Babbeltråd Nr. 25
Vacker bild.
På eftermiddagen i dag när jag var ute och gick, så var det ovanligt många trollsländor som flög runt om kring.
Och jag tänkte att det kanske var dagsländor eftersom de var så många.
Har ingen aning om troll och dagsläget är samma?
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
#1:
ChatGPT sade bl a detta om skillnaden (om man nu kan lita på det):
- Dagssländor har en mycket kort vuxen livstid, ofta bara några timmar till några dagar, vilket har gett dem deras namn. De lever större delen av sitt liv i vatten som nymfer (larvstadiet), där de kan leva i upp till flera år.
- Trollsländor tillbringar också sitt nymfstadium i vatten, men vuxna trollsländor kan leva i flera veckor eller månader. De är också mycket aktiva flygare under sitt vuxna liv.
De är nog inte samma i alla fall 😊
#2: Tack! Nej det verkar inte som så. Men vackra är de i alla fall 🙂
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
#3:
Absolut 🙂
Jag såg förresten dokumentären om AI på SVT Play. Intressant var det, även om man ytligt hört talas om det mesta som sades, redan.😊
- Redigerat 2024-08-29 07:55 av snowy00
#1:
Jag undrar ju igen, hur man vet om det dagsländor eller trollsländor man ser och frågade bingens copilot om skillnaden helt utseendemässigt och fick detta som svar:
Dagsländor och trollsländor har några tydliga skillnader i utseende:
- Vingar:
- Trollsländor: Har fyra vingar som är olikformade och hålls utbredda när de vilar¹.
- Dagsländor: Har också fyra vingar, men de är mer lika varandra i form och hålls oftast uppåt eller bakåt när de vilar².
- Ögon:
- Trollsländor: Har stora, ofta hopsittande ögon som täcker en stor del av huvudet¹.
- Dagsländor: Har mindre ögon som är mer separerade².
- Kropp:
- Trollsländor: Har en långsmal bakkropp och en kraftig mellankropp¹.
- Dagsländor: Har en mer ömtålig och smal kropp².
- Antenn:
- Trollsländor: Har korta och knappt märkbara antenner¹.
- Dagsländor: Har längre och mer synliga antenner².
- Livslängd:
- Trollsländor: Lever som vuxna i flera veckor eller månader¹.
- Dagsländor: Lever som vuxna oftast bara en dag eller några få dagar².
Hoppas detta hjälper! Har du sett några av dessa insekter nyligen? 🦋
¹: Trollsländeföreningen
²: Wikipedia
Quelle: Unterhaltung mit Copilot, 29.8.2024
(1) De vanligaste frågorna om trollsländor | Välkommen till …. https://www.trollslandeforeningen.se/faq/.
(2) Vad är trollsländor? | Välkommen till Trollsländeföreningen!. https://www.trollslandeforeningen.se/vad-ar-trollslandor/.
(3) Trollsländor – Wikipedia. https://sv.wikipedia.org/wiki/Trollsl%C3%A4ndor.
Om jag är lite seg att skriva i forumet på eftermiddag/kväll just nu, är det nog för att min hjärna inte har börjat funka riktigt än. Den blir seg som sirap.
Nu har det blivit riktigt hett igen., Idag blir det 33-34 grader, precis som igår. Nätterna är heller inte svala för tillfället. Det var svårt att sova i hettan i natt. Fram till onsdag blir det 33-34 grader varje dag. Sen sjunker temperaturen en liten bit varje dag och när Fata Morgana börjar att jobba blir det bara 22 grader.
Idag ska vi i alla fall fara till sjön. 😎🌞
Ja vi måste passa på att njuta av de sista sommardagarna och av de sista lediga dagarna innan jobbet börjar 😄På helgen hoppas jag att hinner skriva lite inlägg igen, men har också en del papper att leta fram och som jag måste skanna in i datorn som min blivande arbetsgivare vill ha. Mina förra arbetsgivare ville alltid ha dessa papper i hand, så därför har jag dem inte i datorn än. Men för detta jobb gör jag det gärna. Hoppas bara jag hinner med allt som jag vill under helgen 😊
Det låter ju som en bra väderlek med tanke på jobbet.🌞😎
Själv ska jag promenera till stället där jag brukar vara nu. Första gången efter coronan. Förra fredagen var jag så klart hemma från det. Men blir skönt att komma ut och träffa lite folk igen.
#11: Det låter skönt. Då får vi hoppas du får en härlig dag och alla andra som läser här önskar jag förstås också en härlig dag 😊
#11:
Det är nog bäst att vänta tills testen är negativ innan du träffar folk. Hos oss var den positiv i ungefär en vecka. Men så snart den var negativ var vi ute på sjön igen.
Önskar dig en fin promenad i alla fall och nu ska jag köra ner datorn och vi ska strax fara iväg.
#12, 13:
Tack😊 det samma.
#13:
Ok, jag läste om råd att man bör vara hemma i minst fem dagar sedan insjuknandet, och tills man varit feberfri i minst två dygn, vilket jag varit med marginal. Men kanske får köpa mig ett till test, och testa mig igen då. Tänkte inte på att man kan göra så att man väntar på ett negativt test, faktiskt.
- Redigerat 2024-08-30 11:45 av snowy00
#14:Ja, om man vill vara helt säker på att inte smitta andra är det bättre att testa sig igen för att försäkra sig om att man är negativ. Råden kanske syftar på att om man har varit feberfri i ett par dygn antas det att viruslasten inte längre är tillräckligt hög för att ett test skulle visa positivt. Det finns dock människor som har varit positiva utan att ha många symtom, eller ens haft feber, vilket gör att man inte helt kan lita på feberfrihet som ett tecken på att man inte längre är smittsam.
#15:
Okej, ja jag har beställt två test till. De kommer så klart på måndag runt lunch skulle jag tro. Men jag har inga planer förrän på tisdag nu, så då kan jag ju testa mig på måndag och hoppas på negativt test.😊
#16: Vi får väl hoppas det, att det är negativt på måndag 😊
Just nu har vi 34 grader. Luften har blivit fuktig och kvav igen. Huvudet står stilla och inspirationen till nya intressanta inlägg är avsaknad.
#18:
Nu satt vi här i babbeltråden exakt samtidigt😄 låter lite jobbigt för er med värmen igen….
Vi har 18 grader och sol.
Undrar förresten om jag vågar träna yoga igen nästa vecka lite försiktigt?🤔 Då har det ju gått över en vecka sedan febern försvann, och yogan är ju inget pulshöjande på något sätt…
#19:
Det finns ju olika sorters yoga. Om du bedriver en form med avslappning och stretching är det väl ok att göra yoga nästa vecka. Det finns ju också dynamiska former.
Ja, hettan är jobbig. Vi kan ju inte fara till sjön varje dag och just på helgen är det ont om parkeringsplatser vid sjön och man har en lång kö vid ingången. Därför valde vi gårdagen.
När vi for hem från sjön klockan 18,00 igår var det fortfarande över 30 grader. Sen kom en skur och inom minuter var det vara 22 grader. På så vis hade vi en sval kväll igår. Jag önskar att samma händer idag.
#20:
Ja, det är en lugn form av yoga, med avslappning och stretching. Brukar också hoppa över en övning som är lite extra krävande, om jag behöver ta det lugnare.
Så jag tror jag gör den på exempelvis onsdag eller torsdag.
Nej, det är ju svårt att åka till sjön varje dag förstås. Hoppas på regn och svalka ikväll igen då, för er.
#21:
I så fall är det ingen fara. Vi var ju också på sjön och for med trampbåten en vecka senare. Men med riktig hård träning väntade jag ett par veckor till.
#22:
Precis. Får vänta lite längre med styrketräning, och kondition. Men hu, nu ser jag fram emot att komma igång med träningen snart igen😄
Jag måste medge, att jag är sååå nervös inför att börja jobba nästa måndag. Skulle just ladda upp alla dokument som dom ännu vill ha av mig och när jag gick in på den där länken som jag fick för att ladda upp allt, insåg jag hur mina fingrar riktigt darrar av nervositet. Är så rädd att göra något fel och skämma ut mig själv 😱 Men hur som helst kommer jag inte att ha så mycket tid för sajten idag, för vi måste och handla lite, bland annat lite kläder till mig, så att jag har några fina kontorskläder. Som fattig och arbetslös har jag ju de senaste åren gått omkring i gamla och trasiga kläder och så kan jag ju inte gå på jobb. Synd bara att man inte får sin lön i förskott 😄
#24:
Vi får väl gå lite på minus under tiden.
Det kommer att ordna sig, ska du få se med tiden. 🙂
#24:
Din nervositet är förståelig. Jag hade känt precis samma sak. Men jag känner som SolaH att det kommer ordna sig och bli bättre med tiden för dig, speciellt när du nu blir "varm i kläderna" så att säga, och blir mer van med och på jobbet😊
#26:
#27:
Ja jag hoppas det, det är bara nu som jag har dessa problem igen med att måla upp en massa katastroftankar, men med tiden blir det säkert bra 🙂
Jag testade nu i alla fall negativt för covid, som jag hoppades på. Men det vore lite konstigt annars. Men skönt är det ju🙂
#29:
Då kan du äntligen träffa folk igen. 🙂
Nu kom vi just hem från att ha handlat kläder åt Fata Morgana. För mig är det lika roligt som att sitta i ett väntrum hos en läkare. 😄
Man går in i den första affären och när Fata Morgana äntligen har hittat 4-5 plagg att prova och gick in i provhytten, kom hon ut igen och sa att ingen av kläderna passade. 😒
Sen går man till nästa affär…….. Efter 3 timmar var vi äntligen färdiga. Hett och kvavt är det men i shopping centret var det så kallt att jag var glad att hamna ute i hettan igen. 😄
#30:
Japp!
#31:
😄
Ojoj vilken hetta. Idag var det 34 grader igen och i morgon blir det ungefär lika hett. 🥵 Men för i morgon planerar vi sjön. 😎🌞
#33:
🥵
Här har det varit lite kyligt, i alla fall på morgonen. När jag cyklade till där jag brukar vara, hade jag tunna höstjackan på mig. Var 11 grader ute då. Lite varmare på dagen, och småregn.
Men skönt med sjön för er imorgon😊🌞
Vi har påbörjat en kurs idag som ska vara en gång i veckan där. Den handlar om hälsa… Intressant var det, och vi hade en avslappningsövning/"kroppsscanning" som påminde om meditation i början. Bra när folk får prova på sådant
#34:
Det är nog de sista heta sommardagarna för oss nu för i år skulle jag tro. Enligt väderleks prognoserna ska vi bara ha lite på 20 grader från och med nästa vecka, så vi måste passa på att njuta av solen och sjön så länge vi kan 🌞🏄🏊
Det låter ju som en trevlig och avslappnande kurs som du varit på 😊
#35:
Ja, då är det lika bra att njuta av de sista heta sommardagarna för er🌊
Det verkar vara en trevlig och kravlös kurs, ja… Och den där avslappningen ska vi börja med inför varje kurstillfälle. Tänk om alla kurser gjorde så.😊
Håller på att packa ihop för sjön, för antagligen sista gången för i år. Önskar er alla en härlig dag 😊
#37:
Kanske det finns en liten chans på lördag? Då blir det 31 grader med 10 timmar sol. Men sen sjunker temperaturen ett par grader för varje dag och båtsuthyrningen stänger också efter helgen. Idag blir det i alla fall 33 grader och vattentemperaturen är fortfarande 25 grader.
Önskar också alla en trevlig dag.
Ha en fin dag ni med😊
Inser att jag måst på jobb på måndag och att min långa ledighet (som arbetslös) är förbi. Kontraktet skrev jag under i går, så nu är allt fixat och klart. Nu är det bara helgen som är kvar och sen börjar det vardagliga livet med jobb och allt vad det innebär.
#40: Anar en vemodig känsla i de orden…. Så kände jag dagarna innan jag började på mitt nya jobb.
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
#40:
Vi får hoppas att allt går bra för dig på jobbet. Förstår att det blir en omställning. Du får så klart gärna berätta lite om hur det går för dig där, de första dagarna om tid och ork finns.
#41: Ja, man liksom vänjer sig med att vara hemma. å andra sidan vet jag ju att det inte är hållbart ekonomiskt och att jag behöver få ihop pengar till en pension, så att jag även klarar mig när den tiden kommer. Och att jag måste gå ut och jobba precis som alla andra. Skulle hellre vinna på lotto, för det känns lite skrämmande alltihop just nu 😄 Men så tror jag att många andra människor också känner sig inför det här med att behöva gå och arbeta.
Men med tiden kommer jag nog att vänja mig, så som jag alltid gjort med mina tidigare jobb också 🙂
#42: Ja vi får hoppas det och säkert finns det tid för att par korta inlägg här i babbeltråden efter de första dagarna. Annars kommer säkert Condor att hålla er uppdaterade 😊
Sommarn är också slut. I morgon och övermorgon blir det 30 grader och på måndag bara omkring 20 grader. Nästa helg bara max 15 grader. 😮 Jag hoppas att väderprognosen har fel.
#45: Vi får liksom ingen höst i år heller. Det går från extremt varma temperaturer till alldeles för kalla och det inom loppet av bara några dagar 😞
#46:
Vi kommer att sakna värmen och sen tar det lååååång tid tills våren kommer. ☹️
#44:
Det låter bra😊 och du kommer helt säkert att vänja dig även med detta jobb. Det är inspirerande hur bra du har fixat det hela hittills vill jag säga😊
Vi har nog sista sommarvärmen här också (även om det är sent på året för sommarvärme här). Fram tills på måndag är det här 24-25 grader på dagarna, så som det ofta är mitt i juli. Men sen blir det under 20 grader och lite regn.
Jag hoppas på i alla fall uppehåll om ca 1,5-2 veckor när jag ska göra ett tredje försök att tälta i skogen😔
#48: Tack. Ja jag har riktigt kämpat på känns det som, först genom att flytta till Österrike och lära mig ett helt främmande språk, sen genom att jobba i olika affärer under många år, sen brakade ryggen ihop och jag blev tvungen att låta mig opereras och efter det gjorde jag min utbildning och nu detta jobb. Så allt har jag på något sätt fixat tills nu 😊 Får hoppas jag fortsätter lyckas fixa allt 😄
Vi får väl hoppas på en fin höst i Sverige i alla fall, så att du äntligen ska kunna tälta i skogen.
#49:
Bara det är inte så lätt, att komma till ett nytt land med nytt språk och lyckas hitta flera olika jobb. Minns när jag bodde i Italien ett par månader, funderade jag lite på om det var möjligt att hitta nå jobb där… Men i det skicket jag var psykiskt då (just då som min första och största psykos var på gång), hade jag knappast kunnat hitta ett jobb i ett främmande land. Jag blev till och med näst intill hemlös i perioder då (men mer eller mindre självvalt). Jag gjorde nog rätt i att till slut flytta hem till Sverige i alla fall, så jag kunde få hjälp med min psykos. Men saknar Italien ibland ändå…😊
I alla fall ska du nog lyckas att fortsätta fixa saker och ting, tror jag.🤗
Ja, hoppas på en fin höst nu och att tredje gången är gilt för mig och min tältning..😄
Här verkar det inte bli en fin höst. Idag och i morgon perfektes sommarväder med upp till 30 grader och soligt. Skulle det inte blåsa med vindbyar upp till 50 km/h, skulle det vara en fin dag för sjön. Nästa vecka ska det, bortsett från onsdagen, vara regnigt och kallt hela veckan. Höjdpunkten på kylan blir fredagen med bara 11 grader. Vintern kommer bara ett par dagar efter sommarn. 😮
#51:
😮 det var ju lite trist..
#52:
Ja, förra året hade vi sommarväder ända till slutet av September. I år får vi ta på oss vinterkläder redan den 13. September. ☹️ Men man kan ju hoppas att väderprognosen har fel.
#53:
Ja, hoppas det!
#55:
Jisses vad mycket folk. 😮 Är det åskådarskaran eller löparna som man ser där? Jag skulle hellre ta vara på det fina vädret och ta en promenad på stranden. 😊 Kul att ni också har fint väder.
Ja, idag är det varm och vindstilla i skogen. Har varit plockat lingon för fulla muggar. Nått enstaka mygg och vilsekommen myra som biter till ibland. 😀
#56: Ja det är åskådarskaran mittemot oss.
Vi gick lite överallt. Härliga flämtande vindar.
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
#55: Det var då verkligen mycket folk. Där måste man ju känna sig som en sardin i sardinburken 😄 Men det är säkert kul ändå och härligt väder.
#57: Det låter som en härlig lördag, att vara i skogen och plocka bär. Så avslappnande 😊
Både och man blir lite bärtokig också. 😇😅
#59: Vi höll oss i utkanten 😅
Innan vi vandrade vidare.
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
#58: Flämtande vindar? 😝Fläktande ska det stå.
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
#63:
Haha, jag blev lite förvirrad, för det är ju löparna som flämtar. 😄
Säger vi "fläktande vindar och flämtande löpare". 😊
#64: 😂😂😂😂😂 telefonen byter ut orden ibland…
Total förvirring 😁
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
😂😅
#65:
Därför har jag aldrig lärt att skriva textmeddelanden med telefonen. Telefonen skriver alltid något eget. 😄 Den vibrerar inte på samma frekvens som jag. 😄🤣
😄😅 🤣
Det finns ju på tal om det en slags lek som var ganska kul där man låter telefonen skriva sin egen text genom att välja ett av de tre ordförslag som kommer upp…… Det kan bli ganska knäppa meningar….. 😅
#67: 🤣😂 ibland kan det bli hur tokigt som helst.
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
Kunde nu inte låta bli att låta telefonen skriva……….det kan vara en beroendeframkallande lek.😅😅😅😅😅
"Hej igen och det var så hett i huvudet att jag behövde avsluta mitt medlemskap hos dig. Men det är något jag funderat lite över på senaste. Det var nog en lite röd tråd genom en bra väderlek, och det är ganska lugnande och jag har så många gånger som helst så är det nog. Men jag tror inte heller att känslor är speciella budskap från Gud, så är det ju ute i solen på en kastrull."
Det var väl en babbeltråd, va? 😉😂
#71: 😂
#71:
Skrev den där telefonen det där helt av sig själv eller ändrade det en text av dig? Det där med känslor från gud har vi ju diskuterat om här på sajten nån gång.
72:
Visst är det en babbeltråd. 😊
Varje morgon när jag kör upp datorn kollar jag om väderleksprognosen har förbättrat sig men varje dag blir den bara värre. I morgon starkregn hela dagen och på helgen når det dåliga vädret sin höjdpunkt. Fredag och lördag maximalt 11 grader, starkregn och storm med vindbyar upp till 70 km/h. Så kallt blir det inte ens i norra Sverige. 😮
Idag 30 grader sommar och om 5 dagar kommer vintern.
- Redigerat 2024-09-08 12:07 av Condor
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här hittade jag ett nytt klipp av vår sjö, som vi kommer att längta efter hela vintern. På ett par ställen ser man hur kristallklart vattnet är.
#74:
Telefonen skrev det inte helt själv. Den föreslår ju tre st ord man kan välja mellan som ett stöd i sitt skrivande, och jag valde mellan dessa tre ord, så att knäppa meningar bildades. Så jag skrev väl till 50 % och telefonen till 50 % kan man väl säga 😄 den minns väl saker jag skrivit och föreslår de orden igen.
#75, #76:
Tråkigt med ert väder som sagt. Ser fint ut med sjön på videon.
#77:
Jag skrev ju att varje dag som jag kollar väderprognosen, blir det bara värre. Nu ska det bara bli 10 grader fredag, lördag och söndag med storm upp till 90 km/h och starkregn hela dagarna. 😮
#78: Ni har verkligen tvära kast.😯
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
#79:
Ja, igår blev det mulet på kvällen, så att hettan konserverades över natt. Det var en jättehet natt med inte under 25 grader. Svårt att sova. Idag har det börjat att starkregna, det är mörkt och just nu bara 16 grader.
Eftersom Fata Morgana var tvungen att stiga upp klockan 4,00 gick vi till sängs redan 22,30. Då var det fortfarande över 30 grader i lägenheten och luften ute var inte mycket svalare. Fata Morgana hade inte sovit ett blund under hela natten och nu är hon sin första arbetsdag på jobb. Själv kanske jag sov 3-4 timmar.
Det var ju allt för väl att min laptop som dom beställde åt mig på jobbet först kommer i morgon, vilket gjorde att jag fick gå hem redan efter middagspausen. Men annars var det en trevlig första arbetsdag. Eftersom personen jag ska ersätta först går i pension någon gång nästa år, så fick jag ett kontor, som jag bara behöver dela med en enda praktikant. Dom var alla jätte snälla och verkar inte vara så stränga heller. Middagspausen tex är betald arbetstid och vill jag gå till affären mitt emot och handla behöver jag inte heller stämpla ut. Jag tror att jag kommer att trivas väldigt bra 😊
#81:
Perfekt! 🙂
#78:
Här ska det också bli kallare. 14-18 grader på dagen, och mest mulet. Hösten är här. Men idag är det fortfarande relativt varmt, för antagligen sista gången för i år.
10 grader låter i alla fall kallt😮
#81:
Fint att du hade en bra första dag, och att du tror att du kommer trivas!🙂
#83: Ja det känns helt annorlunda än när jag jobbade i affärer. Då kände jag mig som en slav som gick och jobbade för en hungerlön. Nu sitter jag plötsligt i ett kontor med mitt namn utanför dörren och med en mycket bättre lön. I-phonen som jag också kommer att få i morgon, får jag också använda privat. Jag hoppas bara att jag kommer att lära mig allt, för det är verkligen inga enkla saker. Men dom sa att jag inte ska bli förskräckt, att det kan verka mycket och ogenomskådligt i början, men att dom kommer att lära mig allt. Sen får jag ju delta i kurser också 😊 Jag måste säga att det känns alldeles för bra för att vara sant och att jag undrar om jag inte vaknar upp ur en dröm snart? Jag såg ju mig själv egentligen förbli arbetslös för resten av mitt liv eller det var det som jag var mest rädd för de senaste åren.
#84:
Förstår att det måste vara skillnad.😊 Jag har ju aldrig haft kontorsjobb, men haft sådana praktiker. Det är skönt och bekvämt på något sätt.
Det låter som ett toppen jobb, som du har fått. 🙂
Kan verkligen förstå dig, när man har varit arbetslös under så lång tid.
Det tär verkligen på självkänslan i längden. Det kommer naturligtvis bli en omställning för dig, den första tiden.
Innan du blir varm i kläderna.
Önskar dig lycka till i ditt nya jobb. 🤗
- Redigerat 2024-09-09 17:35 av [SolaH]
En parentes:
(vill bara säga att det tar lite tid för mig att svara olika inlägg just nu. Är och umgås med familjen några dagar, och har inte så mycket tid för mig själv😊)
#84: Varmt Grattis FM. 🍀🌺
Det är roligt att läsa hur bra du får det.🤗
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
Jag har tyvärr inte haft tid idag att erbjuda intressant läsning i form av nya inlägg. Har handlat i en massa affärer och haft att göra på balkongen. Det dåliga vädret har ställt till det ganska så där.
Siktskyddet har lossnat och blommorna ser inte bra ut. Idag och i morgon har vi åtminstone vanliga septembertemperaturer med omkring 23 grader och ganska soligt men tyvärr blåsigt. Sen kommer katastrofvädret med kyla, storm och starkregn i 4-5 dagar. Jag har läst prognoser att det under 4 dagar kommer att regna 2 meter vatten per kvadratmeter. Det blir nog slutet på våra balkongblommor och antagligen också tomatplantan.
#89:
Det låter som mycket regn. Synd med era blommor, och tomater.
Vi har det kyligare idag, men i alla fall lite sol på eftermiddagen.
#86:
#88:
Tack till er båda. Ja det känns verkligen som ett toppen jobb det här. Kollegorna, ledningen och ja allihopa som jobbar där sååå snälla och trevliga. Och mina arbetsuppgifter är ju också som skräddarsydda för mig. Tills nu har faktiskt allt varit bättre än vad jag hade kunnat föreställa mig. Jag hoppas att det fortsätter så 😊
Fy sjutton!, vilket oväder ni har att vänta på.😧
Här regnar och stormar idag, och ovädret tar sommaren med sig.
😀
#92: Jag tycker alltid att det är lika trist när hösten kommer med allt regn och alla stormar som brukar följa, att se hur allt dör bort och veta att det tar många månader tills det blir varmt igen 🙁 Men man får ta det som det kommer, vädret kan man ändå inte ändra på.
#91:
👍👍
#93:
Nej, vädret kan man inte ändra på. Vi satt här på balkongen några timmar, trots att det var lite kyligt. Jag behövde sedan gå in och vira in mig i ett täcke för att bli varm igen🥶
Står ute o väntar på bussen och idag är det höstens undertoner i vindarna som vindar förbi.
Sommarens varma är bort blåsta med anda ord. Det ska visst bli lite regn och rusk även här.
Jag försöker att inte springa iväg och tycka eller tänka så mycket om det. För varje årstid har sitt att bjuda på.
Allt beror ju på hur jag väljer att se på det, hur jag väljer att prata om det osv.
Vissa dagar är surmulen mer ihärdig.
I dag känner jag mig nått så när vuxen och villig att se med blida ögon. 😅
Fin dag med er alla.
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
I alla fall hade vi 3 dagar höst innan vintern kommer i morgon. Fram till söndag var det högsommar. Idag den sista höstdagen med mycket sol och 24 grader.
Väderprognosen blir bara värre och värre. Nu ska det regna 6 dagar i rad och 2 dagar med maximalt 9 grader. 🥶 Förra helgen var det så hett att vi skulle ha behövt en air condition. Från och med i morgon får vi väl sätta på värmen.
I vanliga fall är september månaden med stabilt soligt väder mellan 20 och 25 grader som vi brukar att utnyttja för promenader i naturen. Den delen av årstiden verkar att fattas i år.
#95:
En härligt vacker bild. 🙂👍 Man blir riktigt sugen att sitta framför vattnet.
#97: Just där är bara en pytteliten damm. Men den är tjusig och det plaskar och låter behagligt 🤗
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
#98:
Ja, så ser det ut. 🙂
Tog och skapade en ny babbeltråd då jag fick lite tid över:
https://andligutveckling.ifokus.se/discussion/1594238/babbeltrad-nr-26