Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 3974 ggr
[dahliamoon]
0

Äntligen!!!

Hej!

Efter att ha levt med bara stängda dörrar i sinnet beslöt jag mig för att bända upp en av dem för två veckor sedan. Då strömmade det in energi minsann. Därefter har allting i livet gått som smort.

Jag tillät mig ta en tupplur på eftermiddagen varefter jag låg och spanade i taket och tänkte "Jag vill ju så gärna sätta igång att utvecklas igen, men hur ska jag gå till väga?" Efter en stunds funderade fram och tillbaka gick jag till datorn och sökte på "andlig utveckling" och hamnade här. Jag läste några topics och noterade att det var precis det här forumet jag behövde!

Nu är det så att jag vill bryta ny mark. Jag är djupt troende på en gemensam högre själ, men inte medlem i någon kyrka eller del av någon speciell religion. Jag tror på den inre egna kontakten med det gudomliga och söker efter vägar att nå dit.

Jag har tidigare arbetat ensam med mitt andliga arbete men känner att nu vore det kul att hitta andra liktänkande att kommunicera med. Tips om hur ni arbetar med er andliga utveckling tas emot med stor glädje.

Nåväl… nu är jag här. Jag ser fram emot en hel massa positiv dialog och utbyte av idéer.

Ajnstajn
0

tjena och välkommen. Vi kan ta i hand. Jag är också ny i forumet. Har väl gått samam väg som dig verkar det som. Känner mig lite ensam i mitt utövande och är också här för att få lite andlig stimulans. Du får gärna höra av dig.

[GunillaF]
0

Jag brukar meditera för att "nå mig själv". Har även gått några kurser i medial och mental utveckling. De gjorde att jag verkligen kom igång.Glad

adnanas
0

Äntligen !!!  -  är en bra början ( må gudarna veta )

När jag deltog på en  workshop den 20-22 nov år 1998 Så informerades deltagarna att de som  är  ntresserade kunde anmäla sig till en privat konsultation i december Och då skulle vi få träffa våra änglar och andra osynliga  medhjälpare .

Jag  fick en tid en mån senare .och jag anlände  20 min för sent  Sananda utropade ÄNTLIGEN !!

Fottnot : Hela namnet är Jesus Kristus Sananda

[Mariann]
0

#0 Varmt välkommen hit till oss! Skrattande

Jag blev glad av att läsa din lilla text och ser fram emot att få " träffa " dig här i trådar och diskussioner.

Ifall jag får komma med ett råd i din undran om  hur man arbetar med sin andliga utveckling, så skulle jag säga hjärtemeditation och åter hjärtemeditation… Oskyldig

Hjärtat är dörren till själens/mästarnas rike (buddhiska planet).

Du hittar de som jag brukar rekommendera i vår kategori "meditation", det finns fler men favoriten är just hjärtemedtitation/ljusmeditationen.

Att sedan läsa runt här bland artiklar brukar ge många mycket. ex Hjärtatchakrats utveckling mfl….

Varmt välkommen som sagt!

[dahliamoon]
0

Tackar för välkomnandet! Jag ska kolla upp det där med hjärtemeditation.

Hittade en gratis meditationskurs på ett buddhistiskt center i Stockholm precis som jag beslutat att gå på. Ska bli spännande.

szirius
0

#0 Välkommen hit! Hoppas att du ska känna dig hemma här och hitta mkt intressant som du kan ha nytta av! Buddistisk meditation låter toppen.Glad

gyllenehjartljuset
0

välkommen, Glad

Branneli
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag välkomnar dej med denna bild…..med tanke på ditt "namn" Flört

Branneli
0

Nej, den var ju suddig Skäms …kommer en ny !!

Branneli
0

Nää, vad håller jag på med ?????????????? Skrikandes

NU, kommer en skarp fin välkomst-dahlia Flört

szirius
0

#10 ett litet praktiskt tips…man kan gå in på "hantera inlägg"  och ändra sina inlägg inom en timme, så om det blir fel är det bara att radera och göra omGlad.Bra att vetaFlört Fin Dahlia!Glad

Branneli
0

Mmmmm, men nu har jag väl roat någon Oskyldig Skrattande…..

Psst, här kommer hela busken….

[Mariann]
0

jag äslkar dhalier…ajag har ett par giant som jag brukar  dregglar över… fast just nu blommar de inte…

fin dhalia Branneli Skrattande

Branneli
0

#13 Tack, det är arvegods från min mormor & morfar….. Dessa fanns i deras trädgård när jag var liten (född -68).

[Mariann]
0

#14 dem ska man vara extra rädd om, de gamla sorterna.Glad

[dahliamoon]
0

Gösses så trevligt med alla blommor! Kan det bli bättre :-)

Tack för tipset att man kan redigera i sina inlägg, jag hittade ingen knapp men jag ska testa med det här alldeles strax.

// Och nu fattar jag hur man gör. Det var ju på tiden.

Tride
0

En gulblommig hälsning från skogen.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

Tride
0

Här kommer katten också. Hon har ett blommigt namn: Rosa. bilderna blir lite suddiga kanske, men hjärtat är med!Kyss

Tride.

[Mariann]
0

tack för dina bilder Tride!

Väldigt fin katt! Jag älskar katter har en egen going…

Tride
0

Respektingivande misse, Mariann. Glad att jag inte är råtta.

Samt sänder jag en bild på blyga Isolde där hon kikar fram över hyllan.

Tride.

[Mariann]
0

Jyssta ögonbryn missen har… Glad

jooo han ser lite respektingivande ut vår Ramses… fast han heter väl egentligen Fascinating Axel…

bamsetassar har han… det är en Brittisk korthår och de är ju lite breda överlag… Flört

Tride
0

Vad var det jag sa? Glad att inte vara råtta! men skulle jag behöva hjälp med en invasion av det slaget, skulle jag gärna bjuda in Ramses.Skrattande

Tride.

[dahliamoon]
0

Jag har tre katter hemma. Allihopa är helt egna personligheter, en busig, en kelig och en skygg. Tyvärr går det inte att få dem på en och samma bild om man inte binder ihop dem :-)

[Mariann]
0

#23 kan du inte lägg in tre bilder? är alltid nyfiken på katter Flört

Tride
0

Ja, det vore roligt att se dina katter. Här kommer en bild på min svårfångade tiger-Rosa.

Tride.

[Mariann]
0

Ååå kolla den goa färgen på "bakhaserna" och just att de har extra lurvig päls där älskar jag Cool

schäfrars byxor skulle jag vilja dyka in i…. Oskyldig

[Mariann]
0

Här visar min katt sin goaste sida…. Oskyldig

ååå vad jag skulle vilja ha fler katter…

Tride
0

Vem vill inte ha fler katter? jag har bara två. Under lång tid hade jag bara tre. Sjutton eller så är ett bra antal, tycker jag, men jag tror inte mina grannar skulle förstå mig.

Jag har en granne med en jättestor schäfer som jag "äger" i smyg. Grannen vet inget, men vovven brukar blinka åt mig i samförstånd.

Härlig bild på Ramses! Skrattande

Tride.

[dahliamoon]
0

Ja till slut har jag lokaliserat några bilder där raringarna inte sover :-)

Jag fixade en liten sida med busungarna här är den

Tride
0

Vilka snyggisar! Skrattande

Tride.

[Mariann]
0

Ååå vad fina de är. Skrattande

[dahliamoon]
0

De är supergoa alla tre. Sheeba och Kajsa kommer från hem där de inte varit önskade, Xerxes föddes i en etta där en kvinna hade 32 katter. När vi fick honom var han så pytteliten och undernärd. Eftersom han inte fick ordentligt med mat de första 3 månaderna av sitt liv (innan han kom hit) var hans mage kroniskt paj. Vetrinären försökte med allsköns foder, inget hjälpte.

En dag efter 2 år kom jag in på djuraffären och hittade en mat som jag kände intuitivt att den ska jag ha. Det var rätt ingivelse. Nu är Xs mage helt återställd.

Om kattrackarn var undernärd och smal i början gick det över raskt efter att vi bytte foder. Men det gör inget, hellre en smårund, gosig och glad katt än en matt med kronisk diarré!