Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 3422 ggr
Tiziana
0

HJÄÄLP

Hejsan alla .

Jag hoppas jag är på rätt sida för att få hjälp Skäms

Jag är 47 år. Är så trött på mig själv. Jag kan inte koncentrea mig, kommer inte ihåg något, kvittar om jag tycker det är superintressant. Jag har ingen utbildning på grund av detta, jag vågar helt enkelt inte. Tankar, tankar hundratals tankar flyger genom mitt huvud natt som dag. Känns som jag aldrig kommer till ro. Känner mig orolig inombords, men vet inte varför. Har inget att va orolig för. Och nej, jag är inte depprimerad.

Men mina funderingar har börjat gå till att jag har blockeringar från tidigare liv. Undrar om nån här har nån tanke om vad jag ska söka. Transhealing? skulle det kunna hjälpa mig?

Jag vill så gärna plugga till nåt intressant o kanske starta eget.

Jag känner mig korkad o oallmänbildad..

Tacksam för alla svar, dock inte svindyra, har inte så mycke pengar.

Kram på er alla

JohannaEkroth
0

Visst kan det vara så, men du har inte funderat på om det inte kan vara en diagnos som heter ADHD eller ADD, då du skriver att du hade svårt i skolan också…? Bara en tanke, är det kanske så är du välkommen in på ett besök på Bokstavsfolk som du har länken till nere i min signatur. Jag är Medarbetare där. Glad

Men visst kan det vara en energi som har fått fäste i din aura och påverkar dig negativt också.

Men visst kan tidigare liv ha påverkan på livet man lever nu. Stor påverkan!

Hur länge har du haft dessa känslor och symtom är min fråga?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Tiziana
0

Hej Hanna..

Tack för ditt svar Glad. jag har själv tänkt i dom banorna, någon bokstavskombination.

Jag hade inte svårt i skolan, men jag är rädd för att plugga nu. Jag var medelmåttig i skolan, men fick verkligen plugga för att vara medel.

Jag har haft dålig självkänsla så länge jag kan minnas. men jag tycker det har trappats upp med åldern.

Jag ska gå in på din länk o läsa lite Skrattande

[Kathja]1
2

För mig låter det mest som att du skulle behöva hjälp med att sortera i alla tankar och känslor. Bort med dem som gör skada och som inget tjänar till, och in med sånt som skapar frid och ro i sinnet. Sedan jobba med din syn på dig själv därför att så länge som du ser så negativt på dis jälv som du gör är det svårt att lyfta jaget, m.a.o du skulle behöva få hjälp med att öka din självkänsla och ditt självförtroende. Det behöver inte vara så svårt, bara du hittar någon du litar på och som kan vägleda dig. För självklart kan du plugga! Och självklart kan du starta eget! Eller starta eget utan att plugga!

Drömmar är till för att levas, inte bara drömmas. Men visst kan det ävan vara som så att det skulle hjälpa upp med medialvägledning…

Du får väl prova dig fram, det finns mycket gratis på nätet. På youtube finns info om allt ifall du vill testa lite olika grejer… Du är välkommen att titta in på min hemsida om du vill, där finns lite tips och trix för hur man kan styra upp sig själv och sina tankar.

Otroulig
2

Hej Tiziana,

Sin självkänsla kan man öva upp. Det finns mycket böcker om detta. Själv började jag med Mia Törnblom. Att göra övningar, skriva må bra bok osv har i alla fall hjälpt mej.

Är man trygg i sig själv så blir man lugnare. Meditation och mindfullnes är kanske det man tänker direkt på när tankar far och flyger. Men jag tror att det är bra att börja från grunden. När man är trygg i sig själv kan man gå vidare.

Alla är vi olika och en del kan gå direkt på meditation. Det där får man känna efter själv. 

Allt sådant här arbete tar tid. Ha tålamod och var snäll mot dig själv.

Kram

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
1

# 4 Visst är det så! Man får ta det steg för steg och tillåta det att ta tid, man får inte glömma att det har tagit många år och många tankar att bli den du är idag. Då kan du inte vända skutan på en vecka, det krävs tålamod men det går och det är ju det viktigaste. Att skriva en tacksamhetsdagbok brukar vara bra. Skriv ner minst tre saker var dag som du är nöjd med vad det gäller dig själv - saker du gjort, eller sagt, eller inte sagt, eller inte gjort - bara det är tre saker som känns bra för dig. Inte tre saker om någon annan, eller tre saker där du gjort något bra för någon annan utan tre saker med full fokus på dig själv och det du är och gör. Med hjälp av det kommer du att förbättra din självkäsnla och ändra din självbild till något mer positivt än idag.

Sedan gäller det att styra tankana, att inte tillåta dig att fastna i negativa spiraler och där finns det oxå en hel del sätt att jobba. Men ta en sak i taget!

NlNA
1

Hej Tiziana!
Säg den som inte varit i din situation - du är inte ensam (om det kan vara en tröst).

För lite mer än ett år sedan hamnade jag i en jobbig situation på alla plan. Jag visste varken ut eller in och hade ingen aning om var jag skulle börja för att ta itu med allt.

Jag hade nästan nått botten och tiden som följde blev inte lättare att hantera. De senaste åren har jag fått många bevis på att jag lever här på jorden för att lära, det är en skola och det gäller att hitta godbitarna. Men en sak är säkert, vi kommer vidare, man tar till sig lärdomen, bara man lär sig att lyssna! Men vem kan ge oss svaren? Vad gör man när man inte hittar dom själv? Vad vet jag vad som är rätt och vad som är fel? Hur ska jag veta vilken väg jag ska gå på. Jag har pendlat sååå mellan förnuftet och hjärtats väg….

För ett år sedan fann jag min mentor. Hon är det bästa som hänt mig… Har aldrig träffat henne men pratat med henne flera gånger via telefon. Hon är min coach, och en riktigt skicklig sådan!! Vi är nog många som träffat ett urval av medium men hur ska man veta vem som är "bra". Jag har träffat flera, 5 stycken (på 6 år)  men det finns ingen, än så länge, som har toppat henne! Hon berättar inte bara vad som händer i din framtid, hon berättar om DIG, vad DU behöver, vad du INTE behöver och hur/vad du ska göra för att nå ditt/dina mål. Jag var mållös efter vårt första samtal och alla samtal efter det har varit lika givande.
Då jag befann mig i en jobbig situation för ett år sedan så blev hon mitt halmsrå för att kunna se klart och då huvudet ständigt fylldes med tankar hit och dit blev hon den som kunde trassla upp mitt "nystan" av alla fladdrande tankar. Bättre psykolog finns inte!! Hon är 10 gånger bättre. Hon är enkel, hon är lugn, trygg och väldigt mån om sin kunds mående.
Hon heter Fia och är värd en sittning (antingen hos henne IRL eller via telefon). 300 kr för en sittning på 1 timme är värt varje öre - du kommer inte att bli besviken.

Det var mycket tack vara hennes vägledning som gjorde att jag "lättare" kunde ta mig igenom det jobbiga. JAG gjorde jobbet men hade hennes ord som stöd. Hon berättade de saker jag behövde höra för att ta avgörande beslut och fick mig att inse att jag kunde se mycket i ett annat perspektiv, jag lärde känna mig själv!
Idag mår jag fantastiskt bra och kär… i livet. Jag njuter varje dag för det jag har och vet att nu är jag på rätt väg. Livet är en resa och jag följer med.

Jag tror mycket på tillfälligheter när saker helt plötsligt dyker upp och då är det viktigt att inte missa chansen. Fia dök upp vid ett sådant tillfälle och det är jag evigt tacksam för!

www.fianathome.se är hennes hemsida om du är intresserad.

Om du hellre vill ha tips och råd via litteratur är "The Secret"-böckerna några som hjälpt mig väldigt bra. Hemligheten, Kraften och Visdomsord! Inte speciellt dyra heller.

Varmt lycka till!
NINA

Tiziana
0

Oj, tack alla som svarat.. Känns skönt att få peppning och råd.

Jag har läst massa böcker bla Mia T, men jag bara läser blir inte färdig till att GÖRA Skäms. Ska ta mig i kragen o verkligen ta tag i era tips. Och

Nina jag ska in o kika, låter väldigt intressant o faktiskt inte speciellt dyrt Glad för en gång skull..

Tack ALLA söta snälla Flört

Tiziana
0

Nu har jag ringt Fia o fått en tid Glad. men tyvärr inte förrens 12 jan Gråter.

men det ska bli skönt o spännande.. Priset är 400 per tillfälle nu..

Tack ALLA igen Kyss