Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 2180 ggr
Lionadh
0

God morgon 22 oktober

Jag läser fascinerat i Dan Browns nya bok som ju började säljas i översatt skick igår. Den förlorade symbolen handlar bl a om noetisk forskning, dvs hur man kan mäta den mänskliga tankens förmåga att påverka materia. Hur coolt som helst! Den utspelar sig bland frimurare i Washingtón, också ett intressant ämne.

Lägger in en länk till noetiskt institut http://www.noetic.org/research.cfm

Ute är det grått och höstlikt.

Hur har ni det runt om i Sverige? Har ni det bra?

Kram Maud

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

[Mariann]
0

Här kan inte vara bättre… åker ju till något varma väder på lördag så Glad

szirius
0

vi förväntas få sol och 17 grader på lördag ( dvs idag, då jag är en nattugla Flört).Passar fint då lillkillen har fotbollsmatch.Glad

[Mariann]
0

#0 skulle vilja läsa den boken sen…

så är det flygdag idag…. verkar bli lite regn och ev åska där nere i ett par dagar.

Men vad gör det när det är 23 grader och lite regn, antaglgien inte mycket.

Vi får i alla fall lite miljöombyte, käka ute osv, bara njuta av livet och Kreta templet….

gyllenehjartljuset
0

#3 Skrattande

Sovit bort denna gråa dag, ska jobba inatt så då slipper jag se den igenmulna himlen.

Ha det gött alla ni som är lediga, själv blir det 11 timmars arbete inatt eftersom klockan ska bakåt igen. Rynkar på näsan

szirius
0

hmm, apropå tråden om vad är andlighet, så skrev jag om att " allt är heligt".Även vädret juSkrattande.Det är ju vår personlighet, eller vårt ego, eller vad man nu vill kalla det som säger " usch nu regnar det" och " jaa, nu lyser solen". Men vädret ÄR ju bara.Eller hur? En dag med en igenmulen himmel kan vara en fantastisk dag.Eller…den är helt enkelt som den är, att göra motstånd mot den skapar ju ingen positivitet.Och att öppna upp för positivitet ser jag som en del av det andliga arbetet…så varför inte öva på väderbiten?

hahaha, blev jag för flummig nu?Flört

Min son är iaf alltid glad när det regnar, för regndag= bakdagFlörtSkrattande

[Mariann]
0

På Kreta var man mycket glad för regnet som kom… även om jag tyckte det kunde väntat en vecka Tyst

men jag förstår regn/vatten är ju LIV!

#5 Bakdag var ju en kuldag!