Trevlig nyhet
Flera här anser mig lite arrogant har jag märkt. Men jag kan säga jag fått en trevlig nyhet för er som anser detta viktigt..
Jag har fått utan att fråga ens kontrakt med ett förlag till bok. Detta är bra för de som vill förstå. Skall bara skriva den först ;)
Detta efter en intervju igår. Tummen upp för det…
Roligt för dig!
Lycka till med boken!
Vet inte än om jag vill, jag har liksom inte det som prio. Världen behöver kanke lite nya tankar men frågan är om tiden är rätt.. Får se men tack för ditt fina svar..
Och du berättar det här för andra för att…?
#3 Kallprat/skitsnack. Också två namn med samma betydelse.
vad heter förlaget?
Jag berätta det för att folk skall sluta sikta på min personlighet och mer på vad jag gör, detta underlättar för mig då det är mycket lättare o prata med folk som försöker se bakom sin egen tro om mig eller andra..
På vilket sätt gynnas läsarna på detta foum av att veta ifall du skriver en bok eller inte?
Vet inte beror nog på deras mål mer än vad de tycker om det eller inte…
Men frågan var vad ditt mål med att berätta är?
Hmm anser jag skrev det men upprepar det för din skull:
"Jag berätta det för att folk skall sluta sikta på min personlighet och mer på vad jag gör, detta underlättar för mig då det är mycket lättare o prata med folk som försöker se bakom sin egen tro om mig eller andra.."
Jag tycker det verkar konstigt att du blivit ombedd att skriva en bok, med tanke på att sättet du skriver på är svårläst och grammatiskt felaktigt. Borde inte ett förlag ha vissa krav på att dess författare kan uttrycka sig väl i skrift?
Du glömde min tidigare fråga också: Vad heter förlaget?
Mycket här i livet är lustigt. Men just detta förlag ansåg att jag passade bra i deras. Sedan hur jag skriver när jag skärper mig (noga) vet du inget om.
Förlagets namn är inte intrssant utan det jag skall göra. Folk är lustiga varför är intresset mer på sådant än vad jag vill säga? Aja nu vet ni som är intresserade ni andra ja ni liksom jag kan släppa tråden ;)
Har du gjort någon bok tidigare
Jolli - Nej jag har fått frågan av många när det skall ske, dock har jag ansett att jag inte har kunskapen för det. Då jag inte vill göra en bok om bara inget. Finns nså många v dem numer där det är tro och gissningar. Jag anser mig ha ansvar mot de som läser den.
Nu var jag på intervju med en person om just andlighet, de kunde inte släppa mig så de frågade om jag kunde via deras förlag skriva en bok. Så fler får veta. Det jag skriver i dessa trådar har mycket litet substans i helheten men ja lite finns det för den som läser texten och inte mig…
Håller med östgöten. Oavsett om man skriver på ett forum eller till en bok så märker man rätt så snabbt om man har känslan för just skrivande. Tycker att det känns som en rätt så dålig bortförklaring. Varför skulle du skiva osammanhängande och ostrukturerat här och sen skriva helt perfekt annars? Men men, bara en tanke. Nu har ju alla här inne i alla fall fått en knäpp på näsan minsann eftersom att vi nu vet att du ska skriva en bok. Hrm… "guru, ängel och Gud" var det ja…
Öhm, va spelar det för roll egentligen om någon skall skriva en bok eller inte.
Man har rätten att sluta försvara sig, men kan ju vara lite kul att se folk springa till vattenkällan i brist på eget.
:/
Hmm, ja trevlig nyhet för mig verkar inte lika trevlig för andra. Detta gör inget dock då det var en nyhet inte en anledning att bråka så ja det är ju upp till er om ni kan gilla att jag gör det eller gå på mitt sätt och skriva.
I vilket fall, så är det faktum att det blir av redan klart. Varken ni gillar mig, mitt skrivande eller det jag vet/kan.
Ett råd till er som envisas med att se negativt på saker, se er om lite. Goda råd tar jag gärna emot, till o med tillsägelser om något men inte rena personliga åsikter om mig, mitt skrivande eller annat runt mig. Det är ett problem för er att lösa om er.
Se det som en chans att lära er om era reaktioner när ni läser det jag skrivit, detta kan bli lärorikt för er. Lycka till
#17 Den absolut fegaste man kan komma med (anser jag och jag är sjukt trött på det) när alla andra försvar sinat är att lägga över ansvaret på alla andra som läser.
"Se det som en chans att lära er om era reaktioner när ni läser det jag skrivit, detta kan bli lärorikt för er."
Så här säger alla när dom inte längre kan försvara sig med annat. Nej, ansvaret ligger inte bara hos läsaren, det ligger i den som skriver också. Punkt. Folk regarar som dom gör av en anledning och vad är det nu, tredje (?) forumet där du möter folk som höjer ögonbrynen för hur du sätter dig över alla andra.
Ta dig istället en funderare på varför så pass många, helt olika människor regarer väldigt lika på dina uttalanden. Alla vi har EN sak gemensamt - du. Det skulle kunna vara lärorikt för dig. Lycka till.
#18 eller att du vill också skriva en bok?

#21 Omg… ja, min reaktion beror på att jag är less på personer som du som sätter sig över alla andra och tror seriöst att dom är någon slags gud, guru, eller vad du nu vill kalla dig.
Precis samma som att man bli förbannad när man läser något i aftonbladet hur t.e.x någon farit illa eller reagerar på något på nyheterna. Det är inte konstigare än så och det har inget med mig som person att göra. DU har ansvaret för vad du skriver. Inte vi. Sen märks det bara ännu mer tydligt på ditt svar att du inte har något mer att komma med. Sorligt.
Vad har så många imot dig, jag har inte förstått det? Kan du berätta?
*Kärlek & lycka*
Du kan göra boken när du blir äldre också.Kan också ibland vara bättre,beroende på vilket ämne och va du vill och önskar förmedla till en läsare i en bok.
Kul, lycka till ! 
Som #24, vet inget. Men Grattis!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Lycka till!!
Tycker att man håller sig från reaktion, så länge man förmår. Ingen reaktion är rättfärdig, men till slut reagerar kroppen. Tills dess kan det inte heller kallas reaktion?! Reaktion är ju tanklös…

Förlag hit och förlag dit, vet att Vulkan.se är relativt lätt att skriva en bok för, allt från pocket, inbunden tille-bok till bloggbok. Har en vän som aldrig ens varit i närheten som släppt en bok via dem nyligen, även jag har ett konto där, där jag tänkte att jag skulle försöka få till en bloggbok eventuellt över min dotters sjukdomstid.
Jag tycker de flesta som vill släppa en bok, är de som "jagat" förlag? inte att ett förlag mitt i allt …ÖH du … kan du skriva en bok? Nåja. Vad vet jag 

aldrig ens varit i närheten, av ett författarskap, skulle det stå också. *imt
Jag vet inte, har hört om de som faktiskt blivit tillfrågade. Vissa vill bli det ena, och det andra men springer bara efter sitt eget framtidsspöke.
Om man har något att komma med tänker jag att möjligheten visar sig..därför jag sällan brukar försöka så mycket, för varje försök är rätt meningslöst egentligen.
Inte på ett deprimerande sätt, men meningslöst som i att varje försök utan spontan grund är ett försök att släppa senare.
Fråga vem som helst som har fått en förfrågan. En del tackar ja, andra tackar nej.
Jag tror också att det händer att förlag kan göra en förfrågan även om det är ganska ovanligt. Det är också trevligt tycker jag när någon delar med sig och berättar sina nyheter om planerad bok eller annat. Trevligt! 
Om du inte fått bara positiva reaktioner på denna nyhet så är det kanske för att du uttryckt dig på ett negativt sätt i flera trådar.
Jag kan också säga att om jag ska läsa en bok eller ett inlägg, eller lyssna på ett budskap om andlig utveckling så blir jag ju inte intresserad av att läsa om det står att jag inte kan utvecklas andligt eller att de flesta inte kommer att kunna utvecklas andligt. Det blir ju lite knepigt. Varför ska jag då läsa om det andliga eller hålla på med andlig utveckling. 
Men det kanske inte var det du skulle skriva om…
Hur som… jag har gått igenom lite gamla trådar och upptäckte då att du redan varit inne på sajten för några år sedan med andra användarnamn som då fick skrivförbud. Men jag avvaktar fortfarande… jag tror ju på mänskligheten och människor.
Vad spännande för dig, Daniel! Var kan man läsa intervjun???
Daniel?
Jag läste trådskaparens informationssida.
Hej, den är under klippning, så där av får man vänta lite men kommer ut i veckorna. Tack för den fina kommentaren
Jag känner inte till dig då jag är så sällan här men jag säger Grattis till att du fått chansen att skriva en bok :)
Man behöver inte känna någon för att ge lite kärlek.
Min vilja var inte att få grattis även om jag är tacksam över detta. Min vilja var att berätta lite om vad jag gör.
Jag tackar än en gång för de fina orden.