Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 88 ggr
Stjärnskott
5

När levs livet?

Börja lev Nu…..
Vänta inte….
Sätt igång
Det är uppmaningar som dyker upp rätt så frekvent i mitt flöde i alla fall.
Livs choachernas uppmaning till oss alla.
Vänta inte!
Börja lev!
Nu!
Och jag undrar vad de tror att människor faktiskt gör OM de inte ansluter sig till de trender som florerar i korta intensiva perioder av…..?
Ja, av vaddå,
Livs puls?
Ego boost?
Som snart ebbar ut i den allt mer obehagliga stillsamhet som folk flyr ifrån.

Obehagliga?

Jag upphör aldrig att förvånas över denna hetsjakt på händelser som bygger på att vara nån, göra nått, som att livet inte finns om vi inte tar tag i livet och ger oss i kast med stordåd och prestation.
Där vi kan mäta oss med varandra och katigorisera på den osynliga skalan som består i motpoler.
Topp eller dropp och allt där emellan.

Faktum är att vi lever från vårt första andetag tills den dag vi dör.
Det är livet i ett nötskal.
Allting annat är distraktion, nöje eller plikter som får oss att i olika riktningar gå.

För livet hur det än ter sig
Det fortgår ändå.

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

• Redigerat 2026-02-06 15:47 av Stjärnskott
FataMorgana
3

#0:

Tack för den texten. Jag vet egentligen inte vad mer jag kan säga än att det är exakt så. Du skrev det så himla bra 😊

Ja, vad skulle vi annars göra om inte leva? Något annat kan vi ju inte göra 💛

Condor
3

#0:

Det var ett bra inlägg och det som du beskriver, är moroten som dinglar framför folks näsor. Det är inte deras egna morötter, utan de kommer från de där coacherna och trenderna som kommer från samhället. Att vara en åsna som springer efter morötter är dock inte min föreställning av att leva. 😄 På den andliga vägen handlar det snarare om att bli medveten om att man har sprungit efter morötter och har varit en åsna. Det är det första steget ut ur "åsnelivet" och in i själva livet. 😊

Gråeld
3

Så sant skrivet. Livet i stort och smått. 💚

Stjärnskott
3

#1: Tack
Jag tänker att vi inte har nått annat val än att just leva, andas och existera.

För vad vi än gör, hur vi än gör så lever vi ju varje dag.

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

Stjärnskott
3

#2: Gillar liknelsen du drar i din text om åsnan och moroten….
När det medvetande gjorts är det ju så mycket lättare att kliva ur den filen…
Visst blir det tomt, det blir tyst, det kan bli ensamt och tom kännas som att livet blir helt meningslöst……..

Tystnaden, avståndstagandet att inte vara med i det yttre bruset på samma vis som förr. Det kan kännas som att tappa fotfästet i tillvaron eller som om Livet lägger sig ner och självdör….. OCH Livet känns som ett platt EKG….

Tillvänjningen…. att lära sig lyssna innåt, att lära sig förstå kroppens signaler och att långsamt lära sig leva närmare hjärtat……. Det upplever jag som ett slags återfödelse…..
En ny början på en outforskad värld som ständigt pågår där jag vandrar ur ensamheten. Till tillblivelsens ensamhet i mitt själv. Där är jag inte längre ensam mer små korta stunder.

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

Stjärnskott
2

#3: Tack Gråeld 🌸

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

snowy00
3

#0:

Ja, vi kan nog inte göra annat än att leva Livet, som vi på djupet Är.😊🧘🙏

Condor
2

#5:

Hehe, om moroten och åsnan skrev jag ett inlägg en gång för länge sen. 😊

https://andligutveckling.ifokus.se/discussion/1526562/upplysningsmoroten-och-den-inre-asnan

Det här är en sajt menad för alla dem som är beredda att söka inåt för att bli medvetna om människornas sanna natur. Andlig utveckling har ingenting med trosföreställningar att göra, utan snarare att ge upp dessa för att kunna erfara den absoluta sanningen.