Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Etikettövrigt
Läst 577 ggr
snowy00
3

Babbeltråd Nr. 20

DSC_0800 - fotad med Xperia 1 - skalad för photos.jpg

Eftersom den förra babbeltråden snart är full skapade jag en ny😊 hoppas det var okej.

Stjärnskott
3

#0: Väldigt ok. Tycker jag då.
Jo hon är en trevlig liten sötnos. Väldigt lyhörd och smart är hon också.

Asså, jag vet inte riktigt vad som hänt. Men jah vaknar jätte tidigt, känner mig pigg som en lärka för att nu vilja lägga huvudet på kudden och zzz zzz 🤔.

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

snowy00
3

#1:

Kan tro det 😊

Okej, ja det är lite samma för mig ibland. Vaknar ofta tidigt, vid kl 05-06 och hade lätt kunnat gå upp redan då. Men "tvingar" mig att somna om till kl 08 då jag går upp. Är faktiskt som piggast på förmiddagarna nu för tiden… Redan vid kl 19-20 på kvällen börjar jag bli trött.

Kanske du får ta en "power nap" på 10-15 min 😄 men då brukar risken vara att man blir kvarliggandes hehe. . .

Condor
2

#0:

Det är helt ok för alla att öppna nya trådar när dom gamla är fulla. 😊

FataMorgana
2

#0: Perfekt med ny babbeltråd 😊

#1 Det var faktiskt en jätte söt hund som du visade i den gamla tråden 😍

FataMorgana
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hälsningar från sjön, från mig och Condor

snowy00
2

#5:

Jaså, ni är på sjön… Ser härligt ut!

FataMorgana
2

#6: Ja det var riktigt härligt att bara lata sig och plaska omkring i sjön 😊

Condor
1

Vi kom just tillbaka och nu klockan 20,00 har vi fortfarande 30 grader. Nu måste jag snabbt laga mat och hinner inte svara på inlägg mer idag.

snowy00
2

Har förresten tänkt på det, angående stenar, att ibland tar jag upp mina små snöflingeobsidianer och håller de lite i handen. Det känns ungefär som att en laddning i mig neutraliseras när jag tar i stenarna (är nog bästa sättet jag kan förklara det på) och kan ibland känna som en liten "energistöt" som går genom kroppen då också.
Har detta något med stenarnas egenskaper att göra tro?🤔

• Redigerat 2024-07-10 10:30 av snowy00
Condor
2

#9:

Det har i alla fall med stenarna att göra. Snöflingeobsidaner har en jordande effekt och förbättrar energiflödet och blodflödet i kroppen (vulkanenergi). På så vis kan blockeringar lösa sig. Den verkar också mot stress, ångest, traumas och är bra mot kalla händer och fötter.

Obsidian bildas genom att lava snabbt stelnar. Genom den snabba nedkylningen är spänningar som finns i obsidian typ "frysta".

I vanliga fall har obsidian ingen kristallstruktur men stenen är aldrig riktigt i vila även efter att den har stelnat. Ofta börjar atomerna i dess inre att ordna sig och bildar kristallstrukturer. På dessa platser omvandlas den svarta obsidianen till grå fältspat och blir till snöflingeobsidian.

Processen kan även gå baklänges, dvs. ein snöflingeobsidian kan bli till en svart obsidian. På så vis kan obsidianen lösa upp blockeringar och mentala mönster som "har stelnat" i kroppen.

Michael Gienger skriver: "Om man koncentrerar sig på stenen ”suger” det svarta bokstavligen bort alla tankar, bilder och störande intryck. Man kommer snabbt in i ett känsligare utrymme av neutralitet och mental vakenhet.

Det verkar som om det är en bra sten för dig.

FataMorgana
2

Klockan är bara 12 och vi har redan 32 grader 🥵🥵🥵

snowy00
2

#10:

Ah, intressant. Tack för förklaringen. Ja, att det inte är nån form av inbillning känner jag varje gång jag tar i dem i alla fall. Och det är precis så det känns då, som att energierna i mig jordas och neutraliseras. Jag tror också att det är bra stenar för mig, speciellt när du skriver att de verkar mot stress, ångest, traumas.

#11:

🥵 Låter jobbigt.
Hörde på nyheterna att de i Las Vegas har haft/har 45 grader, och att personer har dött av värmen där…😦

FataMorgana
1

#12: Ja den hettan hade varit ännu värre 🥵

Condor
2

#12:

I Las Vegas ska det bli 48 grader idag. Men där har dom flesta i alla fall air condition. Här hos oss gäller det bara att överleva utan A/C.

Igår var det en himla stress. Fata Morgana hade tid hos AMS (arbetsförmedlingen) klockan 11, så vi planerade att medan hon är hos AMS, gör jag allt handlande och sen plockar jag upp henne från AMS och vi far till sjön. Men i förrigår ringde AMS tanten och sa att hon måste skjuta upp tiden till 14,30. Vi blev besvikna för att vi inte kan fara till sjön.

Sen strax före 12 ringde AMS tanten och sa att eftersom det är så hett kan vi göra det hela per telefon. Sen planerade vi om. Eftersom vi hade beställt bröd hos ett bageri 20 km härifrån for jag iväg för att hämta bröden medan Fata Morgana snabbt packade ihop sakerna för sjön. Jag for som en "bödel" för att vara tillbaka snabbt.

Sen klarade vi av att vara vid sjön klockan 13,30. På hemvägen fick vi köra en omväg för att gatan var spärrad pga en olycka med 2 dödsoffer. En personbil krockade frontalt mot en lastbil. Vi kom hem lite före klockan 20,00.

För idag planerade vi ingenting för att det skulle bli mulet mellan klockan 14 och 15, så vi sov länge. Men idag står det att det först blir mulet med oväder klockan 17,00. Nu ångrar vi oss att vi inte valde den här dagen för att fara till sjön. Men vi vill inte stressa oss idag igen i hettan, så vi stannar hemma och försöker att överleva.

snowy00
2

#14:

Det låter som en full dag för er igår alltså. Men vi fick i alla fall en bild nästan "live" från sjön 😄😉
Själv tog jag det mest lugnt och styrketränade igår. Snart ska jag iaf besöka mina föräldrar några dagar… Blir kul.😊

Condor
2

#15:

Eftersom vi fixade handlandet på hemvägen blev det väldigt sent igår. Det är också ansträngande att vara på båten i hettan en hel eftermiddag. Sen kan man ju först gå att sova sent på natten i den här hettan. Vi gick till sängs 02,30.

Just nu har vi 34 grader och först om en vecka kommer dom högsta temperaturerna att sjunka under 30 grader. Hettan i lägenheten blir värre för varje dag, för man har ju hettan i väggarna och även på nätterna blir det inte riktigt svalt.

Condor
2

35 grader var det som mest och vid sjön var det 36 grader. Nu ska jag snart ställa mig framför spisen och laga mat i hettan.

snowy00
2

#16,17:

Kan tänka mig att det är ansträngande med hettan.

Condor
2

Idag är vi inte så aktiva här för att inspirationen saknas och i den här hettan står det stilla i huvudet. Just nu, mulet med 31 grader och luften är fuktig och kvav.

Sen fick vi planera om hela dagen. Hade bilen på service och for en verkstadsbil. Dom nya bilarna har ännu mer elektronik än min och därför brukar jag inte pilla på några inställningar. Jag lever med att den pipsar ibland utan att jag vet varför eller att den vill styra på ett annat sätt än jag. Jag är ju starkare än styret. 😄

Idag hade vi planerat, att när jag hämtar bilen från verkstaden, fixar vi veckoslutshandlandet samtidigt. När jag ville låsa upp bilen, låste den inte upp sig. Sen ringde jag till bilverkstaden och fick vänta i 10 minuter tills dom hittade någon som visste hur man löser problemet.

Man kunde öppna den elektroniska nyckeln och inuti befinner sig en mekanisk nyckel. Sagt och gjort, kom jag in i bilen och tryckte på startknappen. Men den startade inte och min diagnos var att batteriet var tomt. Svettet började rinna mer och mer pga hettan, den kvava luften och stressen. Jag fick ringa verkstaden igen och dom kom med någon sorts akku som dom staartade bilen med.

Ljuset var inställd på automatik. På min bil betyder det att alla ljus stänger av sig automatiskt, senast när man kliver ur bilen. Men på den här bilen stängde inte parkeringsljuset av sig. För det finns en extra knapp, som jag inte hade pillat på, utan antagligen den som hade bilen före mig.

Nu gick hela eftermiddagen till spillo för det här och vi får handla i morgon i stället.

snowy00
2

#19:

Krångligt. Ja, dessa nya bilar verkar mer vara rymdskepp än bilar 😄
Men har inte åkt i så många helt nya bilar faktiskt.

Condor
2

#20:

Förr i tiden var det inget problem att kliva in i vilken bil som helst som man aldrig har kört med och köra iväg utan problem. Idag har alla bilar olika sorters elektroniska grejer och på varje bil fungerar den annorlunda.

Bruksanvisningar som det fanns förr i tiden delas inte ut längre, utan man får leta efter dom på internätet. Det är jättejobbigt att bläddra sig fram tills sidorna laddar sig. Det brukar att vara omkring 500 sidor.

Man betalar för en massa saker som man inte vill ha eftersom dom bara stör och före varje biltur måste man stänga av alla störande assistenter. EU snubbarna som inför lagar om vad bilar måste ha är ju själva inga bilförare. Dom har chafförer och själva har dom ingen aning om bilkörning.

• Redigerat 2024-07-11 17:24 av Condor
[SolaH]
3

Tänkte skriva någonting. Så händer det som så ibland sker med mig!!.
Läste igenom vad vad jag skrev, förstod ej ett jotta!..🤔Av min text.😀
Nåväl lika mänskligt när det tar helt stopp i hjärnkontoret, mitt i skrivandets stund. Får väl försöka en annan dag så kanske det går bättre, får en hoppas.😉

FataMorgana
3

#22: Så brukar det gå för mig med ibland. Det är inte alltid som fingrar och hjärna samspelar 😄 Det går säkert bättre nästa gång 🙂

snowy00
2

#21:

Nej, precis. Det var nog många gånger lättare förr med dessa saker, håller jag med om.

Stjärnskott
4

#22: Hoppas du ändå sparade texten……… Ibland kan det vara som så…… att det inte är texten som felar….. Utan vi som tappar tråden för en liten stund 🤪 ( vi och vi… men jag kan drabbas på det viset emellanåt )

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

[SolaH]
3

#23 o 25
Det var egentligen ingen märkvärdig text som försvann. 😀 Utan hur det kan bli ibland.
Skönt att man inte är ensam om syndromet iaf.🙂

Condor
3

#26:

Det har också hänt mig, att jag skrev ett inlägg utan att posta det, för att jag inte var nöjd med det.

snowy00
3

Samma här. Ibland skriver man något och sen bara känner "nä, det här blir bara för mycket" och tar sen bort det.

Condor
2

I den här hettan försöker jag inte ens att få ihop någonting, för att huvudet inte fungerar lika bra. Man sover inte bra i hettan. I morse hade vi en regnskur och temometern sjönk till 23 grader. Nu gasar solen på igen och luftfuktigheten är som i en tvätttstuga. 35-36 grader ska det bli idag. Vi ska se till att det inte blir för sent när vi far och handlar, eftersom hettan är värst på eftermiddagen.

[SolaH]
3

Ja, det är bättre att man är nöjd med texterna. Än att dom är halvbra.🙂

Jag lider då med er, verkligen.
Vi har då mer behaglig temp, inte fullt 20 grader än. Men det verkar bli varmare på eftermiddagen.

Condor
3

#30:

Vad härligt! Önskar att det skulle vara lika svalt här. Inte ens oväder ger en riktig avkylning.

Vi hade ändå tur att de värsta oväder i natt gick förbi oss. Men där som dom gick ner var det starkregn, hagel, storm, översvämningar och slamlaviner. I kväll kommer nya oväder och det varnas för hagelkorn upp till 6 cm och till och med tornados. Hoppas att vi har tur igen.

snowy00
2

Vi har ganska svalt här också. Runt 20 grader och sol.

Har nyss pratat med psykologen igen🙄 hon är fortfarande inte helt klar på detta med mina diagnoser🙄 så får se vad det leder till…. utan att säga "för mycket"

FataMorgana
2

#32: hmm… låter som en konstig psykolog? Hoppas i alla fall att allt reder ut sig, vad det nu än handlar om 🙂

Alltså jag håller på att svettas ihjäl snart 🥵

snowy00
2

#33: nejdå, hon är bara inte helt färdig med "utredningen" om asperger för mig…så det är egentligen inte konstigare än så🙂

Du får ta en sval dusch?

Condor
2

#34:

Vi blir snart duschade ute på balkongen. Det närmar sig ett häftigt oväder. Den här gången slipper vi inte undan. Vi har ställt tomatplantan i ett hörn mot väggen och ställt balkongbordet över jordgubbsplantorna. Nu har det börjat att blixtra, åska och storma. 😮 Hoppas att det inte kommer hagel som förstör allt som vi har på balkongen.

FataMorgana
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#34: aha, så menar du 😄 Hänger inte riktigt med. Tror det är försent med en sval dusch, så här ser det ut hos oss just nu, så det blir nog svalare snart

Condor
2

Nu störtregnar det.

Condor
1

På ett par minuter sjönk temperaturen från 30 grader till 21 grader. Men man kan inte öppna fönstret pga regnet.

snowy00
2

#36:

Ingen fara, jag var lite otydlig i vad jag skrev bara 😄

Ojdå, skönt ändå att temperaturen sjunker för er (och snabbt gick det)…. Men hoppas era plantor och balkongen klarar sig ändå.

Vi hade rejäl åska för ett par veckor sedan. Då var det också väldigt varmt och kvavt alldeles innan.

FataMorgana
2

Ja luften känns alltid värst direkt innan ett åskoväder. Vi har dock fortfarande så hett inomhus att jag inte känner så stor skillnad än, men känner i alla fall att svalare vindar kommer in genom fönstret just nu. Tror det värsta är över. Som tur inget hagel, men regnet bara forsade ner i ungefär tio minuter och det blixtrar nog än hel del än. Fast man vet ju inte vad som ännu kan komma.

snowy00
2

#40:

Ja, det brukar ta ett tag för värmen inomhus att anpassa sig till ute. Som att den sitter i väggar, golv, osv.🙂

Condor
3

Vad härligt att vi hade under 20 grader i natt och ovädret har sopat bort den fuktiga och kvava luften. 🙂 Just nu är det klar luft, soligt med behagliga 25 grader. Nog blir det över 30 grader hela veckan igen, men man får njuta av stunden.

snowy00
2

#42:

Skönt!🙂

FataMorgana
2

#43: Ja, för stunden i alla fall 😊

snowy00
3

Här regnar det och är 16 grader ute. Är och besöker mina föräldrar i en vecka, så är inte lika aktiv här som vanligt, just nu😊 men vi fick en dag med sol igår i alla fall.

Stjärnskott
3

Molnigt o 18 grader är det här…
Stillsam söndag utan ska och måste.
Blir snart en promenad

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

FataMorgana
3

Då får ni ha en mysig hemma-dag idag då med familjen. Inte illa det heller 😊

#46:

Det låter som en skön söndag 😊

Condor
2

#46:

Här är det soligt och hett igen. 31 grader ska det bli. Men vi struntar i att fara till sjön. Där är det en fest hela helgen. Det kommer att vara massor av folk där och inga parkeringsplatser. Man står nog i en timma i kön framför kassan. Det vill jag inte vara med om.

Men i morgon blir det också soligt med 33 grader, så vi vämtar med sjön tills i morgon.

[SolaH]
3

Blåsigt, men behagliga 20 grader i solen.
Myggfritt i alla fall. 🙂

snowy00
2

#47:

Nej, det är heller inte illa😊

snowy00
2

Måste bara berätta att jag drack kaffe igår för första gången (vid 35 års ålder)😄 det var faktiskt godare än jag föreställt mig, men kände igen smaken från dess doft man känt tidigare, och vissa bakverk med lite kaffe i.

Drack kaffe idag med. En stund senare kändes det i 20 min som att jag ville klättra i gardinerna (en "stissig" känsla). Tänker att jag inte är så van än med koffeinet från kaffe, även om jag druckit mycket svart te bl a som innehåller koffein. Men koffein från te och kaffe ska ge lite olika effekt på kroppen har jag hört. Med te ska effekten räcka längre, men inte lika stor effekt på kort tid. Med kaffe räcker effekten kortare, men kommer med starkare kraft så att säga.
Vill inte dricka kaffe för sent dock, helst inte senare än 12 timmar innan jag ska sova, så det inte stör nattsömnen…😊

Inte varje dag man provar nåt helt nytt hehe..😉

Condor
2

#51:

Ja, kaffesmaken känner man igen för att kaffe finns i allt möjligt. T.ex. också i chokladbollar eller glass.

Undrar varför du inte har prövat ut kaffe tidigare? Själv dricker jag en kopp kaffe på morgonen varje dag sen barndomen. På kvällen när vi tittar på TV brukar vi också dricka en kopp, tillsammans med 2 bitar Lindt 70 %. Jag har inga problem med sömnen om jag dricker kaffe på kvällen.

FataMorgana
2

#51: Det är ändå helt otroligt att du har levt i så många år utan att ha druckit en enda kopp kaffe tills nu 😄 Själv drack jag min första kopp när jag var mellan 14 och 15 tror jag att det var. Då sommarjobbade jag i en glasskiosk och jag la så mycket glass i koppen att där fanns mer glass än kaffe i den koppen 😄 Det var så mitt kaffedrickande började 😊

Condor
2

I Österrike finns det en specialitet som heter "Wiener Eiskaffee". Den gör man med 1/3 vaniljglass, 1/3 kalt kaffe och 1/3 vispgrädde.

• Redigerat 2024-07-14 17:53 av Condor
[SolaH]
3

Bättre sent än aldrig. Med att börja dricka kaffe.
Startar man inte med en kaffekopp på morgonen, då är dagen helt förstörd för mig konstigt nog.😀

• Redigerat 2024-07-14 18:51 av [SolaH]
FataMorgana
2

#55: Så brukar det gå för mig med om jag inte får mitt morgonkaffe 😄

snowy00
2

#52:

Jo, precis. Det är mest från chokladbollar jag känner igen kaffesmaken (och doften då som sagt, som jag alltid gillat).

Det är en bra fråga varför jag inte gjort det tidigare🤔 det har bara inte blivit av. Har aldrig riktigt känt suget. Var en gång för kanske 5-6 år sedan på väg att pröva en kopp kaffe från kaffeautomaten på jobbet, sen tänkte jag "nää, inte just nu". Som att det varit en "tröskel" att komma över. Men nu när brorsan bjöd på kaffet, och talade gott om det kunde jag inte låta bli.

Tänke på det, att jag ska pröva med Lindht mörk choklad till kaffet sen, måste passa bra.

#53:

Ja😄 har knappt druckit öl heller i mitt liv. Bara två 33 cl en gång för länge sedan, och det var när jag var mitt i min första psykos……. Har inget emot öl, har bara inte känt mig så sugen. (dvs, har föredragit andra drycker)

Det låter ändå gott med kaffe och glass, eller vispgrädde.

Kanske blir jag så nu, att jag måste ha mitt förmiddagskaffe hehe😄

Var inte så jättelänge sedan jag började med te heller, men när jag väl började blev det snabbt min favoritdryck. 🍵☕

• Redigerat 2024-07-14 23:36 av snowy00
Condor
1

#55:

Samma här. 😄

Condor
2

#57:

Ja, lukten av chokladbollar, när kakao, kaffe och vaniljsocker blandar sig ger en härlig doft.

Condor
2

Hur som helst, solen skiner och det är hett. Vi ska i alla fall fara till sjön nu. 🌞

snowy00
2

#60:

Ni får ha det bra vid sjön 🌞 solen skiner här också för tillfället.

Condor
3

#61:

Vattentemperaturen var igår på 27 grader. Lufttemperaturen 33 grader. Hettan ska fortsätta hela veckan.

snowy00
2

#62:

Okej, då kanske ni får möjlighet att fara till sjön fler gånger i veckan 😊

Condor
2

#63:

Chanserna ser inte så bra ut. Idag och i morgon är det för blåsigt. På torsdag har vi saker att göra. Kanske på fredag, beroende på hur soligt det kommer att vara. Samma med lördag. Söndag ska bli helt soligt med 35 grader, men blåsigt igen.

snowy00
2

Nu har jag i alla fall beställt mer kosttillskott. Magnesium, Zink, och P5P.

Det blir några dagar utan att ta Zink och P5P, men inte så länge som jag var rädd för🙂

Condor
1

#65:

Det var ju fint att du kunde fixa det, att inte vara utan så länge.

FataMorgana
2

#65: 👍😊

Condor
2

Det är otroligt vilka människor som man möter. Igår när vi var och handlade och stod i kön vid kassan, kom en snubbe och trängde sig före tanten som stod bakom mig. När tanten sa att hon var före honom blev han otrevlig mot henne på ett riktigt aggressivt sätt.

För att inte lämna plats för någon före honom, stod han tätt bakom mig, som jag tyckte var obehaglig för han hade en äcklig lukt från munnen. När jag ställde mig längre bort, flyttade han också närmare till mig igen. Sen uppmanade jag honom att hålla avstånd och förklarade att jag inte är intresserad av kroppskontakt med honom. Då blev han aggressiv mot mig också. När jag gav honom "svar på tal" började han att hota mig med orden att jag ska vara försiktig.

Sen vände jag mig och tittade honom rakt i ögonen för att fråga honom vad han menar med det. Men bara blicken räckte för att han ryckte till och hoppade tillbaka en meter. 😄 Då talade jag om för honom att han har dåliga nerver. 😄 Under tiden började Fata Morgana oroa sig och sa att man aldrig vet vilka galningar som man mötefr, så jag sa inget mer. Men jag skulle gärna ha sagt att han i framtiden inte ska glömma att ta sina mediciner. 😄

snowy00
2

#68:

Ja… Vilka människor man möter. Ibland möter man de som är snäll och låter en gå före i kön pga att man har mycket färre varor än dem, och ibland sådana som ni mötte. Kanske var han påverkad av något? Men tur att han inte blev mer aggressiv än så.

Condor
2

#69:

Han vågade inte. Om han inte ens kan möta min blick utan att skita på sig säger det ju mycket.

Men hur som helst, vi har 30 grader och solen skiner. Nu ska vi fara till sjön.

Condor
2

Det var en riktigt perfekt dag på sjön igår. Vi hade oavbruten solsken hela eftermiddagen. Den här gången hade vi heller inte mycket vind. Temperaturen var perfekt för en dag på sjön 31-32 grader och vattentemperaturen var som i karibiken, 27 grader. På fredagar brukar det heller inte vara mycket folk, så vi hade det riktigt härligt.

Egentligen är det här bättre än att fara på semester till t.ex. medelhavet. Där har man proppfulla stränder och eftersom norra medelhavet har 30 grader får man ingen avkylning. I Kroatien har dom algpest och i alla medelhavsländer blir turister lurade i resturanger och hotel med priser som inte är realistiska.

Det är betydligt behagligare att fara till vår sjö med kristallklart vatten när vädret är bra. Att gunga på vågorna, långt borta från folksmassorna på stranden och på kvälllarna och nätterns slipper man ett hotelrum och kan göra sig det mysigt i hemmet. Även om det är dyrt att hyra en båt för en hel eftermiddag är det betydligt billigare än att fara på semester.

snowy00
2

#71:

Låter som en fin dag! Själv ska jag försöka att åka ut i skogen en bit bort och tälta en natt under nästa vecka. Jag tänker också så, att man inte behöver åka långt bort för att få vila och semester. Att tälta i naturen är dessutom helt gratis 😄

Condor
2

#72:

Hur skyddar du dig mot myggen när du tältar?

snowy00
2

#73:

Jag har myggmedel 😄 sen får man försöka att inte släppa in dem i tältet. När jag vandrade i skogen under tre dagar en gång var det i vissa partier helt hopplöst med myggen. Kunde inte stå stilla, då blev jag ihjälbiten. Men när jag gick och höll tempot uppe var de inte så farliga🙂

Finns ju också "hattar" med myggnät för ansikte och nacke, och man kan ju ha täckande kläder, så de inte kommer åt att bita en

• Redigerat 2024-07-20 14:06 av snowy00
Condor
2

#74:

I Sverige går det ju att gå omkring med heltäckande kläder. Men här är det för hett under myggtiden, speciellt för att man måste ha på sig ganska tjocka kläder. Myggen biter ju genom jeans och sockar utan problem.

snowy00
2

#75:

Ja, just det. Tänkte lite så. Det får ju gärna inte vara 30 grader ute då.

FataMorgana
2

#72: Det låter skönt med en sådan utflykt 😊

snowy00
2

#77:

Ja, det var så länge sen jag tältade nu. Före pandemin. Så det ska bli kul😊

Condor
2

#78:

Kanske man kan kombinera det lite med survival a´la Bear Grylls? 😊

snowy00
2

#79:

Hehe, ja jag har faktiskt kollat en hel del på Bear Grylls, och andra överlevnadsprogram. Det är bland mina favoritprogram att se faktiskt. Men jag tycker ändå att Ed Stafford är bäst att kolla på. Han gör det mer autentiskt, är ute helt själv med bara kameran (ingen extra "kameraman" osv).

Sitter just nu och funderar på om jag ska ta med mig mitt vattenfilter i veckan så jag slipper bära på 4,5 liter vatten i ryggsäcken. Det finns en bäck och tjärn nära där jag ska tälta, men vet inte exakt hur bäcken ser ut osv. När jag var ute i skogen under tre dagar som jag skrev om förr, hade jag inte med mig extra vatten, utan filtrerade allt vatten från bäckar i skogen. Det gick riktigt bra, men märkte att jag ändå fick i mig lite för lite vatten då det var lite krävande att filtrera allt till att dricka, matlagning osv. Men tror nog att jag tar med mig vatten denna gång, så kan jag se hur bäcken ser ut, och ev ta med vattenfiltret dit nästa gång. Det är ändå skönt att slippa bära 4 kg vatten "i onödan"😊

Condor
2

#80:

Jag skulle aldrig dricka vatten från en bäck, bara sådär. Man vet ju inte om det ett par kilometer längre upp ligger ett dött djur i bäcken. Man vet aldrig vilka parasiter det finns. Jag skulle nog både koka vattnet och sen filtrera det genom vattenfiltret.

snowy00
2

#81:

Det skulle heller inte jag göra. Men det räckte för mig att filtrera det, utan att jag blev sjuk. Men vill man vara på den säkra sidan så kan man så klart koka det också. Stilla vatten i bäckar ska man ju aldrig dricka som det är, speciellt inte nere i skogen. På de svenska fjällen är det lite annorlunda, där går det att dricka rinnande vatten i fjällbäckar utan att filtrera och koka. Men då bör man ju kolla så det inte ligger ett dött djur längre upp för bäcken.

FataMorgana
2

#82: Ja just det, det är lite annorlunda där uppe på fjällen 😊

Condor
2

Nu gjorde jag just mitt första träning för överkroppen sen jag skadade min axel. Det var bara ett "träning light" för att se hur axeln reagerar på armhövningar, terrabandövningar och att lyfta hantlar. Det gick bra och om det inte bildas en inflammation i axeln, ska jag öka träningsintensiteten nästa gång, ända tills jag har min vanliga form igen. Vägen tillbaka kan vara lång, men det är ju inte den första gången som jag går den.

snowy00
2

#84:

Jag tränade också nyss (ben och kondition). Hoppas du kommer in i din vanliga form snabbt igen!

Condor
2

#85:

Eftersom jag inte tränade på en måmad, kan jag nog räkna med att det tar 2 månader att vara där som jag var för en månad, under förutsättningen att jag inte får problem med axeln igen. Det finns fortfatrande rörelser som gör ont, som jag måste undvika att göra.

snowy00
2

#86:

Förstår 🙂

FataMorgana
3

Plötsligt ringde telefonen och jag blev inbjuden på ett föreställningssamtal😊 Tyvärr först den 8. Augusti, så jag får väl vara nervös enda tills dess 😄

snowy00
2

#88:

Grattis! Vi får hoppas på den intervjun då.😊

FataMorgana
2

#89: Tack! Ja hoppas kan man alltid 😄

Stjärnskott
3

#88: å så roligt och spännande🤗

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

FataMorgana
2

#91: Tack, ja det är så 🤗

Condor
1

Idag var jag hos fysioinstitutet pga min axel. Innan man får tid för terapier där, måste man låta granska sig av deras läkare. Jag sa till henne att ortopeden sa att jag hara ett 1,5 cm tjockt kalklager vid senfästet och att han sa att det får man inte bort med fysioterapi, utan bara med stötvågor. Men eftersom jag inte hade råd med det, skrev han ut fysioterapier.

Deras läkare skakade på huvudet och sa, dessa ortopeder……… Hon tyckte att det inte är så dramatiskt att man inte skulle få bort det med ultraljud och strömterapi. Vi får väl se.

snowy00
2

#93:

Hoppas att det går att få bort med ultraljud och strömterapi då. Är det billigare då, antar jag?

Kunde förresten inte låta bli att dela en bild på den första koppen kaffe som jag någonsin bryggt på egen hand i förmiddags😋😄☕ blev lyckat

DSC_0301.JPG

• Redigerat 2024-07-24 15:51 av snowy00
FataMorgana
2

#94: 😄 Det ser gott ut ☕

Condor
2

#94:

Jag har ingen aning vad fysioterapin kostar. Men det behövs nog fler behandlingar än stötsvågterapi, så i slutändan skulle kanske fysioterapi bli dyrare.

En bit Lindt 70 % jämte kaffekoppen skulle göra sig bra. 😊

snowy00
2

#95:

Ja, det var en god kopp 😄 och pigg blev jag också hehe 😄

#96:

Då förstår jag.

Absolut, har tänkt köpa sådan choklad att ha till kaffet sen😊 har bara haft sådan till te förr.

Öppnade förresten en ny babbeltråd:
https://andligutveckling.ifokus.se/discussion/1591690/babbeltrad-nr-21

Det här är en sajt menad för alla dem som är beredda att söka inåt för att bli medvetna om människornas sanna natur. Andlig utveckling har ingenting med trosföreställningar att göra, utan snarare att ge upp dessa för att kunna erfara den absoluta sanningen.
Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.