Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 2720 ggr
Gaiatri
0

Nyår och fullmåne

På nyårsafton så kommer det att vara fullmåne vilket jag tycker är speciellt. De tillfällen jag har varit andligt fokuserad vid nyårsskiftet tycker jag har varit mycket speciella.

Jag mediterar också alltid när det är fullmåne eller inom 12 timmar före eller efter den exakta tidpunkten. Nu infaller fullmånen i Stenbockens tecken och oavsett vilket tecken man själv är född i så kan man meditera på det teckens frötanke som solen befinner sig i nu.

Stenbockens frötanke är:

Fastän fylld av det gudomliga ljuset, vänder jag det ryggen

Den exakta tidpunkten för fullmånen på nyårsafton är 20:14

[yodhe]
0

Tack så mycket för upplysningen!

Rosenvial
0

Jag tittade också och såg det var fullmåne vid nyår,ja det kan ju bli full rulle med andra ord Skrattande

[Hukanson]
0

Märkligt att jag kom in på denna trådsidan EXAKT 20:14 . Får därmed tacka extra då jag förmodar att det innebär något för mig som är Stenbock .

Apelsinen
0

Det är ju dessutom en "Bluemoon".
Andra fullmånen denna månaden.

[Mariann]
0

Intressant.  Glad

och själva frötanken är faktskt något att grunna extra över Flört

Rosenvial
0

4 Var kommer då ordet bluemoon ifrån och varför?

5 Och frötankarna var har du hittat dom någonstanns?

[Mariann]
0

#6 Frötanken för just denna fullmåne hittar du i #0

Gaiatri
0

Frötankarna kommer från Bailey: En avhandling om vit magi, sid 355. Det är dock en lite annan översättning av frötanken i boken än den som står i #0.

Rosenvial
0

7 Jo men visst såg jag det,undrade bara vars dom kom ifrån :)

8 Är den bra boken? leta och såg den fanna på bocus,det är soltecknet hon går efter då inte vad månen är i för tecken ,eller det kanske finns frötankar om det också i boken :)