Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 1258 ggr
[nidlo1]
0

Det okontrollerade sinnet

Hej. Om ni vill kan ni läsa en del reflektioner jag har gjort, angående rubrikerna nedan. En bifogad PDF-fil finns.

Självklart välkomnas kommentarer.

Då jag inte har så stor ork just nu har jag inte lagt ned så mycket tid som jag egentligen hade velat på texten…

1. Den inre världen

1.2 Från det inre till det yttre

Självkänsla

Självförtroende

Självsäkerhet

1.3 Drömmar

Om en framtid

Under natten

1.4 Beroende

Tvångstankar

Sex

Droger

Pengar

Våld

2. Den yttre världen

2.1 Människor

2.2 Ekonomi

2.3 Gruppmedvetande, grupptryck

2.4 Förhållande

Familj

2.5 Universum, och utomjordlingar

3. Slut, början, och fortsättning

3.1 Jorden

3.2 Fängslad, och förlorad

3.3 Födelse

3.4 Liv

3.5 Död

3.6 Räddning

Förståelse

Förlåtelse

Frid

Hälsningar

Airwyn
0

Varför? Vad vill du förmedla med texten? Något försök att få grepp om världen eller?

[nidlo1]
0

#1 Det är mer ett slags reflekterande från min sida.

[nidlo1]
0

"Varför?"

Jag skriver egentligen av rent nöje, och tycker om att se saker ske, och uttryckas, att ta form även om det är i en text.

"Vad vill du förmedla med texten?"

Det syfte texten får när den blir läst av andra är väl att den möjligtvis hjälper till att nyansera medvetandet. Ett rikt medvetande blir ett expanderat sådant.

"Något försök att få grepp om världen eller?"

Nej, det kan jag inte säga, för jag vet att det inte riktigt går att greppa Världen. Därför blir varje försök meningslöst, även om det kan stimulera framgång i livet.

Jag är osäker på hur seriösa dina frågor var, Airwyn, men jag valde att svara på dom i vilket fall.

Onni
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej Niklas,

jag har läst din text och har några kommentarer och frågor. Din text är välstrukturerad i sin disposition. Ska den publiceras på något sätt? Innehållet och ditt språk är väl formulerat. Läsaren kan följa tankegången på ett enkelt sätt. På vissa platser är språket rent av poetiskt. Den strama strukturen krockar lite med språkbruket. Skulle du t ex kunna skippa numreringen om texten ska få ett format som läses av en större publik? Inledningsvis skulle jag som läsare uppskatta en introduktion som verkligen betonar att du framför egna reflektioner och slutsatser. Hela arbetet signalerar ju en subjektiv avsändare! Utnyttja det i skrivandet. Glad  För tyngd i resonemanget kan man alltid inkludera andra källor, men det får inte ta överhand.

Intressant projekt! Att skriva är en underbar process.

/Onni (igen…)

[nidlo1]
0

Hej Onni,

Just nu har jag inga planer på att publicera annat än på detta sätt. Kanske att jag kommer att sätta ihop fler texter senare, och göra något mer med. Har du något förslag på passande publicering utanför internet? Allt passar ju inte bokform.

Absolut kan numreringen skippas. Den lade jag in lite snabbt i slutet för att det skulle bli lite tydligare…

Du har rätt i att det är taget från mitt inre så att säga. Jag har alltså inte använt några källor utan skrivit "från eget huvud". Därför finns egentligen inga yttre källor att inkludera.

Roligt med så seriösa kommentarer :) Tack tack. Hoppas läsandet var nöjsamt. Jag har själv inte gett texten en så objektiv syn då orken är lite låg just nu.

Mvh