Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 81 ggr
Stjärnskott
5

Vägen ut ur illusionen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det finns ingen anledning alls till denna ogenomtänkta automatiska helt fucking onödiga självutplåning som du håller på med.

Människor kommer alltid att tycka, tänka, kräva, kränka och faktiskt fullständigt skita i dig - När du inte längre fyller en funktion eller ett syfte.

Så länge du inte har dig själv, äger dina känslor, står upp för den du är och omfamnar det som är du.

Så kommer du för all tid alltid att vara borttappad.

Det fanns inget som helst
motstånd i den insikten.
Bara ren och skär sorg
som välde fram ur något
som hon inte riktigt
visste fanns.

Vanmaktens klor kramade
hjärtats mjukhet som stelnade,
brände, brann och kvävde.
Ett fyrverkeri av
livs smärta.

Lika plötsligt som den
inre tsunamin välde fram
avstannade känslostormen.
Tomrummets intighet
vari allting finns
uppenbarades
och omslöt.
Hon grät som ett barn och
bars av det svåra som livet givit.

Där i stillhetens rörelse
finns allt!

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

[SolaH]
3

Eftertänksamhetens väckarklocka ringer inom en allt högre, tills man vaknar upp. Kanske alltför sent, ändå en dyrköpt läxa att vakna upp till.
Och en lärdom rikare till bagaget.

Människor skor sig på andras olyckor. Girigheten visar sitt rätta ansikte. Finns det ingen rättvisa, här i världen.

• Redigerat 2024-09-22 11:02 av [SolaH]
FataMorgana
4

#0:

Wow, vilken stark och rörande text. Den fångar verkligen känslan av att tappa bort sig själv i en värld där människor kan vara så snabba med att döma och ignorera varandra när man inte längre uppfyller deras förväntningar.

Det finns något otroligt kraftfullt i att acceptera den sorgen, som du skriver. Att tillåta sig själv att vara borttappad för en stund och känna alla de starka känslorna kan vara en väg tillbaka till sig själv.

Tack för att du delade med dig 🤗 Det är en påminnelse om att i de mest kaotiska ögonblicken finns potential för stillhet och klarhet, om vi vågar stanna kvar och omfamna det som känns svårt.

Condor
3

#0:

Fin lyrik, som vanligt. 🙂 Kanske man ibland måste tappa bort sig själv för att hitta sig själv? Kanske man måste få sprickor för att ljuset ska komma in?

Ett citat av Leonard Cohen ur en av hans låtar:

"There is a crack, a crack in everything
That's how the light gets in"

Han sa också att vi inte själva måste lysa, eftersom ljuset kommer in i oss genom våra sprickor.

snowy00
4

#0:

Oj, vilken text… Och fin bild på vattnet🤗 ja, det finns inte så mycket att tillägga. Din text måste kännas, på djupet

Stjärnskott
2

#1: Tack för dina reflekterande tankar
Jag undrar jag om uppvaknandet någonsin kommer försent?

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

Stjärnskott
2

#2: Tack så mycket.
Du fångar det så väldigt bra

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

Stjärnskott
2

#3: Leonard Cohen har fina genuina texter som jag tycker om att läsa och lyssna på. Nu var det längesen….
Det är så skönt att inte behöva lysa

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

Stjärnskott
3

#4: Tack så mycket 🙂

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

Condor
3

#7:

Ja, han har verkligen djupa texter. Många tror ju att vi måste förbättra oss, att vi måste lysa själva. Men det är just våra egna brister och sårbarhet som får oss att växa i vårt inre och som gör oss öppna för världen som omger oss. Det är i vår sårbarhet, i våra brister, som vi faktiskt kan hitta en djupare mening och glädje.