Etikettmeditation
Läst 1872 ggr
Maria Katarina
2013-03-18, 15:41

Vad hände i meditationen?

Jag har mediterat nu i ett år, för att bättre klara av stress, jämna ut mitt humör och för att hantera vardagen bättre. Den senaste tiden har meditationen dock blivit på något sätt en starkare upplevelse, jag har lättare att visualisera och går snabbare och djupare in i meditation.

Igår hade jag en riktigt stark och omtumlande upplevelse, det kändes nästan som om jag tagit nån drog eller så. Det är svårt att förklara, men det kändes som om jag svävade och att jag blev helt omsluten av en otroligt stark underbar känsla. Jag vågade inte ge mig helt hän i det när jag inte vad vad som kan hända, men det var alldeles fantastiskt. Jag har aldrig upplevt något liknande, vad var det för nåt? Kanske det är någonting alldeles vanligt, jag ber på förhand om ursäkt för en dum fråga..! ☺️

retep
2013-03-18, 16:35

Din fråga är inte dum Maria Katarina! När vi kommer djupt i meditation och stillhet. då kan det som det gjorde för dig, ske att sinnet och kroppen går bortom all aktivitet i det vana yttre medvetandetillståndet. Upplevelsen av att vara omsluten, som du beskriver, eller känslan av att glida iväg in i något… Det är att transcendera in i ett tillstånd av Varande, av Rent Medvetande och få en glimt av Själen. En fantastisk upplevelse, stark och underbar. Kärleken och lyckans boning.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Pampamesayoq
2013-03-20, 21:21

Jag är övertygad om att tyngre energislag transformerades till lättare energier under själva meditationen, vilket frigjorde nya lättare och njutbara emotioner när 'sovande' högre energicentra vaknade upp och du blev mer i nuet. Jag är säker på att du också upplevde att tiden hade saktats ned en aning, det brukar vara vanligt när man kommer närmare nuet.

Tung psykisk energi, negativiteter, vanor mm fjättrar energi från våra högre center, och just det Intellektuella centret är mästare på detta för att det är vårt långsammaste centra. Dock är det ett viktigt centra av 'begrundan' men vi måste vårda detta centra att den inte sänks ned i frekvens så att det stryper de andra centren som är vårt Instinktiva centra, Rörelsecentrat och Emotionella centra. Vårt Emotionella centra har den högsta frekvensen och är dörren uppåt.

En man eller kvinna mycket i negativt vanetänkande har lätt att försaka kroppen och kväva sina bättre känslor, i en allt mer stel gångart.
Ljus för Alla (((<3)))

Maria Katarina
2013-03-21, 09:06

Tack så jättemycket för era svar! Med andra ord kan jag lugnt ge mig hän nästa gång det händer. Det var verkligen en underbar känsla!

Upp till toppen