Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 3796 ggr
Ioma
0

Meditationslärare?

Hej på er.

Jag har under massor av år försökt meditera men kommer inte över tröskeln så att säga.

Jag skulle därför behöva träffa någon som kan detta med meditation som kan hjälpa mig.

Jag bor utanför Eksjö i småland och hoppas hitta någon i närheten så man kan träffas då och då.

jag har försökt med guidade CDskivor osv men måste få lite personlig guide för att verkligen kliva över tröskeln.

Någon som känner att de vill hjälpa mig med detta?

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

[yodhe]
0

Hej!

Vad roligt att du verkligen vill lära dig meditation, det har hjälpt mig väldigt mycket i mitt liv.

Tyvärr bor jag alldeles för långt ifrån, annars håller jag kurser i just meditation.

Lycka till, hoppas du hittar någon som kan hjälpa dig.

Mvh Yodhe

Volito
0

Oj. Jag med! kan skriva under varje ord.

Kanske finns någon i Göteborg som kan hjälpa mig med meditation?

Tacksam i förhand.

Ioma
0

Åh vad synd att du bor för långt bort!!!

Mvh
Marika "Ioma"

[Mariann]
0

Kul å se dig här igen Ioma! Skrattande Skulle mer än gärna hjälpt dig om du bodde här…

Volito, jag ska se om jag kan få tag på en som kan hjälpa dig. jag vet inte om hon tänker ha något men ajg ska fråga… jag pm´ar dig om jag hon ska.

Jag har haft kurser i meditation förut, men ínte just nu…. kanske skulle börja igen…

[yodhe]
0

Tycker jag absolut du ska göra om du har tid, ju fler som vill lära sig, ju fler andligt upplysta människor skapas det på jorden, och det är ju dit vi alla strävar..

Det inre lugn som skapas i meditation borde vara fullt tillgängligt för alla.. Tänk vad bra det skulle kunna gå för mänskligheten då..en liten dröm av mig bara.Glad

Volito
0

Tack #4. Skall vänta på någon av möjliga lösningar!

[Tunridan]
0

Hej Ioma,

Jag hade gärna hjälpt dig på det sätt jag känner till, men bor inte där du bor heller. Men jag önskar dig verkligen all lycka och att det löser sig för dig med meditationen.

(Ibland kan det vara så att våra förväntningar på ett visst "resultat" eller "mål", ligger i vägen och utgör själva "tröskeln". Bara en tanke från mig till dig.) Glad

Ha det gott!

Kram, Åsa.

Ioma
0

Tack.

Ja jag har funderat lite på det där med förväntningarna jag har när det gäller meditationen.

Jag har läst mycket om olika upplevelser under meditation och jag tror absolut att det var ett stort misstag, att läsa om andras upplevelser.

Jag vill så gärna uppleva de där "synerna" och allt däromkring och det är min förväntning att kunna göra det.

Skitdumt. Japp jag vet. Urdumt rent ut sagt.

Jag har förväntningar om lugnare sinne o att känna mig mer upplyft.

ja förväntningar är det värsta som finns (inte riktigt men nästan) när de inte uppfylls tycker jag. ;-)

Mvh
Marika "Ioma"

[Tunridan]
0

#8 Ja, men det är ju bra att du kan se det, eller hur? Och sen är det inte alls dumt, utan bara mänskligt. Jag känner igen det själv från tidigare och slår vad om att det är många många fler som också tänkt och tänker just så…

Men det allra bästa och sannaste är ju våra egna direkta upplevelser. Inte andras eller att försöka nå eller kopiera någon annans upplevelse. Våra olika upplevelser är unika och det är ju så det ska vara. Glad

Ett lugnare sinne och att känna sig mer upplyft - det är väl en värdig förväntan om man nu ska ha någon, haha.

Tänk om du kan finna det utan några som helst förväntningar? Eller kanske du upptäcker något som du aldrig ens kunnat föreställa dig innan..

yogflame
0

Meditera mera Glad

[budewabo]
0

Ioma, om du får möjlighet att delta i guidade meditationer rekommenderar jag dig varmt att ta chensen Jag kommer bara 'ner' om jag blir guidad dit. På egen hand kan det bli lite sådär…

[Mariann]
0

Ioma, man brukar ha förväntningar på mycket här i livet… mänskligt skulle jag också säga.

Sedan har du ju ändå kommit på att det är dumt, så då är hälften vunnit!

En önskan som är bra i samband med meditation är önskan/förväntan av att komma i djupare kontakt med sin själ. Det kallas aspiration och är nödvändigt steg mot att bli själen.

Man får också sklija på begär och begär/förväntningar och förväntningar, vissa är ju ok medans vissa har en lägre vibration…. Oskyldig

Ioma
0

#11 ja jag tror jag måste få en guidad meditation för att verkligen kunna komma in i meditationen på ett bra sätt.

#12 Jo det är ju sant.

Mvh
Marika "Ioma"

[budewabo]
0

Om du har någon av Sanaya Romans böcker står det i dem om en global meditation på söndagar kl. 18.00 svensk tid. Om jag kopplar upp mig till dem vid det klockslaget kan det också hända att jag kommer ner. Det kan bli ganska starkt en del gånger.

De böckerna rekommenderar jag dig oavsett förestn. Andlig utveckling är en av de bästa böcker jag har som guidance i vardagen.

Ioma
0

Ah det visste jag inte.

Tack för tipset!

Mvh
Marika "Ioma"