Hjälp
Hejsan !
Skulle behöva lite hjälp, de senaste åren har jag fått en gåva som vissa kallar det.
jag ser saker jag inte ska se, känner saker jag inte ska känna , säger saker jag inte ska säga.
När jag träffar människor så kan jag ibland läsa dem rakt igenom vad dem gått igenom och självklart säga det rakt ut till dem för att se om det stämmer o det gör de oftast. när jag tex. tar i ett smycke får jag fram bilder i huvudet. när jag står jämte någon känner jag hur personen känner sig, ibland vad personen tänker.
En gång så var jag o hälsade på en kompis uppe i jönköping, när vi skulle åka hem till henne så sa jag att i helgen kommer det hända något hemskt, någon kommer att dö. Ingen nära till oss men till våra vänner. hon trodde jag var dum. men mot helgens slut så blev en kille mördad som var kompis till många av våra kompisar. helt sjukt.
En gång gick jag inne i en lägenhet som mamma berättade att det spökade i , var där i tre minuter, sen ringde mamma upp några dagar senare o frågade om jag kände något, ja jag beskrev en kvinna rakt av, mamma kollade upp detta o enligt henne så stämde allt jag sa.
På dagarna har jag ingen energie , när jag träffar massa folk så stänger jag av mig helt för det känns som att dem tar all min energi i kroppen.
skulle gärna vilja träffa någon som kan sådant här, behöver prata med någon. jag känner mig så dum/konstig , och när jag berättar det jag känner för någon så får jag riktig ångest efteråt.
MVH Jonna
hej och varmt väkommen hit!
Du ska för det första inte känna dig dum och konstig. Du har "bara" ett för öppet solar plexus, det är det chakra som i flesta fall har av olika orsaker förlorat sin skyddsväv och då kan människan just göra sådant du skrive, även se in på astralplanet där de dödas astralkroppar befinner sig.
Antingen så ska du jobba på att beskydda ditt solar plexus eller så ska du jobba på att kunna styra det.
Du måste själv bestämma dig för vilket av det som är din uppgift. Några ska ju ändå jobba med att kunna hjälpa männsikor genom denna gåvan. Men inititalt verkade det som att du egentligen inte vill kunna detta och då kan ju det vara så att du ska mer jobba på att stänga/beskydda dig.
Fört mig skulle det vara att fokusera mycket mer på hjärtats vibration, kanske börja meditera på en meditation som stimulerar just det.
Det var vad jag kunde säga just nu, andra kan säkert fylle på och då får du använda din urskiljning för att göra en bedömning om vad som känns rätt för dig. finna ingen anna som kan veta det än du själv.
Kram på dej!
Får jag ge dig lite lsä tips så kika upp till höger i läsvärt rutan där finner du en artikel serie som börjar med Andens involution, den handlar om "människa kän dig själv" där finner du säkert några svar, kanske också Döden, ett äventyr som du också finner där kan säkert ge dig något också.
om du inte hittar dem hojta till ska jag länka.
Hej !
Jag älskar att hjälpa människor, det är mitt mål i livet. Det känner jag att jag älskar , i alla åldrar. Det har jag gjort sen liten. Det är liksom min talang här i livet. Så det är något jag verkligen vill. men jag vill kunna som sagt styra det här andra isåfall, för ju mer de blir andligt eller hur jag ska uttala mig så känns de fel. men hur gör jag för att styra upp allt ?!
Ja det ska jag kolla upp direkt ! Tusen tack !:)
även där tror jag att meditation hjälper, att balansera upp dina chakran, för helst ska ju intuitionen komma genom hjärtat ändå. 
kan en idé vara at släppa tanken på gåvan, för att fokusera på hjärtat och se vad som händer?
Skulle inte förvåna mig att gåvan kan bli av en högre art om du mer använder hjärtats vibrationer.
Kika lite i vår kategori meditation om någon av våra tips kan stämma med dig. ex Ljusmeditationen/hjärtemeditaiton den är min favorit och det var den jag själv började meditera med.
Ps. för andra ev läsare: Jag hoppas inte detta drar igång ytterligare diskussioner om "vad medititon är", "vem som har rätt åsikt om vad som är meditation" osv, de kan vi hålla i den tråd som redan finnes i såfall.