt.

Till och med när dom gav ödet en chans att slå till, dog ingen av dom. I stället blev bilen bortbogserad när dom hade parkerat fel. 😄Dom tolkade det som så att röda bilar ger otur. 😄 Men kanske det var bäst så, för om man kör bil och är rädd att man dör i den, har man inget inre lugn medan man kör och det är just då som man lätt kan göra fel och det kan hända något.

Skulle det ha hänt någonting och Carmen skulle ha dött, skulle dom överlevande se det som bekräftelse att spågumman hade rätt. Men det skulle inte ha varit en spådom, utan en självuppfyllande profeteria, som inte skulle ha hänt utan profeterian.

I alla fall var det ingen fattig som spågumman lurade av pengar från. 😄 Undrar vad dom skulle ha gjort om spågumman skulle ha sagt att hon kommer att dö i ett flygplan som störtar. 😄 Det skulle ha ändrat hela hennes liv, för dom gör ju inget annat än att resa omkring och kasta omkring med pengar. Annars vilar dom upp sig från den stressen i deras lyxvilla i Monte Carlo. 😄

snowy00
2

#45:

Jösses 😅 det låter ganska vidskepligt, nästan som "tvångstankar"…"gör jag (eller inte) så här så kommer något fruktansvärt att hända.."

Jag har iaf inte hört talas om just den serien. Men vet ju att typ serien "Hollywoodfruar" eller nåt gick på TV här förr.😄 Om den nu inte fotfarande sänds…(?) 🤷

Condor
2

#46:

Det är en serie som visas i tysk och österrikisk TV. Dom tjänar 60.000,- euro per programm, vad som i slutändan ger dom flera miljoner euro om året, bara för att låta sig filmas när dom lever lyx. Sen tjänar dom på fastigheter, reklam och företag som dom äger. Bland annat ett klädmärke som heter "Roberto Geissini".

För inte så länge sen blev dom rånade i deras lyxvilla i Saint Tropez (Home invasion). Man lever farligt om man är rik.

snowy00
2

På tal om något annat, så fungerar min "morotsplan" ganska bra. Igår kväll blev jag sugen på att ta en macka strax innan läggdags (säkert pga någon slags kvällslig nedstämdhet)….men jag åt en halv morot ist….så var det bra med det..🙂..

Condor
2

#48:

Om du äter tillräckligt med morötter varje dag, kommer din hud med tiden att se ut som om du vore solbränd. 😊 Det är karotenoiderna som ger färgen.

snowy00
2

#49:

Hehe. Jag har nog hört att man får bra syn av morötter också……🤓🥕

Condor
2

#50:

Karotenoider gör kroppen vitamin A av och det är viktigt för ögonen.

Condor
2

Nu har jag varit i kontakt med den där naturskyddorganisationen och skickat bilder på sköldpaddan, med hopp att det kan leda till att förstörelsen av naturen i det området kan stoppas, eftersom det är förbjudet att förstöra dess livsområde.

Nu fick jag svar att sköldpaddan på våra bilder inte är en kärrsköldpadda som vi trodde, utan den invasiva nordamerikanska rödörade vattensköldpaddan, 😞

Men ändå skrev han att han vid tillfälle vill granska förstörelsen av naturen där. Fast det är nog ganska för sent, när redan hela skogsavsnitt har skölvats och förstörelsen fortsätter i rekordfart.

Men vi gillar ändå "vår" sköldpadda och betraktar den som vår vän.

Gråeld
2

Aj då, det är väl troligen någon person som har haft den köldpaddan. och sedan släppt ut den i det fria. Annars blir det en lång färd till er.

Vädret måste man tala om, det har varit sedan nyår. Tvåsiffriga minus grader, sedan vände det i början på mars till plusgrader. Det är helt upp och ner.😯 Övergången brukar vara längre, men det beror väl på klimatförändringarna.

• Redigerat 2026-03-13 10:43 av Gråeld
Condor
1

#53:

Ja, så måste det väl vara.

Vi har idag soligt väder och det ska bli 18 grader. Fast nästa vecka ska det bli tydligt kallare.

snowy00
2

#52:

Det är en fin sköldpadda ni möter ibland.
Hoppas det ordnar sig för den..🐢😞

Condor
2

#55:

För naturen hinner det nog inte ordna sig, eftersom det redan är så mycket förstört. Man blir bara ledsen av att promenera där när man ser förstörelsen. Det var det enda naturområdet "utanför den egna dörren". Alla andra av våra promenadställen måste man fara med bilden till.

Idag tänkte vi köpa blommor till balkongen och i morgon ska vi plantera dom.

snowy00
2

#56:

Kul iaf att kunna börja plantera… Jag har funderat på när man kan börja plantera tomatplantor här där jag bor. Chatgpt sade i början av juni (när nätterna är över 8-10 grader).
Jag hade trott att det kunde göras tidigare än så, här.

Condor
2

#57:

Vi brukar att plantera tomaterna i april, men vi har det ju varmare än ni. Ibland hände det att det var nattfrost och då skadades bladen. Men eftersom det var de första bladden och plantan ändå fortsatte att växa kom det ju nya blad. Bara det inte fryser så är det inget problem om temperaturen någon gång sjunker under 8 grader.

Vi köpte också vattenmelonfröer av sorten "sugar baby". Vi ska se om vi lyckas att odla ett par på balkongen. Eftersom jag läste i trädgårdsforumet att Staffan lyckades att odla fram helt skapliga vattenmeloner i Sverige, borde det ju funka här också.

snowy00
2

#58:

Ok, ja man får väl se vad temperaturen blir här framöver, så får man anpassa sig till det.

Spännande att pröva odla vattenmelon…😊

Condor
2

Just nu har vi 18 grader och solen skiner. 19 grader ska det bli på eftermiddagen. Egentligen skulle det vara en perfekt dag för att promenera i naturen om vi inte skulle ha vindbyar upp till 60 km/h. Fast vi har ändå en massa jobb, för vi ska plantera blommorna som vi köpte på balkongen.

Stjärnskott
3

#60: Just nu faller regnet och vi har +4 grader. Det är heller inte så tråkigt som det låter.
Talgoxarna sjunger trots allt i buskarna.
Vindarna är rätt så milda.
Himlen har många nyanser av grått och jag har det alldeles fantastiskt lugnt och skönt.
🥰
Tacksam eftersom morgonen kunde ha gått åt eländigt håll😵.

Då synrubbningar iom ögonmigrän var på väg att multiplicera sig ut i onda tryck vågor i stackars huvudet….
Tack och lov så vände det 🙏

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

Condor
2

#61:

Det var ju bra att migränen inte bröt fullt ut. Fata Morgana hade hela livet migränattacker, ibland huvudvärksmigrän och ibland yrselmigrän.

I Oktober började vi att ta S-acetly glutation. Egentligen bara för att vi hade covid, för att bekämpa tröttheten och förebygga ev. skador som covid kan orsaka. Den överraskande bieffekten var att Fata Morgana sen dess inte har haft en enda migränattack.

S-acetyl glutation har bland annat en skyddande effekt på nervceller och det kan passera blod-hjärnbarriären. Jag antar att det var anledningen.

FataMorgana
1

#61: Usch då, jag vet hur jobbigt det är med migrän, så skönt att det vände! 🤗

Stjärnskott
2

#63. Ja, verkligen. 🤗

#62. S-acityl gluation… Jag behöver nog googla på det. Vet att jag reagerat på någonform av acityl som finns i inflammationshämmande tabletter.

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

Condor
3

#64:

Du kanske menar acetylsalicylsyra, som t.ex. finns i aspirin. Det är något helt annat, som jag heller inte tål bra.

Glutation är en antioxidant som kroppen själv kan tillverka av 3 aminosyror. Tar man den aktiva formen, reducerat glutation, som kosttillskott, omvandlas det i mage och tarm till en overksam form. S-acetyl glutation är en form där man har kopplat ihop reducerat glutation med en acetylmolekyl, som förhindrar att det händer..

Glutation är den starkaste antioxidanten som finns. Den skyddar celler, avgiftar celler och levern och den kan regenerera andra antioxidanter som t.ex. vitamin C. Glutation minskar methemoglobin, som inte längre kan transportera syre, till funktionellt hemoglobin.

Det är bara en del av effekterna.

Stjärnskott
2

#65: Japp det var den jag menade.🙂
Tack för info

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

snowy00
2

#61:

Skönt att din migrän vände..! 🫡🤕

Stjärnskott
3

#67: Tack! 🙂

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

snowy00
2

..Nu är måendet "på botten" igen. Kanske blir det så här på grund av att jag pausat att ta zink och P5P? Jag tog de första gången på 1-2 veckor imorse, eftersom att jag fick hem burken med P5P igår.

snowy00
2

Det här var en berg och dalbana. Nu mår jag ganska okej igen…..😂🤷

Condor
2

#69:

Det kan nog hända att det påverkade måendet och kanske du mår bättre nu när du har börjat att ta kosttillskotten igen.

snowy00
2

#71:

Ja, jag känner mig ganska stabil nu igen. Förhoppningsvis hjälper kosttillskotten 😊

snowy00
2

#71:

Jag "inbillar" mig att kosttillskotten redan "verkar"…🤔 Jag känner till största del ett skönt välbehag i kroppen (och sinnet) nu… Till skillnad från när jag inte tog dem.

Kanske funkar P5P och Zink bättre än jag har trott….

snowy00
2
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Ville också bara dela tre foton som jag har fixat med den senaste tiden.

Fotot på frukterna och växten tog jag för 5-6 år sedan, men har nu gjort dem till svartvita, och förbättrat dem.

Bilden på den fyrkantiga "krukan", och kristallerna tog jag här i veckan.
Den "krukan" hade jag förresten ett tag ett bonsaiträd i under tonåren.😊🙄

Condor
2

#72 + 73:

Visst hjälper dom dig. Tills nu gick det ju alltid sämre för dig när du inte tog dom på ett tag och bättre när du började att ta dom igen.

#74:

Jag har ju inte mycket kunskap i fotografering och diskuterade lite med copiloten om svartvit foton. Den berättade för mig att om färgerna saknas, fokuserar ögat mer på former, kontraster, ljus och uttryck. Man kan få en bild attt verka mer tidlös, poetisk, dramatisk och melankolisk.

Intressant är vad den skrev om skålen:

"En ensam skål på ett bord kan kännas som en zen‑komposition." 😊

snowy00
1

#75:

Ja, jag börjar själv märka det nu, om kosttillskotten.

Intressant det Ai:n sade om svartvita foton. Det stämmer absolut tycker jag. Också blir bilden mindre rörig, på nåt sätt, utan färger.

Fint det om skålen.
Jag tänkte lite; kanske ser det konstigt ut när den var tom. Men det kan ju tolkas lite poetiskt/andligt som Ai:n sade, också.😊

Condor
2

#76:

Jag minns när jag var barn, så fotograferade vi nästan alltid med svartvit film. Färgfilm och utvecklingen av färgfilm var mycket dyr. Idag, när man kan göra gratisfärgbilder med digitalkameran, börjar svartvit att bli trendig igen. 😊

Fast när man fotograferar stenar och kristaller, tycker jag att det just är färgerna som gör susen.

snowy00
2

#77:

Jo, det är ju fina färger i stenar/kristaller..🤔

Jag ska pröva min bild, som innehåller sådana, i färg också.
Kul att se skillnaden.😊

Condor
1

#78:

Den här t.ex. skulle inte kunna uttrycka vad den uttrycker om man skulle göra den i svartvit. Men du kan ju gärna testa. 😊

snowy00
2

#79:

Japp, ska göra det.😊

snowy00
2
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Här är bilden helt i färg, och sen delvis i färg (bara stenarna är i färg). Alla tre versioner har sin charm tycker jag…😊📸

Men ja, din bild i #79 är ju helt klart bäst i färg. Men, kanske skulle man kunna göra själva bakgrunden i svartvit? Då dras ögonen extra till kristallen… Alternativt göra bakgrunden lite extra/mer oskarp.

• Redigerat 2026-03-16 16:43 av snowy00
snowy00
2

#79:

Menar du att jag kan testa med din bild? Det gör jag gärna isf..😊

Condor
2

#81:

Ja, de har på siitt eget sätt alla sin egen charm. Du får gärna experimentera med min bild också. 😊

snowy00
2

Nu fick jag ett mail, och jag kommer få ställa ut de båda fotona som jag skickade in…😊🖼️ Skulle ju först bara få ställa ut den ena…

FataMorgana
2

#84: Vad roligt 😊 När kommer utställningen att vara?

snowy00
2

#85:

Ja, verkligen.😊
Den kommer att vara från typ slutet av april, till mitten av juni.

Condor
2

#84:

Vad kul! 🙂 Vilka foton kommer du att ställa ut?

snowy00
4

#87:

😊 det blir dessa två.

snowy1.jpg

snowy2.jpg

Condor
2

#88:

Vackert! 🙂 Jag vet ju inte hur proffs ser dina foton, för jag går ju bara efter mitt eget tyckande. Men om proffs också tycker att dom är bra, kan du kanske göra en liten affär med att sälja foton?

Stjärnskott
3

#88: Fina…. 🤗

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

Gråeld
3

Prästkragar och rödfibblor. Kan det bli bättre. 🙂

snowy00
2

#89:

Tack!😊
Det hade nog varit en väldigt kul grej, att ha en sån affär där man säljer sina foton. (när jag gick förbi en tom liten lokal här i stan för något år sedan, så började jag fantisera på något sånt).
Vem vet vad som händer i framtiden….

Förresten. I denna utställning som jag är med på så låter dem alla som anmälde sig vara med…så det var ju ingen "hög tröskel" för att komma med..😊🙄

#90:

Tack till dig med!🤗

#91:

Ja, kan det bli bättre. 😊 Den där rödfibblan gillade jag att fota. Det var den enda rödfibblan som jag kunde se, bland många gula fibblor.

snowy00
3

Nu har jag gjort tre versioner av din kristallbild, Condor (en med suddigare bakgrund, en med svartvit bakgrund, och en som är helt svartvit). Jag har också beskurit bilden lite…
Tror att jag gillar den som har kristallen i färg, och svartvit bakgrund, mest.

Sen blev den helt svartvita bättre än jag först trodde.😊

1Svartvit bg.jpg

2Suddigare bg.jpg

3Helt svartvit.jpg

• Redigerat 2026-03-19 16:53 av snowy00
snowy00
1

Jag kan också se nu att iFokus verkar förstora bilden något, vilket ger den lite sämre bildkvalitet än på min dator.

Condor
2

#93:

I alla fall ser den på den helt svartvita bilden ut som vilken kristall som helst och man ser inte vilken fantastisk sten som det är. Det är den enda ametisten med röda, oranga och gula ställen som jag någonsin har sett och det är just det som gör den till något speciellt.

Den i färg med svartvit bakgrund låter kristallens färger träda fram tydligare, så det kanske är den bästa bilden.

snowy00
2

#95:

Jo, så tänkte jag också.

snowy00
2

Nu när all snö har smält på min altan, ser jag att någon har tappat sitt usb-minne där…..😂 Undrar vad som finns på den?
(men jag tänker inte kolla..)

Condor
2

#97:

Hehe, mitt kan det i alla fall inte vara. Jag har just koperat alla mina filer på ett USB stick. Det tog flera timmar.

Det är dags för en ny dator. Sen Fata Morgana köpte sin nya dator säger hon att jag också ska köpa mig en ny. Men jag sa, att så länge den gamla datorn duger har jag ingen anledning.

Sen igår kan jag inte öppna mitt outlook normalt. Endast som administrator går det ibland. Annars bara i säkert läge. Sen har den kommit i den åldern som den blir långsam, speciellt när man kör upp den och fläkten har börjat att fräsa oftare.

Eftersom jag inte vill ha en laptop med 16"skärm, utan en 17" skärm, köper jag inte samma som Fata Morgana, utan en HP med 17" skärm, som annars är nästan lika vass som den som Fata Morgana har. En liten smula dyrare är den. Men en stor skärm är viktig för mig.

När Fata Morgana koperade hennes filer på sin nya dator tog det 20 minuter. Men med den som jag har nu tog det 2-3 timmar att kopera filerna på en USB stick. Jag är trött på alla dessa low budget datorer som vi hade tills nu och vill äntligen ha något ordentligt.

snowy00
2

#98:

Hehe.
Det låter kul/bra med en ny dator. Jag ska också skaffa en laptop när min ekonomi är bättre igen.😊

Condor
2

#99:

Ja, det blir kul, fast att inreda den blir inte kul. Det är stressigt.

Här öppnade jag en ny babbeltråd:

https://andligutveckling.ifokus.se/discussion/1636192/babbeltrad-nr-73

Andlig utveckling iFokus är en plats för inre stillhet, självkännedom och direkt erfarenhet bortom tankar, koncept och trosföreställningar.
Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.