Hjälp med drömtydande
Hejsan!
En längre tid så har jag drömt liknande drömmar som inte vill sluta. Jag vet inte om det är någon varning eller liknande men jag hoppas verkligen att ni kan hjälpa mig med att tyda denna drömmen. Den driver mig till vansinne.
I varje dröm är jag tillsammans med en kille (dock inte min sambo), oftast någon kille jag känner till. Men min sambo är alltid med i drömmen. Vi tittar alltid på ormar. Oftast skadar dem varandra eller äter upp varandra. Ena natten åt min hund upp en.
Snälla jag hoppas att ni kan hjälpa mig!
TAck på förhand!

Det var mycket intressant, det här, tycker jag. Jag är ingen expert, utan har bara två böcker att kika lite i och jag skriver lite om vad jag har hittat i dem här som ett av svaren på din fundering.
När jag läst vad du skrivit och reste mig för att gå och hämta böckerna, slog mig tanken först att det är något förbjudet du tänker på, med tanke på ormen, som även är en biblisk filur i Första Moseboken, kanske att du känner dig frestad av någonting, men samvetet kämpar emot. Det var alltså bara en första tanke och nu ska jag se vad böckerna säger.
Ormar - symboler - Dessa representerar fysiska, psykiska och andliga energier som sexdrift, ambitioner, känslor -bra och dåliga- och healing.
Och nu ska jag se vad den mannen står för. Jag tittar på "pojke" och "man" då jag inte ser honom framför mig, och "vän" då det ofta är någon du känner.
Man - symboler - i en kvinnas dröm representerar han hennes djuriska sinne el. anda.
Pojke - symbol - helande energi. ungdomlighet.
Vän - symbol - stöd i tider då man behöver.
Hund - symbol - En vän, också segraren och den förtryckta inom sig själv.
Hund - metamorfisk betydelse - En hund i krubban. (Jag vet inte vad det betyder.)
Ätande - symbol - ett desperat behov av uppfyllelse el fullbordan och bekvämlighet. En tankeställare.
Överflöd (av ormar tänker jag på) - symbol - känslomässiga och psykologiska rikedomar. (Kanske att det betyder att man tänker på mycket.)
Det var vad jag fick fram lite snabbt nu ur den första boken (Your Dreams and What They Mean av Neerys Dee). Tänkte på din sambo att han kan ju också symbolisera Man, pojke och vän, eller också bara vara där som passiv i drömmen, och då, trots att han är passiv i drömmen, visa något som du tänker på.
Den andra boken heter Dina magiska krafter, men där fick jag inte fram så mycket:
Vilda djur - Generellt symboliserar vilda djur de mer så kallade primitiva drivkrafterna och aspekterna av medvetandet.
Hund - Vänskapsband. Trohet. Naturlighet.
Du drömmer att du är rädd (om du känner dig rädd under drömmen, tänkte jag på) - En upplevelse av att inte riktigt kunna möta vissa inre eller yttre sidor som kan kännas obehagliga. - En allmän upplevelse av att livet är svårt och utmanande.
Jag tror inte att det går att säga säkert vad din dröm betyder och det som jag skrev gäller inte alls till 100% så klart, men det kan kanske hjälpa dig lite på vägen att få klarhet i den. Jag tror också att det finns andra meningar till bilderna i drömmen som jag inte har, men som kanske någon annan här kan hjälpa dig med. Du kan sen fundera över detta och samtidigt tänka på hur det ser ut i ditt liv, vad du känner, uppleveler och tänker på och då säkert få en egen uppfattning om vad drömmen betyder för dig.
: )
Magnus.
Tusen tack Magnus!
Detta har gett mig en hel del klarheter!
Tänker jag riktigt efter så stämmer det mesta.
Går just nu och grubblar över mycket .