Vi är ETT
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hur vill vi framtiden ska se ut och hur ska vi göra för att nå dit?
Ju mer vi vet om hur vi kan förinta oss själva, desto mer behöver vi veta hur vi ska rädda oss själva. Det första att inse och egentligen det enda för när det blir självklart kommer allting lösa sig automatiskt. Det är att allting är ETT. Det du tycker, känner, eller tänker negativt om någon annan speglar bara det du själv behöver jobba med. Det du gör mot någon annan gör du mot dig själv. Allting är skapat från samma källa och vi är den källan. Den källan kristna kallar Gud, muslimerna kallar Allah. Jag kallar den källan kärlek, men du kan skriva livet, kraften, frihet, det finns många ord men det är ändå samma. Vi är nämligen kärlek, allting är kärlek. Du är inte dina känslor för du står över dina känslor, du står över dina tankar. Du kan tänka och känna men du kan också välja att bara betrakta dom som du betraktar en solnedgång.
Vad vill då människan, vad är hennes innersta önskan?
Hon vill bli sedd, bekräftad och älskad, det är det vi vill. När vi blir det kommer lyckan och glädjen automatiskt. Det är inget vi ens behöver fundera på för så är det.
Hur ska vi då få alla människor att komma till denna insikt att allt är ett, att inget är åtskilt från något annan. Att ju mer jag ger ju mer får jag tillbaks? Vi ska börja med oss själv, allting börjar inifrån. Din resa mot upplysning börjar alltid inifrån. Vårt samhälle är uppbyggt av vårat tänkande och när världen ser ut som den gör så förstår ni själva att det är något som har gått snett. Vi har helt enkelt låtit oss styras av hjärnan och vårt tänkande och glömt av att lyssna på vår inre röst. Så att förstå livet behöver du först förstå dig själv. Att bli medveten om att du är medveten är vad allt handlar om.
En bra övning är att stå framför spegeln och säga -Vemmm med utdraget m. Gör detta till en vana varje gång du står framför spegeln. I början kommer du kanske inte känna något men snart kommer du märka mer och mer, hur du rör dig, hur du står. Varför du säger vissa saker till vissa personer. Varför du mår som du gör ibland? Du kommer upptäcka dig själv. Även om du inte tror på detta just nu så lita på att det är sant för det är sant. Ge inte upp, alla människor kommer få gå igenom detta förr eller senare.
Tänk att skolorna skulle lära barnen tolerans, rättvisa, jämlikhet, medkänsla, empati, samarbete. Att lära barnen att komma på precis vad dom skulle vilja göra. Att inga åldersindelningar fanns utan man gick ihop med dom som var intresserade av samma sak. Man lärde sig av varandra, man stöttade, uppmuntrade och inspirerade varandra att göra precis det man ville göra. Om man bara ville sitta på sin rumpa, visst, men det skulle förmodligen bli rätt tråkigt efter ett tag. Alla människor vill göra någonting och alla är bra på någonting. Vi vill skapa, vi vill bli bekräftade, vi vill bli älskade och vara med varandra, det är det vi vill. Detta är vad som kommer hända när vi inser att ju mer jag ger ju mer får jag tillbaks. Jag skulle kunna ge bort allt jag äger redan idag men när världen ser ut som den gör skulle det kännas fel och vara fel.
Vi kommer såklart behöva kläder på kroppen, vi kommer behöva mat, någonstans att sova. Vi kommer behöva värme och tak över huvudet men det kommer inte bli några problem. När alla inser att vi är ett kommer detta bli verklighet och då kommer vi få precis det vi behöver.
“En mamma ligger och sover när hör hon hur hennes barn gråter. Hon är in i märgen trött och helt utpumpad men det tänker hon inte på nu. Hon handlar utan att tänka. Det enda som gäller är att ge barnet tröst. Hon ler utan att veta att hon ler för nu tjänar hon livet och inget annat spelar någon roll. Om vi ser vårat barn drunkna då agerar vi bara. Vi slutar tänka och agerar efter impuls. Vi offrar vårat liv utan att tänka för vi vet att det vi gör är rätt. Livet tjänar livet genom allt i livet. Vi behöver börja med oss själva, när vi älskar oss själva villkorslöst med alla våra fel och brister kommer vi älska allt levande lika mycket på denna jord”.
Jorden genomgår en stor förändring redan nu. Alla naturkatastrofer som sker är ett resultat av att kraften trycker på och då sker följdaktligen en utrensning precis som sker hos människan. Fler och fler människor känner av detta tryck och det gör att alla känslor börjar sippra ut i oss, det är oundvikligt och alla kommer förr eller senare gå igenom detta. Innan det kan bli bättre kommer det bli sämre och kulmen kommer ske om vi får tro mayakalendern år 2012. Det kommer finnas människor som gör allt för att hålla tillbaka detta tryck för dom vill inte känna av hur mycket skräp dom har inom sig. Dom vågar inte lyssna på sina känslor. Detta kommer skapa oroligheter i världen men livet kommer ändå gå vidare. Livet går alltid vidare i någon form.
När så till slut det kollektiva medvetandet förändras då kommer allting gå fort. Allting som vi ser, hör och läser om idag kommer förändras, allting. För vi kommer förstå att allting är ett, vi är inte åtskilda från någon och det finns ingen människa som är bättre än någon annan. Även om du inte insett det än så kommer du inse det. Vi är på rätt väg, det går bara olika fort oss.
Sprid gärna detta budskap till så många som möjligt. Det är tillsammans vi gör skillnad. Med ljus och kärlek!
Jesper…HURRA!
Du har så fint och pedagogiskt omsatt budskapet…Du har också haft ett "samtal med Gud"..eller?!
Du får gärna om inte jag hinner före, att beskriva hur och varför, det stigande kollektiva medvetandet kommer att förändra vår Värld
I…och med Kärlek / Peter
Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Hej!
Vi lever nu i medvetenhets själens tidsålder och den är en viktig del av människans utveckling / Himlen
*ÄLSKAR!*
Tack! 
Det är dags att göra skillnad nu och vi får börja någonstans.
Ljus!
Så sant.
Oceanen och Droppen
Som en oändlig ocean är vårt medvetande
Som en stilla ocean är den vilande i sig själv
den är rent medvetande, ren intelligens
Varje droppe vatten
varje individuell droppe
vilar dold i Oceanen
Varje droppe som i Oceanen Är
är Ett med alla andra droppar
Naturligt delar den samma medvetande
oceanens medvetande.
Detta är Kollektivt Medvetande!
I varje enskild droppe i din en egen droppe
finns oceanen kvar
Djupt i droppens struktur
är den fortfarande Oceanen
Paradoxen!
Din droppe den individ du är
har sitt eget medvetande
är samtidigt i sig själv
oceanens medvetande.
Som en droppe bland andra
en individ
En droppe som tagit form
befinner den sig i den relativa
skapade Världen
(Oceanen är fortfarande det evigt samma oskapade, absoluta medvetandet av ren intelligens).
Här i den relativa Världen
är du en droppe
I ditt individuella medvetande
använder du varje dag ditt Jag
för att skratta gråta
få idéer bli förvånad
tänka och välja
om du tror på detta
---
När tillräkligt många droppar
blir medvetna om den inre Oceanen
då höjs det kollektiva medvetandet till en ny nivå