Astral projektion?
Hej. Igår så skulle jag pröva en "medveten" astral projektion. Jag låg på rygg och var helt avslappnad, jag låg säkert helt orörd i en halvtimma och fokuserade på andningen. Tillslut kändes de som om någon hade lagt en ganska tungt täcke på min mage o neråt. De kndes lite anorlunda men jag fortsatte att slappna av och andas och slappnade av ännu mer o mer. Medans jag adades så kollade jag lixom i ögonlocken. men devar inte platt o svart utan jag såg flera oliga mönter, tex ett par stora ögon som var stängda de hade långa ögonfransar. Sedan såg jag jätt klart en bygg lift (asså vet inte vad de kallas för men, en lift. som ma använder när man bygger hus. Den är stor och orange). När jag kolade på det som spelades upp i ögonen, bygg liften lixom rasade och gick sönder.
Sen efter ännu en stund så lev de svart i ögonen helt svart. Jag så inget inga mönster igenting. Då tänkte jag att jag tar ett andetag och slappnar av ännu mer, o jag gjorde det. Då kändes de jätte konstigt i ktoppen lixom jag vibbrerade inte på kroppen utan typ de län kontigt i öronen som elektrisitet som rann i öronen. Jag förstod på något vis att de var vibrations tillståndet. De vivbbrerade i ansiktet och o axlarna oxå. När de var över så låg jag o väntade på de så kallade "start signalen" men de kom inget. Så jag tänkte att jag kanske inte behöver något så jag började tänka att de vore så skönt om jag kude väva uppåt. Men de hände inget. Så ag bestämde mig för att pröva "the roll-out" metoden. Och när jag försökte flytta bena så gick de inte, jag menar att jag försökte vända mig om fysiskt, då kände jag en typ "dragnings kraft" i mina ben som jag försökte flytta.
Min fråga är asså, när man gör uku, ska man flyta uppåt fysiskt eller psykiskt. Kommer jag bara fantisera eller typ tänka att jag är utanför kroppen. Eller kommer jag verkligen stå brevid sängen och kolla på mig själv som man gör i "vaket" tillstånd?.
Förlåt om de blev lite mycket text. Kram Kristina
What we think, We become
okej tack :)
What we think, We become
Hej,
en UKU är inte som en fantasi du tänker på, utan du upplever sakerna på "samma vis" som du gör det fysiskt. Det vill säga: om du vill gå så går du precis som du gör här, du tänker inte på att gå; du bara går. ;)
Det var ett tag sedan du skrev detta och kanske redan har fått svar - kanske till och med genom personlig erfarenhet? :)
Jag har hört att man kan sväva upp från sängen, men jag har inte testat… När jag reser mig så reser jag mig precis som om jag skulle resa mig från sängen i denna värld. Det är alltså inte en tankeprocess utan något man "bara gör" precis som man gör det här.
Kan jag pm:a dig? Kolis
Kram
What we think, We become
Givetvis :)
…av vilken anledning vill man göra sådana övningar, undrar jag?!
Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn
Exempelvis av samma anledning som folk utforskar den fysiska världen, så kan man vilja utforska den astrala…
Tänker bara att om vi lever ett fysiskt liv, med andlig utveckling genom vår person. Då kommer vi tids nog naturligt att utveckla inblick och kontakt med det astrala. Det astrala är så oerhört mycket större än det fysiska livet. Det finns så många fina astrala nivåer som vi inte är redo att möta och många grövre nivåer vi inte vill möta! Så hur kan vi veta var vi hamnar och vilka upplevelser vi kan få. När vi inte har utvecklat vår medvetenhet till att omfatta vad det astrala egentligen är?
Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn
Jag kan tänka mig att astral upplevelser kan hjälpa andlig utveckling…om man ser mer om hur verkligheten fungerar. Men om man aldrig har haft en astral upplevelse och man vill ha en, givetvis blir det ett steg ut i det okända. Men det är inte astral upplevelser ensamma om… Än så länge så ser jag inget negativt med astral upplevelser. Upp till var och en vad de vill utforska, personligen ser jag inget negativt med det.
Jag antar att jag har sett på för många skräck filmer:-P men kan man inte fastna på andra sidan? Jag ät livräddför sånt såjag skulle aldrig våga. Jag kan inte ens ha en ametist sten i mitt sovrum.. Brr får rysningar:-\
Problemet verkar snarare vara att hålla sig kvar medveten i astral. Lilla minsta jag tänker/fokuserar på min fysiska kropp så åker jag tillbaka hit, såvida jag inte snabbt ändrar fokus igen. :)
Dessutom verkar det som att vi lämnar kroppen varje gång vi sover… frågan är bara huruvida vi är medvetna under den tiden eller ej.