Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Etikett: andligt-inspirerat-texter-dikter
Läst 79 ggr
snowy00
5

"Våra kroppar är maskiner"

Jag läser ju en bok nu om kvantfysik och andlighet, skriven av författaren Lothar Schäfer. Jag har läst boken en gång tidigare, men fick ju lust att läsa om den. Här nedan är ett citat ur boken.

"Det följde att människokroppar är maskiner, ett koncept som till synes bekräftades när Harvey (1628) upptäckte blodets cirkulation."

— Lothar Schäfer

Ville reflektera lite allmänt över citatet ovan. Vad är det som skulle göra människokropparna till maskiner? Vad skiljer våra kroppar från maskiner? Jag skulle säga att det är medvetandet…

Och jag tror inte detta medvetande är skapat av kroppen ("maskinen"), mer så att hjärnan är en slags mottagare av medvetande, ungefär som en radio tar emot radiovågor.

Så egentligen är vi bara maskiner, och vårat medvetande är skiljt från våra kroppar, av en annan värld och "dimension".

Utan medvetande, ingen värld. Utan kropp och värld, bara medvetande…

När kroppen till slut dör, och löses upp i intet, finns vi (medvetandet) kvar… Eller mer så att världen upphör att existera (för oss).
Fortsätter den då att existera för andra? Ja, så länge det finns gnistor av medvetande, finns och uppstår yttre världar, byggda av sinnesintryck, som uppfattas av medvetandet.

Ingen värld är den andra lik, och lika många världar finns det, som det finns gnistor av medvetande. Gnistor som aldrig dör ut, utan återförenas med Medvetandet, utan kropp, utan tankar och utan känslor.
Endast i rent medvetande…

Stjärnskott
2

Spännande tankar och jag är benägen att hålla med dig.

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

Condor
2

#0:

Ja, våra kroppar är som maskiner på fysisk plan. De fungerar med kemi och elektriska impulser. Fast maskiner har ingen regenerationskraft. Om de är sönder kan de inte laga sig själva, så som våra kroppar kan det.

Där har vi en till skillnad, bortsett från att maskiner inte har ett medvetande och den skillnaden är livet, dvs. livsenergin. Det finns ingen livsenergi i maskiner.

Det är livsenergin som ger oss medvetande, så medvetandet går hand i hand med livsenergin. Även för livsenergin är vi mottagare.

Det finns ett "stort medvetande", ett "stort vitt ljus som innehållerr alla frekvenser/ färger " och vi reflekterar ljuset/energin. Vi är som kristaller som bryter ljuset i alla regnbogens färger och det uttrycker sig i vårt chakrasystem med alla dessa färger.

Beroende på hur vi som kristaller är "slipade", reflekterar vi ljuset på olika sätt. Den ena reflekterar t.ex. lite mer av de ena färgerna, de andra av de andra färgerna. Det är energierna som vi uttrycker. Uttrycker vi t.ex. kärlek, uttrycker vi energierna i vårt hjärtchakra. Men vi har potentialet att uttrycka alla frekvenser av det vita ljuset.

När vi dör, slutar vi att uttrycka de olika färgerna. Kroppen, energikroppen, vårt personliga medvetande och energierna som vi reflekterar existerar inte längre här på fysiskt plan. Men det eviga vita ljuset och medvetandet finns kvar och i det tidslösa kvantfältet/akasha krönikan finns våra liv kvar uppsparade, liksom allt annat som någonsin har existerat och som kommer att existera finns i detta kvantfält/akasha krönikan. I det här kvantfältet har vi alltid existerat, i all evighet och kommer att göra det.

snowy00
2

#1:

Visst är det spännande😊

#2:

Intressant att läsa ditt inlägg. Du uttrycker nog det jag försökte uttrycka, men på ett lite annorlunda sätt. Ditt inlägg tåls att läsas fler gånger.

Stjärnskott
2

Jag får ju avisering när det skrivs i trådar. Just denna tråden när jag försöker gå in från mailen säger att sidan inte finns.

Men när jag loggar in på iFokus direkt från Google då funkar det.
Knepigt!
Är det bara hos mig eller har ni också märkt av det?

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

snowy00
3

#4:

Faktiskt blir det lika för mig när jag trycker på länken till denna tråden, i mailet. Men upptäckte inte det innan du skrev det, eftersom jag alltid går in via webbläsaren, och inte via mailet.🤔

Kan det ha att göra med namnet, att jag inkluderade citationstecken i trådens namn, som ställer till det i länken i mailet??

Stjärnskott
3

#5: Jag har ingen aning och begriper mig inte på sån här 🙈🙉🙊

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

snowy00
2

#6:

Knepigt är det i alla fall🙊

Condor
2

#3:

Tack! Det där med regnbogarna har jag skrivit i tidigare inlägg, men jag tänkte att det passar bra till ditt inlägg.

Condor
2

#4:

Jag gick in i den här tråden genom att klicka på aviseringen och det gick utan problem.

Kanske det beror på om man går in med datorn eller en smartphone?

FataMorgana
3

#9: Jag tror både Snowy och Rore syftar på aviseringar till sina mail-konton. Jag har själv stängt av de aviseringarna och ser bara korten i flödet nuförtiden, så därför kan jag inte kolla upp det. Men det skulle kunna vara som Snowy säger, angående citatstecknena, att de är det som är problemet. Något annat kommer jag inte på.

Condor
3

#10:

Jasså, jag tänkte att det handlar om aviseringarna som man får till höger om det kommer nya inlägg i tråden. Jag visste inte ens att det finns mail aviseringar.

snowy00
3

#10:

Precis, man kan ju få ett mail så fort någon skriver i en tråd man bevakar. Det kan nog säkert ha med min rubrik att göra…🤷