Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 2180 ggr
idajsson
1

Hjälp mig ande problem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej jag är en tjej på 18 år och har under hela mitt liv "vad jag minns" trott på andar..

ju äldre jag blir ju räddare blir jag..

jag har läst en hel del om sånt här, och på något sätt känns det som att jag är mottaglig för sånt här!? jag som är livrädd för detta känns inte alls bra jag tror jag får söka sjuk vård snart, jag mår inte bra av det här..

tex kan knappt vara ensam hemma känner att någon/några vaktar mig typ som att jag har massa ögon på mig, kan känna ett rus komma mot mig, om jag går på toa på kvällen så springer jag dit, då känns det som om någon är bakom nacken, är livrädd för mörker också vill inte vill inte..känner verkligen av and världen (inte bara i vårt hem).. har jag blivit knäpp??

finns säkert mer att skriva, men jag orkar inte vill bara bli av med denna gåva,:( förstår mig inte på folk som kan jobba med det här det är fööööööör läskigt…

snälla vad ska jag ta mig till!?

är det så att dom som har en gåva känner av det!?

[magicadehex]
0

Hej Idajsson.

Mitt tips till dig blir att träna dig att vara bestämd. Säg ifrån om någon ande kommer på en tid som för dig känns olämplig/obekväm. Var bestämd och säg att det inte passar att den kommer mitt i natten och att du hellre träffas på dagtid.

Sedan kan du kanske träna att "ta emot" andar på dagtid då det inte känns lika skrämmande som i mörker. Då lär du dig få kontroll på dina andekontakter. Det är du som bestämmer - inte de Glad 

Tänk lite så här: Om människor du känner skulle komma och hälsa på dig mitt i natten så skulle du förmodligen säga ifrån. Varför inte då säga ifrån om en ande kommer mitt i natten? Ska de komma till dig får de respektera dig och rätta sig efter de tider som passar för dig.

Kram/Magica

retep
0

Hej idajsson1

Du säger "under hela mitt liv "vad jag minns" trott på andar.."

Det ger mig en känsla av och tanke om att du tror på andar på helt fel sätt.

Att tro på och ha kontakt med andar skall inte vara skrämmande eller skapa rädsla för mörker m.m.

Kanske skulle du helt sluta tro på andar, tills du kanske en dag känner dig positiv till det och är stabil nog för sådana känslor och kontakter.

Jag tänker också att dina känslor kring det här, har gjort dig så orolig att det kunde vara bra att prata med någon. Ev. få terapihjälp att hantera allt det här.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[nidlo1]
0

Andar kan vara skrämmande, och jobbiga om man inte får bli lämnad ifred. Det kanske handlar om att växa i sig själv… Inse att man själv är världen… Med alla andar, och människor.

idajsson
0

tack alla, precis, pratade med ett medium igår och fick veta en hel del tror det handlar om en smälta sak.. det är min svärmor sons farmor som vakar och vill titta till han berättade hon =)

Gaiatri
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag tror att det kan vara bra att få lite kunskap och förståelse av vad som kan ske och höra lite om vad andra har för erfarenheter. Du kan behöva förstå det du känner av och då tror jag att rädslan minskar.  

Det finns många gamla inlägg som går att söka på och som ger en del information. Använd gärna sökfunktionen.

Det finns också sajterna Övernaturligt och Medialt med den inriktningen.