Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 1209 ggr
Zofia89
1

Släkt...

Hej!

Undrar om jag skriver detta på rätt sajt nu…

Det är så att min farfar var adopterad och han ville aldrig riktigt prata om sin biologiska familj… Han var hemma från skärgården och jag vet att hans far hette Holger…

De var många syskon och halvsyskon som blev adopterade och/eller skickade till fosterfamiljer eftersom mamman inte klarade av att ta hand om alla ungar…

Så till saken…

Idag fick jag ett meddelande på facebook av en man som var på jakt efter sin biologiska släkt, i hans fall var det hans far som hade blivit adopterad och han berättade att han hade lyckats spåra så långt som att hans farfar var hemma från samma skärgård som min farfar och hade samma efternamn… Han undrade om vi är släkt och om jag visste nåt mer och jag skickade tillbaka vad jag har för fakta och att jag skulle snoka lite i det hela….

Nu är det så att när jag sedan gick in på hans profil på facebook och satt och tittade på hans profilbild fick jag en känsla av att jag känner honom, att jag vet vem han är…

Kan man känna på sig sådant här? Betyder det större chans att vi är släkt när jag kände på det här sättet? Jag vet att jag aldrig träffat eller sett personen ifråga…. Han kändes såååå bekant!!

Gaiatri
1

Jag upplever att jag ofta känner så för släktingar som jag inte träffar så ofta eller för första gången. Det finns något mycket bekant över dessa. Jag känner igen både utseende och rörelsemönster, gester ,etc.

[Norpan88]
2

Häftigt. Jag tror man kan känna på sig om man är släkt. Berätta gärna hur det går!

[janne560]
0

Finns fler band…än släktband…Foten i munnen
Ha en bra natt.

Zofia89
0

Vi var inte släkt :-( men kanske vi har varit vänner eller nåt i något tidigare liv… Han känns såå bekant!!

[janne560]
0

Händer rätt ofta att jag stöter på folk man känner igen på något sätt.. Gör ingen grej av det.Glad