Läst 1509 ggr
[postmortum91]
2013-09-20, 00:02

känner mig distansierad

Vet inte om detta är rätt sajt att skriva på, men det känns som det.

Idag upplevde jag någonting konstigt, nästan obehagligt faktiskt, men ändå väldigt lugnande. Jag satt i bilen påväg någonstans och hamnade i ett slags tillstånd. Jag var medvetande, jag satt upp, pratade med föraren i bilen, men det kändes ändå som att jag var frånvarande. Ungefär som att jag inte deltog, utan bara tittade. Skitkonstig känsla, svår att förklara. 

Ungefär som att jag bara satt och tittade på tv och att man när som helst kan gå ifrån tvn och göra någonting annat, så kändes det när jag satt där i bilen. Som att jag kunde lämna bilen och allt. Det var lite obehagligt, aldrig känt så förut. Jag åkte i ett område som jag känner till VÄLDIGT VÄL, men ändå kändes det så distansierat, främmande och långt bort, som att jag ändå inte befann mig där jag var.

Anledningen till att jag skriver här, är för att jag tror på själen, och andar. Samtidigt som jag är väldigt logisk av mig, försöker alltid tänka logiskt samtidigt. Men nu tänkte jag, kanske hamnade jag i ett mer andligt tillstånd? Det kändes verkligen som jag såg världen utifrån. Vad tror ni?

rore
2013-09-20, 07:29

Härlig upplevelse om än lite ovan och kanske obehaglig.

När jag läser det du skrivit så känns det som om *betraktaren* inom dig för tillfället vaknade till liv.

Dvs, ditt känslo/tankemässiga Jag klev undan för en stund.

Det kan kännas väldigt overkligt och samtidigt befriande.

🌊Det förflutnas läxa. Blir framtidens lärdom 🌈

[postmortum91]
2013-09-20, 12:45

#1 Ja, det låter som det. Jag kände mig inte direkt delaktig i min egna kropp, i bilen eller ens i den fysiska platsen som vi åkte igenom. Coolt om det var så, jag hoppas det. Men om det var så, undrar varför det blev så…

heddipeddi
2013-10-30, 09:02

Vilken otrolig upplevelse! Kanske har något hänt på senaste tiden som löst upp gamla känslor osv. som kanske varit ett hinder tidigare. 

Sköt om dig! ❤️

Upp till toppen