Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

LĂ€st 82 ggr
StjÀrnskott
5

Livet en levande illussion.

Kanske att jag delat
denna tidigare?

🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🩋🩋🩋🩋🩋🩋

Du vet ingenting om nÄgonting nÀr det handlar om nÄgon annan.
Du vet knappt varför du tycker eller tÀnker som du gör.

Du har ingen aning om att dina reaktioner Àr reflexmÀssigt inlÀrda och lever som sjÀlvklara antaganden inbÀddade i en sanning som inte existerar.
Mer Àn i ditt egna omedvetna
medvetande.

Ju mer du tror dig förstÄ.
Desto mer inser du att du
inget begriper.

Det Àr och förblir förstÄndets ÄtervÀndsgrÀnd.

SÄ vaknade dÄ tankens möjlighet pÄ att Jesus ÀndÄ finns, att Gud existerar och att Satan Àr en ondsint vettvilling som manipulerar mÀnniskorna.

Det onda och det goda som alltid följer varandra hack i hÀl som ljus och skugga och som alltid rör sig genom alltings vara.

Samtidigt som tanken ter sig sÄ sjÀlvklar och faktiskt logiska sÄ vaknar det rationella tvivlet upp lagom yrvaket och gnuggar sömnen ur ögonen och utbrister:

Men vÀnta lite nu va? Vad kommer Alla dessa tÀnkta tankar ifrÄn? Vi lever i ett modernt samhÀlle. Det Àr som att gÄ tillbaka till tron pÄ tomtar, fee'r och troll! Vad hÄller ni pÄ med? Tankebyns invÄnare blev upprörda.

Tomtar, fe'er och troll Àr vÀl egentligen ingenting annat Àn en omskrivning av det onda, illasinnade och det goda. Eller, vad sÀger du? Sa en sjÀlvklar tanke som gjorde sig hörd genom sorlet av tankar.

Allting finns, sÄ lÀnge vi lever och tÀnker och tvivlar och tror pÄ den verklighet som vi skapar. Svarade en utav alla de tankarna som ocksÄ tÀnkte i hopen med tankar.

Hopen av tankar tystnade av hÀpnad och upplevde för första gÄngen tystnadens omfamning , som uppstÄr nÀr tankarna inte lÀngre tar nÄgon plats.

Vilken frid det spred sig i sinnet den stunden.
😉
Slut

đŸŒžđŸŒŒđŸŒž

Livets alla steg
Är mina att ta
đŸŒŒđŸŒžđŸŒŒ

• Redigerat 2025-12-26 10:19 av StjĂ€rnskott
Condor
3

#0:

Jag har inte i minnet att du skulle ha delat den hĂ€r texten förr, men i alla fall Ă€r den bra. 👍 Den fĂ„r mig att tĂ€nka pĂ„ ett uttalande av Sokrates: "Jag vet att jag ingenting vet". Att inse sina egna begrĂ€nsningar Ă€r den högsta formen av visdom.

FataMorgana
3

#0:

Tack för texten. Kan heller inte minnas att du postat den tidigare, men mitt minne Ă€r nog inte det bĂ€sta 😄

Fin och djup text i alla fall. Precis som du sĂ€ger skulle jag ocksĂ„ sĂ€ga att sĂ„ lĂ€nge saker som tomtar och troll finns i vĂ„ra tankar, sĂ„ finns de som fenomen i vĂ„ra medvetanden, som bilder, berĂ€ttelser och symboler i sinnet. Men nĂ€r tanken stillnar finns inget av det kvar, dĂ„ finns bara varandet sjĂ€lvt 💚😊

StjÀrnskott
3

#1: Ja, jag vet att jag inget vet
. ibland i alla fall😝 ibland tydliggörs det sĂ„ mycket tydligare
.

#2 Vilken tur att det inte blev en repris av tidigare inlĂ€gg. Minnet Ă€r bra men kort.â˜ș

En del texter Àr Àldre och en del nyare och jag har problem med att minnas om jag lagt ut dessa.

Ni fÄr pÄminba om sÄ Àr eller blir

đŸŒžđŸŒŒđŸŒž

Livets alla steg
Är mina att ta
đŸŒŒđŸŒžđŸŒŒ

FataMorgana
3

#3: Ja, samma hĂ€r. Annars Ă€r det inget fel pĂ„ minnet, det Ă€r bara sĂ„ himla kort 😄 Men ingen fara, om du rĂ„kar posta en text fler Ă€n en gĂ„ng. DĂ„ kan det bara handla om en text som Ă€r vĂ€rd att lĂ€sas mĂ„nga gĂ„nger om igen😊

StjÀrnskott
2

#4: Tack!🙂

đŸŒžđŸŒŒđŸŒž

Livets alla steg
Är mina att ta
đŸŒŒđŸŒžđŸŒŒ

snowy00
3

#0:

KĂ€nner heller inte igen denna text faktiskt
 Men bra var den. Fint avslut du fick till:

"Hopen av tankar tystnade av hÀpnad och upplevde för första gÄngen tystnadens omfamning , som uppstÄr nÀr tankarna inte lÀngre tar nÄgon plats.

Vilken frid det spred sig i sinnet den stunden."

😊

• Redigerat 2025-12-27 07:57 av snowy00
StjÀrnskott
3

#6: Tack Snowy đŸ€—

đŸŒžđŸŒŒđŸŒž

Livets alla steg
Är mina att ta
đŸŒŒđŸŒžđŸŒŒ

snowy00
2