Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Etikettövrigt
Läst 622 ggr
snowy00
2

Babbeltråd Nr. 47

1000000204.jpg

Ny babbeltråd😊
Målningen ovan blev jag klar med här om dagen, men är inte helt säker på att jag är riktigt, fullt nöjd med den. Funderar än om vattnet tar för stor plats i målningen🤔

Den är iaf målad efter referens.

Stjärnskott
3

Den där målningen är jätte fin tycker jag och jag gillar färgkombinationerna.

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

snowy00
2

#1:

Tack😁 bra att få det bekräftat…från någon annans synvinkel.🎨

Svar på Rore från förra babbeltråden.

"Jag satt och åt mjukglass och den ville ju smaka 🙃"

Aaaha.🙃
Det kanske är lite som änderna när jag besöker en sjö ibland. Ett par stycken kommer alltid fram, och hoppas på lite mat.
Men alltid är de sena, så jag redan har ätit upp all mat jag hade med mig…

• Redigerat 2025-05-26 20:42 av snowy00
Stjärnskott
3

#2: Jo så var det. De har lärt sig de där småttingarna också.🥰 Och de är ju så obotligt gulliga.

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

snowy00
3

Tänkte på en annan grej. Vill inte gå in i detaljer… Men jag upplever det lite som att det är en del drama mellan de som arbetar på min arbetsträning, ibland. Jag gillar verkligen jobbet, och stället. Men ibland påfrestar dessa "dramor"…och jag blir helst inte indragen i dem. Men ibland blir det lite så ändå.😳

Hur som, ville nog mest få det ur mig så här när klockan börjar bli lite för mycket😉

FataMorgana
3

#4: Jag skulle säga att det är helt normalt med drama på livets teaterscen. Så länge vi inte identifierar oss med rollerna, kan vi ibland behöva låtsas spela med, utan att förlora oss själva 😉 Fin målning förresten 😊

• Redigerat 2025-05-27 05:40 av FataMorgana
snowy00
2

#5:

Jo, exakt. Det var fint skrivet! Så är det.

Sen tror jag inte det är något allvarligt drama. Bara på ytan liksom. Så det är egentligen ingen fara..😊

Också, tack!😄

Condor
2

Eftersom den gamla tråden är full, så fortsätter jag att diskutera om våra nyckelpigslarver här.

Enligt chat gpt ska det vara puppor på bilden. Jag tycker att det är spännande att följa med i utvecklingen, att se hur larverna växer och käkar upp alla bladlöss och blir till puppor och snart till nyckelpigor. I vanliga fall ser man sånt här bara i TV dokumentationer. Men nu har vi det på den egna balkongen. Om vi lyckas att fota de nykläckta nyckelpigorna kan vi göra en bildserie av det. 🙂

Condor
2

Jag hoppas att väderprognosen för helgen stämmer, Lördag 29 grader och 13 timmar sol. Söndag 32 grader och 9 timmar sol. Kanske vi äntligen kan fara till sjön igen. 🙂

snowy00
2

#8:

Låter skönt!

I helgen kommer vi också ha i alla fall hyfsat väder ser det ut som.😊

snowy00
2

Nu är jag iaf ledig från mina åtaganden i fem dagar. Skönt, för jag var bra trött i huvudet idag.🙄

snowy00
2

Fick förresten ett mail med bedrägeriförsök idag. De försökte se ut som DHL och skrev att jag behövde betala pengar för att få ut ett paket som de försökt att leverera. Eftetsom jag väntar på flera paket trodde jag först att det var ett riktigt mail… Men skulle aldrig uppge mina uppgifter och betala utan att vara helt säker…
Kollar man noga på mailet ser man dock att de gjorde stavfel i det, och att det hela ser "uppgjort"/konstlat ut. Även så var det från en konstig mailadress.

Jag hann trycka på länken i mailet innan jag fattade. Men när de begärde pengar och mina uppgifter blev jag misstänksam.

Men jag håller på att rapportera bedrägeriförsök till DHL. Andra "känsligare" personer (som t ex vissa äldre) hade säkert kunna ha skickat in uppgifterna, och kanske t o m betalat.😕

FataMorgana
2

#10:

Själv har jag en jobb-dag kvar den här veckan, sen har jag också ledigt i fyra dagar 😊 Sen bara fem dagar jobb kvar och sen 2 veckor semester. Men då måste jag resa iväg för att besöka mina föräldrar 😊 Det är två år sedan jag såg dem sist, så det är på tiden.

snowy00
2

#12:

Ah, skönt att du också har ledigt några dagar.😄 Och skönt för dig med lite längre semester snart! Det är du värd.
Om några veckor har också jag några veckors semester från arbetsträningen osv.

Kul för dig att träffa föräldrarna oxå. Jag själv ska besöka mina föräldrar imorgon.

FataMorgana
2

#11: Ja man måste vara försiktig vid tider som dessa och är man osäker om mailen man får är äkta eller inte är det alltid bäst att ringa upp företaget som dessa bedrägare låtsas tillhöra och höra med dem om de skickar ut sådana mail. Men seriösa företag brukar inte tigga efter pengar eller be efter personuppgifter på så vis som du beskriver. Det låter definitivt som ett bedrägeri försök. Bra att du blev misstänksam 😊

FataMorgana
2

#13: Ja det är ju helgdag på torsdag och fredagen är en fönsterdag 😊

snowy00
2

#14:

Exakt. Men mailet såg i första anblick ganska trovärdigt ut… Men hade jag inte beställt några saker nyss hade jag nog blivit misstänksam på en gång🤷

Men ja, man får vara försiktig och skeptisk i dessa tider…

#15:

Japp. Brukar man kalla det fönsterdag också?🤔 Jag har bara hört klämdag.😊

FataMorgana
2

#16: Sådana mail ser tyvärr alltid trovärdiga ut. Ja det heter fönsterdag här 😊

Stjärnskott
3

#11: Usch så fula folk har blivit.

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

snowy00
2

#17:

Aha😊😄

#18:

Ja, verkligen. Det ger mig dåliga minnen från när jag var ung (och inte lika klok😛) och blev lurad på ca 16 000 kr för en bostad i Italien där jag skulle studera italienska. Alla papper och allt som jag fick såg också då helt riktiga ut…

Condor
2

#11:

Jag får bedrägerimejls varje vecka. T.ex. mejl som ser ut som att komma från sjukförsäkringskassan, som meddelar att jag får pengar tillbaka. Jag behöver bara klicka på en länk och om man gör det, tömmer dom kontot.

Även mejls med paket som kommer har jag fått massor av. Mejls från "banker" som jag inte är kund hos och som vill att jag ska aktualisera mina uppgifter är ganska vanliga.

Sen finns det dom som ringer upp en och låter det bara ringa en gång. Ringer man tillbaka, hamnar man hos ett nummer som det kostar pengar till att ringa.

Bedrägerier blir allt mer vanliga och internätgangsters är svåra till omöjliga för polisen att spåra upp.

snowy00
2

#20:

Ja, jag får en del andra bedrägeri-mail också, men de hamnar direkt i skräppost-mappen. Och de ser man på en gång att de är fake.

Men just detta jag beskrev ovan såg mer "verkligt" ut…hoppas min mobil inte fick nå virus eller så, pga att jag tryckte på länken. Men jag tror inte att det funkar riktigt så. Skillnad om man laddar ned någon bilaga el liknande.

• Redigerat 2025-05-28 09:48 av snowy00
Condor
2

#21:

Om det fanns med stavfel i ditt mejl var det ett ganska klumpigt försök i alla fall. Sen det finns chat gpt, kan man låta den skriva mejls utan stavfel och nuförtiden kan skurkar skriva perfekta mejls.

Sen får jag massor av spam också, nästan varje dag. Svårt att bli av med dem. Man kan inte riktigt blockera dom, utan bara få dom att hamna i skräpposten. Att radera dom därifrån är inte mindre jobb än att radera dom ur in-korgen.

snowy00
2

#22:

Jo, de skrev ett ord med liten i stället för stor bokstav i början. På länken. Hade jag varit mer uppmärksam hade jag kanske reagerat på det..🤷

snowy00
2

Vilken fin dag vi har. Blå himmel, varmt, svala vindar, fågelkvitter… Sol. Jag sitter på balkongen hos mina föräldrar nu. Nyss hjälpte jag pappa att fixa en sak på bilen… Vi har sagt ganska länge att vi ska fixa det, men saker har kommit emellan…🙄😊

Condor
1

#24:

Vi har det mulet, blåsigt, 20 grader och det ska komma regnskurar. Först på helgen får vi fint sommarväder.

FataMorgana
2

Bara 7 minuter arbetstid kvar, sen kan den långa efterlängtade helgen äntligen börja 😊

snowy00
2

#26:

Skönt!😄

FataMorgana
2

#27: Ja verkligen😊

snowy00
2

…Har förresten lagt märke till det, att flera gånger de senaste veckorna när jag t ex suttit framför TV:n, och känt stress, oro, eller spändhet… Har en tanke kommit som har sagt ungefär; "att allt egentligen är bra…att jag bara sitter här lugnt framför TV:n där inget farligt kan hända mig. Jag är helt enkelt bara här." Och då följer en lugn känsla, och ofta försvinner en stor del av det spända i min kropp också. Och plötsligt börjar jag må bra i stället.

För vilken anledning har jag egentligen till att sitta stressad, orolig, och spänd framför tv:n i min egen lägenhet..?😊 Där inget farligt med största sannolikhet kommer hända mig….😄

Condor
2

#29:

Kanske finns någonting som oroar dig, som du just inte tänkte på, men som ändå arbetar i ditt undermedvetna?

snowy00
2

#30:

Jo, det måste ju vara nåt sånt 🤔

FataMorgana
1

Vi går och plockar jordgubbar nu 🍓 Svarar senare på era kommentarer 😊

snowy00
1

#32:

👍🍓 ha det skönt och kul under plockningen.🤗

Stjärnskott
2

#32: Så gott med jordgubbar. Plocka många 🙂

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

Condor
2

Nu har vi nästan ätit upp alla jordgubbar som vi plockade igår. 2,5 kg var det och Fata Morgana åt nog över 2 kg medan jag inte ens åt 0,5 kg 😄 Skulle jag äta så många jordgubbar, skulle jag nog få ont i magen.

FataMorgana
2

#35: 😋😋😋

Condor
2

Nu var vi just och köpte petunier för balkongen. Som tur kollade Fata Morgana kassalappen, för dom räknade 10 blommor och vi köpte bara 9.

Sen är det lustigt, att det här var en helt vanig blomsteraffär. Men dom verkar att ha upptäckt en ny målgrupp, för där fanns det hampaplantor att köpa. 😄 Jag kunde inte tro mina ögon. 😄

snowy00
2

#35:

Haha, helt rätt av FataMorgana, att äta upp 2 kg jordgubbar!!😁😎

#37:

😮😅

Condor
3

Solen skiner och vi har just nu 23 grader. 28-30 grader ska det bli på eftermiddagen och vi ska fara till sjön. Vattentemperaturen är inte varmare än sist när vi var där i början på maj. Mellan 17 och 18 grader. Om vi tycker att det är kalt, ska vi tänka på Bear Grylls när han simmar i isvattnet i Alaska och sen först måste göra upp en eld. 😊

Stjärnskott
3

#39: Härligt. Önskar er en fin dag.🌞

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

FataMorgana
3

#40: Tack! Önskar också dig och er andra en fin lördag 🤗😊💚

Condor
3

#40:

Tack! 😊 Önskar också dig och alla andra en fin dag. Jag såg att ni också har det soligt och varmt idag.

snowy00
1

#39:

😄 Det låter som en bra idé, att ha Bear Grylls i åtanke då. Jag såg på ett avsnitt med honom senast imorse.

Men hoppas ni har en fin dag på sjön.🌞🌊
Själv kom jag nyss hem från 4-5 timmar i solskenet, i skogen, med trevligt umgänge. Tog foton på fjärilar, och några blommor. Spännande ett se dem på datorn senare idag!

FataMorgana
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hälsningar från sjön ☀️

snowy00
2

#44:

Härligt!

Stjärnskott
3

#42: Soligt med fläktande vindar. Det passar mig perfekt en ledig lördag 🙂
Har varit i väg och inhandlat lite blomster, planterat om och fixat i ordning balkongen. Känner mig rätt så nöjd nu.

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

Stjärnskott
3

#44: Det ser härligt ut. Passa hudkostymen nu så ni inte bränner upp er…..

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

FataMorgana
2

#47: Ja, det är ju just nu och några veckor framåt som solen är som starkast, så idag smörjade vi faktiskt in oss 😊

FataMorgana
1

#46: Det låter också som en skön dag 😊

snowy00
3

#47:

Jag säger det samma… Var ju själv ute i solen flera timmar idag, och glömde både keps och solglasögonen i väskan i bilen. Så det blev lite hett åt huvudet ett tag för mig🫣
Men hade åtminstone smörjt med solskyddsmedel….

FataMorgana
3

#43: Du får visa oss några foton sen 🦋🦋🦋

snowy00
3

#51:

Ja, absolut. Tog ca 15 foton idag, tror jag, och blev nöjd med 3 st som jag ska redigera och sen dela med mig av.😊📸

Stjärnskott
3

#49: Mmm, den har varit mysig.
Tog en kopp kaffe och macka där bland blommorna och myste i solskenet.
🤗

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

Condor
2

#46:

Fint med blommor på balkongen.

Vi handlade blommor i fredags. Men vi har inte planterat dom än. Egentligen hade vi planerat att plantera dom idag. Men eftersom dom gamla blommorna fortfarande är så fina gör det ont i hjärtat att kasta bort dom. Sen har vi fortfarande nyckelpigspuppor på blommorna, som vi vill att det ska bli nyckelpigor av, så vi väntar tills på onsdag att plantera de nya blommorna. Då har Fata Morgana home office.

Condor
2

Det var en riktigt fin dag på sjön igår. Mycker sol, 30 grader och fram till klockan 16,00 var det vindstilla. Vattnet hade 18 grader, så det var ganska kalt och därför blev det bara snabba dopp.

På hemvägen stannade vi hos en kinaresturang. Det var länge sen vi åt på resturang, dvs. nån gång före pandemin. Sen blev det ganska sent på kvällen och idag känner vi oss ganska mörbultade. Det är ansträngande att steka i solen i nästan 5 timmar och trampa omkring med båten.

Stjärnskott
3

#55: Det låter som om ni haft en toppen dag.
Det tar på krafterna Det dör vattnet solen och trampbåten. Ni får ta det varligt i dag då 🤗

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

Condor
2

#56:

Ja och det var härligt att det inte var så många båtar ute på sjön igår, fast det var lördag. Men de flesta kanske tycker att vattnet fortfarande är för kallt.

Idag ska vi bara lata oss. 🥱😊 Jag skippar till och med mitt söndagsträning. Vi hade ändå träning genom att trampa trampbåt igår.

Idag blir det lika varmt som igår, fast med mindre sol, mer moln och risk för regnskurar på eftermiddagen.

FataMorgana
3

Idag är en dag där det står helt still i huvudet 😄 Egentligen har jag ju en massa idéer på olika ämnen att skriva om, men jag får inget ner på papper just nu 🤷‍♀️

snowy00
3

#55:

Jag kände mig själv lite mörbultad igår kväll av all stekande sol, osv. Försökte se ett serieavsnitt vid typ kl 22 eller så… Men jag somnade i fåtöljen nästan på en gång, hehe. Och sov där några timmar 😄 hann knappt röra min tekopp innan jag somnade…

Men det låter som en skön dag för er oxå.

Gråeld
4

Nu tittar solen fram.🌞 Rut skurade Igår, och hon ska visst fortsätta med sitt arbete morgonbitti har hon aviserat om.
Blev väl inte tillräckligt rent kanske. 🙄

• Redigerat 2025-06-01 15:08 av Gråeld
FataMorgana
3

#60: Sådana dagar är perfekta för att kura ihop sig med en kopp te och låta Rut göra sitt 🌧️⛈️☂️😊

Condor
2

Hos oss ar det blivit mulet och kvavt i luften och häftiga oväder är på vägen. Man kan redan höra dom.

Gråeld
2

Javisst, tända en brasa och läsa en bok.
Höra Ruts skurvattnen är rena rama sömnmedicin.🙂🥱

Gråeld
2

Oj, åskar är på väg.😐

snowy00
3

Vi hade åska här om dagen. Första för i år. ⛈️⚡

FataMorgana
2

#64: Den drog redan förbi 😊

snowy00
2

Funderar om jag fått ett fästingbett på foten. Tycker bettet ser ut som sådana som jag fick förut.

Om det är ett sånt bett, så får man hoppas att jag slipper borrelia, eller värre.

Det står att den röda ringen som blir av borrelia kan komma veckor efter bettet.

Borrelia är en bakteriesjukdom som sprids av fästingar. De flesta får lindriga besvär och blir friska efter att ha behandlats med antibiotika. Ibland sprider sig sjukdomen till nervsystemet och lederna, och då kan det ta längre tid att bli frisk.
Condor
2

#67:

Om en fästing biter, sitter den ju kvar i flera dagar upp till 2 veckor. Här hos oss är 1/3 av alla fästingar smittade med borrelia och 10 % med TBE.

Jag blev biten för ungefär 7-8 år och hade ingen röd ring alls. Ett par veckor senare fick jag olika sorters besvär, som hjärndimma och neurologiska symptom. Jag misstänkte TBE så jag gick till läkaren för att ta prov. Men det visade sig vara borrelia. Eftersom det redan var långtidsantikropparna som jag hade i blodet, var det för sent för att ta antibiotika. Jag hade besvären i över en månad.

snowy00
2

#68:

Okej, då är det nog inte fästingbett ändå🤔 det är ju bara två dygn sen jag skulle ha fått den.

Tur att du klarade dig utan "långtidssymptom", då.

Condor
2

#69:

Ja, det finns sådana som hamnar i rullstol och som lider av trötthet och hjärndimma hela livet. Egentligen otroligt att jag klarade av det utan att ens få antibiotika.

snowy00
4
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Nu har jag redigerat fyra stycken av de foton jag fick i lördags, under utflykten med fotoklubben.😊

Bifogar dem här.

Fjärilen på bilderna ska vara en citronfjäril.

snowy00
2

Blommorna på bilderna tror jag förresten är maskros, smörblomma, och midsommarblomster…😄

Condor
2

#71:

Den fjärilen fick du med fint på bilden. Det är svårt att närma sig med kameran utan att de flyger iväg. Speciellt citronfjärilarna flyr ganska snabbt.

snowy00
2

#73:

Tack!

Ja, de gör ju det…😄 Jag hade ett objektiv med lång zoom, och stod några meter från fjärilen. En som höll i träffen där ute, som är kunnig om fjärilar, berättade att de är döva, så man kan exempelvis prata även fast man står nära dem. Men stora rörelser med kroppen, eller om man dunkar i marken skrämmer visst iväg fjärilarna.

Condor
1

#74:

Fata Morgana brukar att fota fjärilar med mobiltelefonen. Då måste hon gå på 20-30 cm avstånd.

FataMorgana
2

#71 Det var vackra foton som du tagit 😊

• Redigerat 2025-06-03 14:56 av FataMorgana
snowy00
2

#75:

Aha, ja, det går ju också. Men då förstår jag ändå att de lätt kan bli skrämda.😊

#76:

Tack!😄

FataMorgana
1

#77: Ja alltså det är inte ofta jag lyckades få någon på bild 😄

snowy00
2

#78:

Nej, det är ju klart lättare med zoom.😊

Jag fick för nån timme sen en mindre psykos. Stress över arbetsträningen triggade det. Men jag ska sluta på den arbetsträningen av olika anledningar…just nu känns det skönt.

FataMorgana
2

#79: Det var ju tråkigt att höra. Jag trodde att du trivdes där och att allt gick bra, men kanske har det hänt något som jag inte är medveten om 🤔I alla fall hoppas jag att du mår bättre nu 🙂

snowy00
2

#80:

På ett sätt trivdes jag, men vissa saker som är ganska känsliga gjorde att det inte fungerade. Har inte känt mig bekväm med att skriva om dem så här öppet på forumet, men det har med "konflikter och drama" som jag nämnde här tidigare att göra.

Och ja, nu mår jag bättre igen🙂

Condor
2

#81:

I alla fall fint att du mår bättre nu. Konflikter och dramas är en del av livet. Vi människor fungerar som så att vi försöker att undvika allt som är störande, irriterande, distraherande, som ger oss motstånd och som inte känns bra, medan vi föröker att få mer av det som känns bra. Men på den andliga vägen är utmaningen att hantera det som inte känns bra.

Att få ett jobb där allt är bra och perfekt är som att ha 6 rätt på lotto. Jag hade själv aldrig ett sådant jobb. Är man bra på sitt jobb och allt känns bra, tar det inte lång tid tills man är tvungen att göra jobbet av 2-3 personer och då känns det inte bra längre. Jag hade jobb där jag gjorde upp till 80 övertidstimmar i månaden. I de flesta jobb som jag hade, fanns det alltid nån person som jag hade konflikter med.

Sen är man ju "lite annorlunda" om man går en andlig väg. Man är inte med på "olika aktiviteter" av de andra. T.ex. när det festas och alla super sig fullla, utom jag och då var jag glädjedödaren. Men om jag tänker på hur kollegorna uppför sig i fyllan är det inte "min grej". Jag minns när det var fest och man fyllde ballonger med helium som svävade upp till taket och hela taket var full med ballonger. Då började kollegorna att ta ner ballongerna och andas in heliumet, så att det lät som Kalle Anka när dom pratade. Sen sjöng dom i fyllan "we are the helium junkies, we are the helium brothers". För mig som höll på med meditation och reiki var det inte "min värld".

Därför brukade jag mest vara "en alien" och det är en utmaning att leva det "kontrollerade dårskapet" bland alla som lever det "rena dårskapet". Du är inte ensam med att inte vilja låta sig pressas sig in i den formen som allmänheten är inpressad i. Se det som en utmaning på din väg.

snowy00
2

#82:

Ja, men tanken med arbetsträningen var först och främst att få reda på hur mycket jag klarar av att arbeta, och ta det väldigt försiktigt med tanke på min stresskänslighet och mina diagnoser. Speciellt när stressen lätt utlöser allvarliga psykoser för mig.

Så jag och de omkring mig tycker det var ett bra och klokt beslut att avbryta arbetsträningen, och fortsätta med en ny plan framöver🙂

Condor
2

#83:

Har du en ny plan och tar du fortfarande P5P och zink?

snowy00
2

#84:

Jag ska träffa min "handledare" nästa vecka och ta fram en ny plan.

Jo, jag tar fortfarande P5P och zink. Men jag fick tyvärr inte med mig dem till föräldrarna (jag åkte hit bara utifall jag skulle hamna i ytterligare en psykos, så att jag inte är helt själv i min lägenhet isf).
Jag var ganska disträ igår efter psykosen, så jag t o m hade lite problem att packa väskan 😶 men på fredag när jag kommer hem igen så ska jag fortsätta äta P5P och zinket.

Condor
2

#85:

Ok, tänk på att dessa kosttillskott gör dig mer resistent mot stress.

snowy00
2

#86:

Jo, det tänker jag på. Jag ser till att prioritera att köpa dem även fast jag knappt har råd.🙂

Condor
1

Nu håller vi just på att byta ut violerna på balkongen mot petunier. Det gjorde så ont i hjärtqt att kasta bort violerna, eftersom dom fortfarande var så fina. 😢

snowy00
1

#88:

Det kan jag förstå. Hade nog känt samma sak.

Kanske får vi iaf se foton på petunierna sen…😉

🌸🌺🌻🌼

Condor
1

#89:

Ja, fast som nyköpta är dom fortfarande ganska ynkligt små. Jag blev just färdig med att plantera dom och nu ska vi städa undan jorden som ligger på mattan. Vi får se när Fata Morgana har tid och lust att fota dom.

Condor
1

Just nu har vi ett väder som i en tropisk regnskog. För 2 dagar hade vi först sol med 29 grader och sen när ovädret närmade sig och molnen ökade blev det väldigt kvavt och otäckt. Det blev ju inte svalare förrän det regnade. Igår växlade sol med moln och oväder med regnskurar hela dagen. Idag är det hett igen, utan regnskurar. Men luftfuktigheten är så hög att vi hade en tjock dimma fram till klockan 11. 29 grader ska det bli igen. I morgon blir det 30 grader, med sol och oväder med regnskurar igen.

När luften är torr och klar är ju 30 grader behagligt. Men så här som det är nu får man bara stå ut. Enligt "experterna" skulle det bli en het och torr sommar. Men det tror jag inte på för de sista åren har varit så att så fort det blir hett, bildas oväder.

snowy00
2

#91:

Det ska även här vara ostadigt… Det ska regna varje dag här i ca en vecka framåt… Jag som vill ut i finväder och pröva ut mitt hemmagjorda fotogömsle, snart…☹️

Condor
2

#92:

I morgon ska det vara hyfsat vääder i din trakt. Då kan du pröva ut det. 🙂

Här har vi just 29 grader och solen lyser igenom tunna moln. Kvavt är det i luften. 🥵

snowy00
2

#93:

Just ja, de måste ha ändrat vädret för imorgon, här under dagen🙄

Kan tro att ni har det kvavt då🥵.

snowy00
2
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Gick en kort promenad vid ån här idag. Fint väder har vi (som förutspått..).

Condor
2

#95:

Fina bilder. Vi har också soligt och hett och kvavt är det.

snowy00
2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#96:

Tack! Tanken var att jag skulle bifoga en video också, men fick telefonsamtal precis då😄 här är iaf videon…

snowy00
1

Ps.

Kvalitén på videon blev lite konstig (för ljus, för mättade färger). Men den duger nog 😄

• Redigerat 2025-06-05 12:30 av snowy00
Condor
1

#97:

Vilken härlig natur! Bildkvaliteten blev ju ändå rätt skaplig och tycker att ljuset och färgmättningeen är ok.

Ser ut som en å som det finns en massa öringar i.

Condor
1
Det här är en sajt menad för alla dem som är beredda att söka inåt för att bli medvetna om människornas sanna natur. Andlig utveckling har ingenting med trosföreställningar att göra, utan snarare att ge upp dessa för att kunna erfara den absoluta sanningen.
Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.