Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 668 ggr
Condor
2

Babbeltråd Nr. 60

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom den gamla babbeltråden nästan är full, öppnar jag en ny. Men ni kan gärna fortsätta att babbla i den gamla tråden så länge det går.

På bilden ser man mina 2 transparenta azurit kristallspetsar som ligger på en ficklampa.

Condor
1

Här är vädret verkligen toppen. Inte ett moln på himlen hela dagen och just nu 28 grader. Så här ska det fortsätta fram till måndag. Enligt somliga prognoser är 31 grader möjliga i morgon. Sen blir det dramatiskt kallare.

Om det inte blåser för mycket i morgon kanske vi far till sjön. Vattentemperaturen är just nu 21,2 grader. Det duger för att simma. Bara synd att båtuthyrningen har stängt.

snowy00
1

#1:

Vi hade oxå en relativt fin dag idag, med sol och lätta moln.🌞

Skönt med kanske sjön för er…

Condor
1

#2:

Ja, fast det här är sommarns sista andetag. Från och med tisdag blir det regnigt och kallt.

Gråeld
2

Idag har det varit en solig dag, men det känns att det har blivit svalare ute.
Sen har jag fått ont i ryggen, sträckte mig i går. Så nu får man se för sig, vad man tar sig till. Är en sån arbetsmyra som alltför ofta har någonting på gång. Men det får vänta till smärtan går över. Men det blir låånga dagar.😀

Trevlig fredagskväll på er.

• Redigerat 2025-09-19 17:27 av Gråeld
Condor
2

#4:

Ojoj, hoppas att din rygg snart blir bättre. Vi hade också så mycket jobb att vi inte kunde ta vara på den här fina dagen. Fata Morgana hade ju home office fram till 14,30 och jag hade ett storhandlande och en storstädning. Städningen blev jag inte färdig med än, men ska strax fortsätta.

Stjärnskott
2

Härligt hoppas ni får njuta av sjön och solen

Här har solen visat sig från sin bästa sida. Vi har haft 15 grader som mest.

Sommarens sista andetag lät både sorgligt och poetiskt….

Krya på ryggen Gråeld. Hoppas det släpper fort 🩷🍃

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

snowy00
3

Ja, krya på dig Gråeld. Kanske tog du över min ryggvärk🙄😉 Jag hade den cirka en vecka, och de senaste dagarna har den som tur är för mig försvunnit. Trist är det i alla fall, att inte kunna göra det man brukar pga smärta.

FataMorgana
3

#4: Vad trist. Hoppa det går över fort 🤗

Jag har märkt att när jag städar toaletten och tvättar golvet, så blir ytan jag rengör bara mindre och mindre… medan spindelnäten i hörnen bara breder ut sig mer och mer. Tre olika spindlar i tre olika hörn. Och jag vill inte störa eller i misstag skada dem som har gjort toaletten till sitt hem 😅

snowy00
3

#8:

😅
Jag brukar också antingen låta spindlarna få vara kvar i lägenheten, eller att jag bär ut dem på altanen eller liknande.

Gråeld
3

Tack alla, jag får nog se för mig så man inte gör några konstiga rörelser. Så ska det nog fixa sig.🙂

Kan inte tänka mig att din rygg värk snowy, flög till mig.😅

Tänk på att spindlar är nytto insekter.

Gråeld
4

En anekdot som jag vill dela med mig av, denna regniga dag.
Som gjorde ett djupt avtryck i mig.

För ett par veckor sedan, var jag till blomsterhandeln. Det var två kassor, i den ena stod det en dam. Som utstrålade en energi, som endast kan komma djupt från hjärteroten. Det riktigt sprudlade om henne, som jag inte kan komma ihåg ha känt förut.

Dom andra personerna vid kassorna, måste ha känt av energin. Damen betalade för sin ros och gick därifrån.
Nu hör det till saken att hon och flertalet andra personer som handlade rosor. Var på väg till en begravning, någonting man förknippar med sorg och saknad. Men en djup kärleksfull energi kan också överbrygga och ta sorgen till en annan nivå och förståelse.

• Redigerat 2025-09-20 09:35 av Gråeld
Stjärnskott
3

#11: Fint ❤️

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

FataMorgana
2

#11: Ja vilken fin upplevelse 🤗

Gråeld
4

#12 #13
Ja, det var någonting utöver det vanliga.💚

Condor
2

För oss är det dags att göra oss färdiga för att fara till sjön, den sista gången i år.

En trevlig dag till er alla!

FataMorgana
3

Just det, önskar er alla också en trevlig dag. Jag kommer att svara på alla nya inlägg och svar först i morgon 😊

Stjärnskott
2

#16: Tack det samma önskar jag er 🤗🌸

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

snowy00
2

#15, 16:

Det samma 😊

snowy00
2

#11:

Ja, vilken fin upplevelse 🌻 att man kan känna av någons "utstrålning" så tydligt, på håll.

snowy00
2

Jag tycker förresten det börjar kännas lite som jul redan nu, när det blir mörkt vid 19-20-tiden igen, redan.😅😅😅

Condor
3

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Här har vi ett riktigt sommarfeeling. Igår vid sjön hade vi 30 grader. Vattentemperaturen var på 22 grader. Vad härligt att sola och simma i slutet på september.

Det var lika mycket folk vid sjön som mitt på sommarn. Sen hade dom triathlon där och minst 100 människor simmade tävling. De första 1-2 timmar var det lugnt. Men sen satte dom på dunkadunka musiken och det kom en massa folk som hejade på simmarna. En TV kanal var också där och filmade.

Men värst var dunkadunka musiken. Man vill ju ligga och sola och vara i ett meditativt tillstånd och sen kommer dunkadunkamusiken. Hemskt. Men det var ändå fint att kunna sola och bada en gång till.

Det här klippet visar hur det var på sjön igår.

snowy00
2

#21:

Oj, vilken "sommardag" 😮🌞 blir nästan smått avundsjuk. Hehe. Men gärna hade jag då önskat färre folk, som ni nog också gjorde.

FataMorgana
2

#22:

Ja, jag hade också önskat mig en lugnare dag, och ju mer jag lyssnade på den där dunkadunka-musiken desto mer irriterad blev jag på oljudet. Sen kom jag att tänka på den där vishetshistorien som du nämnde att Tolle brukar ta upp, du vet, den om farsan som blir arg på sitt barn när det stör honom mitt under hans kärleksmeditation, eller hur den nu gick 😄 Och då kunde jag inte låta bli att skratta åt mig själv 😄

snowy00
2

#23:

😄 ja, just det. Den historian har jag tänkt på ganska mycket också, under mitt mediterande.
Det är nog bra mycket bättre att skratta, än att vara irriterad.😄 Även om jag själv säkert hade blivit något irriterad på sådan musik, eller annat, när man försöker ha lugn och ro, vid en strand, eller var som helst, egentligen.😊

Stjärnskott
3

#21: ser verkligen ut som en helt vanlig sommardag. Härligt.
Mindre härligt med dunka dunka då förståss. Sånt har jag vuxit ifrån nu mera 😵🥳

Här blir det aningen krispigare i luften för varje tidig morgon som kommer. På dagarna ligger tempen på ca 15 grader ändå och det är ji rätt okay ändå.

Fast det bjuder inte in till nått badväder då precis. Inte för min del i alla fall.
Fin dag med er.

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

Condor
2

#25:

Det var nog en av sommarens finaste dagar. Men idag har vi den sista sommardagen. I natt ska det börja att regna och sen kommer det att regna hela veckan. Då kommer vi också att ha temperaturer omkring 15 grader. 😢

Condor
1

Nu har dom bedövat Emil och utvisat honom till Tjeckien. 😢

Anledningen: Han befann sig 200 meter från motorvägen.

Stjärnskott
2

#27: Det är ju bättre än att bli skjuten iallafall och minskar risken för olycka.

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

Condor
1

#28:

Visst och kanske han hittar en partner i Tjeckien. Men vem vet, i Tjeckien skjuter dom honom kanske?

FataMorgana
1

Eftersom de satt chip i örat på honom så kanske vi någon gång får reda på hur det gick med honom, om han stannat i trakterna dit dom tog honom eller om någon skjuter honom. Vi kan väl inget annat än hoppas på det bästa.

Condor
1

#30:

Kanske han vandrar tillbaka? Vad gör dom sen?

snowy00
2

Vi får hoppas på det bästa, för älgen Emil.

Stjärnskott
2

#29: Nä, hoppas inte de skjuter honom…..

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

Gråeld
2

Tänk om Sverige skulle utvisa alla älgar till Norge!!. 🙄 Vilket ramaskriande det skulle bli. Älgjakten är alltför helig.😇

Condor
2

#34:

Hos oss får älgar ingen asyl. 😄

Condor
2

I lördags hade vi 30 grader solsken och på lördag ska det bli maximalt 12 grader och starkregn hela dagen. 😮 Vart tog hösten vägen?

Gråeld
3

Hos mig så har det varit 5 stycken älgar och betat på ängen. I ett par veckors tid, inte alla på en gång utan i omgångar.🙂
Får se hur länge älgarna blir kvar.

snowy00
2

#36:

Här har vi nog ett fint höstväder i alla fall. Klar luft, 14 grader, sol med lätta vita moln.🙄

Condor
2

#37:

Ojdå, du verkar att leva i naturen. 🙂 Hoppas attt dom inte skjuter dom.

Jag bodde 10 år i Sverige och såg aldrig en älg. Först när jag en gång var där på semester såg jag en brevid gatan tidigt på morgonen.

Condor
2

#38:

Vi harr just 28 grader och soligt med ett par vita slöjor på himlen.

Gråeld
1

Ja, det gör jag. Den som lever får se, älgjakten är ju igång.

FataMorgana
4

Här är bild på Emil när han kliver ut ur bilen han kördes med till Tjeckien 🫎

image.png

Källa

Gråeld
3

Nu har Emil kommit i rätt habitat.😊

FataMorgana
1

#43: Ja och så får vi hoppas på att han hittar en dam åt sig snart ♥️

Gråeld
3

Ja, men det kan dröja något år till. Men Emil kommer nog att ta chansen, när den dyker upp. Försöka i alla fall.😀

• Redigerat 2025-09-22 16:31 av Gråeld
Condor
3

Emil har redan en fan club och en facebook sida. 🙂

https://www.facebook.com/groups/2489156088129848/?locale=de_DE

Fanseite von Emil der Elch Ziel dieser Gruppe ist es NICHT, das rücksichtslose Menschen das Tier verfolgen oder belästigen. Daher bitte immer daran...
snowy00
2

#42:

Kul att se. Det är nog skönare för Emil där i skogen, än nära en motorväg hehe. Så länge det inte blir älgjakt, förstås 😬

FataMorgana
2

#47: Ja, här hos oss är älgar skyddade, så man får inte skjuta dem (men det beror nog på att vi inte har några älgpopulationer här). I Tjeckien får man kanske skjuta älgar, precis som i Sverige. Frågan är hur länge han kommer att överleva där, och chippet som jag läste att dom satt i örat på honom har batterier som bara räcker i 30 dagar. Efter det får vi nog inte reda på mer om honom, så hur det sedan gick kommer vi troligtvis aldrig att få veta, tyvärr.

snowy00
2

1000000477.jpg

Sitter lite på balkongen hos mina föräldrar. Ca 8 grader ute, sol, och inga moln. Tog en frisk cykeltur hit på morgonen.

Condor
2

#49:

Brrrr det låter kallt. Men åtminstone soligt. Här har vi det helt mulet och 16 grader.

snowy00
2

#50:

Ja, i solen har det varit lagom varmt och skönt idag. Men i skuggan ganska kyligt 🥶 16 grader låter lite behagligare.

Condor
2

#51:

Men just nu har vi bara 11 grader och regnigt hela dagen. Brrrrrr…. 🥶 Man kan inte tro att vi hade sommar för 2 dagar.

Gråeld
3

Snabba temperatur omkastningar.
Vi hade minusgrader i natt.🥵

• Redigerat 2025-09-24 10:46 av Gråeld
Condor
3

#53:

Wow! Minusgrader i September. 😮 Men just nu är det kallt i hela västeuropa. I Madrid är det också bara 13 grader just nu.

Hos oss fortsätter kylan hela veckan. Först på helgen blir det lite varmare igen. Men inte så varmt att det blir behagligt. Jag undrar om det kommer att bli några höstpromenader i naturen för oss i år eller om vintern redan är här.

Gråeld
2

Inget ovanligt med minusgrader i september. Men i år har har det varit ovanligt varmt och ostadigt väder.

Condor
3

#55:

Ja, det var i Juli när det var så ovanligt varmt i Sverige. Det var just då som vi för det mesta hade det regnigt och för kallt för Juli.

Det är inte bara kylan som vi har just nu som är trist, utan att det är så regnigt och mörkt att det känns som att man inte vaknar upp riktigt. 🥱

snowy00
2

Vi hade också frost (minusgrader) natten till igår. Men idag 14 grader, och sol…🌞

Condor
2

#57:

Man kan jju nästan bli avundsjuk. 😄 Här är det 13 grader regn.

snowy00
1

😮

1000000485.jpg

På en vecka inomhus har den sista tomaten faktiskt mognat helt. Jag åt den nyss på en hårdmacka med ost.😋
Men tycker ändå att den första tomaten från plantan som jag åt smakade mer… Men kan ju vara att jag bara har vant mig med "hemmaodlad smak".

snowy00
1

Ps. Jag har sett att finns ett par nya huvudinlägg här, som jag spänt ska läsa senare idag..😊

Condor
2

#59:

Det är nog så attt dom som mognar direkt på plantan smakar bättre än dom som man skördar omoget och låter mogna i eftrerhand. Du ser att färgen inte är lika intensiv på hela tomaten och på en del ställen snarare gröngul än gul. Det bildas inte lika mycket lykopen och karoten.

När den mognar i efterhand bildas heller inte lika mycket smak- och aromaämnen.

snowy00
2

#61:

Ja, man får nog försöka låta dem mogna på plantan in i det sista egentligen 🤔 och skörda dem precis innan man äter dem.

snowy00
2

Med tanke på boken jag skriver på ibland. Hade först nästan tänkt att göra en e-bok av den via Amazon Kindle, när den är klar sen och ta typ 20 kr för den eller så.

Men nu lutar det mer åt att göra en gratis pdf-bok av den… Synd annars att begränsa vilka som får läsa den, eftersom jag inte alls vet hur många som skulle vilja betala för den. Sen, är jag nog inte riktigt "redo" att bli "författare" på det viset att man tjänar pengar på boken, ännu, osv.

Men men, tar nog nåt år att göra den klar… Så sånt får visa sig då😊

Condor
2

#63:

Alla författares början är den första boken. 😊

Condor
2

Idag har vi den fjärde kalla och regniga dagen utan sol i rad. ☹️ Bara 13 grader just nu. Igår var det också bara 13 grader och när vi var i Wien häpnade jag för att jag såg flera personer gå med t-shirt och kortbyxor i den här kylan. Hur kan man………

snowy00
2

#64:

Jo, i och för sig.😊 Och om tre år eller så, kanske många saker är annorlunda än nu. Så det är svårt att bestämma sig för redan nu rakt av……😊

#65:

Trist med regn.🫤 Vi har oxå 13 grader men sol iaf. Verkar vara en sån period nu här.

FataMorgana
3

Äntligen är helgen snart här. Ledsen att jag inte varit så aktiv här, men jag har plågats av huvudvärk de senaste dagarna och idag vaknade jag upp med en förspänning i nacken så att jag har svårt att vända huvudet till höger. Det brukar bli så, speciellt på våren och hösten när vädret växlar från varmt till kallt och från kallt till varmt så snabbt. Men snart är jag i farten igen 🙂

Gråeld
3

Usch, så jobbigt, du får vila upp dig. 🤗

Alltså, hel tokigt!. När det inte har funnits någon tanke att jag ska skriva här. Då skriver jag iaf. Och när man har en tanke på nu ska man skriva. Då blir det inte av.🙃🤔
Helt bakvänd..

snowy00
3

#67:

Ja, krya på huvud- och nackvärken. Skönt med helg för dig i alla fall 🙂

#68:

Det känner jag igen. Som att viljan att skriva, blockerar skrivandet.🤔

snowy00
3

Nyss har jag iaf äntligen gjort ett normalt styrketräningspass igen, sen ryggen blev dålig. Det var sååå skönt att träna igen, som vanligt.

Condor
2

#70:

Det där känner jag. 😊 Förra sommarn, när min axel var skadad, kunde jag inte träna på 3 månader och sen fick jag skona mig när jag började igen, så det tog en tid tills jag kom igång igen och tills jag kunde prestera normalt. I sådana perjoder känns det som om någonting fattas.

Ta det bäst försiktigt i början, så att ryggen inte överbelastas.

FataMorgana
3

#68: Ja det ska jag göra. Jag har ju sovmorgon i morgon 🛌💤 Det ska bli sååå skönt 😊 Inte för att jag nu skulle ha det så stressigt på jobbet eller så, men att koncentrera sig på sina processer samtidigt som man har huvudvärk är faktiskt lite jobbigt. Men äntligen helg 😊

FataMorgana
2

#69: Tack. Ja det är verkligen skönt 😊

FataMorgana
3

Det satt just en falk på ett träd som jag ville ta kort på. Men det blev ingen bra bild eftersom den var för långt borta. Men i alla fall vill jag dela med mig av bilden.

snowy00
2

#71:

Ja, jag började med att knappt ha några vikter alls, sen ökade jag till hälften av vikterna nästa pass, och nu hade jag fulla vikter (men ibland lite färre reps). Man saknar så att ta i ordentligt när man inte styrketränar på ett tag.

#74:

Kul att fånga en falk på bild. Min far gjorde samma sak för någon vecka sen. Vet inte om det var just en falk, men det var en lite större rovfågel som landade en bit från honom.🦅

snowy00
2

Och nästa vecka ska jag troligtvis till min aktivitet igen, prata med handledarna, och sedan nog fortsätta vara där, på ett eller annat sätt, efter min paus.🙂

(om någon intresserar sig dvs😄)

Condor
2

#76:

Hoppas att det ordnar sig för dig. 👍

Condor
2

Äntligen har det slutat att regna. Egentligen var prognosen att det skulle vara soligt hela eftermiddagen och 19 grader, så vi hade planerat att gå ut och promenera i naturen. Men tyvärr är det fortfarande mest mulet och bara 16 grader. Ibland kommer solen fram för ett par minuter och försvinner igen. Inte speciellt inbjudande för en prommenad i naturen. ☹️

FataMorgana
2

#76: Jag hoppas också att det går bra för dig där och tänk på vad jag skrev om att man inte kan trivas med alla, men att meningen är ändå inte att stanna på ett ställe som man verkligen vantrivs på.

snowy00
2

#77:

Det tror jag nog att det gör. I värsta fall behöver jag nog inte gå dit igen, men nu gör jag ett försök då lusten finns, och att jag känner att chansen är stor att det går bra ändå, och funkar.😊

#79:

Tack. Ja, jag har det i åtanke. Men ska prata med den här handledaren där, först. Beskriva hur jag upplever det och se om det går att "anpassa" så det ändå funkar… Alternativt om jag får möblera om i mig själv… Och inte bli lika stressad av saken. Men mår jag för dåligt, så kommer jag inte gå dit på sikt, i det läget.

#78:

Låter inte så inbjudande, nej. Inte här heller… Dimma, 12 grader, och till gränsen på regn.🌧️☔

Condor
2

#80:

Här verkar det inte ens att bli någon höst längre och vintern kommer med en gång. På lördag kommer (enligt prognoserna) morgontemperaturen ligga på 2 grader. Det är vinter det. Man kan inte tro att vi hade sommartemperaturer för en vecka sen. I vanliga fall är det här årstiden som vi är ute på höstpromenader i naturen. Men i år verkar det inte att bli någonting med höstpromenader. Hela veckan kommer de högsta temperaturerna att ligga under 15 grader.

Stjärnskott
3

#81: Jo, kylan smyger sig på… själv känner jag att hösten blivit längre och vintern kommer mycket senare…

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

Condor
2

#82:

Hos oss verkar det att vara tvärtom. Både hösten och våren verkar att vara kortare. Vintern kommer tidigare och vara längre, men är inte lika kall som förr.

Förr i tiden hade vi vid den här årstiden vanligtvist temperaturer omkring 20 grader, ofta lite över och mer sol. Nu har vi inte ens 15 grader. Träden är till den största delen fortfarande gröna, fast vintern redan nackar på dörren.

snowy00
4

Vaknade till en fin himmel för ett tag sen. Nu skulle man ha varit i naturen med systemkameran 🙄📸

Gråeld
3

Vackert fångat. 💛

• Redigerat 2025-09-30 08:02 av Gråeld
snowy00
3

#85:

Tack! 🙂🤍

Condor
2

#84:

Himlen ser riktigt magiskt ut, speciellt det ena molnet.

snowy00
2

#87:

Ja, som att molnet brinner hehe.

Condor
2

#88:

Ja, verkligen. Som en eld uppe i luften.

snowy00
2

Nu har jag iaf nyss beställt hem matleverans från en större matbutik. Har bara veckohandlat på en liten matbutik ett tag… Men väldigt smidigt att beställa hem maten ist… Och billigare också. Har handlat för en månad nu 🙄 behöver bara köpa lite "färskvaror" om två veckor ca.

Kan ni i Österrike beställa hem maten från matbutiker via internet, förresten?

Condor
2

#90:

De stora matvarukedjorna erbjuder den tjänsten. Men inte alla i alla områden. Vi föredrar dock att handla direkt i affärerna. Om jag handlar frukt och grönsaker vill jag först kolla om kvaliteten är ok och sen själv välja ut dom bästa som ligger i hyllan. Jag är ganska kräsen. 😄

• Redigerat 2025-09-30 13:51 av Condor
snowy00
2

#91:

Förstår. Ja, det är ju en klar fördel. Det är dock sällan man får med en dålig frukt här ändå (har nog aldrig hänt mig). Men det är ju så klart ändå en fördel att kunna välja de bästa själv.😊

Condor
2

Nu har vi det svinkallt. I morse bara 5 grader och just nu 10 grader, mulet. Natten från fredag till lördag ska temperaturen sjunka ner till 1 grad och vid sjön 1 minusgrad. Det betyder att 2 veckor efter att vi badade där, kanske det bildas is på sjön. Det hade ju varit kul med en höst mellan sommar och vinter.

snowy00
2

#93:

Trist att förlora hösten.😐

Öppnade en ny babbeltråd.
https://andligutveckling.ifokus.se/discussion/1622642/babbeltrad-nr-61

Andlig utveckling iFokus är en plats för inre stillhet, självkännedom och direkt erfarenhet bortom tankar, koncept och trosföreställningar.
snowy00
2

Iaf funderar jag hur jag ska göra med det jag skriver till min bok. På senaste har jag i stort sett bara skrivit texter till boken, och ju inte publicerat dem här på sajten. Men det känns lite tråkigt att inte dela med sig av dem här också… Bara för att de ska vara olästa till boken är klar… 🤔

Stjärnskott
3

Vaknade upp till aningen av frost ute fläckvis på gräsmattorna och två grader plus. Det drar så sakteliga ihop sig till den kyligare delen av året. Även om det fortfarande finns folk som knatar runt i kortbyxor. 13 grader är det utlovat till eftermiddagen i alla fall. Här en morgon så var det frost på bilrutorna.

Gubben höst har färgat trädens löv också. Inget går honom helt och hållet förbi.
Så himla petnoga med allt som hör hösten till. Fast i och för sig..
Kanske att jag ska vara tacksam för de färggranna löven ändå ;)

Kanske ska jag bara vara tacksam över att vi har väder.
För hur sjutton skulle jag reagera om det plötsligt inte fanns något väder……?

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

Stjärnskott
3

#84: Wow,,,, Härlig bild

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

Condor
3

#96:

Här hos oss har vi liknande väder. När vi gick till sängs igår hade vi bara en grad så jag undrar om det var frost i natt. Jag har inte varit ute på balkongen ännu för att se om tomaterna har överlevt. 12 grader ska det bli på eftermiddagen, trots solsken.

För övrigt, det finns väder som är sämre än inget väder. 😄😄😄

snowy00
2

#97:

Tack! Jag säger det samma om din senaste höstbild..😍

Här börjar också temperaturen gå nedåt. Kändes riktigt kyligt när jag nu tog en liten cykeltur… Skulle ha haft höstjackan visst..🥶

#98:

När jag tänker på "inget väder" så tänker jag på grått, "trist" väder… Varken soligt, eller molnigt… Helt vindstilla… Jo, nog är inget väder bättre än somliga väder.😄

Condor
2

#99:

Varken soligt eller molnigt kan det bara vara på nätterna. 😄 I så fall hade vi inget väder i natt. 😄 Men det var en kall natt. 🥶

Condor
2

I alla fall har tomaterna överlevt. Men det blir en till kall natt i natt, så det kanske är bäst om jag skördar alla som är mogna idag.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.