Då, nu, och sen.
Det finns tre platser du kan vara på. Det förgångna, nuet eller framtiden. I det förgångna har du redan varit och det är därför inte nödvändigt att befinna sig där ytterligare en gång. I framtiden har du ännu inte varit därför vet du inte heller hur den kommer att se ut.
Du skapar din framtid i nuet med kunskap från det förgångna. Det är i sammanlänkningen av dået, nuet och framtiden som den du från detta ögonblick väljer att skapa som framöver kommer att definiera den du där kommer att vara.
Så sant, men då, nu och sedan är ju bara olika delar av tiden. Vi befinner oss ju mitt i den och egentligen vet vi inte vad tiden är hävdar jag.
Fick det en gång det beskrivet som att tiden var som att sitta på ett tåg, titta ut genom kupéfönstret och inte veta av något annat. Det vi då ser nu är det som existerar. Det vi tittade på för 5 minuter sedan existerar inte längre och det som kommer att komma om 5 minuter finns inte än.
På det viset kanske allt finns där bara vi hade förmågan att stanna tåget och kliva ner på perrongen och se att allt är.
Men tills dess får vi nog nöja oss med nuet!
Seglarina: När vi närmar oss den fjärde densiteten så upplever vi mer av tiden eftersom den fjärde dimensionen är tid. Då kan vi se mer och mer av vårt liv ("tidslinjen"). Hur närmar vi oss då den fjärde densiteten? Jo, genom att vara i nuet :D Det är alltså att gå ifrån tiden som ger oss objektivitet över tiden, paradoxalt nog.
Kärlek/Magica
Tid är saker som händer…utveckling. Tid är ett skeende efter det andra.
Skeenden som smälter samman…Då allt står stilla…Där allt Är utan rörelse. Där slutar tiden, och det andra tar vid.
Att greppa tiden är att spara bilder i minnet av vad som varit. Att fantisera om något som kan ske.
Tiden finns inte. Hur skulle den kunna?
Niklas
Niklas: I den tredje dimensionen rör vi oss från födelse till död. Mellan dessa två har tid passerat. I den fjärde dimensionen så ser man inte tiden bit för bit (som man gör i tredje dimensionen) - då ser man hela "sträckan".
Kärlek/Magica
Skulle man då i femte dimensionen se sträcka + sträcka…?! 
Jag är med på hur du menar, Magica!
Kan ändå se att tid är överlappande av skeenden skapade i sinnet.
Niklas
Annars är det ju så klart att tiden finns i livet. Blir ju svårt att leva i samhället om man inte följer klockan. Även upplever man ju tid…Det är ju tid.
Har inte menat något annat om det såg så ut 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej! Har precis blivit medlem här och läst en massa diskussioner, många intressanta och en del konfliktfyllda.
Kanske vi inte ska snärja in oss för mycket i hur det hänger ihop ? Tappar vi inte bort det fina och enkla då ? Det som verkligen är andligt och kärleksfullt.
Nuet t.ex är för mig är en känsla av stark närvaro, då jag upplever allting med mina sinnen. ett leende, en blick, smaken av kaffe mm
När jag gör något jag verkligen tycker om t.ex måla, så har tiden en förmåga att flyga iväg……… det har gått tre timmar och min uppfattning är att det gått högst en halvtimme !
Jag känner mig mer levande när jag är i nuet, mer vaken på nåt vis och då har jag mer att ge.
Fast jag gillar att diskutera……absolut !
fri