Brus i öronen
På senare tid så har jag blivit mindre "skrämd" av andlighet och känt mig redo att låta saker och ting hända mer och mer. Förrut var jag rädd för att sova med dörren öppen och utan lampan tänd, för att när jag var liten så såg jag flera gånger personer stå i dörröppningen samt i mitt rum. Men nu är jag inte orolig över det längre.
Hur som helst, jag får numera brus i öronen oftare, och fokuserar jag på bruset så blir det starkare och ibland övergår det till ett pipande ljud. Eftersom jag inte är så rädd längre och är intresserad av andlighet så vill jag gärna tro att detta är något "övernaturligt" jag är med om, men jag är också realistisk och tänker att bruset och pipandet bara är fysiskt och att det brusar i allas öron om de bara lyssnar.
Någon som har tankar kring detta, är det fysiskt eller något annat?
Jag är fullt frisk annars.
Det är vanligt vid andekontakt att det brusar och slår lock i öronen och inget farligt. Kan ibland uppfattas som tinitus men är inte ljudet där hela tiden rör det sig om energier.
"Kan ibland uppfattas som tinitus men är inte ljudet där hela tiden rör det sig om energier."
Jag har tinnitus. Ljudet är inte där hela tiden. Jag får aldrig besök av spöken.
#1 Du säger att vid andekontakt är det vanligt. Min fråga är då hur jag ska kunna ta det till nästa steg, om de tar kontakt vilket får mina öron att tjuta hur ska jag då veta vad de vill?
#2 Haha. Jag gillar hur du hänvisar ditt svar till den pålitliga sidan wikipedia.
Svälj inte spökhistorian med hull och hår nu, utan förhåll dig kritisk precis som du visar tecken på. Ställ fler frågor om det är något som verkar flummigt i de svar du får.
Det är en sund inställning också att vara kritisk mot wikipedia som källa, men just den artikeln jag länkade har väldigt goda källor.
Här är vårdguiden om tinnitus, precis samma info som i wikipediaartikeln.
Det du beskriver är ett solklart fall av tinnitus.
#5 Tack, ska läsa på länken du skickade. Förmodligen så är det någon form av tinnitus. Har du besvär av det? För min del så är det inte direkt ett besvär då det inte tjuter i öronen speciellt ofta, några minuter per dag ungefär.
Framförallt när jag håller på att somna.
Yep, jag har tinnitus och har haft det i drygt tio år.
Det är på grund av att jag alltid spelade musik jättehögt i mina hörlurar. Hade i princip alltid högsta volym innan jag märkte att min hörsel började förändras. Men då var det ju försent att gå tillbaka, skadan hade redan uppstått. Men för att inte förvärra så har jag skruvat ned volymen.
Den förvärrades däremot då jag på en festival blev utsatt för misshandel i form av att en idiot tryckte en huligantuta mot mitt vänstra öra och tutade. Efter det hörde jag ett ringande ljud (som från ett klockspel nästan) i örat i över en timme. Därefter har ljuden som associeras med tinnitus alltid hörts mer markant i mitt vänstra öra.
Det är ingenting jag märker av sådär jättestarkt i mitt dagliga liv, utan det märks först då jag omgivs av tystnad. Men ibland så kommer ett väldigt "högt" pipande ljud vilket kan vara besvärligt om man är i ett samtal eftersom man då måste koncentrera sig noggrannare på vad den andre säger.
Exempelvis vid sängdags är det vanligt att man märker av ljuden eftersom att det då är mycket tystare i ens omgivning än annars. :)
'JAG håller med du har en form av tidtinnitus, inget farligt och absolut inget andligt. Bara för att de händer saker som du känner så betyder det inte att det har med andesidan att göra, jag menar du har en kropp som kan och fungerar.
#0 Det har med andekontakt att göra om du frågar mig.
Men vet inte hur eller i vilka tillfällen du hör ljudet så..
KRam
What we think, We become
"Det har med andekontakt att göra"
Hur avgör du det?
Utifrån den information som du får. Hur avgör du att bruset i TS öron beror på andekontakt? Det låter som en exakt beskrivning av tinnitus nämligen. Särskilt den delen om att det blir tydligare när ens omgivning vanligen är lugnare och tystare, som vid sängdags. Jag undrar hur man avgör skillnaden. Tack på förhand!
Hejsan,
jag har tinnitus. Har haft det i snart 15 år.
Tycker att om det nu är andar som försöker komma i kontakt med mig så borde de ge upp nu, i alla fall med tinnitusen och försöka med något annat. Ibland är talesättet "trägen vinner" bara helt dumt.
Nä, tror inte det är andar.
Jag är glad. Är du?
Hej! Jag upplever samma om jag är ensam hemma på kvällen, det börjar som du säger med sus i öronen och övergår i ett pipande, MEN fortsätter jag lyssna kan jag höra olika röster, jag får inte klart vad de säger, det går för fort och har bett dem att sakta ner men det lyckas inte… I dessa sammanhang känner jag närhet i rummet… Ofta slutar allt tvärt och jag känner mig på nåt sätt lätt och somnar som ett litet barn, det känns lite som när man blir nersövd, man känner sig yr och lätt och sedan tuppar man av :P Ofta börjar jag drömma ganska fort och då är det som om samma röster kommer igen och jag förstås bättre vad de säger, det jag ännu inte lärt mig är at vakna och lägga på minnet vad de säger så kommer inte ihåg vad jag hört, bara att jag hört samma röster fast jag uppfattar dem lättare när jag drömmer…
Nu säger jag inte att du inte kunde ha tinnitus men du ska nog inte kasta bort tanken om att det är något andligt heller =)
# 0 Fredrikh.
Ställ in din MHz, någon har kommit åt knappen.😉
Och det kan bara du själv göra,varken andar eller läkare har den utbildningen.
Lycka Till
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
Ja det låter ju nästan som när man söker kanaler på en radio :D
Hej
Gäller detta endast när du ligger avslappnad och ska sova eller kan det vara annars med då det är tyst?
Tänkte att det kanske kunde vara symtom till en s.k. astral projektion, men vet inte… Kanske som någon skrev så är det tinnitus.
#16, Nä det behöver inte vara tyst när det händer. Jag kan fokusera och höra bruset efter ett tag, och när jag ska sova så kan jag ligga i tystnaden i någon timme utan att jag hör något, men det är när jag faller i sömn som det brusar och piper.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Intressant diskussion om "ringing in the ears":
Hej Fredrik!
känner igen mig i det du beskriver. absolut inget farligt. försök fokusera/meditera på ljudet utan att försöka styra det och observera vad som händer. :) jag brukar höra det samtidigt som jag känner närvaro. men hör även tjutljud precis innan jag ska göra astralresor.
Lycka till!
Gratulerar, jag skulle vilja säga att det är början på en intressant astralresa, alt. astralprojektion. Leta upp, så kommer du finna svar på ditt brus i öronen, och tjutandet. Slappna av, tänk inte och låt astralkroppen flyga ;)
Jag har med undrar över det där, men tänker jag på det så hör jag brus och ljud hela tiden, såå jag vettefan, jag tror snarare jag har en mild tinnitus för jag älskar hög musik :-p men i land kan det tjuta mer i öronen oftast då jag har kontakt, ibland känns det nästan som att nån ande står och skriker i mitt öra, men sen så har jag ju börjat märka av detta mer och mer sen jag började utveckla min mediala förmåga. Så vem vet
☮ and ❤ among each other ✿
Ibland när jag var ensam hemma i ett hus som vi bodde i innan och när det var tyst så typ "pep" det i mina öron eller vad man ska kalla det för :0 Är det andlig kontakt eller vaddå? Men varför piper det i öronen pågrund av det? :0