Förstår inte vem de kan vara?
Hmm suttit & läst lite inlägg å trådar här..
Känner då att jag kanske kan ta hjälp av någon.. Har alltid funnit den "övernaturliga/andliga" väldigt intressant.
Men det riktiga allvaret började för några år sedan när jag flyttat in i lägenehetn jag bor i idag! Hade jätte mkt mardrömmar om speciellt 1 man som fanns i min lägenhet.. Fick aldrig chansen att se ansiktet på honom.. Men även i vaket tillstånd hade jag känningar av att det var någon vid min sida som jag kände dåliga vibbar ifrån..
Fick iaf hjälp av ett medium som var hit & hjälpte mig att få bort en kvinna som fanns här..
Efter de så var det jätte lugnt här hemma.. Visst kände ju av släktingar å så men de rörde mig inte i ryggen eftersom jag kände mig trygg!
Men nu den senatse året har mardrömmarna kommit tillbaka & även den här mannen.. Men nu ser jag honom även i vaket tillstånd.. Kan inte förstå vem han kan vara eller vad han vill.. För han visar sig bara under natte tid, snabba ögonblick.. & han står vid olika delar av sängen & bara tittar på mig.. I början fick jag olust känsla & fick panik men nu blir de bara den känslan " jaha e du här nu igen" haha
Kan någon tänka sig ha nå förslag på hur jag ska gå tillväga att få veta vem han är? & ev vad han har för meddelande el om han bara tittar till mig?
Kramar en Ängel m vingar
Jag är inte så haj på just dt här men har du provat att fråga honom ?
Eftersom jag bara ser honom i korta ögonblick när han väl visar sig så hinner jag inte.. Vet att jag har frågat 1gång.. men utan resultat
Jag skulle också frågat, men eftersom du inte hinner så… Ja, jag vet inte. Detta är inte mitt område.
Jag hade mer beskyddat mig och mitt solar plexus.

Skydda dig först och sedan skulle jag ha provat med pendelkarta eller automatisk skrift.
Hejsan
Min erfarenhet är att om någon vill hjälpa oss beter de sig inte på ett hotfullt sätt eller på ett sätt som får oss att bli rädda eller oroliga. I alla fall inte på ett negativt sätt.
(rädd kan man ju bli först för att man är oberedd)
Om du absolut vill prata med honom så finns det ju medium som inte bara pratar med döda för detta kan vara en man som har en länk till just lägenheten…
Har du provat att rena med salvia och malört och markera hela hemmet som ditt område och klart och tydligt talat om för alla energier oasett form att det är ditt område och ingen som du inte bjudit in har där att göra?!
Det kan fungera bra att göra så….
Håller med #5, rena ditt hem.
Men om du verkligen vill veta av hela hjärtat, inte bara av nyfikenhet, sätt dig i en meditation och fråga, inte alltid kommer svaren direkt, det kan ta en tid.
Men ha inga förväntningar på att du ska få ett svar, ställ frågan och släpp sedan tanken.
Ibland kan det ta tid för de astrala väsendet att svara. Det kan komma när man minst anar om du är öppen för det.
Mvh
Yodhe.
Tycker ibland att det är befogat med en sajt "akuta andliga problem" för de av oss som inte riktigt förstår vad det är som händer och varför .
Det syns mig att du har en outveclad talang för att "se" men att det har du aldrig fått undervisning om . Varför inte söka upp en lärare och betala en slant för att få veta mer ?
Till nr5 & nr6: Har renat med Salvia lite nu & då eftersom jag har förmågan att "plocka" med mig hem.. Har inte lärt mig att stänga av riktigt, dels eftersom jag aldrig vet när jag öppnar upp mig… Sen har jag även en amulett som jag aldrig tar av mig som ska skydda mig, fastnade för den på en gång jag fick syn på den!
Vet om att jag har förmågan att känna av de andliga (alltid gjort sedan jag var väldigt liten) Men har aldrig kunnat "sett" dom..
Utan det började komma lite smått när min mor gick bort för ca 13år sedan när jag såg henne runt den tiden hon somnade in. & det har börjat blivit mer & mer den senaste året:)
Jag vill hemskt gärna veta vem det är jag har vid min sida, känn som "han" vill förmedla något! Men vad? Har ställt frågan högt när jag känner av att någon el några är i närheten men utan resultat.. När "han" har överraskat mig under natten har jag som sagt inte varit beredd på det, vilket resulterar till rädslan..
Till nr7: Har blivit berättad för & även förstått att jag har förmågan att "se".. Men förut har det väl hindrat mig från det pga av att jag har varit rädd för vad jag ska få veta… Men nu känner jag bara en liten lättnad att det finns inom mig:) Det har hjälpt mig många gånger.. Men som sagt MÅSTE verkligen ta tag i det på riktigt för att kunna utveckla mig..
Till Aleethia: Vad är en pendelkarta å automatisk skrift?
Tack för alla råd & svar!

En pendelkarta är när du håller en pendel över en karta med bokstäver, siffror, ja, nej, kanske, vet ej. (fungerar att göra en själv). Pendeln drar sig åt bokstavens/siffrans håll.
Vid automatisk skrift sätter du dig ner med penna och papper. Tänker på en fråga eller skriv ner frågan på pappret. Slappna av och låt pennan vila mot pappret, låt handen följa med när pennan dras åt något håll. Kan ta tid om man är ovan…
Glöm bara inte att skydda dig innan!
Kram och lycka till!