Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 1450 ggr
MetalBeatch
0

Förvirrande koppling

Hejsan kära vänner!

Jag behöver be er om hjälp angående en sak. Jag vet inte om det är jag som är galen eller om det faktiskt är.. På riktigt så att säga. Men det är så att jag känner en viss speciell koppling till en annan person, som tyvärr inte lever och jag har aldrig träffat denne. Skulle ändå så aldrig kunna ha haft möjligheten heller eftersom att denna person var väldigt stor och är fortfarande det inom kändisbranschen tyvärr.

Jag vet att jag är ung och antagligen är inom en större utveckling, både inom det spirituella och det psykologiska, men detta är för skumt och ”påfrestande” för att vara något sådant, anser jag som lever i denna situation. Men jag måste ha åsikter från en annan kunnig.. synvinkel så att jag kan utveckla mitt tänkande angående detta ämne.  Dessutom så har denna person stor betydelse för väldigt många, det finns dem som t o m har kopierat personen i utseende och kreativitet, i värsta fall personlighet. Egentligen, så borde jag kanske känna lugn om det finns dem som känner som mig, men jag bara mår sämre av att se det, höra det etc.

Sammanträffanden bara kommer upp hela tiden angående detta, jag ser fler som har något med personen att göra på klädesplagg (det börjar t o m bli mode nu), på internet, i radion, på krogen, i butiker, hos personer jag lär känna, namnet kommer upp hela tiden och personer som liknar denne stöter jag på då och då. Eventuellt andra stora personer jag beundrar har något med personens datum att göra. En som jag träffar nu har fått kommentarer att han liknar denne person (kan medge lite), han t o m spelar samma instrument och har samma stjärntecken.

Dessa sammanträffanden började komma upp så fort jag kom i kontakt med personen som jag känner koppling meds skapelser. Det känns som om man känner av kopplingen, personen, när man ser bilder och filmer på vad denne har skapat, på vad denne upplever etc (eller bara spontant då och då). Att när man ser personens ögon så känns det som att man har sett dem förut eller att man känner av t ex personens händer (har endast sett och hört personen via elektronik, men ändå så dyker det upp en oförklarlig känsla). Jag känner det typ i hela kroppen, det känns ibland nästan som om man ”spänner skelettet”.

Jag har sagt till mig själv flera gånger att det bara är en fas, att det är en typisk förebild för sådana som mig och att personen var så pass egen att det inte är konstigt att jag känner som jag gör. Att jag faktiskt har en väldigt stor och livlig fantasi, så att jag helt enkelt kan leva mig in i vad som helst.

Men det bara faller tillbaka, gång på gång på gång.. Och det är värt att fråga er helt enkelt. För vem vet?

Man vet aldrig vad som kunde ha hänt förrän man har gjort det.

Så vad tror ni att detta kan betyda? Är det något psykologiskt, vetenskapligt eller något speciellt?

Tack i förväg för att ni tar er tid och läsa, hoppas ni förstår och fråga gärna om det är något ni undrar över för att utveckla ert svar eller liknande. Peace <3

[truck70]
0

Hej MetalBeatch!

Började ett svar tidigare, men behövde springa..
Känner igen mig i det att ha personer i närheten, som att någon lägger en hand på ena axeln, att mobilen slutar fungera då man kanske är på väg att göra något förhastat, eller att en speciell person kommer och hälsar.
Detta är inga fysiska personer, men förnimmelser av något andligt.

Jag tänker att det både är psykologi, och spirituellt. Det hänger samman, och inget man behöver dela upp.
Som någon har varit inne på i en annan tråd.

Inget nytt för mig, men det börjar bli mer påtagligt, och mindre störande än tidigare. Folk i allmänhet är också mycket mer öppna, över bara några månaders tid.

MetalBeatch
1

Tack för ditt svar Truck07!
Känns bra att någon är lite på samma bana och mycket fiffigt med att psykologi och spirituellt kan hänga ihop.. Tackar än en gång!

Dock så kanske det inte är riktigt det jag menar, undrar över, känner jag då men ja..det är bara en liten del jag undrar över som är själva kärnan i det jag är fundersam över.

Men det jag undrar över nu är:
Har du någonsin känt en viss koppling till någon? En oförklarlig koppling alltså? Att en viss person (en kändis, en kompis, en släkting, en främling etc) har något speciellt med dig.. Finner inget bättre ord än koppling.. Denne kan vara en som är mycket nära eller en som helt enkelt är långt bort och nästan försvunnen. Eller omöjlig och få tag i.

Kan vara en känsla av att ni känt varandra tidigare, att ni kanske är samma person, en själslig spegel, att personen är en viktig del av din helhet, att ni hör ihop på något vis, m m.. Kanske t o m att denne söker dig för en särskild uppgift, för att ge råd eller liknande..och då fokuserar jag mest på någon som är bortgången, för så är det i detta fall.
Men känner du av det med någon levande så dra in det med, kan vara en liten hjälp på vägen ändå.

Eller att någon/något/känslan vill att man ska ha personen med i något, för att fullfölja någonting i sitt liv, en viktig del av utvecklingen eller någonting annat.
Det är jättesvårt att förklara denna känsla, så egentligen bör jag ta reda på detta själv, inombords, men vill göra lite "rådfrågning" ändå.

Hoppa du förstår! Tack igen! :)

Gaiatri
1

Jag tror att det är vanligt att man kan känna en koppling till personer. Det jag tänker är att personen representerar något som finns i dig. Det handlar inte så mycket om kopplingen tilll personen som man upplever utan det personen representerar. Det kanske är en kvalitet som man vill ha mer av i sitt liv, en känsla eller en energi som man tycker att personen för med sig. Det kanske är något man vill utveckla hos sig själv, men inte riktigt vet hur. Då letar man ofta efter personer med de egenskaperna för att få ta del av denna energi. Men egentligen så kan man också titta på vad det är personen representerar och sedan försöka utveckla detta inom sig själv.

Om det är någon som du har i din närhet så kan du pröva att utveckla kontakten till personen, men ju längre bort som personen befinner sig från ens vanliga liv desto svårare blir skillnaden mellan verklighet och önskan. En person som man inte träffat eller bara träffat lite ytligt några gånger bygger man ofta upp en illusion om. Man kan tro att kopplingen till personen är viktigt och att man har en redan förutbestämd väg att gå med personen. Men om det är så att det är en viktig relation att utveckla så hade livet fört fram de förutsättningarna.

När känslan av att det är något man behöver göra eller att det finns en förutbestämmelse så kan man ofta mista sig på vad det är. Det man behöver göra eller utveckla kommer oftast att öppna upp sig när man är redo. När det liv man lever och det liv man önskar leva inte riktigt överensstämmer så blir det svårt i det inre. Ju större skillnaden är desto svårare blir konflikten i det inre.

Man bygger ibland upp illusioner eller tankeformer om personer. Dessa tankeformer kan man känna och uppleva som sanna och verkliga. Det finns också astrala illusioner som kallas för glamourer. Oftast när man känner kopplingar till kändisar så är det en glamour som man har byggt upp.

MetalBeatch
0

Tack så jättemycket Gaiatri!
Det var ett mycket bra svar och något man behövde höra. :)

[truck70]
0

#2 Jag känner igen det du skriver, och har upplevt liknande med flera personer.
Tänker faktiskt som gaiatri skriver, att om livet är rätt, då faller allt på plats.