Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 3780 ggr
[trewq]
0

Kronchakrat

Enligt min förståelse är öppnande av tredje ögat en bra bit på väg mot fullhet/tomhet/upplysning vad man nu vill kalla det. Att bli en kropp utan blockering.

Förstår jag det rätt om en liknande öppnande sker vid kronchakrat, som nästa steg efter att tredje ögat öppnats?

trewq

[trewq]
0

För att sortera ut tankarna bland annat tänkte jag dela vad jag erfarit. Har varit trött de senaste dagarna, och sovit ganska mycket vilket så klart har hjälpt. Sedan på morgonen då under yogapasset upplevde jag en otrolig meditation, kan vara för att jag lagt till någon teknik och det är effekterna i början. Hur som helst. Kan närmast beskriva det med att färdas i hög hastighet i en bil på motorvägen, eller färdas i rymden bland planeter, och stjärnor. På slutet fick jag låta mantrat fortsätta en stund, och sluta av sig själv för att inte krocka i en vägg med att tvinga det att stannas.
Under den meditationen var det som att dra en propp ur övre delen av nacken, och en klump med energi pressades uppåt mot övre delen av huvudet. Alldeles i slutet av meditationen så ungefär då lät jag mantrat vila.

Efter att ha skrivit lite på ett forum gick jag och gjorde mat. En sugande känsla mot övre delen av huvudet kändes, för att sedan stabiliseras mot marken. Som att landa i sig själv. Blev också en tystnad, men det har jag upplevt förr så tänkte inte så myckket på det.

Sedan kände jag en stark nyfikenhet med detta om kronchakrat, så lade ut frågan här, och fick svaret på en gång efteråt. Ungefär fem minuter senare kom en ljusflash, ganska stark.

Nu känns det som att allt sugs uppåt i mig, de blockeringar som är kvar. Att energin pressas mot toppen av huvudet. Glad att kunna dela med mig här, säkert har fler varit med om liknande…

Ghosthunter
0

Nej, inte riktigt samma sak för mig. Men det har hållt på att pirra, klia och tryckt på mitt kronchakra i 4-5 månader nu…nästan konstant, eller iaf någon period varje dag. Jag pratade med en expert på chakran och hon sa att det är andlig utveckling och att jag är på väg att öppnas upp för fullt. Samma sak sa hon om pannchakrat.Flört

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Gaiatri
0

Den förening som sker mellan pannchakrat och kronchakrat kallas för "det tredje ögat". Man kan känna aktivitet av olika slag i både pannchakrat och kronchakrat. Det kan föra med sig olika upplevelser av energin i dessa chakran. När dessa chakran lyser och ökar i storlek, så kan de förenas och bli som ett center. Då kallas det för det tredje ögat. Det kan medföra tex att man ser ljuset i huvudet eller känner av fenomen av olika slag.

Egentligen så är det en förening av personlighetens ljus och själens ljus och medför så mycket mer än upplevelsen av föreningen i form av olika fenomen.

[trewq]
0

I det system jag använder förstår jag det som att man först arbetar med att öppna tredje ögat, och rena nerven mellan det tredje ögat (pannchakrat), och rotchakrat. Bland annat med andningsövning. Sedan i förlängningen öppnas kronchakrat. Har dock inte hunnit så långt i läsningen så kan inte säga något bestämt. Men förmodar att det både finns övningar som stimulerar detta, men att det ska ske som en efterföljande händelse av att ryggradsnerven renas.

Gör man detta med förnuft, och läser, och lyssnar, tar ansvar för sin träning märker man om man går för långt och kan ta ett steg tillbaka. Annars går det utmärkt med bara meditation.

Ghosthunter
1

trewq - Ja meditation är jättebra. Jag har fått alla mina gåvor genom bara meditation (så vitt jag vet) Gick från ingenting till att jag kan kommunicera med andar, känna energier, läsa av föremål och foton…etc. Men jag behöver dock bli bättre!!Flört

Värmland"

[trewq]
0

Vad ska du bli bättre för? Man är redan allt man kan bli. Personligheten är faktiskt tankar som sköljs genom hjärnan. Okej, det kan ligga mer än så där, själens alla erfarenheter men att försöka bli bättre hör till personligheten.

Andliga övningar öppnar en för själslighet, ödmjukhet. Resten kommer på köpet skulle jag säga.
Annars blir man lite av en hund som jagar sin egen svans :) Har tipsat om meditation, med mera för de som är duktig på engelska. Två gånger om dagen, 20 minuter ungefär och fler tekniker för de som känner för det.

Man kan alltid göra mer, men huvudsaken är att man är nöjd i nuet. Resten blir man knuffad spontant till att göra.
Om man inte har en uttänkt plan då, men den blir oftast inte helt som man tänkt sig ändå.

Ghosthunter
0

Haha….för att jag helt enkelt vill bli bättre….jag är inte tillräckligt bra så att jag är nöjd självSkrattande

Värmland"

[trewq]
0

OkayGlad

z12
0

Du kanske fick nån sorts komplentation, man kan ju få vad man behöver om man mediterar rätt. Det var lite fart som hände, och ddet verkar vara tur med den meditationen.