Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Etiketterandlig-utvecklingpsykologiskt-arbeteandligt-inspirerat-texter-dikter
Läst 66 ggr
snowy00
4

Att falla ur en mental bubbla

När jag lite smått började planera en kortare vandringstur i naturen, som jag vill göra i närheten av där jag bor, så var det som att jag föll ur en mental bubbla.

Sist jag gjorde en vandring i naturen var för några år sedan. Då gjorde jag samma vandring som jag tänker göra i vår/sommar, förutom att jag då inte övernattade. Minns att jag planerade för den dagsturen i cirka en månad. Och nu blev jag nästan klar med planeringen på 20 minuter.

Jag minns att jag under den perioden då jag gjorde min senaste vandring levde mycket "i huvudet", på det mentala planet. Därför planerade jag allt in i minsta detalj, antagligen på grund av att rädslan fanns där att något skulle gå fel. Nu gjorde jag i stället en snabb "mental skiss" i mina anteckningar över vad jag vill göra, och i grova drag vad jag ska ha med mig på utflykten.

Mer än så behövs nog inte.

Det andliga i det här är väl skillnaden när man är fast i tanken, i jämförelse mot att vara grundad i tystnad. Hur mycket enklare och behagligare sådana här saker blir, helt automatiskt.

FataMorgana
1

Så borde det alltid vara, med allt det som vi sysslar med 🙂

Stjärnskott
3

#0: Ja, det måste ge en ökad känslan av frihet tänker jag. 🙂 Härligt!

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

snowy00
3

#1: Ja, det är ju en önskan, att det alltid kunde vara så med det vi sysslar med🙂 men visst känner jag en slags mindre dragningskraft att gå in mer i detalj, osv… Men den känslan får vara där. Och något stoppar mig.

#2: Precis. Det ska ju vara en slags frihet att komma ut i naturen. Så ju enklare ju bättre, tänker jag.😊