Annons:
Läst 8447 ggr
Ghosthunter
2013-01-10 08:49

Frekvenshöjning?

Andevärlden har ju en mycket högre frekvens än vi och jag skulle gärna vilja ha tips hur man höjer sin egen frekvens så det är lättare att nå andarna!

Tack på förhand!Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
retep
2013-01-10 22:47
#1

Jag menar att tanken, att "Andevärlden" skulle ha en högre frekvens, är en bristfällig föreställning. Det vi så generellt kallar "Andevärlden" är fylld med andar eller rättare sagt själar som kommit olika långt i sin utveckling och medvetenhet. Det finns därmed, som jag förstår det, många olika nivåer eller frekvenser i " Andevärlden" liksom det gör på Jorden.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Ghosthunter
2013-01-11 07:43
#2

Okay, jag kan förståss inte motbevisa din tro, men generellt sett så tror jag att deras frekvenser, i medeltal, ligger högre. Men det du säger är intressant och jag har inte tänkt på det innan.Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

retep
2013-01-11 10:21
#3

Att höja sin egen frekvens kan ske på flera sätt. Regelbunden meditation är ett bra sätt! Med en teknik som ger djup stillhet i kropp och sinne höjs vår energi och medvetandefrekvens. Man kan säga, att bara medvetenheten, eller vår ödmjuka, hängivna uppmärksamhet på högre frekvenser, ökar den och vår närvaro. Så säkert handlar det mer om vår närvaro, i oss själva, än deras, för att kontakt skall uppstå. Med högre medvetenhet, högre energifrekvens, når vi också själar, eller andar i "Andevärlden" som är på en högre och mer utvecklad nivå.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Ghosthunter
2013-01-11 18:22
#4

Tack retep. Har märkt att röster kommer till mig om jag är helt avslappnad och i högre medvetandetillstånd.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

amier
2013-01-12 08:48
#5

Att höja sin frekvens sher automatiskt när du börjar betrakta dina känslor istället för att vara dom. Och det sker lättast i tider av stillhet o eftertänksamhet. Nära Naturen. däe får du mycket healing. När du gäspar släpper spänningar och höjer din frekvens….gråt är läkande. Lycka till !

Ghosthunter
2013-01-12 09:49
#6

amier - Vad menar du med betrakta dina känslor istället för att vara dom?

Tack!Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
[yodhe]
2013-01-12 16:19
#7

Jag har också hört av fler medium; man har uttryck att frekvensskillnaden är hårfin..det är vi människor som upplever den som mycket större…och att de som vi har en sorts nivåskillnad vad det gäller mottaglighet och öppenhet inför det *andliga*..

Skulle vara intressant att höra hur deras *andliga* upplevelse fungerar..

eller hur?

Gaiatri
2013-01-12 17:40
#8

Jag tänker som i #1 att det är både låga och höga vibrationsnivåer i andevärlden/astralvärlden. För att nå andar så behöver man inte höja frekvensen, men det är att rekommendera att försöka göra det så man når högre nivåer på astralplanet eller ännu högre än astralplanet. De lägre nivåerna i astralvärlden sägs t.o.m. vara lägre nivåer än de vi är på.

För att nå andevärlden så använder man sig av sina energicenter på olika sätt. Men alla kanske inte tänker på att man använder dessa för det går automatiskt för en del.

Vad jag förstår så är astralvärlden full av illusioner vilket gör att de andar man kan träffa på också kan ha svårt att se förbi illusionerna. Det finns t.o.m. mer illusioner på astralplanet än den illusion vi upplever här. Så därför sägs det ofta inom esoteriska skolor att försöka utveckla kontakten med själen och inte förvirra sig in på de astrala nivåerna.

Sajtvärd på Andlig utveckling

retep
2013-01-12 18:17
#9

Tack Gaiatri! Det är också så jag ser på saken! I det hela taget, när det rör andlig utveckling, ser jag inte vitsen med att kontakta andar. Och om man nu gör det så bör man säkert sikta högre och egentligen för att nå kontakt med högre och mer utvecklade själar. En ande kan vara likt en förlorad själ som tröskar runt i sin egen lilla bubbla av vanebeteende och förvirrad okunnighet om högre andliga nivåer. En högt utvecklad ande eller själ har inga sådana begränsningar utan kan efter Gudomlig kosmisk vilja kontakta den som är öppen och utvecklad nog att möta de högre frekvenserna. Som t.ex att kontakten med den upphöjda anden, själen är så uppenbar att den manifesterar sig i en fysisk person…o.s.v

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Ghosthunter
2013-01-12 18:41
#10

retep - Nja, någon vits måste det väl vara att kontakta andar? Det sysslar ju varje medium med och andra också förståsTungan ute Men just du kanske inte är intresserad av det och det respekterar jag naturligtvis.

yodhe - jag tycker att jag har hört tvärtom från de flesta medium…..att man bör höja sin frekvens för lättare mottagning så att säga.

Har hört att man kan höja sin frekvens genom att visualisera en radio….men hur man gör detta exakt rent praktiskt vet jag inte?

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[yodhe]
2013-01-15 01:07
#11

# 10 Jo..det är väl det som sker när man mediterar odyligt..

man höjer sin frekvens..

men jag menade de som inte gör det i allmänhet..där känns nog skillnaden ganska stor..

har aldrig hört talas om att man kan höja sig genom visualisering av en radio..vore ju ganska kul o pröva på..Skrattande

lunarcat
2013-01-16 12:23
#12

Jag har vad jag skulle kalla ett mycket bra tips! :)

Börja VAKENDRÖMMA! :)
När vi drömmer är vi i den "4e dimensionen", på det astrala planet, enligt vad jag lärt mig. Jag har själv börjat med detta och är otroligt mycket mer i kontakt med det spirituella efter att jag gjort detta.
Finns ton med information på nätet och på YouTube.
Börja med den här videon om du vill, inspirerande och utbildande;

Eliiza
2013-02-12 23:58
#13

Ni som mediterar, tänk på att göra detta i 20-minuters-intervaller, så att ni hålls skyddade från yttre inträngande och förvillande krafter. Med vänlig hälsning, Eliiza

Annons:
retep
2013-02-13 10:03
#14

Jag mediterar två ggr om dagen och har gjort så i 40 år.

Meditationerna kan vara mellan 20 minuter och 1 timme, eller mer beroende av hur många tilläggstekniker jag använder under meditationen.

Aldrig har jag haft anledning att skydda mig från yttre krafter av något slag.

Frågan tycks vara vad man egentligen menar med meditation och vad syftet med meditation är?!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Ghosthunter
2013-02-13 16:33
#15

Jag skyddar mig aldrig heller….lite risker får man väl ta?

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[yodhe]
2013-02-14 22:10
#16

Med rädsla drar du till dig oönskade energier..som kan verka störande, men dom behöver för den delen inte vara negativa..

har heller aldrig skyddat mig och tror inte det behövs heller..

[Starman]
2013-02-15 01:40
#17

"Frekvens är en storhet för antalet repeterande händelser inom ett givet tidsintervall."

Från wikipediaartikeln om "frekvens".

Vad har detta begrepp med andevärlden att göra?
Vad har det med oss människor att göra?

Eller har ni en helt annan definition av ordet?
Delge gärna den definitionen i så fall.

Internettan
2013-02-15 07:37
#18

Jag funderade också på var man kan mäta sin frekvens… Om det nu är ett faktum så borde det ju synas någonstans. Hur vet ni att det handlar om frekvens? För att en ande sagt det till någon betydelsefull person? Eller har ni gått till något labb och testat era atom-svängningar och sett att de blir högre vid vissa aktiviteter och lägre vid andra? Borde inte vissa människor vara mer genomskinliga/osynliga i så fall? Och andra mer fasta?

Och reteps mening

Man kan säga, att bara medvetenheten, eller vår ödmjuka, hängivna uppmärksamhet på högre frekvenser, ökar den och vår närvaro. 

låter väldigt oandlig. Att hängivet uppmärksamma högre frekvenser låter som en kall teknik. Hur gör man ens det? Att fokusera på högre frekvenser i sig eller att tänka på en radio? Vad uppnår man med det annat än egen tillfredsställelse?

"Every point of view is a view from a point."

retep
2013-02-15 12:07
#19

Energifrekvens, svängningstal, vibration. All energi, all materia, allt skapat vibrerar med sitt specifika svängningstal, med en given frekvens. Allt skapat hålls samman på detta vis. Varje tanke vi tänker har sin frekvens. Vi har alla (latent )förmågan att i vårt medvetande påverka dessa energier och ändra dess svängning för att generera en mer gynnsam effekt.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[Starman]
2013-02-15 12:13
#20

#19

Det där såg ut som massa kvasivetenskapligt svammel. Alltså. Det såg ut att vara vetenskapligt eftersom du använde vetenskapliga termer, men om man tittar på vad dessa termer betyder så kan man dra slutsatsen att du i princip skrev ingenting just nu.

Annons:
retep
2013-02-15 12:40
#21

Det har du kanske rätt i Starman… Energi är ju inget och endå! Energi omvandlas till materia och omvänt och det sker hela tiden, på alla sätt och alla nivåer i skapelsens mångfald. Ingen vidare förklaring…om man inte är villig att sätta sig in i frågan…hur och när och var och varför och varför inte…

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Ghosthunter
2013-02-15 15:15
#22

Inget att bry sig om starman. Han kan inte detta och är bara ute efter att märka ord och starta bråk.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Starman]
2013-02-15 17:12
#23

När någon bara slänger ur sig massa ord med egentliga innebörder på ett sätt som gör att dennes mening inte får någon innebörd över huvud taget.

Är det då fel att märka ord?

Bråk vill jag verkligen inte ha, sluta hitta på.

retep
2013-02-15 17:56
#24

Ghosthunter! Vad är det jag inte kan?! och vad finns det att bråka om?!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Ghosthunter
2013-02-15 18:07
#25

retep - Om du läser noga i #22 så ser du att det inte handlar om dig!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

retep
2013-02-15 18:26
#26

#25 Det kan jag inte få det till…vem är det då du menar när du skriver "Han kan inte detta och är bara ute efter att märka ord och starta bråk." ? Starman Du säger " sluta hitta på" vad och vem menar du då?

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Ghosthunter
2013-02-15 18:40
#27

Jag har ju skrivit starman i texten….har du inga glasögon?

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Ghosthunter
2013-02-15 18:43
#28

Jag skrev ju att det är inget att bry sig om starman. Annars hade jag skrivit att det är inget att bry sig om retep.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

MrX
2013-02-15 21:25
#29

Din formulering är rätt lätt att missförstå Ghosthunter. Det är som om du vänder dig till Starman i din kommentar.

Vi vet dock att Starman är den som märker ord och vill ställa till bråk.

retep
2013-02-15 21:37
#30

Ghosthunter! Din förklaring, eller ursäkt håller inte när du säger "Inget att bry sig om starman. Han kan inte detta och är bara ute efter att märka ord och starta bråk" Du kan ju knappast mena Starman eftersom du säger det till honom. När du säger till Starman" Han kan inte detta…" Då kan du ju inte mena att det är Starman som är "Han"! Mig spelar det ingen roll…men ändå! Stå för vad du sagt och vad du menar…om du nu tror och menar det!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Ghosthunter
2013-02-15 21:48
#31

Om jag formulerar om texten i #22 och skriver:

retep - Du behöver inte bry dig om Starman. Han kan inte detta och är bara ute efter att märka ord och starta bråk.

Förstår du nu vad jag menar??😛

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Internettan
2013-02-15 21:48
#32

#30:

Han formulerade sig lite fel men menar typ "det är ingen idé att bry sig om Starman". 

Min fråga är "vem mäter frekvenser på tankar och människor så att man ser att ni har rätt?" Om man vet något specifikt så måste ju denna vetskap komma från någonstans annat än bara genom en ande eller så.

"Every point of view is a view from a point."

Ghosthunter
2013-02-15 22:05
#33

Precis så, Internettan😉Jag ser och erkänner nu att jag skrev det lite klumpigt. Jag ber om ursäkt för det!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

retep
2013-02-15 22:18
#34

Tack Ghosthunter…nu förstår jag! Jag för min del är inte intresserad av kontakt med andar. Är mer intresserad av kunskapen ock teknikerna för att höja min egen energi, harmoni, närhet. Samordna känslor, tankar och handlingar. För att förhöja mina upplevelser och hur jag integrerar med andra. Det görs idag inom en del olika vetenskapliga områden, studier och mätningar kring medvetandet och hur hjärnan fungerar. Är man intresserad kan man ta del av dessa. Sen kan man eventuellt bilda sig en uppfattning om vad man tror är rätt.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Annons:
Internettan
2013-02-15 22:55
#35

Fast jag menar inte att just du fått din info från andar. Men jag misstänker starkt att denna kunskap om vibrationer från början kommer från en ande (inklusive Gud?). För jag har svårt att tro att vetenskapen om detta är så gammal som andligheten som talar om frekvenshöjning mm.

Så när ni använder denna specifika kunskap - var har ni fått den ifrån? Själv har jag fått den från en massa böcker där författarna "bara vet". Men ingen har någonsin talat om var kunskapen kommer ifrån. Därför undrar jag.

Jag googlar men kan inte hitta någonting om att man mätt upp tankars eller människors vibrationer. All info jag hittar kommer från andligt håll där man bara vet. (Jag säger inte att det inte är så, jag bara undrar hur alla vet det vi inte kan se.)

"Every point of view is a view from a point."

retep
2013-02-15 23:49
#36

Kunskapen om energier, frekvenser, vibrationer eller vad vi kallar den är urkunskap, den har alltid funnits. Det är de naturliga lagar och krafter som ligger till grund för allt skapat. http://www.kreaprenor.se/main.asp?g=10&r=335 http://www.kreaprenor.se/main.asp?g=11&r=356 Del 1 http://m.youtube.com/#/watch?v=OrcWntw9juM&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DOrcWntw9juM&gl=SE Del 2 http://m.youtube.com/#/watch?v=FSxluvq5HI0&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DFSxluvq5HI0&gl=SE http://tmdoctors.info/

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Internettan
2013-02-16 08:50
#37

Ok, tack för länkarna.

"Every point of view is a view from a point."

Upp till toppen
Annons: