Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 1638 ggr
starl1
1

någon som

Hej alla:)

jag fick för ett tag sen veta att jag är medial och har ett utvecklat sjätte sinne. Det kom inte direkt som en överraskning.. men det var också en rejäl lättnad.

Men hon sa också att min förmåga är rätt passiv just nu och att det inte är rätt i tiden för mig att utveckla den. Utan att jag ska vänta ett tag. Jag antar att hon sa så eftersom mitt liv är ganska rörigt för tillfället, jag kom till henne pga ett vägskäl. Men det har liksom blivit värre och starkare efter att jag fick "veta" (har haft mina aningar sen jag var liten)

Jag skriver här är för att jag blandar ihop min förmåga med egna känslor, kan inte reda ut vad som är vad vilket leder till trubbel enbart för mig själv och ja, min sambo ;)

Jag känner massor av energier allt från djur, hus, personer, platser osv. andras tankar, handlingar - vad som komma skall. Jag känner hur personer mår, oavsett om jag känner dem eller inte. Om jag vill eller inte. Jag väljer inte att känna/se utan det kommer till mig. Vilket kan vara riktigt jobbigt men kul också såklart.

Jag skulle vilja lära mig att meditera då jag tror att det skulle underlätta för mig. Jag vill också lära mig välja/kontrollera att känna/se. Tips?

Jag är en så kallad newbi, jätte nyfiken men samtidigt rädd för vad jag öppnar upp till. Någon som kan hjälpa mig, guida mig? Någon som är i samma situation kanske? Svara på tråden eller skicka ett mail här.

KRAM

Nattuggla
0

När man är medial och jobbar med de på andra sidan, så måste man emellanåt lära sig att "stänga av" annars är man som en öppen kanal mellan jordelivet och andevärlden, vilket då gör att det kommer en massa olika möjliga energier.

Som när medium jobbar med att kontakta eller ge vägledning till någon så "öppnar" de upp sig mot andevärlden när de jobbar, för att när det är slut på sessionen "stänga" ner igen.

Det går inte att vara uppkopplad hela tiden Glad det blir bara jobbigt och rörigt.

~ Alla människor har ett hjärta, men storleken varierar. ~

Denna kommentar har tagits bort.
yamher
0

Lär dig att stänga ner dig så håller du undan andras energier och mående. Men vissa mediala arv som ett " sjätte" sinne är sällan man kan stänga av. Ofta går det ivågor. Ett bra sätt att lära dig att hantera det är genom att träna upp känslan. Att när du känner att du inne i en våg av mer träffsäkerhet kan du öva på saker. När du behärskar känslan så kommer du känna skillnaden i "magtrakten" eller någonannan stans hur säker du är. Om det rör sig om gissning eller gåva. men det kan ta många år att bli säker eller säkrare;)

Alis volat propriis Oskyldig

Denna kommentar har tagits bort.