Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 5898 ggr
wilddotter
0

The Secret?

Någon som läst boken?

Jag håller på och tycker den är AMAZING…..

Så sann. Glad

Pagan
0

ooh ja, från pärm till pärm och nu lite varje dag för att behålla "tänket" Såg filmen först men tycker att boken ger mig mer

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

wilddotter
0

JAg kommer att ha den med mig överallt misstänker jag…. Också för att inte tappa tänket.. Smart. Flört

[Mastre]
0

För den som tar till sig "The Secret" och vill lära sig mer kan jag rekommendera Abrahams läror (genom Esther och Jerry Hicks). De böckerna har mängder av bra övningar för att arbeta med sitt tänkande och poängterar vikten av att använda känslorna som vägledning. Det finns många bra youtube-videos med Esther och Abraham också, om man är bekväm med att lyssna på engelska.

Magnuzk
0

Jag med har läst den, och jag håller på att läsa den igen. En bra bok tycker jag, med mycket att ta till sig. Jag har inte sett filmen, men vill göra det någon gång.

Det var flera saker i The Secret - Hemligheten som jag kände igen från två andra böcker jag läst, och som jag vill rekommendera om ni tycker om The Secret.

Den första, som jag läste första gången för över 15 år sen, tror jag, är Talk and Grow Rich av Ron Holland.

Think and Grow Rich av Napoleon Hill håller jag på med. Den är kanske den första som verkligen var inne på "the secret" och skrevs på 1930-talet tror jag, minns inte exakt nu. De två övre böckerna har mycket man känner igen ifrån denna, och jag är säker på att författarna har läst den och utvecklat det som Hill skriver. Den finns på svenska, men jag minns inte titeln.

Den tredje boken jag vill rekommendera fick jag själv höra talas om i torsdags för första gången. Det är The Power of Your Subconcious Mind av Joseph Murphy. Den har jag inte börjat på ännu, men har ögnat igenom några mp3 och andra skrifter som finns där jag hittade e-boken på, bla mp3 om kapitel 2 i boken av Hill (ovan) och en sak om The Law of Attraction, som finns beskrivet i The Secret.

Kom på en bok till som heter Tre djupa andetag. Minns inte vem som skrivit den och jag har läst den en gång bara för några år sen. Den tar upp meditation, om jag minns rätt. Holland tar upp det och beskriver hur viktigt det är att stilla sinnet på oväsendet i huvudet och att sitta i tystnad för att kunna få fart på det undermedvetna, som druknar i oväsendet av alla våra tankar. Jag har gjort det varje kväll sen slutet av december, utan avbrott, och jag kommer att fortsätta.

Det finns mycket intressant att läsa och de okända, och kända, krafterna inom oss är fascinerande och helt otroliga.

Magnus.

Glad

wilddotter
0

Har precis köpt 3 böcker av E & J Hicks faktiskt, kollat lite i dom och det känns bra.. Glad

Intressant, ju mer litteratur det finns i ämnet, detso gladare blir jag - och säkert fler. Jag skriver ner och samlar på mig Glad

Det där med 3 djupa andetag lät spännande, det tar jag till mig!

Ja visst är det så, inom oss finns mer än vi anar…

stillness
0

Jag har sett filmen och den är allt intressant!

Fast jag undrar verkligen om man kan beskylla individen för allting i dennes egna liv, verkligen att allt är ens tex eget fel om man inte har det bra, vi säger att man är SJUK Fattig etc?..

Sedan vet jag inte om det häjlper att sitta och titta på tex en bild på en ny Vovlo bil 2 timmar för att sedan kunna få den i sitt liv

nån som har testat med det hur det nu funkar hmm Glad?

Men att våra tankar är viktiga det tror jag mycket på verkligen.

Magnuzk
0

En sak hände strax efter att jag läst en sektion och tillämpat en av metoderna, men om det var en tillfällighet eller om det funkade vet jag inte: Vinst på en trisslott, som jag gav bort till en man jag träffade, och jag hörde ifrån en person som jag ville höra av.

Tillfälligheter? Märkligt var det.

Glad

[zeth]
0

Makteliten sitter på mycket kunskap om människans förmågor,   och livet efter döden, som kallas dold kunskap.

Men tyvärr är det bara några fåtal som har tillgång till den, hade vi haft tillgång till denna kunskap, så hade våra liv sett helt annorlunda.

Några fåtal har byggt upp enorma rikedomar, med hjälp av denna kunskap.

Det kan vara en anledning och hålla den dold.

Pagan
0

#7 no such thing som tillfälligheter eller slumpen, vet la duSkrattande

Sajtvärd Tarot

vojsan
0

"6#

Jag såg filmen, den var tänkvärd och påminner om kbt behandlingar i och med att tanken styr våra liv rädslor allt…kbt går ju inte så långt som att säga att man kan dra till sig en volvo men men :)

hur som helst så är jag en ensamstående mamma (läs fattig ;)) så jag tänkte att visst jag måste testa…

började fokusera på att jag skulle få vinna eller något en massa pengar…det kändes skiiit bra, jag kände mig rik fast räkningarna damp ner i lådan…

blev spådd genom tarot kort under den här perioden och kvinnan var övertygad om att jag skulle vinna en massa pengar snart…

mmmm nu har det gått ett halvår och ja räkningarna dimper ner i strid takt utan att pengarna har infunnit sig på  mitt konto…

Det blir ganska svårt att bibehålla koncentrationen när man hela tiden blir distraherad av en massa ja räkningar…

men som sagt känslan var sååå skön tills jag inte orkade koncentrera mig varje kväll….

Pagan
0

Det svåra är att behålla tänket helt klart. Att tänka ÄR NU!! Inga ska bli, kanske att, hoppas att, det kommer att o.s.v då kommer önskningarna alltid att bli i framtiden. Detta är ju såååå svårt. Helst då räkningarna dimper ned i strid takt och inkomsterna inte har samma flöde. I The secret stod det ang räkningar att tänka på dem som inkomster och välkomna dem och lägga till en nolla och lägga dem i listan över inkomster i stället. Kanske värt ett försök??

Sajtvärd Tarot

vojsan
0

Haha jo jag försökte läs några dagar i alla fall…

men tror att man som ni säger hela tiden måste påminna sig om att tänka rätt lixom att fokusera på plus och inte minus…

tänkte att jag skulle köpa boken och just nu käns det som det ultimata sättet att hela tiden påminna mig om tänket…

amier
0

Gå in på Hayhouse radio. Där kanilseras Abraham i ett direktsänt radioprogram, som går i repris i princip varje dag. Kan rekkomenderas. Esther och Jerry Hicks är med som är författare till boken som nämns här ovan. The law of attraction.

[Mastre]
0

Oh ja! Hayhouseradio.com är absolut att rekommendera om man är ok med engelskan. Förutom Esther/Abraham har även Caroline Myss, Steven Farmer, Doreen Virtue och många andra program där.

Zynell
0

Kan någon förklara för mig det här med law of attraction?  För jag tycker inte det fungerar för mig särskilt väl. Jag har alltid varit en person som tänkt positivt, spelar ingen roll hur negativ situationen varit och vad får jag? Mer negativt.

Små exempel: Jag har alltid sagt att jag vill bo i ett enplanshus samt att det inte ska vara några backar till huset. Huset ska dessutom vara fint, gärna renoverat och fräscht. Jag längtar efter en bil och vill ha en hund.

Vad har jag istället? Jo ett tvåplans radhus med världens dunderbacke för att ta sig till. Allting skriker RENOVERINGSBEHOV samt att jag har inte en bil eller hund heller.

SkrikandesGråter

Det här med positivt tänkande är ingen höjdare. Jag vill börja ta hand om min andliga sida någon gång, men allt det materiella och stressiga runt omkring mig hindrar mig.

amier
0

Jag bodde i ett gammalt hus med utsikt över vatten. Jag bad om en lägenhet som ligger högst upp med utsikt över vatten och en balkong, och oregelbundna rum. Jag bor där nu ! Bonus: en vacker trädgård som fastighetsskötaren tar hand om.

Så för mig fungerade det. Och jag gjorde ingenting. En väninna tipsade mig.

Så be om det högsta och bästa. Be så ska du få.

Magnuzk
0

The Law of Attraction är nog ett koncept som inte kan förklaras i några korta ord, tyvärr, och jag kan inte mycket om det. Jag skriver några ord här lite kort och förhoppningsvis så kan någon annan fylla i mer eller rätta mig om jag har fel.

Som jag har förstått det av det lilla jag läst om det hittills så är positiva tankar viktiga, fast samtidigt så fungerar det inte helt och hållet med att bara tänka.

Det gäller att tänka på det man vill ha, eller kanske bli också, något man vill uppnå. Tänka på det intensivt, varje dag, visualisera det man vill uppnå. Man kan tänka år ut och år in utan att något händer, eller utan att man märker att något händer kanske. Sen kommer något viktigt till dessa tankar: Man behöver agera.

För att agera för att The Law of Attraction ska fungera behöver man en klar och tydlig plan och ett eller flera mål, och sedan arbeta mot det målet efter planen. Delmål på vägen mot de större målen är att rekommendera.

Jag gissar att när man agerar mot målen efter planen så fungerar The Law of Attraction så att det kommer upp tillfällen och personer som har "dragits dit" på grund av att man agerat så som man gjort. Hur de dras till en vet jag inte, men det kan kanske tex ha att göra med att man mött någon tidigare som man pratat med som plötsligt, utan att man vet om det, pratat med en bekant som blev intresserad och har kunskap eller något annat som kan föra dig vidare mot målet.

Tankar. Idé. Plan. Mål. Handling.

Glad

Ja, det var vad jag hade nu om det här. Hoppas att det besvarar några av dina frågor kring det hela, och att någon annan har något att tillägga eller rätta mig om jag är ute och cyklar.

Magnus.

Zynell
0

Tack för förklaringen, Magnus.

Positivt tänkande har jag gott om och klara samt tydliga mål med vad jag vill. Där brister det inte. :)

Problemet är att orka agera för när det man brinner mest för börjar kännas som tvång pga stress och konstanta problem - då är något verkligen fel. Att klara av att ta steget ut är näst intill omöjligt och tyvärr händer inget om man inte börjar agera. All min energi går åt till dem oundvikliga dagliga sakerna som måste göras och när man sedan ska ta hand om sina drömmar då är man för trött för att orka. En ond cirkel uppstår …

wilddotter
0

Magnuz, det funkar! Skrattande Jag blir lyckligare för varje dag, orkar mer, piggare, vaknar tidigare, ser underbart positivt på allt - ja faktiskt allt, inspirerar min omgivning, delar med mig och det händer saker…… massor av bra positiva saker….. Så spännande!

Det måste komma inifrån, man måste verkligen tro på det - annars händer det inget Oskyldig

Underbart lycklig……..

Pagan
0

Tacksamheten får vi inte glömma bort. Allt det vi tar för givet varje dag måste vi tacka för och göra det till en god vana att ex.vis tacka för god sömn på morgonen och tacka för att det finns vatten i kranen, värme i elementet mm mm mm. Dessa saker kommer sedan att finnas där dag efter dag. På samma sätt med de positiva tankarna, att tänka dem som NU ÄR, JAG HAR osv varje dag så kommer det att finnas där för oss eftersom vi då tar det för givet. Vi ska alltså lära oss att ta allt det goda för givet. För vi är värda det (lät ju som på tv reklamen cause i´m worth it)

Sajtvärd Tarot

Magnuzk
0

Wilddotter, jag håller med dig. Det måste komma innefrån, och verkligen tro på det man känner, gör och vill, tro på målen, se dem och hur man kommer att känna när dem är uppfyllda, då kommer handlingarna samtidigt säkert.

Och du… alldeles nyss såg jag ett foto på Fotosidan, som var svart och vitt, väldigt likt det du har, fast taget rakt frammifrån. Är det självaste wilddotter där med?

Tacksamheten är en viktig del i det. Som jag förstod det var det tacksamhet för det vi har och är och ännu mer som man kan tacka för, och för det som kommer, men inte att ta det goda för givet, utan för att få en annan inställning till det man har (inte säga "jag har inte det och det, utan jag har det och det och tackar för det) och för att göra det lättare att få det man vill ha. Är man tacksam så ska man kunna dra till sig ännu mer av det man verkligen vill ha. Jag skulle vilja säga istället att ta inte det goda för givet, för då kan det hända att man tappar respekten för det och ser inte hur värdefullt det, eller den, är. Tacka för det du har och dig själv för att du har det, är värd det och ännu mer som du kan få, och tro på att du kan få det. "Du förtjänar allt det goda som livet har att erbjuda." Jag tror att man inte ska ta det goda och det man vill ha för givet, utan se det du vill ha, eller uppnå, upplev det inom dig, känn hur du känner och tänker när du har det och som om du redan har det. När du har det, var tacksam för det och svårigheter, och kanske tom olyckor, du har gått igenom för att få det. Ta det sen inte för givet för då kan det hända att du tappar det för alltid…

Alltför ofta kan det hända att det blir en konflikt inom en själv när det man brinner för blir som ett tvång när alla dessa "måsten" kommer  i vägen. Det är inte roligt! Man förgör sig själv. Jag har varit, och är, själv där för ofta och kan förstå lite av hur du har det. Man töms på energi och orkar inte med det man drömmer om, och ser inte någon väg ut ur den här onda cirkeln, hur man ska orka ta sig ur den, man är överväldigad, kontrollerad och nerslagen av dessa måsten. Hur tusan ska man ta sig ur? Önskar att jag hade ett bra svar som löste alla problem, men det har jag inte tyvärr, bara några få ord. Att ta sig från tanke till handling är otroligt svårt här, och vägen ut försvinner i dimman av allt, och tar man ett steg åt ett håll märker man att man är i en labyrint kanske. Man har ett mål att ta sig ur, men kan inte hitta dit. Kanske ett litet, litet delmål kan hjälpa på vägen? Det behöver inte vara stort, bara att det är ett mål, vilket som helst kanske. Tänk på planen att nå det lilla målet, och handla efter planen. Kanske innebär planen att något av alla måsten behöver skjutas upp ett litet tag, men chansen att det ställer till stora konsekvenser senare är liten den med säkert. Målen är ju individuella, men ett kan tex vara att gå till sängs 5 minuter tidigare, eller gå upp fem minuter senare, eller att börja träna 5 minuter tidigare. Kanske sätta alarmet fem minuter senare? (På sex dagar har man sovit en halvtimme längre.) Ett annat delmål kan vara att ta en sk Power Nap en gång per dag. När det är kaos vet man inte var man ska börja nysta och ser inte var man kan börja nysta, så ett delmål kan vara att ta fem minuter i stillhet, ingen får komma och störa, vara helt ensam utan distraktioner och bara vara, kanske tänka på något litet som kan bli nästa delmål att nå, varsomhelst i nystanet. Är det kaos kan det vara bra att bara börja någonstans, så ser man snart klarare när man fått bort lite. Man kan kanske se en lantärna långt bort i dimman som leder vägen framåt?

:)

Magnus.

wilddotter
0

Jag tror inte det är jag, men det måste jag kolla in såklart! :)

Visst är det så, att vara tacksam för det lilla och känna genuint… Jag känner hur jag sprudlar mer och mer för varje dag. Underbart! Ta idag, saker och ting faller på plats, löser sig, går lätt, energin kommer åter, jag menar…livet bara rullar helt plötsligt, av lycka och energi. Varför? För att jag ändrat inställning, för att jag är tacksam, för att jag ser det lilla, för att det sprider sig som ringarna på vattnet när man mår bra…

Mitt liv har inte fallit sig "lätt", men jag är tacksam för att jag haft det liv jag haft, annars hade jag inte varit där jag är idag. Och jag är idag lycklig och mer och mer kommer till mig, bara att tacka å ta emot Flört

Pray and you shall have! But don´t forget to give…

Magnuzk
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tre djupa andetag av Fred Miller

…nämnde jag här ovanför. Nu har jag bild och lite info:

Varva ner snabbt och enkelt
Längtar du efter att känna lugn och ro? Avslappning och antistressövningar behöver inte ta massor av tid i anspråk. Här presenteras några olika enkla knep och tekniker man kan använda sig av när vardagsfrustrationen blir för stor.

Taget från ginza.se där det går att beställa.

Magnus.

[GunillaR]
0

Jag har läst denna bok, ungefär hälften, sen stängde jag den och skickade tillbaka den till den person jag hade fått låna den av.

Det som störde mig väldigt mycket var koncentrationen på de materialistiska fördelarna. Vad ska jag med 28 rum i en villa? Blir jag lyckligare för det?

Och varför är handlar allting om den personliga vinningen/rikedomen?

Varför inte sätta upp en bild på de svältande barnen i från en värld där man kämpar för överlevnad för varje dag? Och önska att dessa människor får en del av all den rikedom som finns i denna världen?

Varför inte sätta upp en bild på barn som drabbas av krigets fasa, som är lemlästade för att de kommit ivägen för en granat eller trampat på en mina, och koncentrera sig på att denna orimliga ondska ska lämna människan.

Varför inte sätta upp en bild på Moder Jord och be för henne att hennes invånare ska sluta döda varandra och istället samarbeta och sluta fred?

Bara en liten fundering……..

wilddotter
1

Tack för din reflektion!

Läser man hela boken så märker man att det inte är bara om det materialistiska, ganska lite faktiskt.. Utan en del av budskapet som jag känner det är: kärlek, att känna med hela sitt inre det man önskar, oerhört mycket tacksamhet och att ge.

Jag väljer att se att alla människor har det bra, all mat det behöver, alla barn får all kärlek de behöver, inga människor är ensamma, vi lever i ett gott fredssamhälle och så vidare. Detta gör att, för mig, händelser kommer till mig som följer mina tankar och DET är budskapet bland andra, i boken.

Vi är frukten av våra tankar.. Det är inte fel att önska sig saker eller pengar, det är HUR vi önskar oss det. Det står om att ge av det du äger i boken, alltså inte att bara önska sig av girighet utan att ge tillbaka.

Varje dag tackar jag för det liv jag har, jag manifisterar mitt liv såsom jag vill ha det och jag känner det av hela min kropp och själ… För mig, och somliga andra, fungerar det här perfekt.

Vad du ger är vad du får. Så om jag ger 100 kr, får jag det tillbaka - på något sätt. Om jag äger 1 000 000 000 och kan ge det, då till exempel mina fadderbarn, känns ju det fantastiskt. Eller hur? Flört Men då måste jag manifistera det i mitt liv, så det kommer till mig. Lagen Om Attraktion..

Likaså med att fokusera på lidande, det skapar mer lidande. Fokusera på våld, det skapar mer våld. Etc…  Men, att fokusera på att världen är en varm, kärleksfull och harmionisk plats - det skapar också detsamma.

Detta är mina tankar om det hela och det fortsätter jag med, varje dag!

Önskar alla kärlek och lycka.. Oskyldig

[Hukanson]
0

Skillnaden mellan hur man har det och hur man tar det. Man har det som man har det men med hur man tar det menas all längtan och alla drömmar om ett bättre liv och leverne. Hur man förbereder ig för att göra eller få det bättre. När man tänker efter så lever vi alla jämt efter Attraktionslagen. Vi går i skolan och börjar tänka på oss själva på ett nytt sätt, kanske som sjuksköterskor och Vips så har vi ett jobb på ett sjukhus. Så fungerar allting. Hela samhället är konstruerat efter Attraktionslagen. Först måste vi gå i skolan och forma om vårt tänkande - flera år. Sedan kommer universum att kärleksfullt låta oss manifestera det som vi har affirmerat som vår önskan.

[Mariann]
0

#26 då är ju den artikeln av Edris vi har på pricken.

Tride
0

The Secret handlar nog inte om lättköpta och snabba belöningar, som många tycks tro. Jag tänker att det också handlar om att faktiskt se den situation där man befinner sig och att kunna hantera den. "Hur man tar det".

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

wilddotter
0

För min del handlar den om att vi alla har ett val, att "tänka positivt" med själ och hjärta. Man kan välja att vara postitiv, öppen och glad, ju mer man slösar med kärlek - desto mer får man av den varan. Likaså med negativitet, slösa med det och man får mer av det.

Ganska enkelt, eller hur? Flört

[Hukanson]
0

#29 det låter som om du pratar om pengar! För många är kärlek pengar och visst kan man se det så - om man pratar om Samhälls Systemet. Men kärlek är mer än så! Det handlar om att älska Gud, sina nära och kära och de barn som kommer i nästa generationer.

wilddotter
0

# 30

Där, # 29,  nämnde jag inte pengar. Jag tror du missförstår mig med flit lite.. Jag sa vid #25

"Vad du ger är vad du får. Så om jag ger 100 kr, får jag det tillbaka - på något sätt. Om jag äger 1 000 000 000 och kan ge det, då till exempel mina fadderbarn, känns ju det fantastiskt. Eller hur? FlörtMen då måste jag manifistera det i mitt liv, så det kommer till mig. Lagen Om Attraktion.."

Förutom det så har jag skrivit mycket om kärlek och inte att det har med pengar att göra, men jag antar att du tolkar det på det viset. Och det är helt upp till dig hur du vill göra det.

För mig är inte kärlek att älska Gud.

Det är att älska mig själv, min familj, människor, djur och allt levande. Om man inte kan älska sig själv, så kan man inte älska någon annan eller något annat….

Magi-cat
0

om ni läst the Secret så "måste" ni läsa en till: Bortom the Secret av Lisa Love.

Där tar hon upp sådant som brister i the Secret (som dock haft en enorm betydelse i världen, allt har sin tid och plats) dvs hur viktigt det är att önskningarna är osjälviska, syftar till att göra gott och inte bara göder egot. Och att man kopplar till Anden.

När vi inte är i full balans (och hur ofta är vi det?) är det inte säkert att vi VET vårt bästa - det bästa för oss kanske inte är det där huset på stranden.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

wilddotter
0

# 32

Men, hur kan en önskning till mig själv vara annat än självisk? Och för att jag anser att jag är värd det?

Målet är ju bland annat att man jobbar sig till FULL balans i och med The Secret. All tacksamhet man sänder ut, all osjälviskhet man ger varje dag, det tror jag bygger upp det hela. Jag tror själv inte att det finns en brist i The Secret Flört

Nu läser jag Esther och Jerry Hicks bok - Skapa din framtid. Enormt bra och en fortsättning, kan man sga, på The Secret.

Tride
0

Det finns en rädsla för det vi tror är själviskhet, men bara sund självuppskattning eller medvetenhet om de egna behoven. Tex hör vi ju när vi flyger, att vi först skall sätta syrgasmasken på oss själva innan vi kan hjälpa någon annan. Det är inte själviskhet. Är jag stark har jag också krafter att fungera för andra. Har jag tillgångar kan jag också dela med mig. Och vi har rätt att njuta av tillvaron! Det gör oss inte till onda människor, tvärtom.

Tride.

Magi-cat
0

#34 Absolut. Egot behövs också. För överlevnad, för att hjälpa oss att balansera oss i tillvaron. Med egot är vi människor.

Men läs gärna boken jag refererar till Flört

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

TerryGilliam
0

Helt AMAZING book. Verkligen. Glad

Den underbare fröken Byrne hävdar ju också (om katastrofer) att de bara händer "people who are on the same frequency as the event."

Ah, så alla katstrofer går alltså att undvika genom att hålla sig positiv? Attans. Vad synd för 225 000 människor som dog i Tsunamin i Thailand.

Tänk om de bara hade varit lite mer positiva. Då hade de sluppit dö på det sättet, och deras familjer hade sluppit få sina liv söndertrasade av tragedin.

Men hey: goda nyheter. Alla som förlorat någon kan ju gå och köpa ett exemplar av boken så att de i sin tur slipper dö i en liknande tragedi.

Vilken tur av vi har Ronda Byrne. Glad

wilddotter
0

# 24

Varför inte sätta upp en bild på de svältande barnen i från en värld där man kämpar för överlevnad för varje dag? Och önska att dessa människor får en del av all den rikedom som finns i denna världen?

Varför inte sätta upp en bild på barn som drabbas av krigets fasa, som är lemlästade för att de kommit ivägen för en granat eller trampat på en mina, och koncentrera sig på att denna orimliga ondska ska lämna människan.

Det är just detta man inte ska fokusera på ifall man använder sig av The Secret, utan man ska i så fall sätta upp bilder på barn i dessa länder som har det bra, friska och lever gott. Motsatsen som du skriver gör i så fall bara att det skapas mer av den varan - alltså mer elände för dessa personer. Så tvärtom! Glad

# 34

Smart skrivet, som alltid Glad

# 36

JAg ser att du gärna tar till dig allt det negativa och sen skriver mycket om det. Läser man hela boken så innehåller den massor av annat så som att ge kärlek och får kärlek tillbaka, bara ett exempel.

Jag tror, att du letar efter fel och misstag i det som skrivs, samma sak gällande Sanna Ehdin i en anna tråd. Tråkigt. Men det är din egen förlust..Men det är roligt att du kollar upp böckerna Flört

Jag, med många andra, tar till oss kunskapen i den här boken på ett sätt som vi märker fungerar och det, kan ingen ta ifrån oss Skrattande

wilddotter
1

# 36

En sak till… Den negativitet du sänder ut, får du bara mer tillbaka utav. Så ett tips är att bli mer positiv Flört

[Mastre]
0

Jag sitter här och läser om positivt och negativt och inser plötsligt att jag rört mig geografiskt mot en allt positivare miljö, i samma takt som mitt sinnelag. De första 20 åren tillbringade jag på en plats med mycket negativitet; man fick inte säga något positivt om sig själv, komplimanger skulle bemötas med en fnysning, inte vara för glad o.s.v.

Sedan flyttade jag in till sta'n och där var det lite bättre, även om jag fortfarande drog till mig en del negativa personer. Sedan flyttade jag till en större stad, där det blev ännu lite bättre. Jag kunde besöka min uppväxtmiljö och se skillnaderna tydligt.

Därefter flyttade jag till Nederländerna och fann att det sociala klimatet var både varmare och mer accepterande än i Sverige. Till och med servicepersonal och expediter är glada och trevliga här. Samtidigt har jag själv utvecklats till en alltmer fri och glad och avslappnad person.

Precis som attraktionslagen säger har jag alltså dragits/dragit till mig människor och miljöer som matchar min sinnesstämning. Allteftersom jag utvecklats har jag bytt miljö och umgänge till något som passar mig bättre, till synes slumpmässigt men nu tydligt följande ett mönster. Fascinerande!

wilddotter
0

# 39

Här har vi ytterligare ett bevis… Underbart att läsa det du skriver, påminner om min egen resa mot ett bättre liv Glad

Tride
0

#39 o #40, Lustigt, för när jag satt och scrollade och läste igenom de olika inläggen, inte minst det med förslaget att sätta upp bilder på barn som har det svårt i fattiga länder, tänkte jag på hur jag själv vistats i sådana länder och sett mycket mer posivitet där än här i Sverige. Vi blir matade med eländesskildringar, som gör oss mer deppiga och knappast hjälper någon som drabbats av eländet.Också i Europa har människor allmänt en mer positiv och livsbejakande attityd, och tycker att svenskar ofta är svåra att förstå sig på.

För några år sedan hälsade jag på mina släktingar i Canada, och visade bilder från en religiös fest i norra Indien. Folk hade klätt sig fina i sina allra bästa kläder. Min kusin blev förvånad av att se att människor i Indien kunde ha snygga kläder och inte var magra och eländiga. Han hade fått för sig att alla människor i Indien var fattiga, för det var bara såna bilder han hade sett.

Indien lär fö ha lika många miljonärer som Sverige har invånare. Visst finns det mycket fattigdom och ojämlikhet, men vad jag hör så utvecklas tillvaron där, också för dem som har det allra sämst. Till det bidrar en del miljonärer genom att starta projekt som befrämjar många människor. Eländesskildringar är inte desamma som att ge en korrekt bild av verkligheten.

Jag har inte läst the Secret, men kan inte inse varför en bok som inspirerar till positivt tänkande skulle vara dålig.

Tride.

TerryGilliam
0

# 37

Om du istället för att kommentera mig kommenterar vad hon påstått om de människor som drabbas av katastrofer, delar du hennes uppfattning om de människor som dog i Tsunamin?

Det finns ingen kunskap i hennes bok. (Det är att missbruka ordet kunskap.) Det finns bara dravel och pseudovetenskapligt trams. Och med tanke på hur lättlurade du och alla andra hennes läsare verkar vara så skrattar hon nog hela vägen till banken.

Glad

Magnuzk
0

TerryGilliam, jag har läst boken och läser den igen. Det är en del i den som jag tycker är för mycket för mig, att det är pigs in space. Det är en del som jag kan ta tillvara på och använda, det är en del jag kan tro på, det är en del jag är skeptisk inför. Jag har använt metoder som tas upp, och om det var pga det eller bara tillfälligheter att det jag ville skulle hända hände efter att jag använt metoderna, vet jag inte. Just nu ser jag bara att det var tillfälligheter, men är öppen för att det jag använde fungerade - och fungerar, för just nu är jag mitt inne i något som jag ville skulle hända, men det är inte avslutat ännu.

Det är säkert mycket dravel och pseudovetenskapligt trams i boken. Det första är subjektivt och det andra stämmer säkert. Jag är inte lättlurad och jag tror att majoriteten av dem som läser boken inte är lättlurade. Dra inte alla som läser boken genom samma kam. Om jag inte var smart och intelligent så skulle jag nog antingen ta till mig precis allt eller inget, och bli lurad på många sätt, men nu tar jag till mig det som är vettigt för mig, inte allt. Har hon tjänat några $$$ på mig så är det helt ok för mig.

Magnus.

wilddotter
0

# 42

Jag gör inte det av den enkla anledningen att jag inte känner att det ger något, om jag får återkoppla till det jag skrev tidigare (# 37).
Sen är det så, precis som med boken av Sanna Ehdin, att man kanske inte tar till sig allt - utan det man känner passar för var och en. Och med det menar jag inte att en katstrof som Tsunamin är accepterabar.

Som jag tidigare skrev, jag tror du är ute efter att "leta fram" det negativa, minsta lilla om så vara och sedan "hugga" på det.
Så, jag känner att det är under min värdighet att svara på det här, men gör det denna gång.

För mig är boken AMAZING och kommer fortsätta att vara det - och vet du? Den gör mig lycklig….. Oskyldig

Så är det med det, jag omger mig med positiva människor - och det tänker jag fortsätta med Tungan ute

TerryGilliam
0

# 44

Att anse att de människorna som dog i tsunamin kunde hade kunnat undvika det genom en "positiv inställning"…är det verkligen vad du skulle karaktärisera som "minsta lilla"?

Och den ljuvlige Sanna Ehdin, som på full allvar anser att kvinnor som känner klumpar i brösten ska bara lägga om sin kost, så kan de bli mjuka igen? Är det också "minsta lilla"?

Det är ju "kostråd" som är rent livsfarliga.

[Mariann]
0

Jag skulle vilja påstå att det är många (även myndigheter) som kommer med livsfarliga kostråd. Flört

Självklart är det så hos alla människor även oss här i denna tråd, att vi har saker som är bra och saker som  är mindre bra. Vi har våra illssuioner och delar med oss av dem.  Men det gör oss inte mindre bra för det, bara att vi har en sorts "glasögon" som vi ser igenom, vilket ger våra brister. Vem är utan brister?

Detta är också lite som uttalandet i bibeln, "den som är utan synd kastar första stenen"…  ingen kastade. Fast det kräver ju en stor ödmjukhet hos människor att inse sina egna brister och därmed vara tålmodig med andras.

Det syns många egon ibland som mer än gärna kastar stenen ändå och blundar för sitt eget….

Magnuzk
0

Mariann, jag håller med dig. Kostråd kan komma överallt ifrån. Dem man litar på mest kan nog komma från myndigheter, för dem ska man ju helst kunna lita på att de har koll. Varhelst rådet kommer ifrån, så är det nog säkrast att kolla upp saker och ting själv, höra sig för åt olika håll, läsa olika böcker, prata med olika personer och går man regelbundet till läkaren och/eller tar mediciner så är det viktigit att tala med denne om man är osäker och innan man börjar testa den nya kosten. Fast… alla läkare har inte koll heller vad jag förstår. Så… vem ska man och kan man lita på då egentligen? Sig själv och sin egen kropp kanske och utgå därifrån?

Ja, precis som alla andra så har jag bra och mindre saker. Jag har till och med sidor hos mig som skrämmer mig, som jag inte är stolt över, som jag helst av allt inte vill ha. Jag är också säker på att det är en del som fortfarande är dolt för mig inom mig. Det ser jag fram emot att uppleva och lära mig. När jag blir varse om mina sidor, blir jag en bättre person, för mig, och förhoppningsvis märker andra det med. Dem sidor som skrämmer mig, de "onda" om man vill kalla dem det, dem "mörka" om man vill kalla dem det, dem på den "Mörka Sidan" om man är Star Wars… uhm… nörd, dem finns inom mig och jag kan bara lära mig känna igen dem och lära mig hur dem känns i mig, hur de manifesteras när dem börjar smyga sig på mig. Jag kommer aldrig att förskjuta och förneka dem, för då tror jag att dem kommer tillbaka någongång och förstör mig. Jag kan bara lära mig leva med dem och tro att jag har någorlunda koll på dem och kan kontrollera dem, eller dämpa dem, om det skulle uppstå en situation där dem smyger sig på. Det "goda" i mig är dock väldigt stort. Ödmjukheten är stor och tålamod och förståelse har jag överflöd av som jag väldigt ofta delar med mig av när det gäller andras brister tex.

Kan bara hålla med dig i det sista du skriver också. Många är bländade av sitt ego så dem inte ser sig själv.

Precis som en slipad diamant har jag många sidor. Alla är inte lika fint slipade bara.

Magnus.

wilddotter
1

Personligen så tror jag inte att det finns "en mörk" sida hos människor, bara en sida där de är osäkra, rädda, dåligt självförtroende - rädlsa för det okända. Jag tror att vi alla är perfekta inom oss, vi har bara "tappat" en del på vägen, via uppväxt, föräldrar, skola, erfarenheter, val i livet och så vidare.

Vi föds perfekta med gott självförtroende och styrka, och så är vi ämnade att vara.Det gäller bara att komma tillbaka på den stigen igen Flört

Lyssna till sig själv och sin egen kropp är helt rätt, anser jag och KUNSKAP.

Vad du ger, är vad du får

TerryGilliam
0

# 46

"Detta är också lite som uttalandet i bibeln, "den som är utan synd kastar första stenen"…  ingen kastade. Fast det kräver ju en stor ödmjukhet hos människor att inse sina egna brister och därmed vara tålmodig med andras."

Så det du menar är att vi ska vara lite mer tålmodiga med folk som hävdar att de som dog i tsunamin fick skylla sig själva? Och de som sprider hälsofarliga kostråd omkring sig?

Bara för att vi har brister själva ska vi inte kritisera dem?

Glad

Magnuzk
0

Ja, wilddotter, det är så mycket som har tagits bort från oss genom årens lopp på olika, som glömts bort, förtryckts och som fått så många att gå vilse och känna sig osäkra, ledsna och mycket mer.

För 11-12 år sen blev jag informerad om att det finns något som kallas Enneagrammet och nu är vi inne lite på det så jag skulle vilja dela med mig av det genom länkarna här nedanför. Jag tycker att det är otroligt intressant och jag tog in mycket av det då när det var nytt för mig, men under flera år har jag glidit ifrån det, fast har under en tid känt att jag mer och mer vill sätta mig in i det igen.

Magnus.

Om det är någon som är nyfiken på vad Enneagrammet är, besök dessa länkar:

http://www.enneagraminstitutet.se/

http://www.enneagrammet.se/

http://www.enneagrammet.com/

http://www.enneagramcoach.se/

http://www.enneagramskolan.se/

http://www.enneagraminstitute.com/ (på engelska. Riso/Hudson kanske dem som har varit utvecklande och ledande de senare åren i ämnet.)

http://en.wikipedia.org/wiki/Enneagram (på engelska från Wikipedia.)

wilddotter
0

# 50

Coolt Magnus! Ska kolla detta, verkar intressant…. Glad

Visst är det så, mycket händer på vägen och idag kan jag säga att jag är glad att det blivit så, annars hade jag inte varit den fantastiska person jag är idag… Inte ni andra heller Flört

wilddotter
0

# 50

Bara en sak jag inte gillade: "Inse att det är begränsande att bara söka det positiva"

Annars var det roligt och intressant. Men för mig är det BRA att bara att söka det positiva i allt och det leder mig framåt i min egen utveckling. Som att grunden till livet är, kärlek = positivism, lycka, glädje osv. Glad

Magnuzk
0

wilddotter, var var det du såg det som du inte gillade?

wilddotter
0

# 53

Jag gjorde testet och efter det kom det fram olika karaktärer, i den sen stod det den här meningen. Jag ska se om jag hittar det…..

wilddotter
0
Tride
0

#52, jag tror det menas att om man bara söker det positiva hamnar man lätt i en livslögn. Men jag förstår vad du menar, wildis. Många har svårt att släppa tagelskjortan. FörvånadSkrattande

Tride.

wilddotter
0

# 56

Ahhh… Det är så man menar Flört Då är jag med och ja en del har svårt att släppa "tagelskjortan", smart uttryckt.

Känner alltid en instinktiv oro när människor är negativa, av naturen, eller bara "vill" vara det - en del klarar inte av att vara lyckliga och måste ha ett negativt beteende..

Wildis - det gillade jag Tungan ute

Tride
0

Kyss

Tride.

[Mariann]
0

Självklart kan man "kritisera", men man kan inte kräva "renhet" av någon annan än sig själv.

Jag ser "orenheter" också hos människor och "gurus", men jag ser också saker hos mig själv, vilket gör att jag får en större förståelse för andras "orenheter" och upplever inte det enorma behovet av att basunera ut min kritik till höger och vänster.

Så inlägg #47  talar lite om samma sak och jag håller med helt och hållet.

Att min diamant är ren på vissa håll och oslipad på andra tycker jag är ok och att andras är det också fast på annat sätt än min är också ok. Me därmed inte sagt att jag håller med alla om allt.

TerryGilliam
0

# 59

När folk kommer med kostråd som är direkt farliga - då basunerar jag gärna ut min kritik till höger och vänster.

Eller vad tycker du själv? Om en kvinna kommer till dig och berättar att hon har känt knölar i bröstet? Tycker du att hon ska uppsöka en läkare? Eller bara lägga om sin kost?

Det är ju rent livsfarliga råd hon kommer med.

Jag går naturligtvis inte runt och kritiser människor på gatan till höger och vänster. Men när folk sedan också skriver böcker där man antyder att alla de människor som omkomit i tragiska olyckor kunnat undvika sina öden genom positivt tänkande, då får måttet vara rågat.

Man kan inte skriva vilket trams som helst ostraffat.

wilddotter
0

# 60

Ingen gav dig rätten att bestämma vad som är rätt eller fel, vad som är vetenskapligt eller inte Tungan ute

Människan har friheten att tro på det den vill och utforska livet som den själv vill, valet är fritt hur vi vill leva och vad vi vill göra. Och ta de konsekvenser som kommer… Det är och förblir upp till var och en.

TerryGilliam
0

# 61

Nej, men jag tar mig gärna friheten att påpeka när jag tycker att någonting är (gravt) felaktigt, så som det är i dessa fall. (Och då utttrycker jag mig milt.)

Vad som kännetecknar vetenskap är ingenting som är upp till den enskilde individen att bedöma.

Eller tycker du att människor ska få avgöra själva vad som är vetenskap eller inte? Jag brukar stöta på det argumentet ibland.

Naturligtvis är det upp till var och en att avgöra vad man tar till sig och inte -- men att sprida sådan här vansklig och galen "information" blir direkt farligt i vissa fall.

Därför tycker jag att det är bra att flera människor påpekar exakt hur galet och felaktigt det verkligen är.

Glad

mammaz
0

Wilddotter Skrattande jag håller med om allt du skriver.

Och ALLA borde läsa the secret!

Kram

wilddotter
0

# 63

Tackar ödmjukast Skrattande Låter härligt!

TerryGilliam
0

# 64

Du får gärna svara på frågorna jag ställde dig. Glad

wilddotter
0

# 65

Finns ingen mening med att svara dig. Så jag betackar mig för det Glad

TerryGilliam
0

# 65

Nej, sakliga och logiska argument bör man undvika. De är bara jobbiga.

Glad

[Mariann]
0

hittade dessa lite talande lektioner Flört

"Observera att dessa lektioner inte primärt är att betrakta som direkta råd för hur man ska bete sig utan mer som exempel på hur ”debunkers” och pseudoskeptiker tänker och agerar i det offentliga rummet."

Magnuzk
0

TerryGilliam, jag håller inte med om att den sortens argument bör undvikas. Tvärtom så tycker jag att dem är mycket intressanta. Visst kan dem vara jobbiga, men det gör inget. Det är dock lättare gissar jag för många att tala med ord i en diskussion än att skriva på ett forum då det tar fyra-fem gånger längre tid att skriva kanske än att prata om det, och sen kan det dröja tills svar kommer och då kan det vara så att ämnet har flytit ut i ett annat, man har kommit på andra spår och sen är det jobbigt att hitta tillbaka så man struntar i det. Sen finns det säkert ett otal andra orsaker också.

Personligen så tycker jag om att skriva, men det tar väldigt lång tid och skriver jag så blir det många gånger långa inlägg. Kommentarer till ett av dem första jag skrev var att jag skrev för mycket och det var svårt att läsa, vilket jag kan förstå mycket väl. Jag undviker pga tid att svara elelr ge mig in sakliga och logiska diskussioner ofta. Det finns alldeles för många och alldeles för intressanta sådana här, varav allt under denna rubrik hamnar.

Magnus.

wilddotter
0

# 68

Intressant…. Glad

Tride
0

Tack för länkarna, Mariann!Flört

Tride.

Magnuzk
0

wilddotter, bra citat där. Håller med dig återigen. Tänkte bara på en sak: Jag tror Omnia kommer först, men är inte säker, så det blir omnia vincit amor. Mina latinska kunskaper är lite rostiga…

M.

wilddotter
0

# Attans, då ska jag ändra det! Flört Tack!

wilddotter
0

# 72

Jag hade nog rätt…. Men tack ändå Glad

Amor vincit omnia et nos cedamus amori -- "Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken"

Wikipedia

stillness
0

TerryGilliam: Jag tycker med sånt där låter väldigt skummt, Så länge man inte skapar OFFER VINNARE eller rättare sagt "SKYLL DIG SJÄLV"

rättfärdigar den i så fall hemska saker?

För många människor har Stora EGON och det kan nog lätt bli mycket fel då, Skyll dig själv du är fattig, skyll dig själv lbalbalba,BARA MAN INTE GÖR SÅ utan att man i så fall har en förståelse att vi alla är egentligen lika fast olikaGlad

får då får man nog ett väldigt kallt samhälle om alla får skylla sig själva..

Ja det med Tsunamin var lite cp tyckte jag hehe..

Men att våra tankar påverkar oss det tror jag klart på sedan till vilken nivå vet man ju inte…

Sedan Law of Attraction är ju väldigt gammalt, det finns många som skrivit många böcker om detta ämnet långt långt innan the Secret.

Mysan59
0

Nu har jag även beställt boken "Be så ska du få"Flört med Esther Hicks.

Tack Mastre i #3 för tipset!

stillness
0

Mysan: Den titeln känner jag igen, eller är det ur biblen med hehe ?

[Mastre]
0

#76 Varsågod Glad Jag älskar de böckerna. Drog mig upp ur flera års subklinisk depression och fick mig att njuta av livet igen.

Mysan59
0

#77 Ingen aning, har aldrig läst bibeln faktiskt Förvånad

#78 Låter bra det, hoppas dom hjälper mig också Glad

wilddotter
0

Och jag läser nu "Skapa din framtid" av Esther och Jerry Hicks, som kom efter "Be så ska du få", starkt rekommenderas!

Mysan59
0

#80 Oj ännu mer böcker att beställa alltså…Glad Fast först ska jag få hem och läsa "Be så…" och "The secret"

wilddotter
0

# 81

Javisst ;) Då finns det lite att läsa.. Ett tips, skriv dagbok under tiden, om vad du tänker på, vad som händer, om vad du är tacksam äver etc. Glad

Mysan59
0

#82 OK ska försöka tänka på det Flört

Mysan59
0

Nu har jag fått boken "Be så ska du få" jättekul! MEN undrar så vart mina böcker från LivsEnergi tar vägen hela tiden? Väntar ju på att få läsa The Secret också… Förvånad

Jaja det var bara en undrar, jag får förstås kontakta dom igen…

Mysan59
0

NU har jag fått mina böcker, tyvärr så verkar alla handla om samma sak, fast det kanske inte gör nåt…

En fråga -  ni som läst och tagit till er TS har ni märkt nån skillnad i era liv? Har det blivit bättre?

Pagan
0

Mycket bra fråga myzan. jag har ju svarat dig i en annan tråd ang detta att mina erfarenheter efter att ha försökt att leva efter the secret är blygsamma. Lite gladare och har bra flyt med grönt ljus och framförallt mer uppmärksam på att värdera det jag redan har, är väl vad jag kan rapportera än så länge.  Denna tråd är läst 1037ggr nu. det är ju helt klart ett aktuellt/populärt ämne så det hade varit intressant att höra andras erfarenheter.

Sajtvärd Tarot

Mysan59
0

OJ förlåt, det har jag nog missat eller glömt svaret på sorry Skäms

Jag läser boken nu som sagt var, men inte är det lätt att börja tänka om!

Ja jag såg det, och nu är det till och med 1054 som har läst Tungan ute

Därför borde ju flera svara tycker jag, fast alla  kanske inte läst boken förstås…

mammaz
0

Det är ju aldrig fel om du läser fler böcker med samma tema så kanske du lättare kan börja tänka positiva tankar.

Ett tips: skriv ut alla "sammanfattningar" från The Secret och läs bara dom  t.ex. varje morgon så börjar du garanterat tänka positivt och förändra ditt liv.

Jag har gjort det och meddetsamma mina tankar far iväg på något negativt så försöker jag läsa dessa.

Jag hade en kund i en av mina affärer som alltid var otrevlig, sur och alltid letade fel på allting……man blev på dåligt humör bara han kom innanför dörren…..men en dag så tänkte jag att …nej jag ska inte sända ut dessa signaler (sur/arg) från mig….nu ska jag kolla vad som händer om jag gör precis tvärtemot! Jag började tänka att jag skickade kärlek till honom när han gick omkring i affären. Verkligen koncentrerade mig på detta och kände hur kärlek strömmade från mig till honom.Döm om min förvåning när han kommer fram till kassan…..han var som en annan människa….hur trevlig som helst. Helt otrolig förändring….så jag VET att det funkar.

Lycka till nu!

Kram från mig

mammaz
0

Oj glömde skriva att du naturligtvis ska läsa HELA boken innan du bara läser sammanfattningarna.

Mysan59
0

#88 Härligt att läsa om den sura gubben som blev trevlig! Glad

Men visst är det svårt att börja tänka bara positivt!? Jag som ALLTID oroat mig för allt. Snacka om träning, för först när man hör talas om att man bara behöver tänka "si och så" så låter det ju lätt, men det är det verkligen inte!

Tack för ditt tips om att skriva sammanfattningar!

[Mastre]
0

#88 Ja, det där är helt otroligt. Abraham har en övning där man skriver listor på positiva aspekter. Om du till exempel har problem med en person, skriver du ner allt positivt du kan komma på om personen. Resultatet blir att personens beteende gentemot dig förändras! Det var den första övning jag gjorde och jag blev helt förbluffad hur väl det fungerade. Man kan göra så här med allt; personer, situationer, saker som krånglar….

Jag brukar använda det här knepet när min hyperaktiva dotter blir för utagerande. Då blir hon lugn och snäll hemma, medan skolan får ta alla problem (fniss).

Mysan59
0

#91 Jättekul att höra om andras uppleverser.

Nu fick ju jag fyra böcker om ungefär samma saker, The Secret, Attraktionslagen, Be så ska du ska få samt Tankens Makt.

Jag gillar mest TS och TM, böcker av Esther och Jerry Hicks känner jag mig mer skeptisk mot, men ska läsa dom lite mer ingående innan jag uttalar mig för mycket om dom.

Men jag kan inte låta bli att läsa i alla, och Tankens makt gillar jag mycket.

Men jag ska göra som så att jag ska ta och sammanfatta ur alla böckerna.

Jag brukar märka ut dom avsnitten som intresserar mig mest, med små färgglada post-it-lappar…

mammaz
0

#92 Från The Secret behöver du inte göra sammanfattningar själv…

det finns efter varje kapitel….väldigt bra.

Kram

Mysan59
0

#93 Ja det har du rätt i Glad

Kram

wilddotter
0

# 85

Jäpp. Har fått massor av respons… Bla en underbar man ;)

Mysan59
0

#95 Är det sant? Grattis! Skrattande

Du får gärna berätta mer om vill *nyfiken* Flört

Pagan
0

#95 Jättegrattis, ja det var ju ett konkret bevisSkrattande

Inte ett dugg nyfiken på hur du fixade det enbart med tankens kraftTungan ute

Sajtvärd Tarot

stillness
0

Jag undrar en grej: Vi tänker ju hela tiden miljontals tankar hela tiden, jag kan känna man blir lite stressad oj nu MÅSTE jag tänka positivt annars kommer jag inte dra in positiva saker i mitt liv etc.

Svårt att ha kontroll liksom :S

Läste att det handlar om Känslor med?

nån som förstår hur jag menar

Mysan59
0

#98 Jag förstår och håller med dig. Så fort en negativ tanke kommer, som den är van att göra, så blir man lite lätt stressad.

Jag läser samtidigt Tankens Makt och med hjälp av den så får jag in känslorna lättare.

Handlar ju lite om samma sak, men skrivna på helt olika sätt och kompletterar varandra bra.

Glad

stillness
0

Komplettering är väldigt bra tror jag absolut, se ur andra vinklar etc

Jag har 2 st böcker av en författare som heter "Shakti Gawain" de böckerna är väl ca 24 år gammla men tar upp bla law of attraction ur andra vinklar, mer om mående etc har jag för mig…

Men man får ju inte glömma av att leva i nuet som är allt som det är med sedan små drömma lite kankse då ;)

Mysan59
0

#100 Jo visst är det bra att se ur flera vinklar

Jag tittar och läser dagligen i just dessa två böcker och hoppas jag lär mig att vara mer positiv inombords också, inte bara utåt.

För jag har alltid betraktat mig som positiv och det är jag också, MEN när jag läser dessa böcker så inser jag att jag inte alls varit så positivt inställd som jag kan vara!

Och jag tränar varje dag nu att tänka på allt jag har att vara tacksam för.

Glad

Har också böckerna (fick samtidigt med TS och TM) "Be så ska då få" och "Attraktionslagen" av Esther och Jerry Hicks, men dom gillar jag inte så mycket… Men vi får se, om dom får ligga ett tag så kanske jag läser mer i dom och ändrar mig… Oskyldig

stillness
0

Ja inombords är ju det viktigaste asså!

ahh härligt, Men det tror jag verkligen på att vara tacksamför saker och det finns mer än det vi ser att vara tacksam för i våra liv..

Jag fick i går natt en upplevelse av tacksamhet det va så härligt,

Kände sån tacksamhet för att jag är den jag är och att jag läser saker som får mig att växa etc " så bra jag kände och det bara kom"

Kände mig stolt över mig själv på ett djupt plan Glad

Jag tror det med man är så hård emot sig själv, alla krav, läsa andligt, hjälpa sig själv böcker , NU skall ja må bra etc

man skall nog bara försöka stilla ner sig själv lite med på vägen.

Esther och Jerry jag har sett en del youtube klipp med dem , Esther är väl hon som pratar i The secret?

Ja böcker är så kul vet hur det är man bara sammlar på sig allt,

ja vem vet om ett tag kanske de är jätte lärorika böckerna

Mysan59
0

#102 Ja jag kan bli lite "manisk" ibland när jag blir intresserad av nåt och då läser jag ALLT om det och så i några veckor, sen stillar det sig…

Är en rejäl periodare av det mesta… Kan bero på att jag har månen i tvillingar och/eller att jag har adhd… Tungan ute

Men kul är det… När jag går ut med hunden så brukar jag försöka vara tänka på att vara tacksam för att jag har ben att gå med, armar, syn, hörsel osv.

Det är sånt man tar för givet och inte tänker på… att man ska vara tacksam för dom små vardagliga sakerna också.

Tak över huvudet, mat varje dag osv. Flört

Tride
0

Jag tränar på att behandla negativa tankar ungefär så här: "Jaså där är du igen? Vad vill du då? Var det nåt viktigt eller .  . . .? "en liten konversation i all vänlighet, som rentav kan avslutas med att den negativa tanken stiger åt sidan och lämnar plats för en positiv{#emotions_dlg.wink}

Tride.

Denna kommentar har tagits bort.
Mysan59
0

#104 Bra tips! Skrattande

Jag är ju en riktig oroare, oroar mig för nästan allt, skulle behöva sluta med det… men det är inte gjort i en handvändning direkt Obestämd

Men jag fortsätter kämpa på.

stillness
0

Känner igen det där, men det är väl när vi börjar tro på alla tankar som det blir väldigt jobbigt usch jag kan få massa hemska tex,

Tänk om jag är ….. sedan en stor räddsla (kan vara vad som helst)tänk om jag inte är perfekt kanske har deffekt i mig i kroppen DNA etc , psyket kan hålla på mycket usch :(

Eckhart tolle sade en bra sak typ detta , om människan var i paradiset hade det inte dröjt länge innan intellektet hade sagt "jaha va det här allt"

Bra du fortsätter kämpa på Mysan det är samma här :)

Mysan59
0

#107 Ajdå det låter ju inte bra att oroa sig för Rynkar på näsan Glad

Jag oroar mig jämt för pengar. Och när jag är nykär kan jag aldrig slappna av och bara njuta utan grubblar grubblar grubblar… Skrikandes

Ja det där med paradiset stämmer nog väldigt väl…

Kom på att jag med böckerna fick en meditationsskiva också, så NU ska jag verkligen ta tag i det  och försöka lära mig meditera för det är verkligen nåt jag skulle behöva!

Vi får väl kämpa tillsammans stillness, bra om man är flera som kan peppa varandra Flört

Kram

Mysan59
0

Jaha ja… skulle meditera och somnade som en klubbad, trots att jag satt upp Glad

Men skönt var det, utom att jag hade sån halsbränna när jag vaknade Rynkar på näsan

mammaz
0

#109 Skrattande men då behövde du säkert en tupplur!

Snacka om "sövande" röst då på skivan!

För länge sedan när jag var med mitt 1:a barn så skulle jag slappna av med att lyssna på en skiva varje dag…….kom bara till de första meningarna…..fick aldrig höra mer…..hahahaha men skönt var det att sova.

Kram från mig.

Lena

Mysan59
0

#110 Ja hon hade verkligen sövande röst! Fast jag minns att jag hörde lite av vad hon sa då och då…Flört

Jo men när man är gravid kan man ju somna av precis vad som helst Skrattande

Kram Pia

Mysan59
0

Åter till TS… jag har läst igenom boken nu, men läser om vissa avsnitt och får hela tiden en massa "aha-upplevelser" Flört

Men… när man lägger ifrån sig boken så är det ju så lätt att falla tillbaka till sina vanliga tankar, inte så att jag hela tiden tänker negativa tankar, men ändå.

Dom böcker som är med mig hela tiden nu är TS och Tankens Makt som också är helt underbar.

Ja lite funderingar bara…

HelsRike
0

http://www.youtube.com/watch?v=_b1GKGWJbE8

Detta är en länk till en video som handlar om just THE SECRET LAW OF ATTRACTION! Jag kan rekommendera alla att se den, den är värd det!

LJUS OCH VÄRME!

Drumbo
0

Hej Wilddotter!

Roligt att du tycker att The Secret-traditionen har givit dig något värdefull!

Ja - Det finns mycket, mycket att utforska…

Glad

Allt gott

gm

Kursledare inom Law of Attraction&The Secret-traditionen.

http://www.gmaaction.kulturservern.se

Sagolika
0

Har precis läst boken The Secret och tyckte den var bra. Ska även se filmen.

Drumbo
0

PS Om du vill gå en The Secret-Hemligheten-kurs framöver, kommer nästa i Trelleborg 23-24 augusti, och The Secret II - Välståndsmedvetenade 11-12 september.

I Malmö kommer THE SECRET 4-5 september.

Vi komemr där att ta upp alla de viktiga namn som är noterad i den här tråden, i synnerhet då NAPOLEON HILLS, vars verk Think and Grow Rich är en monumental klassiker som används av bland andra BOB PROCTOR, JOHN ASSARAF och DAVID CAMERON GIKANDI.

I detta finns också WALLACE WALLACE, som isnpirerade Rhonda Byrne till att göra THE SECRET.

Vill du ha artikeln helt gratis - dels om

THE SECRET (pulbicerad i Sökaren)

dels om

WALLACE WATTLES (publicerad i Sökaren)

är det bara ett skriva en rad till

gunnar.martin.aronsson@gmail.com

så skickar jag den till dig och till alla som är intresserade!

Du kaj också kolla på

http://gmaaction.kulturservern.se

så kan du läsa mer!

Ljus och glädje tillönskas

gma

--

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.