Annons:
Etikettandlig-utveckling
Läst 60 ggr
Condor
2023-04-14 10:59

Kommunikation med akasha krönikan/akasha intelligensen

Jag har tidigare skrivit ett inlägg om akasha inteligensen här:

https://andligutveckling.ifokus.se/discussion/1544641/akasha-intelligensen

Sadhguru berättade att akasha intelligensen ständigt kommunicerar med oss. Man kan beteckna akasha krönikan som "livets bok" eller "guds bok" där alla informationer om hela universum befinner sig, från början till slut, dvs. att även det som för oss är framtiden, befinner sig där.

Det betyder inte att den har skrivits "tidigare" och att framtiden är bestämd i förväg, för det skulle betyda att vi inte skulle kunna påverka vårt öde för att allt är bestämt i förväg. Det kan heller inte finnas något "tidigare" än tidens början.

Snarare befinner sig akasha krönikan utanför tid och rum, dvs. i en tidslös tillvaro och vi kan mycket väl påverka vår framtid och våra öden. Vi tillsammans skriver så att säga akasha krönikan och resultatet av hela "livets bok" är en sammanfattning av allt som finns, inklusive det som vi själva beslutar att göra. Varje varelse och varje atom i universum är författarna av akasha krönikan.

Alla människor kan kommunicera med akasha intelligensen och vi får ständigt informationer därifrån, fast vi inte är medvetna om det. Men hur kommunicerar akasha intelligensen med oss? Akasha intelligensen beskrivs ofta som ett energifält, som kommunicerar med oss. Ett energifält som existerar utanför tid och rum, måsta anpassa sig till våra förstånd för att kommunicera med oss. Vi förstår ingen kommunikation utanför tid och rum.

C.G. Jung beskrev att vi får budskap från det som han föreställde sig som "själen" genom vårt undermedvetna i form av symboler, t.ex. i drömmar. Detta kan vara ett exempel på hur akasha intelligensen kommunicerar med oss.

Ett annat exempel skulle kunna vara nära döds upplevelser. Jag läste en gång om en undesökning, där det visade sig att vem som t.ex. tror på Jesus, möter Jesus i en nära döds upplevelse. Men vem som har en annan tro, möter den guden som individen tror på. Eftersom förståndet inte kan göra sig en föreställning av en tidslös gudomlighet, måste kommunikationen ske genom en sorts översättning till någonting som vi förstår.

Jag kan föreställa mig att all sorts intuition, sanndrömmar, visioner och att ibland veta saker i förväg, är kommunikation med akasha intelligensen. Nu är det så att vem som t.ex. tror på en viss gud och får informationer i den formen som motsvarar personens tro (t.ex. möter Jesus i en nära döds upplevelse), ser det som en bekräftelse att just den guden som personen tror på är den "rätta guden". Men egentligen är det bara en översättning för någonting som inte är tillgängligt för förståndet till någonting som förståndet förstår.

Det gäller inte bara för "gudar" utan vem som t.ex. tror på saker som änglar, demoner och andra väsen kan mycket väl erfara att få informationer ur akasha krönikan i den formen, t.ex. genom drömmar eller visioner. Därför ska man vara försiktig med att tro på negativa entiteter. Dessa skapar man bara genom sinnet.

Det betyder inte att alla drömmar eller visioner är informationer som kommer från akasha intelligensen. Men en dröm som jag hade ett par år efter att min mor dog, skulle kunna vara en kommunikation med akasha intelligensen. Min mor blev väldigt gammal, men till slut blev hon mer och mer dement. När hon dog uplevde jag den största sorgen i mitt liv.

Drömmen började med att jag gick på WC´t i min gamla lägenhet, där jag inte bodde längre och hörde ett plaskande från vardagsrummet. När jag gick och tittade vad som står på, såg jag hur vatten flöt in genom fönstret, som ett riktigt vattenfall. Vatten symboliserar känslor i drömmar.

Samtidigt ringde det på dörren och där stod min mor tillsammans med en liten flicka ungefär 10 år gammal, som höll hennes hand och förde in henne i lägenheten. Den lilla flickan pratade inte ett ord och när jag pratade med min mor, kände hon inte igen mig längre. Jag sa, "men det är ju jag, din son". Men hon kände ändå inte igen mig.

Skulle jag vara troende krist, skulle jag tolka drömmen som att den lilla flickan var en ängel som förde min mor till mig i drömmen. Men eftersom jat inte har en tro på religioners gudar och änglar, tolkar jag det som en information som jag fick av akasha intelligensen, för att jag var så ledsen att min mor dog. Informationen var, att om hon fortfarande skulle leva vid den här tiden, skulle hon ha varit så dement att hon inte känner igen mig längre. Det skulle kanske ha varit ännu värre för mig. På så vis kan man även få tröst via akasha intelligensen.

.

Det här är en sajt menad för alla dem som är beredda att söka inåt för att bli medvetna om människornas sanna natur. Andlig utveckling har ingenting med trosföreställningar att göra, utan snarare att ge upp dessa för att kunna erfara den absoluta sanningen.
  • Redigerat 2023-04-14 16:14 av Condor
Annons:
Upp till toppen
Annons: