Hjälp
Hejsan!!!
Jag har en son på 5 år, han är synsk. Igår berättade han att hans gammel farfar var där. Han sa att han hette Edwin och min farfar hette det. Jag vill att han ska kunna känna sig trygg i vad som händer, men jag vet inte hur jag skall göra. Hoppas att någon kan ge mig lite råd.
Med vänliga hälsningar
Jannica

Hej Jannica.
Många av de barn som fötts hit de senaste 15 åren är synska, eller rättare sagt har en öppen kanal till det andliga. Jag har själv en dotter som är det. Det bästa du kan göra för att stötta din son är att känna tillit i det som händer. Det finns inget farligt i att de har kontakter med andevärlden som jag ser det. Det som blir jobbigt är när det ifrågasätts att det inte kan vara så som han säger. Om det är hans verklighet så låt det vara så. Kontakten brukar också avta med åren. Den är som öppnast just i den ålder han är i nu och innan tonåren. Men som sagt, detta är vanligare än vad vi tror att barnen har denna öppna kanal till andevärlden. Ta det bara helt naturligt så blir det bra. Vad finns det egentligen att vara rädd för? Se det som en gåva. Däremot kan man ju ligga lite lågt gentemot omvärlden om man märker att det finns ett motstånd där mot sådana här saker. Man behöver ju inte direkt basunera ut att barnet har denna gåvan. Som sagt, känn tillit till det som sker. Allt är som det skall. Gör det inte till något märkvärdigt utan ta det helt lugnt. Lycka till!
Hej!!!
Tack så mycket…
Min son fyllde 6 häromdagen och vid ett fåtal tillfällen har han också haft synska stunder. En gång stod jag i köket, han tittar på tv i vardagsrummet och jag hör honom plötsligt vråla "rör mig inte!" Jag kutar dit - ingen där. Sonen sitter lugnt och tittar vidare på tv. Han var 3-4 då.
En annan gång började han berätta om en prinsessa på berget. Han beskrev berget och prinsessan osv. I flera dagar pratade han om henne. Jag minns inte så mycket längre vad han berättade men då fick jag en känsla av att han talade om sin tid innan han kom hit.
Om det skulle inträffa fler sådana tillfällen skulle jag göra som de gångerna. Lyssna. :)
Min sons hjälpare visade sig för mig vid ett tillfälle också och jag har även känt av hennes närvaro vid ett flertal tillfällen efter det, men jag lär aldrig få se henne igen.
Jaa det kommer att inkarnera fler o fler som kan se in i astralvärlden och gör precis enligt de råd du fått, dvs ta det lugnt och naturligt. 
Vifta absolut inte bort det, men gör absolut inte någon stor affär av det heller, det senaste mycket viktigt också.
kram på er
Hej!!!
Tack så jätte mycket.
kramar