JAG VET - ALLT - experterna
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kanske lite utanför ämnet… Men det han tar upp påminner lite om det jag läst här inne om självutnämnda ljusarbetare eller personer som säger sig veta och ha ett svar på allt. Personen i klippet, - Dr. Mike - tycker jag är en vettig läkare med mycket bra information och han har en egen Youtube-kanal om man vill följa honom.
Jag älskar Dr Mike. Det jag gillar mest är hans "jag vet faktiskt inte" svar eller gånger då han gett ett svar men senare säger "jag hade faktiskt fel". Han är tydligt en duktig läkare, han är tydligt intelligent, han är tydligt någon som studerat länge och hårt. Men han är inte rädd för att erkänna att han vet absolut inte för fem öre allt. Han måste själv hela tiden lära sig mer och han måste själv vara kritisk kring vad han lär sig och ställa frågor osv.
Det kanske inte hör till ämnet så extremt, men jag förstår ändå varför just denna video delades här, för det är viktigt. Ibland kan vi (jag inkluderad) bli riktigt irriterad över att någon inom ett yrke (oavsett vilket) få svaret "jag vet inte" på en fråga.
Ja, ibland är det frågor de borde kunna svara på. Absolut. Men ibland är det inte så enkelt. Det är som när man var barn och trodde att sina lärare var någon slags övermänniska som visste "allt". Nu är man vuxen själv och inser att de är ju bara människor de med, och naturligtvis kan de vara fantastiska lärare utan att ha alla svar.